LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke bank geeft nog creditrente bij een betaalrekening?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ataga

welke bank geeft nog creditrente bij een betaalrekening?

Ongelezen bericht door ataga »

Wie weet welke bank nog een creditrente berekent over je saldo op een betaalrekening. Ik zit nu bij ABN en deze is vorig jaar afgeschaft, ik zoek nu een bank die mij wel creditrente berekent. de bank kan immers met mijn geld transacties doen, en zelf worden zij daar schatrijk van.

gr. Ataga

SJZ

Re: welke bank geeft nog creditrente bij een betaalrekening?

Ongelezen bericht door SJZ »

www.argenta.nl

Kijk maar eens rond op dit forum, er is voldoende informatie over Argenta hier te vinden, bijna alleen maar positieve reacties trouwens.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Volgens mij is er geen enkele bank in Nederland die nog creditrente geeft op een gewone betaal rekening.

De bedragen die er op staan staan er niet lang genoeg op om rente te trekken normaal gesproken. Enkele centen levert het op meer niet. Geld wat je langere tijd niet nodig hebt kun je beter op een spaarrekening zetten dat levert wel op.

Argenta is inderdaad een buitenlandse bank die het wel doet, maar voor hoe lang is de vraag.

SJZ

maar voor hoe lang is de vraag.

Tja, dat kun je natuurlijk altijd bij alles zeggen.

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

De DSB Bank schijnt ook met een betaalrekening te komen met rente.

http://www.elsevier.nl/nieuws/economie/ ... index.html

Volgens Scheringa 3% rente. Ben benieuwd of ze dit volhouden. 3% is wel heel veel, Argenta is 0,5%. Je moet natuurlijk dan wel met DSB in zee.

bergie

Ongelezen bericht door bergie »

Je moet natuurlijk dan wel met DSB in zee.

Kikkers hebben geen veren dus die zulllen ze nooit bij DSB accepteren. Anders is het bij kippen. Ergo, als je als een kaalgeplukte kip wilt stappen uit de AZ arena, moet je vooral een salaris-betaalrekening- openen bij de DSB met haar ogenschijnlijke zeer aantrekkelijke instap rente van 3%. Puur bedrog c.q. misleiding, zoals bij al haar producten. Je bent gewaarschuwd.

ilatie

Ongelezen bericht door ilatie »

Open een spaarrekening en zet daar het grootste bedrag op, boek een keer in de zoveel tijd over naar je betaalrekening als dat nodig is. De rentevergoeding op de betaalrekening van AbnAmro was voorheen 0,2%, de rente op de internetspaarrekening is 2,3%. Ga je er nog op vooruit ook!

SJZ

zeer aantrekkelijke instap rente van 3%. Puur bedrog c.q. misleiding, zoals bij al haar producten.
Hoezo bedrog? Ik krijg 3,3% op mijn spaarrekening bij DSB. Wat is daar mis mee?
De rentevergoeding op de betaalrekening van AbnAmro was voorheen 0,2%, de rente op de internetspaarrekening is 2,3%.
Dus de AbnAmro, DAT zijn de ware oplichters. Waarom geven ze maar 2,3%, terwijl ik bij DSB 3,3% krijg? Steekt AbnAmro meteen 1% in eigen zak of zo? Wegblijven bij zulke oplichters!

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

DSB is van de louche heer Scheringa, de mensen_voetbal handelaar

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

Argenta bestaat in België al 50 jaar, en al die tijd was alles gratis en kreeg je rente. Dat zal dus echt wel zo blijven.

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Een oude topic maar nu weer actueel. De SNS bank geeft maar liefst 1,25% rente op je betaal rekening. De SNS bank vergelijkt haar tarieven met die van hun concurrenten inclusief de ASN bank (ASN is dan weliswaar geen concurrent valt ook onder SNS Reaal) die 1 % rente geeft op je betaalrekening.

2,8% rente bij de Friesland Bank lijkt hoog maar je moet er dan ook astronomisch hoog bedrag op je betaalrekening hebben staan. Als je pinpas gestolen wordt, dan heb je een probleem. Friesland Bank is daarnaast erg prijzig met haar betaalrekening. Rond de 30 euro per jaar. Bij de ASN en SNS bank heb je voor 30 euro per jaar 2 pin passen en bij de Friesland bank slechts 1 pin pas. Volgens de Friesland Bank moeten zij deze hoge tarieven hanteren omdat de kosten steeds hoger worden door de Europese regelgevingen.

De Friesland Bank is een kleine bank, je zou meer service verwachten maar dat is helaas niet het geval. Zoals betalingen naar het buitenland e.d.

Rente tarief betaal rekening Friesland bank:

Surft u naar http://www.frieslandbank.nl/Prive/Spare ... ening.aspx

Bedrag tot 5000 euro blijkt 0,5 % rente te geven. Dus de reclame met de cijfers 2,8 % is dan ook een lokkertje.

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

Ja ja, wie het het laatst vertelt, die leeft zeker nog?

O, wat klinkt dat aantrekkelijk bij de SNS, maar heb je wel eens gekeken wat je daar aan kosten hebt? Ja, dat heb je, want je zei het zelf al: €2,50 per maand; dat is €30 per jaar. Om die kosten uit je rente te kunnen betalen, moet je gemiddeld €2400 op je rekening hebben staan.

Bij Argenta is alles gratis, dus daar ben je voordeliger uit.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

SJZ schreef :
Dus de AbnAmro, DAT zijn de ware oplichters. Waarom geven ze maar 2,3%, terwijl ik bij DSB 3,3% krijg? Steekt AbnAmro meteen 1% in eigen zak of zo? Wegblijven bij zulke oplichters!
Ben wel benieuwd hoe SJZ nu tegen zijn posting van 5 jaar geleden aankijkt, en of hij alles vergoed heeft gekregen

student538

Ongelezen bericht door student538 »

Bij Argenta is alles inderdaad gratis maar deze bank biedt helaas geen betaalrekening meer aan. Het klopt dat bij de SNS bank 30 euro kosten hebt per jaar. ING is volgens mij altijd nog het goedkoopste als je een pinpas wilt hebben.

SJZ

Ben wel benieuwd hoe SJZ nu tegen zijn posting van 5 jaar geleden aankijkt, en of hij alles vergoed heeft gekregen
Die posting van 5 jaar geleden is zwaar achterhaald, maar die laat heel erg scherp zien hoeveel inzicht ik toen had.

Mijn spaargeld heb ik bij DSB weg gehaald toen DSB de spaarrente gigantisch ging verlagen. Toen de DSB omviel had ik er nog € 0,21 staan, had geen zin om daarvoor de procedure op te starten. Dus concreet: ik heb niks vergoed gekregen. Maar wie gewoon binnen de grenzen van het depositogarantiestelsel spaarde en het formulier instuurde, die had redelijk snel alles vergoed.

ABN Amro heeft de afgelopen jaren zijn spaarrente fiks verhoogd, en geeft nu 2,6% zonder voorwaarden. Dat is een van de hoogste rentes in de markt. Wij hebben met veel spaarder bij elkaar met de voeten gestemd en via concurrentie van (o.a.) DSB, Argenta, NIBC die bank op de knieen gedwongen.

Dus je ziet het: je geld weghalen bij afpersers en wegzetten bij banken die een goede rente geven heeft wel degelijk zin.

Is dat een goed antwoord op je vraag?

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

SJZ schreef: ABN Amro heeft de afgelopen jaren zijn spaarrente fiks verhoogd, en geeft nu 2,6% zonder voorwaarden. Dat is een van de hoogste rentes in de markt. Wij hebben met veel spaarder bij elkaar met de voeten gestemd en via concurrentie van (o.a.) DSB, Argenta, NIBC die bank op de knieen gedwongen.

Dus je ziet het: je geld weghalen bij afpersers en wegzetten bij banken die een goede rente geven heeft wel degelijk zin.

Is dat een goed antwoord op je vraag?
Welke spaarrekening is dit dan, want ik heb er maar 2,5 % rente bij de ABN, maar 2,6 % bij SNS?

SJZ

@hobby1,

Dat is de gewone internetspaarrekening van Moneyou, da's gewoon (zoals ze zelf schrijven) een "aangesloten onderneming van ABN AMRO Bank N.V. op grond waarvan zij optreedt als aanbieder van kredietproducten en als bemiddelaar in spaar-, krediet- en verzekeringsproducten"

@dhciseenlul,

Nou, in mijn eentje ben ik geen kei. Ik ben meer een klein kiezeltje dat het nooit kan winnen van een grote bank. Maar zolang iedereen denkt "ach, ik als kiezeltje win het toch nooit, dus ik leg ik me maar neer bij die afzetterij", tja, dan lachen de bankiers in hun vuistje, en berekenen ze alvast de volgende bonus.

Maar als ieder kiezeltje denkt: ik moet wat doen, ik laat me niet zomaar pakken, ik doe iets, ik loop weg naar waar de rente beter is, DAN gebeurt er iets. Dan vormen we samen een kei. Nee, dan vormen we een rots die oplichters platwalst en bankiers dwingt om ons eerlijke tarieven te geven.

DaPowerrr

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Vanaf vandaag moneyou rente naar 2.7%

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Frieslandbank; die geeft 1% en boven een bepaald bedrag zelfs 2½%.
De spaar en betaal rekening vormt dan 1 geheel zolang je boven de grens bleef.
Wel kosten voor Bankrekening en Pasje waardoor een deel van de winst weg gaat.
Vrij dure bank per jaar.

ASN; Je betaalde €1,50 Per maand ((€18,- per jaar) maar had actie voor tijdelijk 50% dus
maar €0,75 per maand.
Daar geven ze ook 1% zonder minimale saldo eisen.

SNS bank; Gaat ook 1% vergoeden maar is duurder met pasje dan ASN bank.
Ook is deze minder milieu vriendelijk.

DSB, die was met gratis rekening en 1% vergoeding erg goed, maar helaas, Pieter Lakeman
wilde ook dit goede en winstgevende product kapot maken en ik zit daarom nu als ex klant die
erg tevreden was (betrouwbaarder dan Postbank/ING) nu bij [Link verwijderd door de moderator]

Ik heb het dus bewust over een dagelijkse rekening en niet over sparen want die hoogste aanbieders en hun voorwaarden wisselen wekelijks helaas.
Dus alleen mensen die regelmatig overstappen houden hoogste rente.
De Hoogste van vorige maand is nu halverwege!

FdeKat

Ongelezen bericht door FdeKat »

ASN geeft inderdaad 1% rente op je betaalrekening bij en positief saldo
Over een negatief saldo betaal je 12% (naar ik meen)

De SNS is er ook sinds kort mee begonnen om over een positief saldo op de betaalrekening een rente te vergoeden die iets hoger ligt dan de ASN,
Hopenlijk volgen nu ook andere banken.

Ik hou mijn saldo op mijn betaalrekening echter zo laag als mogelijk , zonder het risico dat ik rood kan komen te staan overigens. Boek dus meteen na ontvangst van mijn salaris een flink gedeelte over naar mijn spaarrekening bij dezelfde bank en als ook andere banken. Dat is het handige van internetbankieren.
Een transfer is zo gedaan en binnen je eigen bank spaar/betaal vrijwel per direct.
van een andere bank (internetspaarrekening) naar je tegenrekening staat het er in vrijwel alle gevallen ook de volgende dag op.

op spaarinformatie kun je de rente-koersen gemakkelijk vinden evenals ook de voorwaarden voor het aanhouden van een rekening.

gewoon een beetje gaan shoppen dus zou ik zeggen ;)

Gesloten