LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is het vastzetten van je tarief wel zo voordelig ?
Is het vastzetten van je tarief wel zo voordelig ?
Hallo,
Dit onderwerp zal al wel een aantal keren behandeld zijn maar mijn vraag is:
Is het vastzetten van je tarief wel zo voordelig daar ik gehoord heb dat het tarief voor zeker 33% al uit leveringskosten bestaat die vaststaat ?
Alvast bedankt voor jullie moeite !
Groeten,
Vakkiel
Dit onderwerp zal al wel een aantal keren behandeld zijn maar mijn vraag is:
Is het vastzetten van je tarief wel zo voordelig daar ik gehoord heb dat het tarief voor zeker 33% al uit leveringskosten bestaat die vaststaat ?
Alvast bedankt voor jullie moeite !
Groeten,
Vakkiel
-
Re: Is het vastzetten van je tarief wel zo voordelig ?
v***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het ongeveer een jaar geleden vastgezet voor 3 jaar. Volgens mij heeft het me niets opgeleverd.
Wat volgens mij het voordeligst is is elk jaar switchen van energie leverancier en de welkoms kado's/kortingen incasseren.
Wat volgens mij het voordeligst is is elk jaar switchen van energie leverancier en de welkoms kado's/kortingen incasseren.
-
Zie voor (bijna alle) antwoorden: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... n#p1216398
Goeie link Bob.
Maar omdat ik het niet kan laten toch nog een reactie voor vakkiel, Pindakaaspotje en eventuele anderen : De opbouw van de energieprijs is bij elektriciteit 44% levering (gedeelte dat vastgezet wordt), 25 % netwerkosten, 27 % bealstingen/heffingen van overheidswege en 4 % meterkosten.
Bij gas overigens 48 % leveringsgedeelte, 10% netwerkkosten, 41 % belasting/heffingen van overheidswege en 1 % meterkosten.
http://www.essent.nl/content/particulie ... index.html
Maar omdat ik het niet kan laten toch nog een reactie voor vakkiel, Pindakaaspotje en eventuele anderen : De opbouw van de energieprijs is bij elektriciteit 44% levering (gedeelte dat vastgezet wordt), 25 % netwerkosten, 27 % bealstingen/heffingen van overheidswege en 4 % meterkosten.
Bij gas overigens 48 % leveringsgedeelte, 10% netwerkkosten, 41 % belasting/heffingen van overheidswege en 1 % meterkosten.
http://www.essent.nl/content/particulie ... index.html
-
Wat verders heel belangrijk is, is om centen en procenten niet door elkaar te halen. Als je weinig gas en electriciteit verbruikt, kun je het beste elk jaar overstappen en zo elk jaar 200 à 300 euro overstapkorting opstrijken via een vergelijkingssite. Zelfs als de prijzen heel fors omhoog gaan, ben je dan nog goedkoper uit.
Als je allergisch bent voor "gezeur" is dit trouwens niet aan te raden. Uitbetalen van de genoemde korting wil nog wel eens stroef verlopen....
Als je allergisch bent voor "gezeur" is dit trouwens niet aan te raden. Uitbetalen van de genoemde korting wil nog wel eens stroef verlopen....
Bob Schurkjens schreef:
juist , en ik kan het niemand aanraden , steeds overstappen.
Nee ik ook niet, als je ziet wat daar een problemen door kunnen ontstaan met dat overstappen.ciske schreef:Bob Schurkjens schreef:
juist , en ik kan het niemand aanraden , steeds overstappen.
Langdurig vastzetten van het energietarief heeft voor zo ver ik weet niemand een besparing opgeleverd. De energieprijs is gekoppeld aan de olieprijs, die fluctueert hevig maar heeft echter nog nooit voor extreem hoge gas/electra prijzen gezorgd. Afnemers met een variabel tarief en zonder vast contract zijn al jaren goedkoper uit. Nadeel is ook dat je bij het vastzetten over langere termijn aan de energieboer gebonden bent, je al in een hogere tariefklasse begint en niet kunt switchen. Het feit dat enkel de tarieven vastgezet worden en niet de belasting en transportkosten (die blijven aan veranderingen onderhevig), maken dat de besparing nihil is of zelfs nadelig uitvalt.
Je kunt dus stellen dat enkel de energieboer er beter van wordt.
Je kunt dus stellen dat enkel de energieboer er beter van wordt.