LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile ruilt 3 maanden oude gsm om voor 2de hands

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gwen1970

T-Mobile ruilt 3 maanden oude gsm om voor 2de hands

Ongelezen bericht door Gwen1970 »

Op 28 januari heb ik voor mijn oudste zoon een 60 min abonnement afgesloten bij T-mobile. daarbij zat MET bijbetaling van 180 euro een BlackBerry bold 9780.
Nou wil ik het niet eens er over hebben dat ze me toen 1 jaar gratis internet beloofd hadden en dat dat pas na 2,5 maanden geregeld was. Maar na 3 maanden stond ik dus wederom in de winkel en wel op 29 april dit jaar. Het display was kapot, totaal wit en niets meer op te zien,waarschijnlijk een software probleem werd ons in de winkel verteld. Hij zou ter reparatie op gestuurd worden naar Engeland zo vertelde de verkoopster. Ik heb tot 3 maal benadrukt dat ik absoluut niet wilde dat hij omgeruild zou worden voor een gerepareerd 2de handsje omdat ik 180 euro voor de gsm betaald had en omdat hij pas 3 maanden oud was. Dit is mij beloofd (mondeling) en Ik moest met het inleveren voor reparatie een reparatiecontract ondertekenen waar niets maar dan ook niets in de voorwaarde vermeld stond over OMRUILEN, maar enkel de voorwaarde voor REPARATIE stonden.
19 mei krijg ik mijn gsm terug gestuurd met een briefje "alstublieft uw OMGERUILDE blackberry". Deze had inderdaad een ander IMEI nr dan de mijne.
Ik bellen, wachten en een belofte om terug gebeld te worden dezelfde dag of de dag erna tussen 17.00-20.00uur. Wat uiteraard niet gebeurde.
21 mei kreeg ik een mail dat mijn gerepareerde gsm met juiste IMEI nr gerepareerd was en naar mij onderweg.
25 mei nog eens gebeld want natuurlijk kwam mijn eigen gsm niet. Volgens t-mobile hebben ze het recht om hem om te ruilen voor een andere, mijn antwoord was dus "ja een nieuwe, geen 2de hands, ik heb 180 euro betaald voor mijn gsm en hij was pas 3 maanden oud"
Het antwoord kwam neer op niets mee te maken .
Daarna naar een mailadres van T-mobile een klacht ingedient. Alle antwoorden komen op hetzelfde neer, ze staan in hun recht ,alleen dit keer hadden ze het over de RIM voorwaarde (schijnt van Blackberry te zijn waar dat dan ook geschreven mag staan)
Je schijnt volgens t-mobile alleen recht om omruilen voor een nieuwe gsm te hebben als hij binnen 8 dagen kapot gaat. Binnen 2 maanden wordt je jouwe gerepareerd en is hij ouder dan 2 maanden schijnen ze hem om te mogen ruilen voor een gerepareerde tweedehands.
Wat is dit pure diefstal. Mijn zoon heeft maanden gespaard en geld opzij gelegt voor deze gsm. Uiteindelijk 180 euro neergeteld voor een 2de hands telefoontje.
Laatst gewijzigd door Gwen1970 op 28 mei 2011 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.

renegade66

Re: T-Mobile ruilt 3 maanden oude gsm om voor 2de hands

Ongelezen bericht door renegade66 »

niet mee akkoord gaan, dit is niet jou gekochte toestel en het is ook nog eens een 2e hands toestel.

ik zou naar een t-mobile store gaan en het toestel inleveren en een nieuwe eisen en anders je geld terug.

Gwen1970

Je wilt niet weten hoeveel ik al gebeld en geschreven hebt om over eisen maar niet te zwijgen. Het is alsof je tegen muren aan het kletsen bent. Ze hebben gewoon sch**t aan alles.

T-mobile is echt een ongelofelijk *** bedrijf met loze beloftes en mooie praatjes.

renegade66

dan zou ik naar een t-mobilestore gaan en de boel daar op stelten zetten.
en naar het politiebureau gaan en aangifte doen van diefstal/verduistering.

het is namelijk JOU toestel.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Gwen1970 schreef: Daarna naar een mailadres van T-mobile een klacht ingedient. Alle antwoorden komen op hetzelfde neer, ze staan in hun recht ,
Klopt, men houdt zich aan de lettertjes van de wetboeken.

Gwen1970 schreef:alleen dit keer hadden ze het over de RIM voorwaarde (schijnt van Blackberry te zijn waar dat dan ook geschreven mag staan)
RIM is de fabrikant van de Blackberry, net zoals Apple de fabrikant van Iphone is.

Gwen1970 schreef: Je schijnt volgens t-mobile alleen recht om omruilen voor een nieuwe gsm te hebben als hij binnen 8 dagen kapot gaat. Binnen 2 maanden wordt je jouwe gerepareerd en is hij ouder dan 2 maanden schijnen ze hem om te mogen ruilen voor een gerepareerde tweedehands.
Wat is dit pure diefstal. Mijn zoon heeft maanden gespaard en geld opzij gelegt voor deze gsm. Uiteindelijk 180 euro neergeteld voor een 2de hands telefoontje.
Klopt helemaal.
Gedurende de eerste 8 dagen heeft de fabrikant (RIM) een speciale DOA regeling, wat betekend dat het toestel gelijk wordt omgeruild.

Binnen 2 maanden wordt het eigen toestel gerepareerd, en na 2 maanden krijgt de koper niet zijn eigen toestel na reparatie terug, maar een gereviseerde toestel welke aan de strenge fabriekseisen voldoet.

De reden dat de klant na 2 maanden niet zijn eigen toestel terugkrijgt, heeft puur met de reparatietermijnen te maken.

De fabrikant is via de wetgeving verplicht om zo snel mogelijk het probleem op te lossen. (Eigenlijk is de verkopende partij verplicht om het probleem zo snel mogelijk te verhelpen, maar dat ter zijde)

Zou na 2 maanden het eigen toestel voor reparatie worden opgestuurd en het eigen toestel moet naar reparatie terug naar de koper worden gestuurd, dan is het zo dat de reparatietermijn behoorlijk lang kan duren. 6 tot 14 weken is dan niet ongebruikelijk.
Veel consumenten willen geen 6 tot 14 weken op de reparatie wachten (kan ik ze geen ongelijk in geven), en daardoor gaat de fabrikant een gereviseerde toestel aan de consument verstrekken, waardoor de reparatietermijn drastisch verkort wordt.

Bij andere producten weet ik dat als het product bij de klant wordt opgehaald, dat gelijk een vervangend product (vaak gereviseerd) vanuit het centrale reparatiecentrum van de fabrikant naar de consument of winkelier wordt gestuurd.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Gwen1970,

Je zou eens juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket of bij Jurofoon of iets dergelijks.

Ik weet even niet of de telefoon zomaar omgeruild mag worden voor een ander exemplaar in dit geval. Je hebt immers uitdrukkelijk erbij gezegd dat je dit niet wilde. Was misschien wel handig geweest dit op de reparatieovk erbij te zetten. Wellicht dat ze eerst contact hadden moeten zoeken of iets dergelijks voordat besloten werd het toestel om te ruilen. Mogelijk was je wel bereid langer te wachten op het gerepareerde toestel als je daarmee het eigen toestel terug zou krijgen enz. Deze mogelijkheden hebben ze je nu ontnomen.

Moest bijvoorbeeld de accu eruit gehaald worden voor deze opgestuurd werd of is deze erin blijven zitten? Hoe is de conditie van het teruggekregen exemplaar..
Stel je levert een puntgaaf exemplaar in en krijgt een bekrast toestel terug, lijkt me niet dat deze handelswijze in een dergelijk geval zomaar juist is.

BBCS
Contacteer:

Emmy75 schreef: Ik weet even niet of de telefoon zomaar omgeruild mag worden voor een ander exemplaar in dit geval. Je hebt immers uitdrukkelijk erbij gezegd dat je dit niet wilde. Was misschien wel handig geweest dit op de reparatieovk erbij te zetten.
De fabrikanten hanteren standaard procedures en wijken daar niet individueel van af.

De winkelier kan wel op zo'n bon zetten dat de klant zijn eigen toestel terug wilt hebben, maar de fabrikanten houden daar geen rekening mee.
In dergelijke gevallen staat de winkelier net zo machteloos als de consument.

Nebilem

Ongelezen bericht door Nebilem »

Tmobile mag een tweedehandse toestel aan jou geven als vervangend toestel. Maar dit moet wel aan jouw verwachtingen voldoen. Als jij een blackberry koopt van 500 euro en dat ding gaat binnen een paar maanden kapot mag je gewoon verwachten dat je een nieuw toestel terug krijgt of je eigen toestel gerepareerd.

Je koopt geen nokia van 2 tientjes.

Je kan ze dreigen met rechtsbijstand en dergelijke meestal helpt dat wel. En daarna zou ik toch ff bellen naar de geschillencommissie.

Gwen1970

Iedereen bedankt voor jullie reacties, Ik heb hieronder het antwoord staan wat ik van consuwijzer heb gekregen betreffende mijn klacht.
Hieruit blijkt dat ik weldegelijk recht had op mijn eigen gerepareerde gsm aangezien ik het in de winkel gemeld heb geen omgeruilde te willen en de verkoper hiermee akkoord is gegaan.
Ik heb een dag voor ik dit antwoord kreeg de 2de hands gsm aan mijn ongeduldige puberzoon gegeven aangezien hij inmiddels 2 maanden op zijn gsm zat te wachten en niet van de diensten gebruik kon maken waarvoor hij een Blackberry had gekozen (pingen etc waardoor zijn kosten hoger werden omdat hij meer moest gaan sms-en)
Ik laat het hier ook bij omdat het gewoon niet goed voor mijn gezondheid is aangezien ik vlekken voor de ogen krijg zodra ik de naam T-Mobile hoor :twisted:
Ik hoop dat andere wat hebben aan het antwoord dat consuwijzer aan mij gestuurd heeft. ....... vertel in de winkel geen genoegen te nemen met omgeruild exemplaar en als de verkoper dit beaamd zit je dus goed. Laat het desnoods op het reparatiecontract zetten. In dit geval moet de VERKOPER zich aan zijn afspraken houden.

Ons advies

Recht op een deugdelijk product
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. De verkoper moet daarvoor zorgen, omdat u met hem een koopovereenkomst hebt gesloten. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd kunnen gebruiken. Als u het tenminste op een normale manier gebruikt.

Waar hebt u recht op als uw product niet goed is?

U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan er dan bijvoorbeeld voor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt.

Kunt u kiezen tussen een reparatie of vervanging?

U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar vervangen, omdat dat goedkoper voor hem is. Dat mag. Als het product vervangen wordt, moet het wel gaan om een vergelijkbaar exemplaar. U hoeft niet akkoord te gaan met een tweedehands gerepareerd exemplaar als dit niet gelijkwaardig is. Staat dit in de algemene voorwaarden? Dan kan het zijn dat de bepaling in de algemene voorwaarden onredelijks is. Als dat het geval is, kunt u het beding in de algemene voorwaarden vernietigen. U hoeft zich hier dan niet meer aan te houden aan deze bepaling.

:!: U geeft aan u in de winkel hebt aangeven dat u niet wilt dat het toestel vervangen wordt. Is de verkoper hiermee akkoord gegaan? Dan moet de verkoper zich aan deze afspraak houden. :!:

Verder geldt bij een ondeugdelijk product dat:

· U hoeft niet bij te betalen:
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u bij een ondeugdelijk product niet bij te betalen.

· Ontbinden van de koopovereenkomst:
Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Of kan de verkoper niet voor vergelijkbare vervanging zorgen of kosteloze reparatie? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt en de verkoper krijgt het product terug.
Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

Uw abonnement bij ontbinding

Kunt u geen gebruik maken van uw abonnement en u hebt het toestel direct bij de aanbieder gekocht? U kunt verlangen dat u een vergoeding krijgt om een nieuwe telefoon te kopen als de aanbieder geen goede oplossing biedt. Dit kan een korting zijn op uw maandelijkse abonnementsgeld of een bepaald bedrag dat u in één keer vergoed krijgt. U betaalt immers voor het toestel via uw abonnementsgeld. Het abonnement dat u gebruikt om te bellen zelf blijft dan wel bestaan.

Krijgt u geen vergoeding of een korting op uw abonnement? Dan kunt u de overeenkomst van uw abonnement met mobiele telefoon ontbinden. Dat wil zeggen dat u de overeenkomst ongedaan maakt; u hebt dan geen abonnement meer en u geeft uw aanbieder de mobiele telefoon terug.

Wat kunt u doen?

· Bespreek uw klacht eerst met de verkoper. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dit niet? Dan kunt u het volgende doen.

· Schrijf de verkoper een brief met daarin uw klacht. U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd. Zet in deze brief de volgende informatie:

· dat u een kosteloze oplossing wilt voor een bepaalde datum, zoals kosteloze reparatie of een nieuw product. Let op: de tijd die u de verkoper geeft moet redelijk zijn.

· dat u de rekening nog niet (helemaal) betaalt totdat de verkoper een oplossing heeft gevonden. Dit kan natuurlijk alleen als u nog niet het hele bedrag voor het product betaald hebt.

· wat u gaat doen als de verkoper geen goede oplossing biedt, zoals:

· dat u de koopovereenkomst ontbindt, en u uw geld terug wilt. Of als het om een klein gebrek gaat, dat u korting wilt.

Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl Komt u er niet uit? En hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u die ook inschakelen.

Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:

· Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Dat kan alleen als de verkoper is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de verkoper rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl

· Kunt of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.

Emmy75

Bedankt voor de info, zeker nuttig.
Wat ik wel jammer vind ik dat je het erbij laat zitten, omdat het allemaal zo moeilijk moet om het recht te halen. Bedrijven blijven maar een loopje nemen met de rechten van de consument als we het vooral maar moeilijk genoeg maken. :evil:

Deze vind ik dan persoonlijk wel weer grappig:
U geeft aan u in de winkel hebt aangeven dat u niet wilt dat het toestel vervangen wordt. Is de verkoper hiermee akkoord gegaan? Dan moet de verkoper zich aan deze afspraak houden.
:lol:

Gwen1970

Dat zinnetje zat ik dus ook op te wachten ik wist gewoon dat ik in mijn recht stond juist OMDAT ik het vermeld had en de verkoopster heeft gezegt "nee hoor mevrouw, natuurlijk wordt hij niet omgeruild maar gerepareerd"

Mijn zoon zat al die tijd met een zeer oude gsm te harken, snakkend naar "zijn" Blackberry.
De kans dat zijn eigen gsm inmiddels bij iemand anders op het bureau ligt als omgeruild 2de handsje is zeer groot en de kans dat hij die dus terug krijgt dus weer zeer klein. Ik schat de kans op tegemoetkoming door een gloednieuwe te geven aan ons nihil, dus heb ik besloten de 2de hands omgeruilde te laten gebruiken. Dit ook om mijn zoon niet zijn Blackberry nog langer te onthouden.
Waarschijnlijk zijn de reacties voor elk telecom bedrijf hetzelfde, maar T-Mobile heeft voor mij echt afgedaan.
En ik hoop gewoon dat andere wat aan het antwoord hebben van consuwijzer , met name die zin dat als je het aangeeft en de verkoper gaat ermee akkoord dat je dan goed zit.
Hoop dat andere dus net iets verder gaan en alles op hun reparatiebon laten zetten met handtekening eronder zodat het makkelijker aan te tonen is. En een ieder die door dit verhaal heeft besloten geen abonnement bij T-mobile af te sluiten is er een, zal ik dan maar zeggen.

Emmy75

Ja, het is zeker ook wel begrijpelijk dat je besloten hebt het verder maar te laten varen.. Dit kan anders nog lag voortslepen.

Je kunt ze ook nog altijd aanmelden voor de ijskoude Radar douche.

renegade66

dus heb ik besloten de 2de hands omgeruilde te laten gebruiken.
ik kan de reactie zeer goed voorstellen, alleen weten dit soort bedrijven dat ook en daarom blijven ze met dit soort zaakjes doorgaan.

en dat is weer niet terecht.

BBCS
Contacteer:

Het probleem is dat fabrikanten na 2 maanden het eigen product niet repareren, maar vervangen door een gereviseerd product.

Dan kan de winkelier en koper op zijn kop staan, maar na 2 maanden krijgt de koper niet zijn eigen gerepareerd product terug, maar krijgt een gereviseerd product terug.

En over consuwijzer:
Men kan daar neer zetten wat men wilt, maar op de teksten van consuwijzer mogen en kunnen geen rechten ontleent worden, men verwijst voor de juistheid van de teksten naar de wetboeken.

En aangezien in de wetboeken nergens staat dat bij reparatie de verkopende partij het eigen product dient te retouneren, kan consuwijzer niet zeggen dat men recht heeft op het eigen gerepareerde product.

In het geval van de TS is er geen spraken van reparatie, maar van vervanging.

Voor reparatie van telefoons is de verkopende partij compleet afhankelijk van de fabrikant, en kan de verkopende partij zelf het toestel niet repareren.

Dan kan de TS wel zeggen dat zijn eigen toestel retour moet, maar de verkopende partij heeft daarover niets in te brengen.
Wat ik wel jammer vind ik dat je het erbij laat zitten, omdat het allemaal zo moeilijk moet om het recht te halen.
Met alle respect, maar de fabrikant houdt zich namelijk gewoon aan de lettertjes van de wetboek.
U geeft aan u in de winkel hebt aangeven dat u niet wilt dat het toestel vervangen wordt. Is de verkoper hiermee akkoord gegaan? Dan moet de verkoper zich aan deze afspraak houden.
Hoe wil je dat in de praktijk uitvoeren?
Als de fabrikant daar niet aan meewerkt, zit er niets anders op dan de reparatie niet door te laten gaan en zit de koper met een defect product.

renegade66

Dan kan de winkelier en koper op zijn kop staan, maar na 2 maanden krijgt de koper niet zijn eigen gerepareerd product terug, maar krijgt een gereviseerd product terug.
dit zou niet mogen,
als jij een nieuwe auto koopt en die gaat na drie maanden zodanig kapot ga je toch ook niet akkoord met een gereviseerde 2e hands?

het gaat in het geval van TS niet om een product van een paar tientjes van een jaar oud, maar om iets van een paar honderd euro van drie maanden oud.

wat er verder speelt tussen fabrikant en verkoper zou mij niets uitmaken, dat is niet mijn pakkie aan.
ik zou een nieuw toestel eisen zoals is afgesproken.
en geloof me, die had ik gekregen.

maar dat is zoals ik het zou doen en zoals ik erover denk.
fabrikanten en verkopers doen tegenwoordig maar wat, het moet zo weinig mogelijk kosten en een klant is tegenwoordig geen koning meer maar een speelbal.

BBCS
Contacteer:

renegade66 schreef: wat er verder speelt tussen fabrikant en verkoper zou mij niets uitmaken, dat is niet mijn pakkie aan.
ik zou een nieuw toestel eisen zoals is afgesproken.
en geloof me, die had ik gekregen.
Dan moet die winkelier dat op eigen kosten doen en kan die kosten niet bij de fabrikant declareren.

Daarnaast is er niet afgesproken dat het toestel vervangen zou worden, maar dat de TS geen nieuw toestel wilde, maar dat het toestel gerepareerd zou worden en niet akkoord ging met een gereviseerd toestel.
renegade66 schreef:maar dat is zoals ik het zou doen en zoals ik erover denk.
fabrikanten en verkopers doen tegenwoordig maar wat, het moet zo weinig mogelijk kosten en een klant is tegenwoordig geen koning meer maar een speelbal.
Als de winkelieren maar op hun eigen kosten steeds nieuwe toestellen verstrekken, terwijl de fabrikanten niet meewerken, zijn die winkelieren binnen de kortste keren failliet.

Nogmaals:

Na 3 maanden wordt het eigen toestel niet gerepareerd teruggestuurd naar de koper, maar wordt het toestel omgeruild en krijgt de koper een gereviseerd product.
als jij een nieuwe auto koopt en die gaat na drie maanden zodanig kapot ga je toch ook niet akkoord met een gereviseerde 2e hands?
Wat ik vind is niet van belang, het gaat er om dat het niet verboden is en dat de fabrikant en verkopende partij dat wettelijk gezien gewoon mogen doen.

Twee zaken:

De reden dat de fabrikanten de producten omruilen voor een gereviseerd product heeft 2 redenen:
- de kosten van de vervanging is op die manier zeer laag.
- de reparatietermijn is op die manier veel korter.

De wetboek heeft het over vervanging van de zaak.
Punt.

De wetboek spreekt niet over dat het product vervangen moet worden door een nieuw product.

Dus wat men er van denkt is niet van belang.
Men mag natuurlijk aangeven dat men het niet mee eens is, alleen heeft men totaal geen poot om op te staan als de verkopende partij (de fabrikant) het product door een gereviseerd product omruilt, terwijl de consument een nieuw product eist.

renegade66

Na 3 maanden wordt het eigen toestel niet gerepareerd teruggestuurd naar de koper, maar wordt het toestel omgeruild en krijgt de koper een gereviseerd product.
ben ik het niet mee eens, mijn toestel was een half jaar oud en is gewoon door de fabrikant gerepareerd.

dus met andere woorden zeg jij dat de fabrikant voor de nieuwprijs een 2e hands toestel mag verstrekken?

ik geloof nooit dat een rechter daar mee akkoord zou gaan, dit zou betekenen dat de consument totaal geen bescherming meer zou hebben.
je laat de klant enkele honderden euro's betalen, jij geeft een 2e handsje en strijkt al het geld op, wat tot een gigantische omzet zal leiden.
want je hoeft niets nieuws aan te schaffen/maken maar alleen defecte toestellen repareren, wat natuurlijk vele malen goedkoper is.

BBCS
Contacteer:

renegade66 schreef: dus met andere woorden zeg jij dat de fabrikant voor de nieuwprijs een 2e hands toestel mag verstrekken?
Yep.
renegade66 schreef:ik geloof nooit dat een rechter daar mee akkoord zou gaan, dit zou betekenen dat de consument totaal geen bescherming meer zou hebben.
De rechter dient ook aan de lettertjes van de wetboek te houden.
Als de rechter anders zou oordelen, kan de tegenpartij wel degelijk in hoger beroep gaan.
renegade66 schreef: je laat de klant enkele honderden euro's betalen, jij geeft een 2e handsje en strijkt al het geld op, wat tot een gigantische omzet zal leiden.
want je hoeft niets nieuws aan te schaffen/maken maar alleen defecte toestellen repareren, wat natuurlijk vele malen goedkoper is.
Het gaat hier niet over de verkopende partij, maar over de fabrikant.
Veel fabrikanten doen dat uit kostenoverweging.

En zolang dat de gereviseerde producten aan de strenge eisen van nieuwe producten voldoen, is er niets aan de hand.

We hebben het hier niet over de streken zoals sommige winkels uithalen en op die manier een duidelijk gebruikte product aan de klant verstrekken.
Daar gaat het duidelijk om een 2e hands product en niet over een gereviseerd product.

Mijn mening is dat een koper totaal geen genoegen met een duidelijk 2e hands product hoeft te nemen, maar dat een gereviseerd product geen probleem hoeft te zijn.

Emmy75

Feitelijk is er een reparatie-overeenkomst tussen winkelier en klant. Integraal onderdeel van deze ovk was dat TS het eigen toestel terug wilde hebben en geen gerepareerd ander toestel.

Wat de fabrikant (welke de reparatie uitvoert) vervolgens wel of niet doet, heeft TS eigenlijk niets mee te maken. De winkelier had toegezegd dat het product niet omgeruild zou worden.

BBCS
Contacteer:

Emmy75 schreef:Feitelijk is er een reparatie-overeenkomst tussen winkelier en klant. Integraal onderdeel van deze ovk was dat TS het eigen toestel terug wilde hebben en geen gerepareerd ander toestel.

Wat de fabrikant (welke de reparatie uitvoert) vervolgens wel of niet doet, heeft TS eigenlijk niets mee te maken. De winkelier had toegezegd dat het product niet omgeruild zou worden.
Die toezegging is in dergelijke gevallen totaal niets waard.

Begrijp me aub niet verkeerd: ik ben ook van mening dat de gemaakte belofte nagekomen dient te worden.

Alleen is in dergelijke gevallen dat zinloos, omdat de fabrikanten andere procedures hanteren.

Nu kan wel geëist worden dat de winkelier het eigen toestel aan de TS moet gaan verstrekken, maar dat is gewoon onmogelijk.
De verkoper had van die procedures van de fabrikant op de hoogte moeten zijn en tegen de TS moeten zeggen dat wat de TS wilt onmogelijk is.

Gesloten