LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaar Select Losers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

In een posting van PowerFlower (eendagsvlieg?) stond
De koerswaarde van de effectenportefeuille liep tussen 1 januari en 31 oktober 2002 terug van # 26,0 mln naar # 225.712.
Hoezo financiele gids? Ze kunnen nog niet eens hun eigen beleggingen beschermen.

Nieuwe naam voor de topman: Jan-NitWit van Dijk!!!

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

up

th

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door th »

dombo, het zijn niet hun eigen beleggingen. Volgens mij begrijp jij het niet!

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Eerst goed lezen TH, dan zie je dat het wel degelijk om hun eigen beleggingen gaat.

En, mijn voornaam hoef je niet te gebruiken dat is voorbehouden aan intimi. Gelukkig hoor jij daar niet bij.

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Zo'n zin zegt niets als je er het verloop niet bijzet. Ik gelooof nooit dat hun aandelenbezit met 99,1% gedaald is. Er zal dus wel sprake zijn van verkoop van aandelen.

Dus waar is je conclusie op gebaseerd dat ze hun beleggingen niet kunnen beschermen?

Stel ik het prive een huis van 200.000. Ik verkoop het voor 250.000.
In mijn priveverslag zou dan staan: mijn eigenwoningbezit daalde in 2002 van 200.000 naar 0.
Jouw conclusie zou dan zijn: je kunt je eigen huis niet eens beschermen. Nou, ik weet wel beter.

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Lees het gehele stuk in de topic Spaar Select verliest 73% van de omzet, of als je dat teveel is, zie de quote:
Daarbovenop kwamen nog eens het verlies op de effectenportefeuille (# 6,1 mln), de afwaardering van vorderingen (# 3,3 mln) en een reorganisatievoorziening (# 1,7 mln). De koerswaarde van de effectenportefeuille liep tussen 1 januari en 31 oktober 2002 terug van # 26,0 mln naar # 225.712.
Dat zegt genoeg over Jan-Nitwit van Dijk en zijn trawanten

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk, nu blijkt dus dat het verlies op de effectenportefeuille 6,1 miljoen is. Op 26 miljoen is dat dus 23,5%. Dat is, voor het jaar 2002, geen spectaculair verlies gezien de hele markt.

Bovenaan leek het wel of het verlies op de effectenportefeuille 99,1% was. Maar goed, je krabbelt dus al terug.

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Nog een keer: De koerswarde van de effectenportefeuille is gedaald van 26 mio naar 225.712.

Duidelijk genoeg lijkt mij.

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Is niet duidelijk genoeg, want je weet niet in hoeverre dat te wijten is aan koersdaling van effecten, of aan verkoop van effecten.

Duidelijk is dat zij verlies hebben geleden op de effectenportefeuille. Maar zelfs als je dikke winst maakt kan je effectenportefeuille dalen:

Stand 1 januari 26 miljoen
Bij: Koersstijging 4 miljoen
Af: verkoop effecten 29 miljoen
Stand 31 oktober 1 miljoen

"De koerswaarde van de effectenportefeuille liep tussen 1 januari en 31 oktober 2002 terug van 26 miljoen naar 1 miljoen".


Leer eerst eens lezen voor je domme conclusies trekt!
[/quote]

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Er is geen sprake gweest van verkoop van aandlen, alleen van verlies op onprofessioneel beleggingsgedrag, als gevolg van het nitwitgedrag van van Dijk.

En voor wat je laatste opmerking betreft, ik zou zeggen koop een spiegel.

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Dus de effectenportefeuille is met 99,1% gedaald door koersverlies? Ik geloof er geen zak van!

trouble

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door trouble »

up

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Gast, bestudeer het jaarverslag maar eens, dan zul je het zien. Op te vragen bij de Kvk Breda

Gast

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door Gast »

Ik hoop dat niet dat jij echt zo dom bent om te denken dat zij 99,1% verlies hebben geleden op hun effectenportefeuille. Nee, zo blond kan niemand zijn.

spaardelict
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2004 23:48

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door spaardelict »

up :shock:

trouble
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 feb 2004 19:40

Re: Spaar Select Losers

Ongelezen bericht door trouble »

up 8)

Gesloten