LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg / product Koersplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
zabier

Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door zabier »

De problemen bij Dexia/legiolease lijken veel op die van het product Koersplan van Spaarbeleg, dochter van AEGON. (Legiolease was ooit ook van AEGON). Indertijd was Koersplan bij RADAR in het nieuws wgs. onduidelijkheid over hun beleggingsbeleid. Spaarbeleg belooft bij Koersplan bij een gemiddelde rendement van >10% een einduitkering van > 300.000 euro na 25jr. Na 12 jr premie-inleg is het opgebouwde kapitaal slecht 9000 euro (bij ingelegde premie van 20.000) terwijl het rendement tot op heden >10% (opgave Spaarbeleg) is geweest.
Hun beleid mbt koop en verkoop van aandelen, welk deel is administratie resp. overlijdenspremie etc. is nog steeds niet transparant. Ik vraag mij af wat de ervaring is van de forumleden.
Zou u dit aan het forum kunnen voorleggen. Zijn er paralellen tussen legiolease en Koersplan ?? Ik voorzie een beerput :evil: ! Kunt u in uw programma aandacht aanbesteden, bvd / vriendelijke groet
zabier namdar 06-51473259

EEE

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door EEE »

Kappen met dat koersplan, heb ik ook gedaan.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door rust »

Ik heb ook een koersplan en er is toen ook een gezamenlijke rechtszaak geweest en die heeft geresulteerd in een extra uitkering aan het eind van de verzekering. Ik kreeeg toen van de stichting nog fl. 300,00 terug. Ik had fl. 45,00 betaald voor contributie van de stichting.

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

:roll: Nu dat ook nog!!!!!
Ik heb ook een koersplan sinds 1995, duurt nog tot 2010. Heb tot nu toe ingelegd 3300,-euro. De waarde per 31-12-2003 is al gedaald tot 2020,- een jaar eerder was dit nog 2612,-Wat is hierbij nu wijsheid, zou alles in de komende 6 jaar nog een beetje goedkomen, en zal de inleg er dan nog uitkomen( op meer reken ik maar niet)of is dit een tweede strop ( naast die fijne WVD van ons)
Elly

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Elly,

Koersplan is een kapitaalverzekering heb ik destijds ook gehad. Je kunt dit plan altijd opzeggen. Af en toe even de waarde opvragen van dit plan en dan het moment uitkiezen om dit plan op te zeggen. Pak desnoods een verlies want nog 6-jaar doorbetalen, is ook wat. Hoop dat je hier wat aanhebt.

Succes,

Albert.

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

:D Hoi Albert,
Geloof jij er niet meer in dat de beurs in de komende 6 jaar nog aantrekt, zodat het toch nog wat wordt?
Zoniet, dan denk ik inderdaad dat jouw aangedragen oplossing de beste is.Dan heb ik in ieder geval de inleg nog terug. Een verlies wil ik niet. Met dat bijltje hakken doe ik maar één keer :lol:
En nu trap ik nergens meer in. Ik heb nu wel begrepen, dat als je voor een dubbeltje geboren bent, je nooit een kwartje zal worden. We zullen tevreden moeten zijn met wat we hebben, en er niet steeds meer van willen proberen te maken vind je niet?
gr. Elly

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Dag Elly,

Niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk. Maar als je naar al die mooie produkten kijkt WVD, koersplan enz. ja dan is het achteraf allemaal gebakken lucht. Terwijl we allemaal meer wilden dan een paar procent rente op een spaarrekening.

Van dat dubbeltje............... ja heb je gelijk in. Maar er is gelukkig meer in het leven.

Groetjes,

Albert.

p.s. als het aan spaardelict ligt dan stijgen de koersen wel met z'n up

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

Albert,
Dat er meer is in het leven daar heb je gelijk in, maar nu wordt het toch wel heel erg bepaald door Dexia hoor.Daar word je toch echt niet vrolijk van. Ik zal pas weer meer plezier in het leven hebben als al dat gedoe achter de rug is. Het is toch schandalig dat het lot van zoveel mensen in handen ligt van zo'n klein aantal van die boeven ( nou zeg ik het nog netjes)Ik vind het vreselijk voor al de mensen die op dit moment aan niets kunnen denken, als alleen Dexia. Zelf heb ik gelukkig recht op toevoeging ( want anders is het ook niet te doen zo'n advocaat) en daarmee hoop ik het recht aan onze kant te krijgen.Het is alleen jammer dat het allemaal zo lang moet duren voordat er eindelijk eens iets duidelijk wordt.
Elly

Loes Brouwer
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 okt 2003 18:21

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Loes Brouwer »

Bedankt voor je advies albert ik heb ook van die produkten. Kapitaalverzekering ???????????? Gewoon beleggen en een andere manier om mensen geld uit hun zak te troggelen.

groetjes, Loes.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Dag Elly,

Geduld hebben is een schone zaak hoewel dat in dit geval bizar klinkt. Maar prijs je gelukkig dat je een advocaat hebt. Dus dan ben je wel even je eigen bijdrage kwijt, maar als je dat afzet tegen mensen die alles zelf moeten betalen, dan heb je toch al een aardige voorsprong.

Maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt hoor. Wees niet te veel bezig met dat Dexia gebeuren!! Het kwetst je alleen maar.

Het recht zal toch zegevieren. :)

Albert.

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

Hé Albert,
Doe nou maar niet of het jouw niet raakt .Ik lees dit forum al een tijd( elke dag) en zie jouw naam ook dikwijls voorbijkomen,daaruit blijkt wel dat ook jij er elke dag mee bezig bent. Joh, of we het nu willen of niet, het zit in ons system (zo zeggen ze dat toch op zijn Engels haha?) en het wil er niet meer uit voordat alles is opgelost. Toch?Heb jij geen advocaat dan?
Elly

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Elly,

Viel ik even door de mand!!! Ik ben er ook best wel mee bezig maar ik ben al gedagvaard door Dexia 3 maart a.s. dus ik heb een advocaat. En dan moet hij het maar zien op te lossen.

Weet je hoe meer zaken die advocaten winnen hoe meer klandizie ze krijgen.

Ik heb wel vertrouwen in de afloop alleen heb je gelijk. Wanneer ben je van die ellende af. En dat is wat ik bedoelde met geduld.

Albert.

p.s. droom vanavond maar niet over Dexia. Slaap ze.
Laatst gewijzigd door Albert op 18 feb 2004 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

albert :)

3 maart, dat schiet al op, ik hoop dat je succes hebt. Maar het zal wel weer uitstel worden van de zaak, denk je ook niet?
En wat die advocaten en hun klandizie betreft; ze zien er blijkbaar wel heil in, want hier stond er een advertentie in de krant van het advocatenkantoor, dat ze hadden besloten om belangen te gaan behartigen van mensen die in Legio getrapt waren ( dat stond er natuurlijk niet zó)Toen heb ik maar gereageerd, want als hun er heil in zien,en er zelfs een advertentie tegenaangooien, dan betekent dat toch wel iets positiefs lijkt mij.Ik ben overigens eegaleaser,dan heb ik weer een streepje voor op een hoop anderen denk ik.

gr. Elly
ps. wanneer was jou WVD? afgelopen eigenlijk?

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Ja Elly dan heb je dat zeker. Eegalease staat er goed voor !!

Dan valt het allemaal wel mee toch voor je. Ik had net een berichtje geplaatst van lekker slapen en niet over Dexia dromen.

Dus bij deze nogmaals.

Welterusten :wink: :D

Albert.

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

Albert,

Ik zag het berichtje te laat, we stuurden het allebei tegelijk. Maar voor jou ook welterusten, en gezond weer op :wink:

Elly

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Ik had 3 WVD's 1 liep af in maart 2000 en die anderen in april en juni 2003 en mijn partner heeft de contracten ook niet meegetekend. (Eegalease net als jij) :) :)

Ik hou je wel op de hoogte als je dat wilt met dat proces. Als je meer wilt weten of andere vragen hebt, klik maar op het envelopje.

Groetjes,

Albert.

Elly36
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2003 22:22

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Elly36 »

albert,
Oke we houden kontakt,maar ik ga nu echt naar bed, ik krijg vierkante ogen van die pc

truste

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Dubio »

Albert,

Op die wvd die in 2000 afliep moet je wel vette winst gemaakt hebben.
En daardoor, na afrekening, ook hoe dit product in elkaar steekt. Als jij echt nog iemand bent die geprofiteerd heeft van de massa-stijgingen tot 2000 dan vind ik dat je nu een beetje zit mee te liften.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Dubio het contract liep af in maart 2001 en niet 2000. Sorry voor de tikfout. Als het 2000 was dan was er idd winst geweest.

Albert.

Peter10
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2004 12:16

Re: Spaarbeleg / product Koersplan

Ongelezen bericht door Peter10 »

Ik heb ook een koersplan. Er wordt in de eerste 5 jaar 4% ingehouden over de de totale inleg. Zo is mij telefonisch uitgelegd. Dit zijn de beruchte kosten die spaarbeleg heeft gemaakt. (klopt dit?) Uiteindelijk kreeg ik woorden met de dame aan de anderkant van de lijn omdat ik vond dat dit niet duidelijk is gemaakt bij in het begin. Lopen hiertegen procedures?

Je betaald dus alle kosten gedurende de eerste 5 jaar. Dit met de neergaande koersen geeft een heel groot verschil tussen inleg en actuele waarde. Ik zou 15 jaar storten en kan nu eigenlijk niet meer terug.Het lijkt mij verstandig om dus de komende 9 jaar nog maar te storten? De kosten zijn immers gemaakt en ik mag hopen dat het rendament na 15 jaar hoger is dan de reeds betaalde 4 % over de totale inleg. klopt deze analyse?

Voordeel is wel dat er ook meer aandelen gekocht worden bij een lage koersstand voor het zelfde bedrag. Bij stijgende beursen gaat een en ander dus wellicht nog renderen. Gelukkig gaat het bij mij om een reatief klein bedrag. Maar ik wordt niet graag genaaid.

Waar ik me ook vreselijk aan stoor is dat ik niet weet waarin wordt belegd, wat de rendameneten zijn, waarom de overzichten geen informatie bevatten etc. etc.

Ik doe zo iets nooit meer en koop en beleg nu zelf in fondsen bij een gewone bank. Dit kost 0,5 procent bij de aankoop en 0,5 % bij verkoop. Ik bepaal zelf wanneer ik aankoop en wanneer ik verkoop, kan met internet bankieren altijd zien wat de waarde is etc.

Ik werk niet meer met tussenpersonen gebleken is dat ik dat heel goed zelf kan. De dure golf waarmee de adviseur kwam voorrijden moet toch worden betaald. Wellicht uit de 4 % kosten die worden berekend en betaald door mensen zoals u en ik!!!!!!

Gesloten