LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
lr70338
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 nov 2008 11:20

Media Markt

Ongelezen bericht door lr70338 »

Vorige week heb ik een Sony TV gekocht bij MM diezelfde avond heb ik geprobeerd mijn TV bij Sony te registreren (weet je of hij misschien al een keer is aangeboden).
En ja hoor Sony DATABASE zegt, toestel kan niet meer worden opgevoerd, "code is helaas ongeldig of al geregistreerd" in een tweede mail geeft Sony aan dat dit niet ongedaan kan worden gemaakt.

Ik heb MM zowel mondeling in de winkel als via de mail gevraagd of ik misschien een tweedehands toestel heb gekregen, mij is verzekerd dat dit bij MM niet gebeurt, toch blijf ik het gevoel houden dat ik in de maling genomen ben. Ik heb aangegeven dat ik het toestel dan maar terugbreng, maar dat kon alleen als ik hem dus in de originele verpakking zou brengen maar ik heb het toestel met alle toebehoren al uitgepakt.

Heeft iemand ervaring met dit soort praktijken?

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door jlthkoch »

lr70338 schreef:Ik heb aangegeven dat ik het toestel dan maar terugbreng, maar dat kon alleen als ik hem dus in de originele verpakking zou brengen maar ik heb het toestel met alle toebehoren al uitgepakt.
Dan pak je het toestel toch weer in?

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door AGGB »

Weliswaar was het geen TV, maar ook ik kreeg een gebruikt exemplaar, een telefoonset, die ondeugdelijk bleek. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 04&t=84637
Er stonden al nummers in geprogrammeerd, dus het was snel duidelijk. Men heeft naar het lijkt een ondeugdelijk en teruggebracht apparaat proberen te herstellen, dat lukte niet, maar de terugbreng-reparatie-afdeling dacht vermoedelijk dat het probleem opgelost was en gerepareerd was, maar ozo dom liet men de nummers erin staan. Ook zaten de batterijen al in de telefoons. Vervolgens zijn ze netjes ingepakt, maar wel net in iets andere plastic zakjes en in de originele doos verkocht.
Ik had ook uiteraard alles al uitgepakt. Strikt genomen was dat niet volgens de regels van een omruil, maar het was overduidelijk dat MM fout zat door een tweedehandsje te willen verkopen.

Alles is na terugbrengen en een goed gesprek direct opgelost door MediaMarkt Utrecht.

Het betrof een veel lager bedrag dan een TV, maar het lijkt mij in principe hetzelfde.
Overtuig MM met bewijs dat het toestel al geregistreerd is bij Sony en dat het zodoende een tweedehandsje is, dat MM dacht opnieuw te kunnen verkopen. Vanzelfsprekend heeft u het toestel moeten uitpakken om daar achter te komen.
Als MM zich erop beroept dat het niet uitgepakt mag zijn, is dat terecht bij een gewone ruil, maar in dit geval is het immers geen gewone omruil, maar een ruil/teruggave, nadat gebleken is, dat het apparaat reeds gebruikt is geweest.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik kocht daar een printer en dat bleek een gerepareerd exemplaar te zijn.
Die sukkels hadden de reparatiepapieren bij het apparaat laten zitten.
Vonden ze zelf ook wel een beetje dom, en kreeg zo een andere.

MAXIEM

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het wordt de laatste tijd steeds duidelijker, dat MM 2dehands produkten verkoop als nieuw. In feite is dat gewoon oplichting.

Maxiem.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door tiptoo »

mediamarkt is een slechte winkel , ik zou er nooit kopen ene keer gedaan maar nooit meer!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lr70338 schreef:Vorige week heb ik een Sony TV gekocht bij MM diezelfde avond heb ik geprobeerd mijn TV bij Sony te registreren (weet je of hij misschien al een keer is aangeboden).
En ja hoor Sony DATABASE zegt, toestel kan niet meer worden opgevoerd, "code is helaas ongeldig of al geregistreerd" in een tweede mail geeft Sony aan dat dit niet ongedaan kan worden gemaakt.

Ik heb MM zowel mondeling in de winkel als via de mail gevraagd of ik misschien een tweedehands toestel heb gekregen, mij is verzekerd dat dit bij MM niet gebeurt, toch blijf ik het gevoel houden dat ik in de maling genomen ben. Ik heb aangegeven dat ik het toestel dan maar terugbreng, maar dat kon alleen als ik hem dus in de originele verpakking zou brengen maar ik heb het toestel met alle toebehoren al uitgepakt.

Heeft iemand ervaring met dit soort praktijken?
Sony moet dan toch kunnen zien wat nu het geval is, is de code ongeldig, of is het toestel al eens geregistreerd?
Als u uitlegt dat u twijfelt of u een nieuwe of een tweedehands tv heeft gekregen, moet Sony dat toch even willen uitzoeken voor u.
Aangezien de MediaMarkt dan Sony spullen die 'tweedehands' zijn als nieuw verkoopt.
Als het tweedehands blijkt kunt u rustig, ook zonder de doos proberen de winkel (schriftelijk) in gebreke te stellen.
Zeggen dat u de koop ontbinden wil, omdat u voor een nieuw artikel betaald heeft en niet voor een tweedehands.
Zou moeten lukken, ook zonder doos.

Dol_Fijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jan 2005 08:44

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Dol_Fijn »

Daar wij een nieuwe koelvriescombi willen aanschaffen, vanavond naar de MM gegaan wegens hun vakantiepremie actie. Mijn oog was gevallen op de LG GB7143AVRZ. Volgens http://www.kieskeurig.nl kost dit type bij MM € 799 met de actie eraf zou dat dus neerkomen op € 674.

Schetst mijn verbazing als ik bij MM in Rotterdam kom en die LG dus aangeboden wordt voor € 999 en € 874 als actieprijs. Zo kan ik ze ook verdienen door eerst € 200 op de prijs te gooien. Laagste prijsgarantie konden ze ook niet in mee gaan, ondanks dat de koelkast te koop is in een winkel (geen webwinkel) binnen een straal van 15km voor € 800.

Vreemde praktijken daar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MM hanteert sowieso een ondoorzichtige prijsstelling. Exact hetzelfde product kan bij verschillende vestigingen een andere prijs hebben. Zo kan bijvoorbeeld de uitgezochte koelkast in een andere vestiging van MM goedkoper of duurder zijn.

Overigens hebben ze ook aangegeven waarom ze niet mee konden gaan met de laagste prijsgarantie? In een gewone winkel verkrijgbaar en < 15km is slechts een van de voorwaarden. Er zijn er wat meer.
website MM schreef:Ik heb het product ergens anders goedkoper gezien. Kan ik het verschil terug krijgen?
◦Media Markt garandeert u altijd de laagste prijs voor een in een Media Markt-vestiging van gekocht product;

◦de laagste prijsgarantie geldt niet voor producten gekocht in de Media Markt Webshop;

◦wanneer u binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kunt kopen, dan ontvangt u van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:
1. het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is;
2. het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder;
3. de betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan;
4. het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet;
5. uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijvoorveeld op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, enzovoort.

◦het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. U ontvangt een kopie van de originele aankoopbon;

Indien u bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs aan u leveren.
Tja sommigen van deze voorwaarden zijn nogal vaag en zo kun je zo'n beetje alles wel uitsluiten. :?

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door 53o »

De media markt heeft als 'service' dat ze bijna alles terug nemen binnen 14 dagen, op software, hygiënische, licentie-gebonden producten, computers en notebooks na. Vind je het raar dat zij retourtjes als nieuw verkopen? Ik niet, ik heb er in het verleden gewerkt en het aantal retouren per dag was enorm.

Dat zij alles met verpakking terugnemen zien zij als een goede service, dat een hoop klanten tweedehandsjes als nieuw verkocht krijgen is minder relevant voor hun. Zelf ben ik bij mijn filiaal in die tijd ervoor verantwoordelijk geweest dat klanten niet zo maar computers/notebooks konden retourneren, maar de reden daarvoor was dat klanten deze apparaten regelmatig stripten van onderdelen of de schade van buitenaf kwam.

Hoe dan ook, als een winkel de service geeft dat producten makkelijk worden teruggenomen, betekent dat ook dat een hoop tweedehands producten als nieuw verkocht worden.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door flepp »

Tweedehands als nieuw verkopen is misleiding, als er zoveel terugkomt betekent dat media markt bagger verkoopt, ik ben niet gek.
Het is fatsoenlijker dat het vermeld wordt dat het een retour is en daar de prijs naar is.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door mihoen »

breng m retour in de radartas... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door ciske »

53o schreef:De media markt heeft als 'service' dat ze bijna alles terug nemen binnen 14 dagen,.

Je wilt niet weten wat ze verzinnen tijdens het omruilen, ik heb 1 keer iets daar gekocht maar echt nooit meer, wat een rotwinkel.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Emmy75 schreef:MM hanteert sowieso een ondoorzichtige prijsstelling. Exact hetzelfde product kan bij verschillende vestigingen een andere prijs hebben. Zo kan bijvoorbeeld de uitgezochte koelkast in een andere vestiging van MM goedkoper of duurder zijn.
De verschillende vestigingen zijn zelfstandige ondernemers, ze hebben een franchise-overeenkomst met MM zelf.

stofzuigertje

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben tegen deze terugbreng regeling.
Ze kijken nauwelijks wat er in de doos zit.

Dus als mijn apparaat na de garantie kapot gaat en ik ruil deze voor een nieuwe....
en oude in doos.
Dit is ook voorgekomen dus als je bij Media Markt een doos krijgt, eerst kijken of deze dichtgeplakt is door fabriek en anders eerst openen en controleren.
Dus voor je bij de kassa betaalde eerst uitpakken en dan pas afrekenen.

De controle op ingeleverde retourgoederen laat dus vaak te wensen over.
Ook verdwenen onderdelen of geen boekjes komen voor.

Dus wegens de goed bedoelde en leuke breng maar terug regel
veroorzaken ze wel dat ik eerst in de winkel alles moet uitpakken, controleren en testen en daar waren ze ook niet blij mee.
Maar ik moet wel want ik ga geen 40 Km voor defect eerder terug gebracht apparaat maken, of eigenlijk 80 KM want het word weer terug ook....

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door masterslave »

stofzuigertje schreef:Ik ben tegen deze terugbreng regeling.
Ze kijken nauwelijks wat er in de doos zit.

Dus als mijn apparaat na de garantie kapot gaat en ik ruil deze voor een nieuwe....
en oude in doos.
Dit is ook voorgekomen dus als je bij Media Markt een doos krijgt, eerst kijken of deze dichtgeplakt is door fabriek en anders eerst openen en controleren.
Dus voor je bij de kassa betaalde eerst uitpakken en dan pas afrekenen.

De controle op ingeleverde retourgoederen laat dus vaak te wensen over.
Ook verdwenen onderdelen of geen boekjes komen voor.

Dus wegens de goed bedoelde en leuke breng maar terug regel
veroorzaken ze wel dat ik eerst in de winkel alles moet uitpakken, controleren en testen en daar waren ze ook niet blij mee.
Maar ik moet wel want ik ga geen 40 Km voor defect eerder terug gebracht apparaat maken, of eigenlijk 80 KM want het word weer terug ook....

Ik weet niet welke MM winkel jij bent geweest, maar in de MM winkel waar ik kom, wordt alles na gekeken, anders wordt niet geruild/geld terug!
Als je 80 km moet rijden, dan kan je beter bij de huidige benzineprijzen, bij de plaatselijke winkel kopen. :wink:

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Dan leg ik de volgende vraag aan jullie voor:

Als de Media markt geen ruilservice meer heeft?

Juist, dan zeurt iedereen weer dat je niks terug kan brengen na je aankoop. Wat moet de MM met alle goederen die terug gebracht worden, weggooien? De fabriek neemt ze echt niet terug. Het enige wat ze kunnen doen is doorverkopen. En hier zit wel eens een exemplaar bij wat niet helemaal correct is, misschien slordig maar moet je voor de gein eens bij de service balie kijken wat er terug komt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jannes22 schreef: De fabriek neemt ze echt niet terug. Het enige wat ze kunnen doen is doorverkopen.
Dan zou er ook nog een mogelijkheid zijn van een "koopjeshoek" met retourgoed welke met korting gekocht kan worden. Er zijn ook altijd wel mensen in voor zoiets.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door 53o »

Een koopjeshoek? Dit is inderdaad een optie. Er is een zaak dit dit goed heeft opgelost (voor de klant, weet niet hoe het zit met de resultaten van het bedrijf). Correct in Rotterdam, met de koopjeskelder of hoe ze dit ook noemen, waar ze makkelijk de reparatie modellen, retourtjes en showmodellen kunnen dumpen, terwijl mensen die dit kopen weten dat ze korting krijgen ipv een nieuw model.

Maar dit kost geld. Als je inderdaad ziet wat er per dag bij de service wordt teruggebracht door de soepele geld terug mogelijkheid, is dit een enorme kostenpot voor een winkel wanneer deze met korting verkocht moet worden. Dit leidt ertoe dat bij veel filialen, of afdelingen van filialen, ze besluiten om deze producten maar gewoon als nieuw te verkopen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Media Markt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ikea heeft ook zoiets volgens mij voor uitloopproducten en beschadigde items.

Tja het zal de winkel inderdaad wel wat kosten, maar de ontevreden klanten en de discussies op fora zoals deze lijken mij veel meer imagoschade op te leveren. Klanten die dit 1x meemaken komen er nooit meer en vertellen het zo'n 20x door aan anderen. Dus duur is relatief. Daarnaast kunnen ze de meest onpopulaire m2 hiervoor gebruiken of desnoods een stuk magazijn hiervoor openstellen. Koopjesjagers zoeken de hoek wel op.

Gesloten