LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy spook afschrijvingen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Thurrock
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:04

Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Thurrock »

Hallo,,
Ik ben nieuw op dit forum dus ik weet niet of mijn post goed staat hier.

Maar goed het volgende, ik zat dus vandaag even te internetten en ik logde op mijn bank om me saldo te checken, zie ik tot mijn verbazing dat de firma click and buy 2x 30 euro heeft afschreven, dus ik in mijn inbox gekeken, bleek dus dat ik de laatste online aankopen via click and buy heb gedaan op 3 oktober 2010, en deze is toen betaald dat weet ik 100% zeker en het was maar een bedrag van 25 euro.

En ik had geen nieuwe e-mails meer van hun gekregen dat ik er geld zou worden afgeschreven, maar goed ik dus naar hun website gegaan en geprobeerd te inloggen, maar ik weet mijn wachtwoord niet meer of de geheime vraag niet meer, dus heb ik de twee afschrijvingen zelf terug gestorneerd (Terug geboekt), en de ING-bank even gemaild dat ik wil dat ze het rekening nummer blokkeren i.v.m. met die spook afschrijvingen.

Maar goed na hier het een en het andere gelezen te hebben verwacht ik dat de "strontput" nu word open getrokken door click and buy en allemaal boze brieven in de brieven bus kan verwachten, kortom wat kan ik hier gaan verwachten en wat kan ik er tegen doen?

Met vriendelijke groet,,
Jelle

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je zult, net zoals mijn dochter, eerders wel bericht krijgen van een incassobureau. Daar kun je contact mee opnemen, zeggen dat je niks hebt besteld, dus niks verschuldigd bent en dat je graag bewijzen wilt zien van wat je dan wel gekocht zult hebben.

Hoogstwaarschijnlijk kunnen zij dat niet en sluiten ze de zaak.

Doe wel alles per mail of, als je het telefonisch doet, vraag schriftelijke bewijzen.

superklaver

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door superklaver »

Ii heb net mijn rekening opgezegd van click and buy. Maar niet omdat ik er problemen mee heb gehad. Ik gebruik het niet meer. Ik heb 2 weken geleden geld gestort op die rekening. dit ging prima. (was om muziek te downloaden) maar omdat ik niet meer via deze methode kon betalen heb ik het bedrag weer terug laten storten. Na 1 week stond het er nog niet op, dus heb ik een mailtje gestuurd. zelfde dag antwoord gehad dat het gestort was maar dat het tot 10 werkdagen kon duren voor het op je rekening staat. vandaag stond het er dan ook op. wel net de rekening opgezegd omdat ik het niet meer gebruik.

Thurrock
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:04

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Thurrock »

Ik heb nooit geld op dat account gehad, ik deed gewoon als ik iets kocht click and buy aan klikken, dan inloggen en dan via automatische incasso (eenmalig), moest ik mijn bank kiezen, en inloggen bij mijn bank kreeg ik dat sms'je van de ING bank met die code die intoetsen en werd het afgeschreven, heb ze nooit gematigd om automatisch te afschrijven, en ik heb maar 2 of 3x gebruik gemaakt van click and buy.

Zit er ook aan te denken om morgen even bij het politie bureau langs te gaan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Thurrock schreef:Ik heb nooit geld op dat account gehad, ik deed gewoon als ik iets kocht click and buy aan klikken, dan inloggen en dan via automatische incasso (eenmalig), moest ik mijn bank kiezen, en inloggen bij mijn bank kreeg ik dat sms'je van de ING bank met die code die intoetsen en werd het afgeschreven, heb ze nooit gematigd om automatisch te afschrijven, en ik heb maar 2 of 3x gebruik gemaakt van click and buy.

Zit er ook aan te denken om morgen even bij het politie bureau langs te gaan.
Dat kan geen kwaad, maar wacht eventueel even een weekje, of er nog post van oplichting & co komt ( het incassoburo). Dan kan je dat meenemen, omdat ze behalve stelen, ook nog eens frauderen en afpersen (incasso onterecht - maar wel dreigen)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Moet wel zeggen dat, ondanks dat het incassobureau de zaak heeft gesloten, mijn dochter nog steeds niks meer kan kopen in de Apple store omdat Apple zegt dat ze moet betalen.

En dat terwijl zij nooit een liedje ontvangen heeft :evil:

stofzuigertje

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een Hacker Uw gegevens misbruikt en zo "Gratis" dingen koopt krijgt U de rekening.

Deze site heeft vele problemen met oude klanten die ooit iets kochten.
Als een incasso bureau U geld vraagt, vraag dan naar het IP nummer waarop besteld is en dan
zie je dat dit elders in de wereld moet zijn.

Als zij niet controleren of IP en bank nummer uit hetzelfde land komen krijg je dit probleem.

Er zijn Webwinkels die IP en bank nummer controleren en de KPN die vele een nieuw IP nummer gaven kregen daarom een foutmelding omdat een eerdere bestelling betaald door deze bankrekening via ander IP is gedaan.

Ook mensen die wel eens via werkgever online gaan krijgen dit vaker.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door puma73 »

stofzuigertje schreef:Als een Hacker Uw gegevens misbruikt en zo "Gratis" dingen koopt krijgt U de rekening.

Deze site heeft vele problemen met oude klanten die ooit iets kochten.
Als een incasso bureau U geld vraagt, vraag dan naar het IP nummer waarop besteld is en dan
zie je dat dit elders in de wereld moet zijn.

Als zij niet controleren of IP en bank nummer uit hetzelfde land komen krijg je dit probleem.

Er zijn Webwinkels die IP en bank nummer controleren en de KPN die vele een nieuw IP nummer gaven kregen daarom een foutmelding omdat een eerdere bestelling betaald door deze bankrekening via ander IP is gedaan.

Ook mensen die wel eens via werkgever online gaan krijgen dit vaker.
Dat hele ipverhaal is complete onzin, met alleen eenip kan men verder niks want de provider geeft niet voor elke onzinaanvraag de gegevens behorende bij een ip vrij. Dat kan alleen met een gerechtelijk bevel.

Ik zie dat niet gebeuren voor een "gratis" aankoop.

Dus waar jij je verhaal op baseert weet ik niet maar is in deze context complete onzin

Thurrock
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:04

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Thurrock »

Ja hoor, heb ik die 60 euro gisteren terug geboekt schrijven ze vandaag weer 60 euro af, kan hier pissig om worden, heeft iemand een adress van het kantoor zal ik er eens langs gaan.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien staat er op het topic Click and Buy (op dit subforum) waar je wat aan hebt?

Thurrock
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:04

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Thurrock »

stofzuigertje schreef:Als een Hacker Uw gegevens misbruikt en zo "Gratis" dingen koopt krijgt U de rekening.

Deze site heeft vele problemen met oude klanten die ooit iets kochten.
Als een incasso bureau U geld vraagt, vraag dan naar het IP nummer waarop besteld is en dan
zie je dat dit elders in de wereld moet zijn.

Als zij niet controleren of IP en bank nummer uit hetzelfde land komen krijg je dit probleem.

Er zijn Webwinkels die IP en bank nummer controleren en de KPN die vele een nieuw IP nummer gaven kregen daarom een foutmelding omdat een eerdere bestelling betaald door deze bankrekening via ander IP is gedaan.

Ook mensen die wel eens via werkgever online gaan krijgen dit vaker.

Ja maar goed, ik MOET die betaling verifieren, met een code die ik via sms krijg op MIJN 06 nummer, zo werkt dat systeem van de ING.

Wat click and buy nu heeft gedaan is hun zelf gematigt om automatische incasssos af te schrijven, zelfde zoals bijvoorbeeld de belastingsdienst doet voor de wegenbelasting, maar die heb ik daar voor gemachtigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Thurrock schreef: Wat click and buy nu heeft gedaan is hun zelf gematigt om automatische incasssos af te schrijven, zelfde zoals bijvoorbeeld de belastingsdienst doet voor de wegenbelasting, maar die heb ik daar voor gemachtigd.
En DAT heet dus fraude / diefstal - en daarvoor kan je dus aangifte doen.

Thurrock
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:04

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Thurrock »

Hoe kan ik bewijzen op het bureau, dat ze van mij "stelen" ?
Had gisteren (vrijdag) ook even mijn bank gebeld en even gevraagd of ze het konden blokkeren zodat ze niet meer kunne afschrijven.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Thurrock schreef:Hoe kan ik bewijzen op het bureau, dat ze van mij "stelen" ?
Had gisteren (vrijdag) ook even mijn bank gebeld en even gevraagd of ze het konden blokkeren zodat ze niet meer kunne afschrijven.
Jij geeft aan "Ik heb ze nooit toestemming gegeven tot afschrijven".
Je geeft ook aan "Ik heb niets besteld".

Dus de vraag is niet "hoe kan jij bewijzen dat ze stelen"
de vraag is "hoe kan C&B bewijzen dat jij A) besteld hebt, en B) machtiging tot incasso heeft gegeven?

Dus, tenzij je wel besteld hebt, en hierbij gezegd hebt 'schrijf van mijn rekening af' - is het diefstal. Het is aan C&B om het tegendeel te bewijzen.

Oldman1947
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2012 09:35

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Oldman1947 »

Wel een oud topic maar weer actueel als ik het zo bekijk....lees maar.

Precies, ik schaar dit ook onder fraude en diefstal. Heb nu al 2 maanden te maken
met dit verschijnsel. Er worden via (onterechte) incasso bedragen boven de € 200.-- per maand van mijn rekening afgeschreven. Heb daar nooit toestemming voor gegeven en boek de bedragen dus trouw terug. Is wel lastig dus ik hoop dat er inderdaad verdere actie komt van de firma ONLINE zodat ook ik aangifte kan doen van fraude en diefstal....

(wordt vervolgt)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy spook afschrijvingen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Oldman,

aangifte kan je nu al doen.
Diefstal en incassofraude.
ook een selectieve blokkade op de tegenrekening laten aanbrengen wegens incassofraude.

Hoef je je daar iets minder druk om te maken :)

Gesloten