LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voouitbetalen bij Brugman

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CBvH
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2011 09:37

Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door CBvH »

Betalen bij aflevering van een Brugman keuken, betekent: Betalen voor een stapel dozen in Uw huis of garage. In mijn beleving zou dit na plaatsing moeten zijn, Brugman denkt hier anders over. Lees alle opleveringsellende op dit forum onder de kop Brugman keukens. Houd minimaal 10% van de betaling in voor na de oplevering, accepteert men dit niet, zoek dan een ander bonafide bedrijf.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door crazyme »

Jouw beleving kan afwijken van de realiteit.

Dus brugman moet maar gewoon 10k aan spullen bij je neerzetten en hopen op betaling ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door Chocomelk »

crazyme schreef:Jouw beleving kan afwijken van de realiteit.

Dus brugman moet maar gewoon 10k aan spullen bij je neerzetten en hopen op betaling ?
Je kan wel niet zien of het oke allemaal is wat er in die dozen zit, beschadigingen, goede kleur etc etc etc.

CBvH
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2011 09:37

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door CBvH »

Crazyme heeft mijn bericht niet goed gelezen. Ik zeg 90% betalen is geen enkel probleem, houd echter wel 10% achter voor betaling na oplevering. Ik heb een geplaatste keuken gekocht, niet één in dozen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het gaat erom wat je van te voren afspreekt.

Als je zonder morren akkoord gaat met de betalingscondities kun je bij aflevering niet zomaar 10% achterhouden.

Als je dit bij de koop wel afspreekt en laat vastleggen, kun je natuurlijk die 10% wel achterhouden

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door 16again »

Wat hier belangrijk is: Wat is er gekocht?
Alleen keuken , of keuken met montage/installatie? Als de overeenkomst ook montage/installatie inhoudt, dan is het goed te begrijpen dat je deel betaling achterhoudt.
(gratis montage bestaat niet, 10% van opdracht lijkt mij redelijk)

CBW voorwaarden zijn hier duidelijk, betaling bij levering. De "montage" is nog niet geleverd, dat deel hoef je dus nog niet te betalen

CBvH
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2011 09:37

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door CBvH »

Ben het helemaal eens met 16again. Probleem is dat bij afsluiten van de koop, de Firma Brugman een rookgordijn optrekt. Betaling bij aflevering is in mijn beleving het hele product: transport + plaatsing. Als je merkt dat er onduidelijkheid leeft bij klanten, zorg dan dat je het in de toekomst goed organiseert. Lees mijn eerste bericht nog eens: Als je géén jurist bent die wil haarkloven over leverings- en betalingsvoorwaarden, ga dan naar een ander adres.

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door lampie69 »

Tja, het blijft bijzonder.
Aan de andere kant, ik heb al twee keukens door brugman laten afleveren en zelf geplaatst. Als er iets niet goed is wordt het heel snel opgelost en zonder vragen.
Ik had bijv. krasjes op de eieren-deksel (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) in de koelkast deur. Belletje en paar dagen later een nieuw dekseltje.

Ik heb nu weer een keuken bij Brugman besteld en ben niet zo angstig of het geleverde klopt.
Blijft natuurlijk dat je die 10% voor de plaatsing gewoon na plaatsen kan betalen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door alfatrion »

De koper kan een gedeelte inhouden omdat verkopers geen algemene voorwaarden hanteren waarin meer dan de helft van het bedrag vooraf betaald moet worden. Als dit wel is gebeurt dan is deze voorwaarden te vernietigen waardoor de koper niets vooraf hoeft te betalen.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ik heb een geplaatste keuken gekocht, niet één in dozen.
Moet je eens een keuken kopen bij Ikea, daar betaal je 100% voor een stapel planken !
Probleem is dat bij afsluiten van de koop, de Firma Brugman een rookgordijn optrekt.
Als je goede afspraken maakt en dat laat bevestigen op de overeenkomst, kunnen ze een rookgordijn optrekken maar dat vuurtje erachter lijkt me snel geblust...

Fauser
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jan 2011 09:48

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door Fauser »

Naar mijn weten heeft ieder bedrijf betalingsvoorwaarden;
Deze worden bij de afronding van een verkoopgesprek, dus eigenlijk de overeenkomst van een order, voorgelegd aan de klant.
( als het goed is, tenminste bij een goed bedrijf )
Dit is het moment voor een klant te vragen naar andere mogelijkheden, zoals betaling na complete oplevering van een keuken.
Ook kan er bij een CBW-erkend bedrijf gekozen voor de CBW betalingsvoorwaarden, maar deze zijn nogal ingewikkeld.

Maar goed, als je als klant hebt getekend voor bepaalde betalingsvoorwaarden, zit je daar uiteraard aan vast.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Maar goed, als je als klant hebt getekend voor bepaalde betalingsvoorwaarden, zit je daar uiteraard aan vast.
Precies ! En dan moet je achteraf ook niet klagen dat je alles al betaald hebt...

Daar komt bij dat als je bij een goed bedrijf een keuken koopt, deze ook de service netjes afhandeld. Ook bij de klanten die alles netjes betaald hebben.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die bedrijven kiezen natuurlijk om in Nederland handel te doen, dan moeten ze zich ook aan de wet houden.

Een citaat uit "Sorry, maar dat staat nu eenmaal in onze algemene voorwaarden!" van de Jurofoon:
De kleine letters schenden vaak consumentenrechten
Zelfs als je gebonden bent aan de algemene voorwaarden, dan nóg bestaat de mogelijkheid om een enkele bepaling daaruit te 'vernietigen' als die bepaling onredelijk is voor de consument. Het blijkt in Nederland te wemelen van de onredelijke bedingen! De Consumentenautoriteit onderzocht dit jaar de algemene voorwaarden van winkels en winkelketens. Bij álle onderzochte winkels was wel iets juridisch niet in de haak. Aansprakelijkheid wordt bijvoorbeeld uitgesloten of de garantietermijn wordt beperkt. Ook proberen veel winkels de klachttermijn in te korten. Dan staat er bijvoorbeeld dat je binnen twee weken moet klagen over een defect product, anders zou dat niet meer mogelijk zijn. Slechts weinig klanten zullen op de hoogte zijn dat in de wet staat dat je een termijn van twee MAANDEN hebt om te klagen. Een andere veelvoorkomende fout is dat sommige winkeliers volledige vooruitbetaling vragen, terwijl de wet hoogstens de helft toestaat.

sorella
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2009 08:02

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door sorella »

Wij hebben een keuken gekocht (ja echt waar :) ) die komt over 2 weken, nu hebben we de rekening binnen gekrgen voor het volledige bedrag, dit staat ook in de koopovereenkomst.
We zijn nooit gewezen op de betalingsregeling die in de cbw ? voorwaarden staan.
Ik heb er geen problemen mee om 90 % te betalen aangezien de keuken komt op de dag dat die ook geplaatst wordt. Kan ik de leverancier wijzen op de laatste tien % in de cbw voorwaarden die je pas betaalt na de oplevering ?

16again
Berichten: 16403
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door 16again »

Wij hebben een keuken gekocht (ja echt waar ) die komt over 2 weken, nu hebben we de rekening binnen gekrgen voor het volledige bedrag, dit staat ook in de koopovereenkomst.
We zijn nooit gewezen op de betalingsregeling die in de cbw ? voorwaarden staan.
Als je je poot stijf houdt, hoef je pas bij levering te betalen. Bij de geschillencommissie ben je bovenliggende partij: elk beding in de overeenkomst ongunstiger dan de CBW voorwaarden wordt geschrapt uit de overeenkomst,

Weg van de minste weerstand is gewoon betalen.

Vervolgens kan je klacht ook nog gewoon melden bij de consumenten autoriteit:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in
Al eerder zijn keukenwinkels fors beboet voor dit soort praktijken.

labyrint6
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mei 2011 23:35

Re: Voouitbetalen bij Brugman

Ongelezen bericht door labyrint6 »

koopovereenkomst is bindend en als die afwijken zoals gemeld van de voor waarden cbw dan is dat geldend. als ik nou leest dat zullie niet moeilijkdoen is er geigenlijkgeen probleem.
overgigens denmk ik dat je bij de bouowmarkt goedkoper uit bent waarom gevenze zoveel weg bij aanbiedingen??

Gesloten