LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
spyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2011 22:27

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door spyke »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Deze fout erkennen ze: De levering kon sneller! en de rest? het uitschelden? de verbinding verbreken, doen als men niet weet waarover het gaat?

Nogmaals, duidelijk is dat ik maar ( als ik dat nodig vond) naar een jurist of advocaat moest, en kreeg te horen: Pftt ja joh moet je doen! achterlijke, schrikken wij niet van, je moet niet gaan dreigen! ( ik quote een persoon van Practicomfort eventjes), en nu achteraf schoon praten, dat vind ik nergens op slaan!

Wacht u geduldig de brief af! ( die ik schriftelijk moest indienen!) ik zit hier niet om mezelf te verreiken, dus ik hoef u tegemoetkoming niet, ik wil alleen mijn geld terug en na een aantal maal bellen, van kastje naar de muur, en voor rotte vis te zijn uitgemaakt, vind ik het welletjes ( en dan heb ik nog niet eens over mijn Zus, die ook voor rotte vis is uitgemaakt, en uw admin een zooitje is, daar kan ik niets aan doen).

De reden dat ik alhier mijn verhaal plaats, was om ervaringen en tips te verkrijgen, niets meer niet minder, daar is dit forum voor.

Heel vreemd, dat pas na mijn verhaal hier , ineens de oogjes open gaan, en jullie zich als engeltjes gedragen, en er iemand ineens een account aanmaakt, die meerdere personen hier onderuit haalt, zonder reden! ( waarschijnlijk een directe collega?)

Ik verlaag mezelf niet tot vervelende uitspraken, het enige wat ik zeg, is dat ik totaal verbaasd en overrompeld ben. 100% bewijs ligt hier, dat ik aanbetaald heb, en dat heeft een adviseur keurig ondertekend( met mijn naam) en anderzijds de regeling die mijn zus aanging ( onder haar naam), en nogmaals mijn volledige naam luidt: Antonius Karrenman, woonachtig in Berkel en Rodenrijs!!

Excuus is te laat, ik heb inmiddels al ( maar ik val in herhaling) een keurig briefje laten opstellen, met alle bewijs daarin als kopie toegevoegd, zoals conform jullie regels! dus hou maar op met jullie zelf schoon te praten! de wereld mag best zien hoe jullie denken om te gaan met mensen.

Want als men echt niet zou weten, wat er gaande is, zou men ook niet zo reageren!

Voor de posters: Dank jullie wel! ik waardeer jullie inbreng.
Voor Spyke: Ik laat verder maar in het midden, wat ik over u denk.
Laatst gewijzigd door Akarrenman op 25 mei 2011 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Akkerman,
ben benieuwd of Angela hier ook nog op reageeerd op je tekst.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Angela service schreef:Bedankt, wij reageren direct nadat mevr zelf heeft geschreven dat haar juiste vraag netjes door ons is opgelost.
Dit heeft ze ons beloofd dus wachten we dit even af

Als wij het telnr van heer Karrenman via ons emailadres mogen ontvangen kunnen wij dit op dezelfde manier afhandelen. U zult lezen dat mevrouw ook blij is met onze oplossing en afhandeling.
Nogmaals zonder enige bereikbaarheid van de heer Karrenman blijft het lastig, wat we zeker niet willen.
De levering had sneller volgens afspraak moeten gebeuren, deze fout erkennen wij
Een juiste retour betaling had al geregeld kunnen zijn. Dat zus nu nogmaals 3 weken dient te wachten is jammer. Wij zijn bereid haar sneller te helpen, met een fikse tegemoetkoming mbt alle teleurstellingen. Dit menen wij oprecht.

Mijn emailadres staat in eerdere berichten
Met vr groet
Angela service
Lees ik nu wederom goed, dat u iemand AFRAADT om een scootmobiel waar zij via de Wmo (vaak gratis of met een kleine bijdrage) recht op heeft te accepteren?
Dat u diegene gewoon aanraadt om een scootmobiel bij u aan te schaffen?
Vindt u dat nou erg ethisch van uzelf?
Het gaat hier om een groep mensen die vaak maatschappelijk maar ook financieel gezien zwakker staan.
Zij zien u als iemand die verstand van zaken heeft (ik twijfel daar eerlijk gezegd nogal aan).
En dan gaat u die mensen iets ontraden te accpteren waar zij wettelijk gezien recht op hebben, enkel om hen zelf iets te kunnen verkopen?
Erg, erg slecht bezig!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zo lees ik het ook VioletPrue, schandalig gewoon, is puur de mensen geld uit
hen zak troggelen en meer niet.
Onbegrijpelijk. :twisted:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vind het walgelijk en eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn zulke 'verkooppraktijken' tegen te gaan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Feit is wel dat je die Angela nu hier niet meer ziet.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Angela is kwaadjes, en boosjes geloof ik.

Typerend wel, is dat mijn Zus een Wajong uitkering heeft, en inderdaad zwakker is dan een normaal, gezond mens. dat is wat ons allemaal aangreep, kijk wij liggen er niet wakker van, mijn Zus wel, en juist daar maken ze bij practicomfort misbruik van.

Ben voor de gein eens gaan kijken naar klanten ervaringen op diens eigen site van practicomfort, en het volgende verhaal van een klant viel me op:

Dhr. Wolveren, Westervoort

'Bij mij in de buurt hebben veel ouderen een scootmobiel van de gemeente. Ze hadden mij al honderd keer zo’n scootmobiel aangesmeerd, maar ik wilde niet. Ik heb altijd hard gewerkt en nooit een uitkering gehad. Zo’n type ben ik niet. Nu heb ik een scootmobiel gekocht.

Zelf gekozen en zelf betaald. Daarom zijn we er erg zuinig op. Ik gebruik mijn Wals scootmobiel om boodschappen te doen, maak ritjes in de wijk en ga gezellig met mijn vrouw en de hond toeren. Zij zit dan op de fiets, de hond zit bij mij voor op de scootmobiel. We zijn van niemand afhankelijk, dat vind ik belangrijk. Vroeger namen we een taxi als we ergens heen wilden. Dat kost veel geld. Nu laden we de scootmobiel op en kunnen gaan en staan waar we willen. En zo’n scootmobiel is veel makkelijker te onderhouden.’


Precies die stelling, die Angela er dus op nahoud... want al die uitkering sloebers!? die maar het handje ophouden, en dom gaan zitten wachten op de Gemeente. gewoon zelf zo'n ding aanschaffen, en practicomfort zich laten verreiken aan de zwakkere klantjes. Makkelijker kan niet! en dat is juist wat mij ook zo boos maakt. ik sta als Broer ook maar aan de zijkant, en kijk hoe schraal de zorg word, hoe je moet puzzelen, zoeken en onderzoeken wat is mogelijk, wat niet.

Nu zijn wij heel blij met het WMO, maar hetgeen wat Practicomfort heeft geflikt, ik heb er geen woorden voor. Als ik dan lees hoe vooral Angela reageert, het willen lijmen! het lokken! alsof mijn Zus of ik een stelletje beesten zijn, die wel happen als je maar een flinke worst voor houd! daar trappen wij niet in.

Mensen die zelf allemaal wel vrijheid genieten, en ze hebben duidelijk poep aan zorgbehoevende mensen, ze willen maar een ding: GELD desnoods over lijken, dat blijkt.

Ik wil alleen vrijheid voor mijn Zusje, dat word nu geregeld door het WMO, het is toch vrij logisch dat ik mijn geld gewoon terug wens? Zowel mijn Zus en ik willen niets meer te maken hebben, met dit vreselijke bedrijf.

Ben erg benieuwd hoe men reageert op de brief, en of ze de juiste beslissingen nu wel kunnen nemen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben ook heel benieuwd naar de reactie van Practicomfort.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

:twisted: ZIJN NIET GOED WIJS DAAR!
geef ik jullie te raden wat er gebeurd? Mijn Zus werd uit haar bed gebeld, ze kreeg telefoon van........ ja hoor practicomfort! dat volgens de gegevens van practicomfort mijn Zus hulpbehoevend zou zijn, en dat ze haar een leuke aanbieding konden doen! mijn Zus heeft gezegd dat ze dat niet wil, en een schootmobiel van de Gemeente krijgt. Waarop de verkoper het volgende zei: Oh maar die zijn meestal zeer stug en onhandig, totaal niet comfortabel, bovendien erg lanzaam, wij hebben veel meer keuzes en kunnen u vast helpen! het heeft mijn zus nogal wat moeite gekost de vrouw die ze aan de lijn had duidelijk te maken, dat ze geen interesse had, en dat wij al reeds in een conflict zijn met Pracitcomfort., dat vond de vrouw aan de lijn maar een vreemd verhaal hoor! want ja Joke bruijs leende zich toch voor het bedrijf, en miljoenen tevreden klanten, een internationaal bedrijf, dat haar klanten graag als koning behandeld! aldus de verkoop-medewerker van Practicomfort. mijn zus heeft maar gewoon neer gelegd.. die begreep er niets meer van.

Ik kreeg dus mijn zus nogal verward en gestrest aan de lijn, dus ik zelf maar weer gebeld, en gevraagd naar die bewuste medewerkster, waarvan mijn Zus gelukkig wel de naam had genoteerd, dus ik bel die Miep ( laat ik netjes blijven en weer geen namen noemen) op, krijg ik eerst een of andere man aan de lijn en ik vraag naar dat vrouwtje. Waarop de man vervolgens zegt: Ik verbind niet door, u kunt mij vragen u te helpen, ik probeer nog: Nee want ik ben al in conflict met jullie bedrijf, en heb duidelijk gemeld dat mijn Zus noch ik interesse hebben, dus waarom bellen jullie dan alsnog? waarop die knakker zegt: Ja maar dan moet u de service bellen, wij zijn de verkoop afdeling!

Wel GVD!! U kunt toch in een systeem kijken? en ik geef de naam door van mijn Zus, waarop hij zegt: Ik ga niet met u in discussie, wij bellen wel vaker mensen op, om onze producten aan te prijzen, indien wij denken dat mensen hulpbehoevend zijn. Op mijn vraag hoe practicomfort aan de ze informatie komt, legt hij de hoorn op de haak. Ik bel terug krijg een andere medewerker aan de lijn, en vraag naar die man of vrouw, krijg ik verdomme weer het zelfde verhaal.

Ik heb de eer aan mezelf gehouden, ik ga vanavond maar eventjes bij mijn zus langs om haar extra gerust te stellen, en nog eens op het hart te drukken dat ze een scootmobiel krijgt van de Gemeente, en dat practicomfort haar met rust laat.

Ongelooflijk, bizar, en belachelijk!

Groetjes Anton.

MAXIEM

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Akarrenman

Het is dus zonneklaar, dat dit bedrijfje naar mijn mening bij een echt probleem overschakelt op pesten. Advies: laat je niet opjutten en focus uitsluitend op het terugkrijgen van de aanbetaling. Schakel zonodig een advocaat in of de rechtbijstandverzekeraar.

Maxiem.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Akarrenman schreef::twisted: ZIJN NIET GOED WIJS DAAR!
Waarop de verkoper het volgende zei: Oh maar die zijn meestal zeer stug en onhandig, totaal niet comfortabel, bovendien erg lanzaam, wij hebben veel meer keuzes en kunnen u vast helpen! het heeft mijn zus nogal wat moeite gekost de vrouw die ze aan de lijn had duidelijk te maken
Ze zijn inderdaad niet goed snik daar bij Practicomfort, hoe durven ze zeg ! :twisted:
Mensen die al vaak weinig inkomen hebben en dan nog zo iets durven te zeggen, walgelijk gewoon, bij hun is alles beter.......jajaja bah bah


Ik kreeg dus mijn zus nogal verward en gestrest aan de lijn, dus ik zelf maar weer gebeld, en gevraagd naar die bewuste medewerkster, waarvan mijn Zus gelukkig wel de naam had genoteerd, dus ik bel die Miep ( laat ik netjes blijven en weer geen namen noemen) op,
Begrijp dat je zus nogal verward en gestresst was door zo'n sh*t telefoontje van hun.
krijg ik eerst een of andere man aan de lijn en ik vraag naar dat vrouwtje. Waarop de man vervolgens zegt: Ik verbind niet door, u kunt mij vragen u te helpen, ik probeer nog: Nee want ik ben al in conflict met jullie bedrijf, en heb duidelijk gemeld dat mijn Zus noch ik interesse hebben, dus waarom bellen jullie dan alsnog? waarop die knakker zegt: Ja maar dan moet u de service bellen, wij zijn de verkoop afdeling!
Uh dat noemt men service via de telefoon ?
Dacht het niet he ! :twisted:


Wel GVD!! U kunt toch in een systeem kijken? en ik geef de naam door van mijn Zus, waarop hij zegt: Ik ga niet met u in discussie, wij bellen wel vaker mensen op, om onze producten aan te prijzen, indien wij denken dat mensen hulpbehoevend zijn. Op mijn vraag hoe practicomfort aan de ze informatie komt, legt hij de hoorn op de haak. Ik bel terug krijg een andere medewerker aan de lijn, en vraag naar die man of vrouw, krijg ik verdomme weer het zelfde verhaal.
Indien wij denken dat mensen hulpbehoevend zijn ga je mensen dingen aansmeren die ook nog eens een hele grote uitgave zijn.
Ze zijn daar echt van de pot gerukt daar !



Ongelooflijk, bizar, en belachelijk!
Inderdaad, Ongelofelijk, bizar, belachelijk en rondom asociaal !


Groetjes Anton.

MAXIEM

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Ik heb eens even de moeite genomen om met de hier volgende titel op google te zoeken: "Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!" Het is niet verrassend dat deze titel hoog en veelvuldig in de hitlijst staat. Zo raken ze nog meer potentiële klanten kwijt en dat verdienen ze eigenlijk wel nu ze weigeren om die 2000 euro terug te storten. Een merkwaardige bedrijfsvoering houdt dit bedrijfje er op na!

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 27 mei 2011 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Je kunt uiteraard ook zoeken met de zoektermen "PractiComfort" gecombineerd met "Radar".

Maxiem.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

:lol: @ Vogels deze dombo hier, wilde mijn foutjes verbeteren en ingaan op uw bericht, maar zat suf op bericht verwijderen, terwijl ik op aanpassen moest drukken. haha ja ik ben maar een timmerman met een lage opleiding haha dan krijg je dat he?

Dom, maar kan het niet meer terug draaien. Wat een verhaal Vogels, en we zijn niet de enige! wat nog erger is allemaal is dat Practicomfort beweerd dat het een prima bedrijf is, met prima telefonisten!

Wat mij echt kwaad maakte, was de tegemoetkoming! Alsof ik daar op uit was? en mezelf wilden verreiken!? ongelooflijk het enige wat ik wilde, was een scootmobiel voor mijn Zus, en dat doet me zeer dat ze haar misbruiken! Vanwege haar kwetsbaarheid, dus een makkelijke prooi. Dit is zo fout!!

Helaas mag je niet voor eigen rechtertje spelen, maar soms zou ik een bepaalde telefoniste of een bepaalde Senior/baas aldaar graag even iets willen melden.

Mensen u zijt gewaarschuwd!!! Pas op voor de praktijken van Practicomfort!
Laatst gewijzigd door Akarrenman op 28 mei 2011 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

Even met mijn Vrouw gaan surfen over het net, en wat kwamen wij tegen?
wat bij ons de lachspieren heeft geraakt, och och zo gespeeld allemaal!

http://www.youtube.com/watch?v=TMXqsReX ... ideo_title

Jazeker ze zijn zelfs op Youtube te vinden, kijk vooral even het staaltje 'acteer werk' van Mevr. Fakkel ( met alle respect) maar je ziet dat dit een tekst is, die ze opzegt dus vooraf ingestudeerd.

Nee dan dit:
http://www.youtube.com/watch?v=zH4Mrj8SvUE&NR=1 Zo'n gemeente ding, is dus potentieel gevaarlijk, ellende dingen.

Wilde we even delen...

labyrint6
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mei 2011 23:35

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door labyrint6 »

goh een gewaarschuwd mens telt voor 2. dan bentu met velen.
nog al een lang verhaal geworden hier. nou begrijp ik dat meneer zelfastandige is(timmerman toch? Kijk ik heb niks met die karren ,maar er zijn een aantal zaken die me opvallen.
als een zzp-er een werk aanneemt dan kijk geef je toch je algemene voorwaarden??
hoe zit dat in dit verhaal? die gasten komen langs de deur dan kan je toch een beroep doen op de colportage wet?? misschien heb ik dan boerenverstand maar dat zijn wat simpele vragen die bij me opkomen. is er kenbaar gemaakt dat u eist dat u uitsluitend het geleverde wilde??

op vroegere centrifuges zaten 3 standen. 0 1 2.
ik hoor hier alleen maar 0 en 1.
de meeste kantongerechten hebben tegenwoordig ook nog een extra mogelijkheid. mediation.
dit lijkt me een mooie casus. misschien toch eens denken aan een centrifuge.
zwart en wit maakt mooi grijs.
suc6

MAXIEM

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Er is sprake van colportage als de verkoper op zijn/haar initiatief bij je thuis komt. Dit bedrijfje zorgt er echt wel voor dat de verkoper wordt uitgenodigd om langs te komen en dan is er juridisch gezien geen sprake van colportage.

Maxiem.

Akarrenman
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 mei 2011 14:11
Locatie: Berkel & Rodenrijs

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door Akarrenman »

@ Labyrinth, ach ja ik ben maar een domme timmerman, die kennelijk onvoldoende kan rekenen( beetje rare redenatie). Mag u denken of vinden hoor, persoonlijk heb ik geen middenweg gevonden met dat zooitje wat zich practicomfort noemt, dus een mooie grijstint kan mij gestolen worden.

Zeker met het oog op wat mijn Zus moest aanhoren van dat bedrijf, en het interesseert me eigenlijk vrij weinig verder, ik wil mijn geld terug en klaar.

Ik heb dus al een jurist in de arm ( ook al getypt)

Gr Anton ( de domme timmerman, die te zwart wit denkt....)

MAXIEM

Re: Scootmobiel via Practicomfort, wat een onbeschofte mensen!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Akarrenman

Advies: het zou verstandig zijn, om helemaal niet te reageren op een reaktie van een malloot. Focus je voor 120% op het terugkrijgen van de aanbetaling, want daar gaat het om.

Maxiem.

Gesloten