LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VERBRUIKSMANAGER v Essent u krijgt 250, Jaarafr. BETAAL 400!
-
VERBRUIKSMANAGER v Essent u krijgt 250, Jaarafr. BETAAL 400!
Geachte radar, lezer,
Ik heb sinds vorig jaar de verbruiksmager van Essent bijgehouden, waar je standen opgeeft , om NOOIT meer bij te betalen op je jaarafrekening.
Op het begin van het jaar heb ik nog een aantal keer contact gezocht met de klantenservice , om mijn iets wat lage voorschot te verhogen, deze medewerkster heeft mij geholpen en mijn voorschot ging van 75 naar 101 euro, dit al in de tweede maand, meen ik.
1 persoonhuishouden, ik was juist overgestapt omdat het goedkoper en makkelijker zou worden!!!!!!!!!!
Verder zei zij dat ik nu een goed voorschot had , en de gebruiksmanager kon gaan doen, om zo NOOIT MEER BIJ TE BETALEN, op je jaarafrekening!
Elke 2 a 3 maanden deed ik dat, telkens stond er dat ik geld terug kreeg, zelfs tot 250 euro!
Dit bij de laatste keer checken voordat mijn standen werden door gegeven.
Al de maanden was het bedrag nooit negatief!
Ik zag gèèn rede mijn voorschot te verhogen.
En begrijpelijk als er staat dat je geld terug krijgt!
Ik heb deze standen ook nog persoonlijk genoteerd met datums erbij.
Twee weken geleden bel ik weer om voor 1 jaar langer electra vast te zetten, bij essent, toen heb ik ook nog laten vallen,
"nee ik ben wel blij ik hoef niks bij te betalen op mijn jaarafrekening en dus wil ik wel 1 jaar langer met jullie in zee qua electra"
Gas wil ik afwachten tot juli namelijk.
Nu geef ik een week later mijn standen door aan ESSENT wat blijkt , moet ik 406 euro BIJ BETALEN!!!! Dat is een verschil van 650 euro!
Ik ben echt ten einde raad, ik ben iemand die JUIST NIET wilt bijbetalen , zeker van die bedragen, plus dat ik vindt , dat ze mij een jaar lang leugens hebben verkocht, met die zogenaamde super handige gadget!
Een grote illusie dat is mijn conclusie! @ onzin verkopen aan klanten!
Ik heb gebeld en wat bleek, dat ik met gas later ben ingestapt, en zo een verschil met de verbuiksmager is ontstaan, maar is dat MIJN PROBLEEM?!
Er stond nergens dat dat het geval zou kunnen zijn!
Zij horen dat dan toch te vermelden ergens, nou ik ben 3 x terug gebeld , ze hebben alla minuut de site aangepast! 30-5-2011
En nu staat er in eens dat ik 132 moet bij betalen op de volgende rekening!
Het enige wat ze willen doen is mij een betalingsregeling laten treffen.
Terwijl gas dus maar voor 10 maanden is berekent, vervolgens, gaat je voorschot van 101 naar 138 terwijl hun allang weten dat dat niet staaft als ze wel een jaar hadden berekent!
En daarbij zijn de 2 / 3 maanden waar je het minst gas verbruikt daar dus niet bij berekent!
Ik vraag me af of meer mensen hier mee te maken hebben gehad, en wat ik nu , moet , kan doen?
Ik wil al een advocaat in de arm nemen, maar krijg ik tegen zon groot en machtig bedrijf ooit mijn gelijk!? Als iemand de oplossing weet graag, maar ik voel mij uiterst benadeeld, aangezien ik het juist bij houdt om NIET voor verassingen te komen staan!
Help!
Met Vriendelijke Groet;
Chantal Joèlle
Ik heb sinds vorig jaar de verbruiksmager van Essent bijgehouden, waar je standen opgeeft , om NOOIT meer bij te betalen op je jaarafrekening.
Op het begin van het jaar heb ik nog een aantal keer contact gezocht met de klantenservice , om mijn iets wat lage voorschot te verhogen, deze medewerkster heeft mij geholpen en mijn voorschot ging van 75 naar 101 euro, dit al in de tweede maand, meen ik.
1 persoonhuishouden, ik was juist overgestapt omdat het goedkoper en makkelijker zou worden!!!!!!!!!!
Verder zei zij dat ik nu een goed voorschot had , en de gebruiksmanager kon gaan doen, om zo NOOIT MEER BIJ TE BETALEN, op je jaarafrekening!
Elke 2 a 3 maanden deed ik dat, telkens stond er dat ik geld terug kreeg, zelfs tot 250 euro!
Dit bij de laatste keer checken voordat mijn standen werden door gegeven.
Al de maanden was het bedrag nooit negatief!
Ik zag gèèn rede mijn voorschot te verhogen.
En begrijpelijk als er staat dat je geld terug krijgt!
Ik heb deze standen ook nog persoonlijk genoteerd met datums erbij.
Twee weken geleden bel ik weer om voor 1 jaar langer electra vast te zetten, bij essent, toen heb ik ook nog laten vallen,
"nee ik ben wel blij ik hoef niks bij te betalen op mijn jaarafrekening en dus wil ik wel 1 jaar langer met jullie in zee qua electra"
Gas wil ik afwachten tot juli namelijk.
Nu geef ik een week later mijn standen door aan ESSENT wat blijkt , moet ik 406 euro BIJ BETALEN!!!! Dat is een verschil van 650 euro!
Ik ben echt ten einde raad, ik ben iemand die JUIST NIET wilt bijbetalen , zeker van die bedragen, plus dat ik vindt , dat ze mij een jaar lang leugens hebben verkocht, met die zogenaamde super handige gadget!
Een grote illusie dat is mijn conclusie! @ onzin verkopen aan klanten!
Ik heb gebeld en wat bleek, dat ik met gas later ben ingestapt, en zo een verschil met de verbuiksmager is ontstaan, maar is dat MIJN PROBLEEM?!
Er stond nergens dat dat het geval zou kunnen zijn!
Zij horen dat dan toch te vermelden ergens, nou ik ben 3 x terug gebeld , ze hebben alla minuut de site aangepast! 30-5-2011
En nu staat er in eens dat ik 132 moet bij betalen op de volgende rekening!
Het enige wat ze willen doen is mij een betalingsregeling laten treffen.
Terwijl gas dus maar voor 10 maanden is berekent, vervolgens, gaat je voorschot van 101 naar 138 terwijl hun allang weten dat dat niet staaft als ze wel een jaar hadden berekent!
En daarbij zijn de 2 / 3 maanden waar je het minst gas verbruikt daar dus niet bij berekent!
Ik vraag me af of meer mensen hier mee te maken hebben gehad, en wat ik nu , moet , kan doen?
Ik wil al een advocaat in de arm nemen, maar krijg ik tegen zon groot en machtig bedrijf ooit mijn gelijk!? Als iemand de oplossing weet graag, maar ik voel mij uiterst benadeeld, aangezien ik het juist bij houdt om NIET voor verassingen te komen staan!
Help!
Met Vriendelijke Groet;
Chantal Joèlle
-
Re: VERBRUIKSMANAGER v Essent u krijgt 250, Jaarafr. BETAAL 400!
u heeft bijgehouden wat uw electra bedroeg? gas stond daar niet bij? gas is het duurste in verbruik namelijk en aangezien we een strenge winter hebben gehad,ook veel gas verstookt. wij betalen al 200 euro voorschot ,dus 101 euro is wel erg weinig hoor,132 euro met een gezin lijkt me ook te weinig . mischien kunt u het verbruik hier plaatsen. het is leuk zon gadget maar u betaald toch gewoon wat u verbruikt heeft? ik denk niet dat er verder rechten ontleend kunnen worden ,aan het bijhouden van uw standen.
Gebruik al een paar jaar de verbruiksmanager van essent, en tot op heden nog nooit geen probleem mee gehad, en meestal redelijk correct, soms een paar euro erbij , of er af.
Je moet inderdaad wel voor een heel jaar gaan, anders klopt het systeem niet, en berekend het de nota verkeerd, alleen je kan er ook geen rechten aan ontlenen, het is meer een indicatie en verder niks, de eind standen zijn uitsluitend goed,.
Je moet inderdaad wel voor een heel jaar gaan, anders klopt het systeem niet, en berekend het de nota verkeerd, alleen je kan er ook geen rechten aan ontlenen, het is meer een indicatie en verder niks, de eind standen zijn uitsluitend goed,.
ts schreef:manondoris schreef:u heeft bijgehouden wat uw electra bedroeg? gas stond daar niet bij? gas is het duurste in verbruik namelijk en aangezien we een strenge winter hebben gehad,ook veel gas verstookt. wij betalen al 200 euro voorschot ,dus 101 euro is wel erg weinig hoor,132 euro met een gezin lijkt me ook te weinig . mischien kunt u het verbruik hier plaatsen. het is leuk zon gadget maar u betaald toch gewoon wat u verbruikt heeft? ik denk niet dat er verder rechten ontleend kunnen worden ,aan het bijhouden van uw standen.
lezen moeilijk hoor
-
sorry hoor!!!!!!
Vanaf november vorig jaar ben ik klant van Essent. Ook was ik erg blij met de verbruiksmanager, nooit meer bijbetalen! Geweldig, ik heb wel gelijk in december bij Essent mijn voorschot veranderd van 114 naar 180 (114 was vastgesteld door essent, op grond waarvan ik heb geen idee, want tot nu toe altijd rond de 180 betaald bij elke energie leverancier). Vervolgens elke maand gecheckt bij de verbruiksmanager ( volgens deze kreeg ik elke keer nog terug en was mijn voorschot veel te hoog!!), gelukkig niks bijgesteld naar beneden want wie schetst mijn verbazing dat ik nu opeens 267 moet bijbetalen op mijn jaarafrekening!!
En wat geeft Essent nu als reden op? Dat ik maar 1x per 3 maanden gebruik mag maken van de verbruiksmanager, want bij vaker kan deze geen goed advies geven!! Maar wat staat er op de site van Essent: maak onbeperkt gebruik van de verbruiksmanager en het advies!! Alleen mag je maar 1x per dag je voorschot wijzigen.
Pure oplichterij. Stink er niet in.
En wat geeft Essent nu als reden op? Dat ik maar 1x per 3 maanden gebruik mag maken van de verbruiksmanager, want bij vaker kan deze geen goed advies geven!! Maar wat staat er op de site van Essent: maak onbeperkt gebruik van de verbruiksmanager en het advies!! Alleen mag je maar 1x per dag je voorschot wijzigen.
Pure oplichterij. Stink er niet in.
-
Nee precies , de standen kloppen alleen ik heb dus voor 10 maanden een rekening gehad en geen 1 jaar afrekening.
Verder ben ik juist erg allert daarop, anders houd ik het ook niet bij, het is onzin dat dat maar 1 x in de 3 maanden kan, je kan het elke dag doen als je wilt.
Verder is het bedrijf Essent niet van plan, met mij mee te denken, ze willen alleen een betalingsregeling treffen.
Ze geven hun fout toe, want de gebruiksmanager werkte gewoon niet naar behoren, wel zeggen ze dan in eens dat er een popup zou moeten komen, om aan te geven dat ik dus later met gas ben ingestapt, en zo niet de juiste informatie krijg, nou dat is de rijnste onzin, want dan had ik de klantenservice allang maanden geleden gebeld , om te vragen hoe ik dat kon oplossen, om NIET TE DUUR uit te komen.
Maar nee ik wordt dubbel en dik benadeeld,
Ten eerste door de foutieve Gebruiksmanager
Ten tweede omdat juist de zomermaanden die de wintermaanden compenseren, niet zijn mee gerekend.
Ten derde aangezien mijn voorschot dan in eens wordt verhoogd,naar 138 euro, wat ik inmiddels op de site al heb aangepast, wat in hun voordeel werkt, aangezien ze dus meer geld vorderen dan daadwerkelijk normaal is, het voorschot wordt nu bepaald op gegevens van 10 maanden en niet van 1 jaar, IK BEN GEEN SPAAR REKENING BEGONNEN BIJ ESSENT!
Ten vierde is mijn vertrouwen zo geschaad , in de verbruiksmanager en Essent, dat ik denk , ja en nou houd ik het weer bij dit jaar en volgend jaar zeggen ze weer hetzelfde!
De klant is altijd in het nadeel tegen zon groot bedrijf.
Wat ik zou willen dat ze mij nu de electra laten betalen en over twee maanden opnieuw gas, maar geloof niet dat ik hun daar toe kan bewegen.
"Ja er gaat wel eens iets fout".@ Essent.
Verder passen ze nu in eens op 30-5 -2011 mijn persoonlijke gebruiksmanager aan.
Op de dag dat ik bel.
Ik heb 2010 - 2011 vaker gebeld, ook betreft mijn voorschot, Nee mevrouw alles is in orde...en dan kom je daar even een jaar later achter dat naar een illusie hebt zitten staren....
Je kan geen rechten ontlenen aan de gebruiksmanger nee dat geloof ik ook niet, maar ze weten waar de fout ligt, omdat ik later ben ingestapt zeggen ze.
Maar als ze dat dan weten , dat wisten ze een jaar geleden ook toch al, en ben gelijktijdig overgestapt, dus wie heeft nou die fout gemaakt dan.
Ik heb niet gevraagd om afwijkende cijfers , ik vroeg juist om duidelijkheid!
Zeker omdat ik vaker over de gebruiksmanager heb gebeld en mijn standen zo goed bijhield, omdat ik NIET WILDE BIJ BETALEN, ben ik diep teleurgesteld , in die handige nep gadget van Essent!
Hij is misleidend , en heeft mij NIKS verder geholpen, maar juist verder van huis gebracht!
Verder ben ik juist erg allert daarop, anders houd ik het ook niet bij, het is onzin dat dat maar 1 x in de 3 maanden kan, je kan het elke dag doen als je wilt.
Verder is het bedrijf Essent niet van plan, met mij mee te denken, ze willen alleen een betalingsregeling treffen.
Ze geven hun fout toe, want de gebruiksmanager werkte gewoon niet naar behoren, wel zeggen ze dan in eens dat er een popup zou moeten komen, om aan te geven dat ik dus later met gas ben ingestapt, en zo niet de juiste informatie krijg, nou dat is de rijnste onzin, want dan had ik de klantenservice allang maanden geleden gebeld , om te vragen hoe ik dat kon oplossen, om NIET TE DUUR uit te komen.
Maar nee ik wordt dubbel en dik benadeeld,
Ten eerste door de foutieve Gebruiksmanager
Ten tweede omdat juist de zomermaanden die de wintermaanden compenseren, niet zijn mee gerekend.
Ten derde aangezien mijn voorschot dan in eens wordt verhoogd,naar 138 euro, wat ik inmiddels op de site al heb aangepast, wat in hun voordeel werkt, aangezien ze dus meer geld vorderen dan daadwerkelijk normaal is, het voorschot wordt nu bepaald op gegevens van 10 maanden en niet van 1 jaar, IK BEN GEEN SPAAR REKENING BEGONNEN BIJ ESSENT!
Ten vierde is mijn vertrouwen zo geschaad , in de verbruiksmanager en Essent, dat ik denk , ja en nou houd ik het weer bij dit jaar en volgend jaar zeggen ze weer hetzelfde!
De klant is altijd in het nadeel tegen zon groot bedrijf.
Wat ik zou willen dat ze mij nu de electra laten betalen en over twee maanden opnieuw gas, maar geloof niet dat ik hun daar toe kan bewegen.
"Ja er gaat wel eens iets fout".@ Essent.
Verder passen ze nu in eens op 30-5 -2011 mijn persoonlijke gebruiksmanager aan.
Op de dag dat ik bel.
Ik heb 2010 - 2011 vaker gebeld, ook betreft mijn voorschot, Nee mevrouw alles is in orde...en dan kom je daar even een jaar later achter dat naar een illusie hebt zitten staren....
Je kan geen rechten ontlenen aan de gebruiksmanger nee dat geloof ik ook niet, maar ze weten waar de fout ligt, omdat ik later ben ingestapt zeggen ze.
Maar als ze dat dan weten , dat wisten ze een jaar geleden ook toch al, en ben gelijktijdig overgestapt, dus wie heeft nou die fout gemaakt dan.
Ik heb niet gevraagd om afwijkende cijfers , ik vroeg juist om duidelijkheid!
Zeker omdat ik vaker over de gebruiksmanager heb gebeld en mijn standen zo goed bijhield, omdat ik NIET WILDE BIJ BETALEN, ben ik diep teleurgesteld , in die handige nep gadget van Essent!
Hij is misleidend , en heeft mij NIKS verder geholpen, maar juist verder van huis gebracht!
-
Het probleem is dat met aan de planner geen rechten kan onlenen anders zou men er een juridische zaak van kunnen maken maar wat u wel kunt doen is deze klacht neerleggen bij consuwijzer.
Weet niet welke 2 maanden je nog geen gebruik hebt gemaakt van de verbruiksmanager, zijn dat toevallig geen wintermaanden ?
Net zoals je zelf al schrijft je kan er geen rechten ontlenen aan de verbruiksmanager, dus jah....
Net zoals je zelf al schrijft je kan er geen rechten ontlenen aan de verbruiksmanager, dus jah....
Helaas Chantal is dit inderdaad jouw probleem. Het verbruik is geregistreerd en verbruikt waardoor het betaalt dient te worden, hoe jammer dit ook voor je is. Waarschijnlijk heeft het Verbruiksmanagerprogramma het gas ook vanaf het begin van het nieuwe verbruikersjaar ingevuld waardoor er een scheve indicatie ontstaat. Een hiaat in het systeem? Verder denkt Essent wel met je mee want ze bieden je een betalingsregeling aan. Dit is het enige dat ze kunnen doen, want het verbruik moet je toch betalen. Zou dit niet het geval zijn was het hek van de dam, want iedereen vind dan een reden om onder een betaling uit te komen. In de toekomst regelmatig de standen noteren en het berekende verbruik hieruit vergelijken met je vorige verbruikersjaar geeft min of meer hetzelfde aan wat de verbruikersmanager doet, in achtneming met het weer vooral in de winter. Dit doe ik al jaren in een Exel-bestand. Zo kon ik in december 2010 waarnemen dat ik met gasverbruik veel hoger zat dan in december 2009. Maar inmiddels heb ik, door de hogere temperaturen in 2011 tov 2010, het hogere verbruik weer ingelopen en zit ik op dit moment al op een lager gasverbruik dan in dezelfde periode van het vorige verbruikersjaar. Dit wordt ook duidelijk door de Verbruiksmanager aangegeven. Ik zou met mijn aanstaande jaarafrekening ± € 300 terug krijgen volgens de laatste gegevensIk heb gebeld en wat bleek, dat ik met gas later ben ingestapt, en zo een verschil met de verbuiksmager is ontstaan, maar is dat MIJN PROBLEEM?!
-
Beste ChantalJoelle,
In uw bericht van 31 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de verbruiksmanager.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 31 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over de verbruiksmanager.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
-
Beste 12adele34,
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Weer zo'n kulantwoord van je chanmaster, TS heeft dit zelf al aangegeven.Chanmaster schreef:Het probleem is dat met aan de planner geen rechten kan onlenen anders zou men er een juridische zaak van kunnen maken maar wat u wel kunt doen is deze klacht neerleggen bij consuwijzer.
Bij ons was het net andersom. Het eerste jaar moesten we 500 € bijbetalen. Dit komt omdat ons voorschot was blijven staan op wat de alleenstaande mevrouw voor ons betaalde. Wij verbruikten "iets" meer, ook omdat er 1 iemand elke dag thuis was.
Dat gebeurd ons geen 2de keer. Dus halverwege de jaarafrekening gebeld met essent, liggen we nog op schema? Volgens essent moesten we naar 119 euro per maand om niet bij te hoeven betalen. Dit hebben we dan ook aangepast. Uiteindelijk de jaarafrekening gekregen en we krijgen bijna 300 € terug. :S (we zijn ook zuiniger omgegaan met energie en werken allebei weer).
Tevens heeft essent direct ons voorschot verlaagd naar 87 € (wat ik direct weer heb verhoogd). Natuurlijk zou ik me ook flink genaaid voelen als ik bij moest betalen, terwijl essent ons toegezegd heeft dat we met dit maandelijkse bedrag niets hoefden bij te betalen. Het vervelende is alleen dat je toch moet betalen. Ik maak zelf geen gebruik van de verbruiksmanager, maar kan me goed voorstellen dat je je genomen voelt.
Iig bedankt voor je waarschuwing en ik hoop dat je eruit komt bij essent.
Dat gebeurd ons geen 2de keer. Dus halverwege de jaarafrekening gebeld met essent, liggen we nog op schema? Volgens essent moesten we naar 119 euro per maand om niet bij te hoeven betalen. Dit hebben we dan ook aangepast. Uiteindelijk de jaarafrekening gekregen en we krijgen bijna 300 € terug. :S (we zijn ook zuiniger omgegaan met energie en werken allebei weer).
Tevens heeft essent direct ons voorschot verlaagd naar 87 € (wat ik direct weer heb verhoogd). Natuurlijk zou ik me ook flink genaaid voelen als ik bij moest betalen, terwijl essent ons toegezegd heeft dat we met dit maandelijkse bedrag niets hoefden bij te betalen. Het vervelende is alleen dat je toch moet betalen. Ik maak zelf geen gebruik van de verbruiksmanager, maar kan me goed voorstellen dat je je genomen voelt.
Iig bedankt voor je waarschuwing en ik hoop dat je eruit komt bij essent.
-
Ja daar heb ik veel aan, wat een bijdehand bericht..jaarafrekening ± € 300 terug krijgen volgens de laatste gegevens
Het gaat mij nogmaals niet alleen om de gebruiksmanager...het gaat erom dat ik hier meerdere malen contact over heb gezocht, en het dus ALS nog FOUT is gegaan!
Ik heb niet voor niks naar ong anderhalve maand bij Essent te zijn, mijn voorschot verhoogd, met een medewerker!
Plus dat het er mij omgaat dat ik nu NIET voor 1 jaar betaal maar voor 10 maanden , MIN DE ZOMERMAANDEN 2 a 3 maanden dusvoor iemand die ook niet kon lezen!
Dat compenseert juist.... De wintermaanden!
En we hebben al weken mooi weer !
Dus wed maar dat dat veeeeeel scheeld 10 maanden berekenen of 1 jaar!
Daarom is het voorschot ook buitensporig en fout berekent.
Als je toch niks aan die verbruiksmanager heb, of kunt aan ontlenen, kun je het net zo goed NIET invullen, en maar de hans kazan show afwachten , of je wel of geen geld terug krijgt @ mij NIET GEZIEN!
Ik wilde juist deze frustratie voorkomen, maar natuurlijk gaat het bij mij dan weer fout, en niet alleen bij mij , Essent geeft hun fout toe en weet waar het probleem ligt.....
ALLEEN DAN MOETEN ZE MIJ EENS VERTELLEN, WAAROM ZE DAT NU WEL IN EENS AANKUNNEN PASSEN ....ALLA DIRECT EN EEN JAAR GELEDEN NIET @TOEN IK INSTAPTE WISTEN ZE OOK AL DAT GAS EN ELECTRA NIET SAMEN VIELEN BLIJKBAAR....@ IK BEN GELIJKTIJDIG OVERGESTAPT!
DAAR HEEFT ESSENT ZELF STEKEN LATEN VALLEN AANGEZIEN IK DUS WEL 4 TOT 5 MISSCHIEN WEL 6 KEER DAAR OVER HEB GEBELD EN ALLES WAS IN ORDE!
Ik ga mailen / bellen zoals een van de medewerkers heeft gezegd, in de voorafgaande conversatie @ bedankt alvast voor al jullie moeite om mij een bericht te sturen!
Sorry Chantal dat ik gereageerd heb
Een jaarnota komt in een vaste maand per jaar, niet nadat er een jaar energie en gas is afgenomen.
In welke maand deze komt is afhankelijk van de netbeheerder, die bepaald dat namelijk.
Mensen die wisselen van leverancier, of verhuizen, kunnen dan een bijbetaling op een jaarnota verwachten. Vooral als de overstap in de koudere maanden is geweest.
De verbruiksmanager van Essent is vanaf 2 maanden voor de jaarnota niet meer te gebruiken, dat is bekent en wordt volgens mij ook aangegeven op de site.
Ook wordt aangegeven om de meterstanden minstens 1x per maand, maar beter 1x per 2 maanden in te geven.
Erg vervelend is het als de jaarnota net na de koude maanden komt, er zijn dan dus minimaal 2 maanden waarin de verbruiksmanager een verkeerd advies geeft.
Let op, hier gaat het om: ADVIES. de verbruiksmanager geeft een advies gebaseerd op de dan bekende meterstanden en een berekening op het verwachte verbruik tot aan de jaarnota. Dat laatste is altijd koffiedik kijken. Men kan met nog zoveel factoren rekening proberen te houden (wel vorst, geen vorst, etc.) er blijft altijd een factor onbekend: het verbruik dat er zal zijn.
Het is heel vervelend voor u dat u nu moet bijbetalen op uw jaarnota, maar wanneer het in rekening gebrachte verbruik klopt, dan dient u bij te betalen.
In welke maand deze komt is afhankelijk van de netbeheerder, die bepaald dat namelijk.
Mensen die wisselen van leverancier, of verhuizen, kunnen dan een bijbetaling op een jaarnota verwachten. Vooral als de overstap in de koudere maanden is geweest.
De verbruiksmanager van Essent is vanaf 2 maanden voor de jaarnota niet meer te gebruiken, dat is bekent en wordt volgens mij ook aangegeven op de site.
Ook wordt aangegeven om de meterstanden minstens 1x per maand, maar beter 1x per 2 maanden in te geven.
Erg vervelend is het als de jaarnota net na de koude maanden komt, er zijn dan dus minimaal 2 maanden waarin de verbruiksmanager een verkeerd advies geeft.
Let op, hier gaat het om: ADVIES. de verbruiksmanager geeft een advies gebaseerd op de dan bekende meterstanden en een berekening op het verwachte verbruik tot aan de jaarnota. Dat laatste is altijd koffiedik kijken. Men kan met nog zoveel factoren rekening proberen te houden (wel vorst, geen vorst, etc.) er blijft altijd een factor onbekend: het verbruik dat er zal zijn.
Het is heel vervelend voor u dat u nu moet bijbetalen op uw jaarnota, maar wanneer het in rekening gebrachte verbruik klopt, dan dient u bij te betalen.
Vooral als de overstap in de koudere maanden is geweest.
Ik denk LadyDaisy, dat dit afhankelijk is van het tijdstip dat de jaarafrekening wordt gemaakt, dus van wanneer tot wanneer loopt het verbruikersjaar.
Als de JAR in bijvoorbeeld april plaatst vindt dan betaal je alle "zomermaanden" mei t/m september al vóór voor de wintermaanden. Als je dan in december zou verhuizen, of in ieder geval een eindafrekning zou krijgen heb je waarschijnlijk over en krijg je terug. Maar wanneer je vervolgens naar een ander energiebedrijf gaat en deze heeft een andere afrekenperiode kan dat vervolgens een hoog maandelijks voorschot tot gevolg hebben.
Dat klopt helemaal h@rm@n!
Ja hoor, dus als ESSENT een administratie fout maakt en te vermelden dat begin en eindstand van telwerk 2 over een jaar gelijk is (wat niet zo is) dus 0 verbruik, en dan komen ze in 2011 aan met 5000 Euro, want ze tellen dan die drie jaar samen, je hebt het toch verbruikt. Nee ESSENT moet er ook met zijn hoofd bij blijven en te weten dat als er over 365 een 0 verbruik was dat er iets niet klopt, door iemand langs te sturen om te kijken waar die meter nu wel opstaat. Dat is niet gebeurd met als gevolg een bedrag wat normaal een bedrijf betaald aan electra en gas. Voor hetzelfde geld was de meter op dat pand overbrugt toch?
Maar hun weten dat ze fout zaten over 2009, 2010. Dat ze het nu ook maar recht zetten. Bovendien had de Netwerk Beheerder NIET die 0 stand nee zelfs andere datums.
Groetjes,
Frans
Maar hun weten dat ze fout zaten over 2009, 2010. Dat ze het nu ook maar recht zetten. Bovendien had de Netwerk Beheerder NIET die 0 stand nee zelfs andere datums.
Groetjes,
Frans