LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adviseur komt morgen langs

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Wendy »

morgen komt er een adviseur van spaaradvies langs. Ik wilde het een beetje afhouden, maar hij zei dat het belangrijk was ivm de lijfrente-aftrek en belastingaangifte etc.
Het gaat vooral over het toekomstplan die we hebben afgesloten om voor ons pensioen te sparen.

Ik ben nu het vertrouwen in alle adviseurs wel een beetje kwijt, en zeker van diegenen die voor spaarbeleg werken. Ik wil me dus een beetje voorbereiden op zijn bezoek.

Ik zal hem zeker om zijn oren slaan met het sprintplan. En ook met het koersplan dat dus kennelijk ook niet zo'n goede investering blijkt te zijn. Ik twijfel nu ook heel erg of dat toekomstplan wel werkt, of we daar geen grote risico's mee lopen. Het moet toch ons pensioen worden.

Heeft iemand nog tips?

Gast

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Gast »

afspraak afzeggen, en een erkende adviseur nemen.

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Wendy »

is spaaradvies dan niet erkend?

ruudje90

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door ruudje90 »

niet te vertrouwen echt afzegge!!!!

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Wendy »

:(

wat vinden jullie van het toekomstplan?? :?:

en bestaan er uberhaupt betrouwbare adviseurs??? zo ja, waar kan je die vinden.

Gast

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Gast »

de adviseur is toch geweest, ik wilde hem toch om uitleg vragen.
We hebben 1 koersplan nu om laten zetten in een wat minder risicovol product, een mix-fund ipv equity-fund.

sprintplan wist ik inmiddels meer over dan hij, hij kon me dus ook niets nieuws meer vertellen.
Wel verwacht hij dat het met de economie in de komende jaren weer beter zal gaan en dat het misschien toch nog een beetje goed zal komen.... tja, dat zal wel. ik geloof dat niet zo.

Toen over het toekomstplan (ons pensioentje). dat is blijkbaar ook allemaal beleggings-ellende. Hij kon dat plan wel omzetten naar een levensloop-pensioen ook van Aegon, dat was wat minder risicovol.....
kent iemand dat product?? en waar zou ik meer info daarover kunnen vinden?

Gast

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Gast »

kes dan wel voor het garantie-click fonds en zorg dat je hem langer als tien jaar laat lopen dan pas maak je winst na aftrek van de kosten enz enz. Gr uw adviseur

walter

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door walter »

Ik begrijp hier werkelijks NIETS Van. Na alle ellende gaat u weer met HUN in zee. Koersplan gelijk afkopen en NIETS meer doen daar. Ik zeg je nu dd 26-02-2004 er blijft NIETS van over. Ook niet na 10 jaar, Gr Walter

walter

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door walter »

Wendy


Geplaatst op 17 Feb 2004 15:15 door Wendy


--------------------------------------------------------------------------------



wat vinden jullie van het toekomstplan??

en bestaan er uberhaupt betrouwbare adviseurs??? zo ja, waar kan je die vinden.


Wendy, Wendy.........het is nu al 2 jaar op TV, kranten, radio en dorpsomroeper!!! Dat zijn oplichters!! Leer dat dan eens, Gr Walter (sorry, maar ik begrijp hier dus helemaal NIETS van)

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Wendy »

walter je hoeft niet zo flauw te doen, het is heus wel tot me doorgedrongen dat spaarbeleg niet deugt.

Ik heb inmiddels mn renterekening opgezegd. Het sprintplan zing ik wel uit, de boete is me op dit moment te hoog, ik blijf wel elke maand bellen over de stand van de dag.

Het koersplan loopt nog tot 2009, ik twijfel nog of ik dat door laat lopen of opzeg, ik heb al de laagste inleg, en de inleg krijg ik volgens mij toch zowiezo terug.... (toch?? :? ) Als ik de 80% van de looptijd vol heb gemaakt ga ik switchen naar een veiliger belegging.

We gaan stoppen met het toekomstplan, en we willen waarschijnlijk ook het Aegon levensloop pensioen niet, want dat is ook beleggen. We hebben onze verzekeringsman laten komen en die heeft een veilig lijfrente product (zonder beleggingen). Dat gaan we doen.

Walter

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Walter »

Beste Wendy, ik ben niet flauw. Je schrijft het weer: we willen waarschijnlijk ook het Aegon levensloop pensioen niet, WAARSCHIJNLIJK......hoe kun je na alles en alles er nog over denken om met hun in zee te gaan?? Dat zijn oplichters..Sprintplan kan je niets meer aan doen. Maar koersplan wel, weg er mee. Lees over Koersplan op deze site, gr Walter en veel suc6

jambo

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door jambo »

Lekker slimme opmerkingen hier allemaal. Koersplan weg doen nadat je er al 10 jaar voor spaart. Heb je de financiële bijsluiter wel eens gelezen? Je rekent de 1e 10 jaren de kosten af van je totale looptijd + er zit een levensverzekering bij die altijd op einddatum nog iets uitkeerd alleen wat en hoeveel word dan bekent gemaakt. Ja inderdaad je moet het product maar afkopen. Zou ik ook doen zo vlak voor de tijd dat gaat oogsten!! En die fijne verzekeringsadviseur van je is ook provisiegeil kennelijk want die laat je stoppen met je Toekomstplan waar je ook al heel veel voor hebt betaald en dat voorlopig t/m het 10e jaar ook blijft doen. Spaarbeleg zal u wel een bedankbriefje sturen voor de sponsoring en over een jaar of 5 een brief dat uw poliswaarde op €0 staat. Daar gaat je spaargeld wat anders 8% had opgeleverd hoogstwaarschijnlijk. Wil er maar mee zeggen indien je niets van deze producten afweet vraag dan eens een adviseur langs die de financiele bijsluiter uitlegt maar vraag het niet aan je "vertrouwde" verzekeringsagent die dan snel kans ziet om voor je een nieuwe polis af te sluiten zodat hij zijn centjes (vele 100en euro's) weer binnen sleept. En ja ook in je nieuwe polis mag je weer vrolijk gaan betalen want je n neemt geen spaarproduct maar je KOOPT een spaarproduct.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door santygo »

Kijk eens op
www.bijsluiterscore.info/
staan een paar leuke dingen over Spaarbeleg.

keesbakker

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door keesbakker »

Stichting Bijsluiterscore heeft onderzoek gedaan naar Meesterplan en RendementPlan van Spaarbeleg.

MeesterPlan:
"Inflexibel garantieproduct met zeer hoge kosten en een schamele informatieverschaffing."
Onderzoek: http://www.bijsluiterscore.info/P_Spaar ... an_002.htm

RendementPlan:
"Dure en inflexibele manier om minimaal 10 jaar in Aegon EuroFonds te beleggen. Daarnaast een groot gebrek aan informatie over dat beleggingsfonds."
Onderzoek: http://www.bijsluiterscore.info/P_Spaar ... an_039.htm

Dozo

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Dozo »

Niet verder mee in zee gaan!! Ben ruim 4500 Euro kwijt door Sprintplan, ondanks mooie beloftes in verleden geen uitkering en geld kwijt, Toekomstplan inmddels inlegvrij gemaakt en zal dit, ondanks dat iuk dit misschien na 19 jr wel te gelde kan maken toch afrbeken.

Niet mee in zee gaan.

Een te zeer gedupeerde![/b]

Dozo

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door Dozo »

Een reactie op de puntenlijst:
Jammer dat die er niet eerder waren, maar ik moet uit eigen ervaring zeggen, je leest te slecht de voorwaarden, er staat echt in dat je alles kunt verliezen. Helaas lukte het bij mij door de "blauwe ogen "van de vertegenwoordiger te geloven dat het alleen maar slecht kon gaan bij een beurskrach waarbij een verlies van onder de drie procent zou komen.
Nou, die is er niet geweest, maar toch, zoals gezegd, geld kwijt en dus minder studie financien voor de kinderen, Gelukkig hoef ik geen schulden af te betalen, da's een voordeel. Ik ben het met de vorige mailers eens. Ga sparen met een zo hoog mogelijk rendement, daar kun je ook de eerste tien jaar niet aankomen, heeft iets minder rendement, maar wel zeker!!!

martij

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door martij »

ook ik heb vandaag bericht gekregen van sprintplan ik had een bedrag van 90,76euro per maand voor 5 jaar, ik bellen wat ik op myn giro zou krygen,maar ik ben al myn geld kwyt, het is in een woord schandalig, is er dan niemand die ons daarby kan helpen,om die oplichters aan te pakken


groetjes ton en martij

gast123

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door gast123 »

een lijfrentepolis zonder beleggingen ??
wie bied dat aan ????
ken geen, maar dan ook geen verzekeringsmaatsschappij die zijn rendement niet uit bellegingen haald......

Wie wel anders weet. laat me effe weten
Ben er erg benieuwd maar

gewoonsparen

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door gewoonsparen »

Beste gast 123,

Je kunt bij verschillende maatschappijen een lijfrentepolis afsluiten zonder dat men voor je belegt. Bv bij Interpolis. Dus gewoon op basis van sparen. Moet je wel nadrukkelijk naar vragen.
Door de premie van de overlijdingsrisicoverzekering en andere kosten heb je dan geen rendement maar je weet wel zeker dat het afgesproken bedrag er na afloop is.
Bij dit soort producten altijd om de financiele bijsluiter vragen
en deze goed lezen. Niet blind vertrouwen op de adviseur.

Wat natuurlijk ook kan is gewoon sparen op een internetspaarrekening.
Krijg je ongeveer 3%. Kun je altijd over je geld beschikken.

gast123

Re: adviseur komt morgen langs

Ongelezen bericht door gast123 »

Zit te kijken op jou advies naar interpolis. En ik zie bij de "spaarlijfrente" toch echt staan. Het rendement op uw lijfrente wordt behaald uit belegingen het zogenaamde deposito beleggen. Wil niet naar doen, maar dat is ook beleggen.
Dat er een behoorlijke zekerheid inzit is mooi meegenomen. Maar het rendement ontstaat toch echt uit beleggen (in despositos) Net zoals de rente van de banken die onstaan ook alleen maar doordat banken de tegoeden beleggen, ze moeten alleen garant staan (je saldo).

Dit zie je ook steeds meer bij verzekeringsmaatschappijen (inleg terug etc etc).
Denk ook niet dat je de onderscheid kunt maken tussen sparen en beleggen bij lijfrentes (en andere spaarconstructies) maar risco-arm en risico-vol om het maar zo te zeggen.

gewoon sparen op een rekening...mja weet het niet. Ik blijf een hollander dus met zo min mogelijk risico zo veel mogelijk winnen : :D

Gesloten