LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld terug na skimmen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Frank75
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2007 21:43

geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Frank75 »

Ik heb even een vraag.Kort geleden is de bankpas van een kennis gekopieërd en een groot bedrag van de rekening geraust.
Alles is aangegeven bij de politie en aangezien er meer gevallen naderhand bekend waren wiens pas bij dezelfde geldautomaat nagemaakt bleken, startte de bank een onderzoek.Het skimmen is 4 maanden geleden gebeurd, maar nog steeds is het gestolen geld niet teruggestort door de bank aan mijn getroffen kennis.
Weet iemand hoe lang dit in de regel duurt dat het slachtoffer zijn geld terug heeft gekregen?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Noble »

Geen idee, maar stuur ze in ieder geval een brief waarin je aangeeft dat je de gederfde rente /roodstand, over de periode dat ze het geld "vasthouden", in rekening zal brengen.

suc6

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Sann »

Zelf is mijn pas ook geskimt (in het buitenland). Ik heb daar aangifte gedaan bij de politie en telefonisch mijn pas laten blokkeren. Bij thuiskomst direct naar de Rabobank gegaan en binnen zes weken had ik mijn geld terug.

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door faas1 »

Een familielid van mij is ook slachtoffer geworden door skimming... Hij is bij zijn bank (ABN AMRO) langs gegaan. Daar gaven ze aan al een speciale afdeling te hebben om de skimmingzaken te onderzoeken. Hij hoefde niet direct aangifte te doen maar kon alles bij ABN AMRO regelen.

Binnen 2 dagen had hij de € 2.000,- weer teruggestort gekregen door ABN AMRO op zijn rekening. Ze gaven bij de bank aan dat het een bekend adres was waar het geld op werd genomen....

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ze gaven bij de bank aan dat het een bekend adres was waar het geld op werd genomen....
Kijk dat snap ik nu niet, als dit bekend is wordt er toch werk van gemaakt, zodat dit niet meer kan gebeuren. Erg om te bankieren bij zo'n bank, die het probleem weet, maar dit gewoon laat gebeuren.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Inter »

Ja het wordt eens tijd dat ze de magneetstrip eens gaan vervangen .
Niks is 100 % veilig maar dit is zo simpel om te doen .

TOT die tijd scherm je pincode altijd af en kijk uit voor mee kijkers .
Zelf leg ik altijd een mapje van een rijbewijs boven mijn hand zodat een eventuele camera niet kan zien wat ik intoetst .

gieles
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2009 15:13

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door gieles »

Ik heb zeer slechte ervaringen met de afhandeling bij de ABN. Allereerst doen ze voorkomen alsof het je eigen schuld is en vooral niet hun probleem. Daarnaast wacht ik inmiddels al een maand (!) na mijn aangifte nog steeds op de 1000 euro die geskimd is. Eerst was er iemand ziek, vervolgens wist men mij te melden dat het lag aan het feit dat er zoveel extra geskimd was rond de feestdagen. Toen ik aangifte deed werd mij verteld dat het maximaal 10 werkdagen zou duren. Zeer slechte beurt voor ABN

gentlemore
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2011 17:42

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door gentlemore »

Afgelopen zaterdag 28 mei bij de supermarkt kon ik opeens niet pinnen met mijn ABN AMRO pas, thuis ABN AMRO internetbankieren maar daar kwam de melding dat de rekening geblokkeerd wegens mogelijke skimming fraude.
Gebeld met de ABN AMRO en ze bevestigden dat ik mogelijk geskimd was en dat uit voorzorg de pas geblokkeerd was en dat men een nieuwe pas zou opsturen. Op maandag ontving ik een brief van ABN AMRO gedateerd op 27 mei waarin men dit bevestigde.
Op dinsdag kwam de nieuwe pas binnen, die moet geactiveerd worden door te pinnen en ik moet het chipsaldo van de oude pas overzetten dus de stad in naar een ABN AMRO pinautomaat. Daar wordt mijn nieuwe pas ingeslikt met de mededeling: "om veiligheidsredenen ingenomen".
Ik naar huis en de ABN AMRO gebeld, ze vertelden dat nu waarschijnlijk iets mis was met de pinautomaat en dat daarom de gloednieuwe pas ingenomen was.
Dat kan niet kloppen want er waren mensen voor mij aan het pinnen zonder problemen. De ABN AMRO zou weer een nieuwe pas aanmaken.
Wat mij het meest stoort is dat de ABN AMRO mensen niet informeert dat de pas geblokkeert is. De ABN AMRO heeft al mijn contactgegevens (als m'n saldo te laag dreigt te worden krijg ik een SMS en email alert van ze) dus waarom bellen/SMSen/mailen ze niet?
Nee, de ABN AMRO laat zijn trouwe klanten voor *** staan in de winkel waar de mensen opeens geconfronteert worden met een geblokkeerde pas.
Toen ik hierover een opmerking maakte, begon de dame van de ABN AMRO erg in de verdediging te schieten en zei dat ik hun niet de schuld kon geven van het skimmen. Totaal niet aan de orde uiteraard.
Vervolgens vertelde ze dat er een heel team bezig is om klanten te bellen. Op de vraag waarom ik dan niet gebeld was, zei ze dat ik dan waarschijnlijk niet thuis was.
Pure onzin, m'n huistelefoon staat doorgeschakeld naar de mobiel als ik weg ben. Het is te triest voor woorden dat de ABN AMRO zo met z'n klanten omgaat, onacceptabele manier van communiceren.
Ik heb heb vanaf begin jaren '90 een rekening bij de ABN AMRO maar die gaat nu opgezegd worden.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Noble »

gentlemore schreef: Ik heb heb vanaf begin jaren '90 een rekening bij de ABN AMRO maar die gaat nu opgezegd worden.
Als je dit inderdaad dóet, help je mee de banken te "verbeteren".

Deden veel méér mensen dat maar, dan waren we snel van die arrogantie af.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door ppp333333 »

en als je slim bent spaar je dus ook niks bij de banken
want ze gaan gewoon liggen gokken met dat geld
heb dat eens ooit in een ander land meegemaakt
en meteen was iedereen bluttttttttt

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Noble »

ppp333333 schreef:en als je slim bent spaar je dus ook niks bij de banken
want ze gaan gewoon liggen gokken met dat geld
heb dat eens ooit in een ander land meegemaakt
en meteen was iedereen bluttttttttt
Als ze het GOED doen.. dat "beheren",
dan weten ze niet van gekkigheid wat ze er mee moeten doen
(naast vette bonussen) maar in ieder geval NIET ten goede van de klanten.

Als het FOUT gaat, zoals met oa griekenland-papieren,
komen ze bij de klanten dat geld ophalen (rente verhoging vanwege gestegen kosten...hum hum ),
of..
laten de OVERHEID dat klusje bij ons klaren via belastingen, en/of bezuinigingen.

jungle_girl
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 aug 2011 12:12

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door jungle_girl »

Hallo,
Mijn bank zaken regel ik nog op een ouderwets manier, dat wil zeggen dat ik maandelijks afschriften krijg van ABN AMRO.
30 juni 2011 ontvang ik een brief van ABN AMRO dat mijn bankpas mogelijk betrokken is geweest bij skimming.
Mijn bankpas is reeds geblokkeerd, wel kan ik nog mijn Chipknip saldo terug storten op mijn rekening.
ABN AMRO zal een nieuwe bankpas op sturen, welk ik keurig de volgende dag al in huis heb, en ik kan meteen activeren.

Een aanwijzing [brief] hoe te handelen is vermeld, en dat in mij geval PINBRIEF: NEE.*** , heb ik ontvangen samen met de nieuwe bankpas.
*** Dat wil zeggen dat ik géén nieuwe pincode ontvang van ABN AMRO, om mijn nieuwe bankpas te activeren.

Ik begrijp helemaal niets van dat brief, maar heb gewoon gehandeld conform het verzoek van ABN AMRO.

D.d. 11 juli 2011 ontvang ik mijn [maandelijks] bank afschriften, toen schrok ik pas.

Skimmers hebben op 28 juni 2011, twee maal van mijn rekening geld afgenomen/gebruikt, te weten op het vliegveld Charles de Gaul. Één maal in een supermarkt [€. 187,44] en één maal bij een drogisterij [€. 309,28].

ABN AMRO heeft op 29 juni 2011 een dossier van gemaakt. Dit staat letterlijk op mijn bank afschrift:
Vergoeding fraude inzake uw bankpas onder dossiernr NBxxxxxxxx/xxx incl transactie kosten.

De bedragen die afgenomen zijn door de skimmers PLUS de transactie kosten, zijn helemaal gestort op mijn rekening door ABN AMRO.
Ik heb helemaal niets voor hoef te doen. CHAPEAU voor ABN AMRO.

groet, jungle_girl

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: geld terug na skimmen

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Noble schreef:
gentlemore schreef: Ik heb heb vanaf begin jaren '90 een rekening bij de ABN AMRO maar die gaat nu opgezegd worden.
Als je dit inderdaad dóet, help je mee de banken te "verbeteren".

Deden veel méér mensen dat maar, dan waren we snel van die arrogantie af.
Noble, betaalt U met schelpen of kralen ? :D

Gesloten