LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] durion energie is dure energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
john-paul

durion energie is dure energie

Ongelezen bericht door john-paul »

wij hebben sinds pas "groene"energie via durion maar na de eerste rekening werd het echte DURE energie.
net niet genoeg geld op de rekening dus bank betaald niet uit. maar i.p.v een eerste aanmanning krijgen wij gelijk een incasso buro rekening door de bus. dus moesten wij binnen 5 dagen 22.50 overmakening ( wat een verhoging was van 10 euro) anders werden wij afgesloten.
ga je het navragen bij durion dan zeggen zij dat dit de normale gang van zaken is daar.
zo wordt groene stroom echt wel dure stroom

marcelvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2004 13:42

Re: durion energie is dure energie

Ongelezen bericht door marcelvl »

Hallo allemaal,

Na het lezen van al die negatieve verhalen over Durion voel ik mij als klant bij die club een beetje aangesproken.

Alleerst als je de uitzending van Rader van gisteren hebt gezien dat de echte oplichters Nuon, Essent en Enco heten. Ze spelen steeds de brave borsten maar ze zijn gewoon bang dat ze nu na jaren hun monopolie positie verliezen. Ze berekenen al jaren te veel geld, spreken onderling de prijzen af, er klopt niets van hun administratie en zijn obsoluut niet klantvriendelijk.

Ik was daarom ook blij toen ik bijna een jaar geleden kon overstappen naar Durion (een nieuwe onafhankelijke aanbieder van alleen maar groene stroom). Telefonisch liet men mij weten dat ik in mijn gebied meer dan 10% korting kon krijgen op mijn stroomrekening. Toen dat later schriftelijk werd bevestigd bleek dat 12,57% te zijn. Ook vertelde men mij dat ze gewoon de stroom via het netwerk van in mijn geval Eneco zouden sturen.

Na al de ophef over Durion ben ik voor de zekerheid nog eens mijn kontrakt gaan na lezen en daarin staat duidelijk de korting en ook al is het een jaarovereenkomst, de mogelijkheid om direct op te stappen als Durion de prijzen zou verhogen. Voorlopig hebben ze zich in ieder geval aan hun woord gehouden want veel energiebedrijven hebben de afgelopen periode hun prijzen verhoogd maar bij Durion betaal ik nog steeds 12% minder. De stroom is nog groen ook maar hoe dat nu precies werkt weet ik ook niet.

Ik zou zeggen support de nieuwkomers en houd toch eens op met al deze flauwekul te verspreiden over mijn Energiebedrijf. Prijzen en feiten wijzen voorlopig uit dat ik goed zit. Ik laat mij overigens graag overtuigen dat ik wel een verkeerde beslissing heb genomen.

Marcel

Gesloten