LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenleverancier gezocht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bereboot
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 22:35

keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door bereboot »

Beste mensen,
Het is een zeer informatief forum met goede reacties en adviezen, dus ik wil jullie mijn vraag voorleggen. Wij hebben een huis met een afwijkende keuken indeling. Daarom hebben wij een ontwerp laten maken. De ontwerpster wilde ook de (Rational) keuken leveren, maar wel 100% betaling "als de keuken de vrachtwagen in gaat". Omdat altijd wel wat mis gaat, wilden wij iets achterhouden totdat alles geheel gemonteerd was. Dat kon niet, dus zijn wij nu op zoek naar een keukenleverancier.
In Dld bij Ekelhoff en Kuechenwelt geweest. Ekelhoff was naar, zeek het ontwerp en Rational af, Nobilia zou beter zijn. Kuechenwelt was wel heel sympathiek. Hun offerte was echter niet goedkoper en Alno kon niet alles zoals ontworpen. Het ontwerp bleek vrij merkgebonden, zaten paar specifieke Rational elementen in.
Dus nu zoeken wij in omgeving Den Haag. Lees hier slechte recensies over Boer en Croon, hoe zit het met de Duitse Keuken Import? En hebben jullie nog andere tips?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

In Dld bij Ekelhoff en Kuechenwelt geweest. Ekelhoff was naar, zeek het ontwerp en Rational af, Nobilia zou beter zijn. Kuechenwelt was wel heel sympathiek. Hun offerte was echter niet goedkoper en Alno kon niet alles zoals ontworpen. Het ontwerp bleek vrij merkgebonden, zaten paar specifieke Rational elementen in.
Dus nu zoeken wij in omgeving Den Haag.
In deze alinea zit 1 enorm contrast.

We zijn in Duitsland geweest, daar was er 1 wel goed maar niet goedkoper, dus willen we nu in onze buurt gaan kijken........ :shock:

en volgens mij bedoeld u Bemmel en Kroon......


hier staan een paar rational dealers; knock yourself out....

http://www.cylex-bedrijvengids.nl/rational.html

bereboot
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 22:35

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door bereboot »

Bedankt voor de reactie. Bemmel en Kroon inderdaad.
Contrast zie ik niet zo, waarom zou ik in Dld gaan kopen als ze niet goedkoper zijn, het ontwerp niet kunnen realiseren en geen hogere kwaliteit leveren? (Volgens Ranking the Kitchen op dit forum is Alno iets minder dan Rational).
Bedankt voor de link. Helaas leverde die geen rational keukendealer in de omgeving op. Overigens zit ik niet vastgebakken aan rational, als de keukendealer maar voor een goede prijs het ontwerp kan maken.
Dus houd mij aanbevolen voor tips en recensies van DKI.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Contrast zie ik niet zo, waarom zou ik in Dld gaan kopen als ze niet goedkoper zijn,
De verbazing zit 'm in de volgorde: eerst honderden kilometers rijden om er achter te komen dat in de buurt misschien beter is om even te oriënteren!? Andersom klinkt logischer en (mogelijk) voordeliger........


Misschien is dit een optie?

http://www.devreugd-keukenadvies.nl/

Is een zeer geschikte vent met kennis van de markt en heel veel connecties in de branche....

bereboot
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 22:35

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door bereboot »

Wij gingen naar vrienden in Dld, dus zijn "even" langs 2 keukendealers gereden.
De Vreugd levert zo te zien zelf geen keukens, maar ik zal hem even bellen of hij tips voor ons heeft.

Tonio
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jun 2007 20:43

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door Tonio »

Ga niet naar SVEA, deze houden zich niet aan de afspraken en passen de afspraken naar eigen voordeel aan. :evil:

bereboot
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2011 22:35

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door bereboot »

bedankt voor de tips. gaan nu toch maar naar de officiële rational dealers in de hoop dat dit wel met een bestaand ontwerp willen werken. volgens mij hebben ze overigens ook andere merken, dus kunnen ze dat evt. ook aanbieden. wij gaan nu naar Brandsen in Woerden en Breevaart in Halsteren (onderweg naar weekeindje Zeeland). Op dit forum geen slechte recensies van gezien, dus neem maar aan: geen nieuws, goed nieuws.

roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door roosje12 »

Hallo Berepoot,

Moet die keukenzaak echt in de buurt zijn? Probeer anders bij DEEZE in Helmond. Daar heb ik mijn Rational keuken gekocht. Tot nu toe zeer tevreden.

Veel succes

admiraaltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2011 20:13

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door admiraaltje »

Soms is het een zaak van uitsluiten om bij de beste te komen. We hadden een goedgevoel bij Pronk keukens in zuidschermer. Tot dat de handtekening gezet was dan. Hun administratie is een chaos. Ik hoop dat het goed nog goed komt.
Vandaag weer een herinnering gekregen voor een bedrag waar we niet voor getekend hebben. (inmiddels de 3de keer). misschien dat de plaatsing nog goed zal gaan maar voor nu raad ik hun niemand aan.

vlabber
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2011 18:24

Re: keukenleverancier gezocht

Ongelezen bericht door vlabber »

bereboot schreef:bedankt voor de tips. gaan nu toch maar naar de officiële rational dealers in de hoop dat dit wel met een bestaand ontwerp willen werken. volgens mij hebben ze overigens ook andere merken, dus kunnen ze dat evt. ook aanbieden. wij gaan nu naar Brandsen in Woerden en Breevaart in Halsteren (onderweg naar weekeindje Zeeland). Op dit forum geen slechte recensies van gezien, dus neem maar aan: geen nieuws, goed nieuws.
En? Bent u al geweest bij Brandsen en Breevaart? Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe keuken en wonen ook in Zuid-Holland. Ik ben zeer benieuwd naar uw ervaringen bij beide zaken.

Gesloten