LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Budget genoeg voor deze keuken ???

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
biancka

Budget genoeg voor deze keuken ???

Ongelezen bericht door biancka »

Goedenavond,

We hebben besloten dat we toe zijn aan een nieuwe keuken en hebben daar een budget voor van zo'n 6.000/7.500 euro (incl. plaatsen). Nu vraag ik me af of het haalbaar is met dat bedrag om deze keuken te kopen...

Afbeelding

De kenners herkennen misschien wel de Ikea keukenplanner maar dat wil absoluut niet zeggen dat het ook een Ikea keuken word. We zijn vandaag bij de Ikea geweest en we vinden het binnenwerk wel erg gammel allemaal dus we kijken verder. Apparatuur in deze keuken:

vaatwasser
inductie kookplaat
combi magnetron
koelkast
vrieskast
afzuigkap

Is dat allemaal haalbaar bij een andere keukenzaak en welke keukenzaak adviseren jullie dan ??? Met zoveel sites & meningen weet ik het gewoon even niet meer.

Groetjes,

Biancka

p.s. Ik heb gelezen dat we in Duitsland eventueel ook goedkoper een keuken kunnen kopen. Welke zaak in de buurt van Arnhem/Nijmegen komt dan in aanmerking ???

stofzuigertje

Re: Budget genoeg voor deze keuken ???

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Goede montage van Ikea is altijd nog beter dan dure die slecht gemonteerd word.

Verder zijn de rekjes en zo van Ikea wel goed dus bepaalde dingen elders bestellen mag ook.
Ik heb wel Ikea kasten Siemens & Bosch inbouw apparatuur, Hornbach spoelbak en bij
grafsteen firma gemaakt werkblad.
Verder nog verlichting van Conrad met led strips Warm White dus niet die koele witte...
Mijn Ikea keuken is dus alleen de kasten maar ook de handgrepen komen van elders....

En de prijzen, 5 kasten van 60 cm is goedkoper dan 6 kasten van 50 cm dus zelfde 3 meters breed.
Ook lades zijn duurder maar wel makkelijker.

Verder kun je in plaats van dure inbouw kasten en apparaten ook voor integreerbare kiezen.
Mijn Siemens vaatwasser bovenblad eraf en onder aanrechtblad geplaatst.
De Whirlpool magnetron ingebouwd via montage raam van Karwei.
De Bosch koelkast is dan geen 56 buiten en 50 cm binnen maar gewoon 60 breed en 56 binnen, dus die iets duurdere RVS uitvoering is goedkoper dan inbouw met ombouw kast.
En tevens dus 6 cm breder binnen dus ruim 11% groter voor minder geld.

Verder moet je goed zoeken waar de Ikea apparaten vandaan komen en welk merk het voor Ikea maakte en later bij defecten is dat wel makkelijker.
Daarom kies ik voor Siemens en Bosch maar de oude kookplaat van Miele, die is dus al 18 jaren oud!
Dat mag dus ook want niet alles hoeft en moet nieuw zijn als ze nog goede hebt.

Dus welk merk heb ik nu?
En als je krap zit in tijd of geld, in 2x kopen mag ook bij Ikea....

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Goede montage van Ikea is altijd nog beter dan dure die slecht gemonteerd word.
Liever "Dure montage van ikea is altijd nog beter dan goede die slecht gemonteerd wordt".........
Verder kun je in plaats van dure inbouw kasten en apparaten ook voor integreerbare kiezen.
Hoe vaak ik dit ook lees, het blijft een synoniem.

En tevens dus 6 cm breder binnen dus ruim 11% groter voor minder geld.
:shock: het is ten eerste minder als 11% als je puur naar de buitenmaatvoering kijkt. Ten tweede is de samenstelling van de isolatie en techniek dermate verschillend dat de binnenruimte van een integreerbaar model nauwelijks verschilt dan die van een vrijstaande. Het prijsverschil blijft wel staan omdat de kwantiteit de vrijstaande modellen voordeliger houdt.

Mijn Siemens vaatwasser bovenblad eraf en onder aanrechtblad geplaatst.De Bosch koelkast is dan geen 56 buiten en 50 cm binnen maar gewoon 60 breed en 56 binnen, dus die iets duurdere RVS uitvoering is goedkoper dan inbouw met ombouw kast.
Ik geloof niet, als ik de tekening aanschouw, dat de topicstarter geinteresseerd is in een vrijstaande vaatwasser en koelkast....
Verder moet je goed zoeken waar de Ikea apparaten vandaan komen en welk merk het voor Ikea maakte en later bij defecten is dat wel makkelijker.
Bij whirlpool............of dat het nu makkelijker maakt?

@ topicstarter
We hebben besloten dat we toe zijn aan een nieuwe keuken en hebben daar een budget voor van zo'n 6.000/7.500 euro (incl. plaatsen). Nu vraag ik me af of het haalbaar is met dat bedrag om deze keuken te kopen...
Ja dat is makkelijk haalbaar (in Nederland, geen bouwpakket en zelfs met degelijke apparatuur)...... voor details liever een PB; want op dit forum wil ik niet betitelt worden als reclamemaker....
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 15 mei 2011 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@Biancka,

€6000 moet geen probleem zijn, begin dit jaar hebben wij een zelfde opstelling gekocht voor dit geld, echter zonder de hoge kast naast de oven.

Inclusief alles, montage, apparaten past dit binnen het budget. Wel in Duitsland gekocht, maar niet op prijs, dit scheelt vrijwel niks met vergelijkbare zelfstandige keukenzaken in Nederland. Een gaskookplaat is er zelfs duurder. Puur een gemakskwestie, deze zaak was dichtbij, bood een mooie keuken voor een normale prijs en kwam met goede adviezen en oplossingen.

Overigens is een Ikea keuken absoluut niet te vergelijken met een normale merkkeuken qua degelijkheid, dikte van materialen en dergelijke. We dachten erover om voor goedkoop te gaan en hebben bij Ikea een keuken berekend, maar dit kost bijna net zoveel als een 'echte' keuken.

biancka

Bedankt voor alle reacties. Ik ben in ieder geval al blij dat het met 6000 euro haalbaar is. We gaan nu goed rondkijken. Er zijn ons twee zaken in Apeldoorn aangeraden (Superkeukens & Paul Roescher) en daar gaan we volgend weekend eens langs.

We hebben nog eventjes en dus ook alle tijd om een goede keuze te maken. Weet alleen niet of dat het er makkelijker op maakt. Ik blijf dit forum zeker volgen en mochten jullie nog tips hebben over goede keukenzaken die goede prijs/kwaliteit verhouding hebben, dan mogen jullie mij altijd een pb sturen.

Groetjes,

Biancka

16again

Ongelezen bericht door 16again »

(Superkeukens & Paul Roescher) en daar gaan we volgend weekend eens langs
Dan heb je een week om de zoekfunctie in dit forum te gebruiken met die namen...
Zeker doen!

zelfstandigste

Er zijn ons twee zaken in Apeldoorn aangeraden (Superkeukens & Paul Roescher) en daar gaan we volgend weekend eens langs.
De tip van 16 again zou ik zeker even opvolgen......

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Het is bij deze keuken wel zo dat de lijnen van de kasten en klinken niet mooi evenredig lopen,dat geeft direkt een goedkope indruk.Zorg dat dit door de keukenboer mooi evenreidig lopend gedaan wordt.Dat is veel mooier.Zo een keuken kan je ook vindenBij de keukenboer,een goedkoper merk gaat echt wel lukken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nog een algemene tip, met die Ikea planner kun je al wel een redelijke indicatie van de kosten krijgen en kun je ook zien wat een keuken duurder maakt en wat een keuken goedkoper kan maken. En hoeveel dat dan ongeveer scheelt.

Op dit ontwerp heb ik nog wel een kleine opmerking, ik vind het ladeblok onder het kookdeel erg dicht in de hoek zitten. Als dat te dicht bij de hoek zit, dan kan het zijn dat de lades als ze open gaan tegen (het handvat van) het deurtje aan de ander kant van de hoek komen. Lijkt mij niet zo heel handig. Misschein dat je wel ruimte hebt om daar wat extra tussenruimte te maken, maar als je het net precies zo hebt gemeten, dan kan het ook net verkeerd uitkomen.
Ik weet ook niet waarom het handvat van de hoekkast aan de zijkant zit en bij de andere twee in het midden. Waarschijnlijk is één daarvan de vaatwasser, waarvoor het logisch is dat die in het midden zit, maar waarom is de andere dan ook in het midden? (of waarom is het handvat van de kast in de hoek níet in het midden)

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik zou voor dat kastje dat tegen de laden aankomt als het open gaat een andere oplossing kiezen: wij hebben een draaiplateau-kast. Ideaal!
Verder hebben wij zeer goede ervaringen met onze Keller-keuken. Mooie materialen, zit goed in elkaar, en zo te zien zou het kunnen voor jouw budget. Wij hadden alleen het fornuis en de koelkast al.

Succes!

biancka

Geweldig, alle reacties. Daar kan ik wat mee :) De opstelling op het plaatje is vrijwel identiek aan de opstelling die we nu hebben en in het hoekkastje zit ook een draaiplateau en die wil ik zeker weer op die plek terug.

Ik zal ook nog eens even naar ervaringen zoeken van Superkeukens & Paul Roescher. Ik heb een vermoeden dat als jullie mij die tip geven dat de ervaringen dan niet al te best zullen zijn.

En ik zal ook eens gaan zoeken naar Keller keukens. Gelukkig hebben we nog een jaar de tijd maar het kan geen kwaad om goede research te doen en met behulp van dit forum ben ik al een heel eind gekomen.

Groetjes,

Biancka

biancka

kweenie schreef:maar waarom is de andere dan ook in het midden?
Dit is een kleine apothekerskast :)

Tonio

Ongelezen bericht door Tonio »

Het budget is een beetje klein, maar bij Ikea, zal je misschien wel uitkomen. Maar ga niet naar SVEA. deze geven op het moment van kopen alles toe. Maar als je de order heb getekend, dan begint de ellende. Ze houden zich niet aan de afspraken. Telkens als je nieuwe afspraken heb gemaakt, gaan zij deze eenzijdig aanpassen en wel naar hun eigen voordeel. Misschien moet je ff in DLD kijken!

Suc6 met kopen en zoeken

biancka

Tonio,

Bedankt voor je reactie. We zijn ook van plan om naar Duitsland te gaan. Afgelopen weekend naar twee keukenzaken geweest (Brugman & Mandemakers). Toch jammer dat je daar zoveel negatiefs over leest want er zitten best een paar mooie keukens bij.

Voorlopig hebben we nog genoeg tijd om rond te kijken. Bij elke keukenzaak veranderd ons design toch weer een beetje en het zal me niet verbazen als we volgend jaar uiteindelijk toch een u-keuken laten plaatsen (en dan wel met een iets hoger budget).

kweenie

Met de keukens van Brugman en Mandemakers is in principe ook weinig mis, dat zijn namelijk precies de zelfde keukens die elders ook verkocht worden. Maar dan met een door Mandemakers bedachte merknaam erop geplakt, want dan kun je makkelijk de laagste prijs garanderen: bij geen enkele andere winkel verkopens ze keukens onder die merknaam, dus de prijs die je bij Mandemakers krijgt is gegarandeerd de laagste...

Dat komt meteen bij het bezwaar van die twee. Bij veel verkoopgesprekken gaat meer tijd op aan het praten over de prijs en de "korting" dan aan praten over het ontwerp van de keuken zelf. En uiteindelijk ben je vaak na de zogenaamde korting alsnog duurder uit dan bij een andere (kleine) winkel.

biancka

Brugman heeft voor ons afgedaan en dat komt vooral omdat ze ons nu al zo'n 5 keer hebben gebeld of er geen adviseur mag langskomen. NEE, dat mag niet en nu zijn we het zat !!! Dus, Brugman (en alle andere winkels die bij het hele Mandemakers gebeuren horen) gaat het niet worden. Jeminee, wat zijn ze irritant.

kweenie

Fijn dat je er op tijd bent achtergekomen. Gelukkig zijn er nog een heleboel andere winkels.

siroop

Ongelezen bericht door siroop »

hallo mensen die een nieuwe keuken kopen!!!!!!!!!!
ik moet eerlijk zeggen ik woon in belgie in een landhuis, ik heb eigen zaken en geld genoeg maar helaas prijsbewust zoek altijd naar kwaliteit voor weinig geld,daarom kan ik niet begrijpen dat mensen zoveel geld uit geven aan dingen die onnodig zijn. ik heb laats een keuken besteld en op die site ook samen gesteld met kookeiland en alles erop en eraan alleen geen apparatuur. mijn keuken bestaat uit een rechte opstelling van 360cm zonder hangkastje's want die heb ik aan de overkant gehangen en een kookeiland van 230cm x 100cm en dan ook nog vakken voor flessen wijn( zonder werkblad) deze keuken heb ik gekocht voor 1442 euro incl 2 hoge kasten van 60 x 212cm voor inbouw oven en magnetron.nu heb ik de kleur wenge glanz gepakt en geloof het of niet de mensen die bij mij op bezoek komen die denken dat ik er minimaal 30000 euro voor heb betaalt. dus ik was kwijt 1442 keuken met werkblad voor kookeiland 740 euro, apparatuur vaatwasser,combimagnetron,spoelbak met kraan,oven,kookplaat inductie,vrijhangende afzuigkap voor nog geen 1000 euro.ik was dus kwijt 3180 euro en geloof het of niet ziet er heel duur uit.trouwens de apparatuur heb ik van een veiling

zelfstandigste

en geloof het of niet de mensen die bij mij op bezoek komen die denken dat ik er minimaal 30000 euro voor heb betaalt. dus ik was kwijt 1442 keuken met werkblad voor kookeiland 740 euro, apparatuur vaatwasser,combimagnetron,spoelbak met kraan,oven,kookplaat inductie,vrijhangende afzuigkap voor nog geen 1000 euro.ik was dus kwijt 3180 euro en geloof het of niet ziet er heel duur uit
Geloof het of niet de mensen die bij u op bezoek komen zijn zo gek nog niet. :lol:

Geloof het of niet u heeft een rechte opstelling van 360cm en een eiland van 230x100cm, u heeft een blad gekocht voor het eiland dus met het rechte deel doet u toch niets........

Geloof het of niet, overal worden bedragen genoemd echter wordt de duur- en/of de kosten- van de montage totaal niet gemeld (meestal zijn de mensen die met bedragen gooien zo bedachtzaam de grote kostenposten te verzwijgen om hun verhaal kracht bij te zetten)

Geloof het of niet, ik als keukenzaak-eigenaar en wonende in België zou vreselijk blij zijn als ik van m'n toonzaalmodel "wengé glanz" af zou zijn, gelukkig zijn er altijd mensen die voor een flinke korting te paaien zijn...

Geloof het of niet zo'n keuken had u als zaakvoerder in België makkelijk nieuw en in één geheel voor zo'n bedrag kunnen aanschaffen middels een intracommunautaire levering; zonde om zo te puzzelen 8)

Kortom ik geloof het niet, ik zou het voor u fijn vinden als u tevreden bent met het geheel nieuwe keuken; geniet er van zou ik zeggen.
Echter om door u te laten bepalen wat "onnodig" en "duur" zou moeten zijn gaat mij wat te ver :wink:

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

siroop schreef:. dus ik was kwijt 1442 keuken met werkblad voor kookeiland 740 euro, apparatuur vaatwasser,combimagnetron,spoelbak met kraan,oven,kookplaat inductie,vrijhangende afzuigkap voor nog geen 1000 euro.ik was dus kwijt 3180 euro en geloof het of niet ziet er heel duur uit.trouwens de apparatuur heb ik van een veiling
Hetgeen aangeeft dat een keuken niet duur hoeft te zijn; het grootste deel is winstmarge. Voor €3000,- heb je een prima keuken, de keukehandel is nog steeds windhandel.

Gesloten