LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anwb wegenwacht totaal?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
necmettin

Anwb wegenwacht totaal?

Ongelezen bericht door necmettin »

Hallo,
Ik had Anwb ww totaal en reis verz.en vervangend vervoer verz.alles der op en eraan.
Maar in het jaar 2002 toen mijn auto ergens buiten de woonplaats opgaf kwam de ww en bleek de nokkenas gebroken te zijn.Toen naar de garage gesleept en ik mogt een vervangend vervoer lenen omdat ik verz.voor bent,ik was trots want ik kon tenmiste weer rijden ondanks dat het maar voor de 1 dag was die inmiddels al avond was.Maar volgende dag bleek de schade niet herstelbaar was binnen de dag omdat de garage niet alleen voor mij werkte (logisch).Omdat ik de auto ook nodig had heb ik de garage verzoekje ingediend dat het mischien wat eerder kon gemaakt worden toen hoorde ik dat het toch min.2 of drie dagen kon duren i.v.m. de onderdelen aanschaf en de tijd van de monteur enz.Dus heb ik de anwb gebeld of de vervangend vervoer nog 2 dagen kan belijven.Nee, was de antwoord meteen na allerlei verhaal en smeken enz. mogt ik nog een dag houden en tussendoor was ik bezig met het helpen van de onderdeel vinden enz.om zo snel mogenlijk eigen auto aan het praten te gaan krijgen( met hoop gestress)lukte het enigzins en op het nippertje van de inlevertijd van de vervangend vervoer wilde ik de auto weer inleveren maar omdat ik zo moest haasten heb ik de vervangend vervoer schade aangebracht.Dus ik rees met de tijd die niet voor me wilde stoppen(logisch).Toen ik op het nippertje de vervangend vervoer met schade inleverde moest ik natuurlijk een schade formulier invullen en toen hoorde ik van de medewerker dat ik een eigen bijdrage van rond 275,00 euro kan verwachten want ik had de leencontract niet gelezen,(natuurlijk de bekende verhaal van kleine letters),omdat ik dacht van dat ik volledig verzekerd was en de vol vertrouwens bij de anwb en door die spanning van de storing van eigen auto.Toen na al die stress en gehaast heb ik pas gehoord dat je eigenlijk 3 dagen een vervangend vervoer kon lenen als je buiten je gemeente pech heb gehad.En dat prikt echt als je dat hoort want na allerlei smekens en de onderhandelingen dat ik maar 2 dagen mogt lenen terwijl volgens de voorwaarden dat je 3 dagen kon leenen.
Dus gevolg:op 1 febr.2004 de acceptgiro van 275,00 euro voor eigen bijdrage schade aan de leen auto.
Met andere woorden heb eigenlijk nieks aan die vervangend vervoer verz.
Wie heeft nog soortelijke ervaring met de anwb verzekeringen.

Gast

Re: Anwb wegenwacht totaal?

Ongelezen bericht door Gast »

Voortaan gewoon die vervangde auto direct weer inleveren. Die is bedoeld om naar huis te komen.

Dat jij er vervolgens een paar dagen in rond wilt blijven rijden is jouw fout.

Dat je in de haast schade rijdt is nog stommer.

Groot gelijk dat je daarvoor moet dokken.

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Nou Gast,

een beetje nuance mag ook wel weer.

Necmettin,

Je gaf zelf al aan dat je, omdat je je leencontract niet goed had gelezen je geconfronteerd werd met de eigen bijdrage wegens het beschadigen van je vervangende auto. Nu blijkt dat je de auto ook nog eens drie dagen had mogen houden.

Het feit dat je schade hebt gemaakt is toch je eigen schuld, dat kun je niemand anders aanrekenen.

Wat je wel kan proberen is een deal te maken met de ANWB. Stel ze voor om de eigen bijdrage fifty-fifty te doen. Zeker, je hebt de schade veroorzaakt, maar jou werd steeds voorgehouden dat je de auto koste wat kost moest terugbrengen, terwijl je hem eigenlijk nog een dag langer mocht houden. Het is het proberen waard. En als je ze gaat bellen onderhandel dan niet met de eerste de beste maar vraag meteen naar een leidinggevende. Anders wordt je zeker afgescheept.

Bovenal, wees duidelijk, blijf rustig en bedenk vantevoren (schrijf het desnoods op) wat je wilt zeggen.

Veel succes

necmettin

Bedankt voor je advies,Echte Meisje..,
Inmiddels heb ik mijn klacht bij de anwb gemeld en wacht op de antwoord maar het gaat mij percee om mensen te attendieren dat de vervangend vervoer verz.niet altijd de oplossing is of moet de anwb mischien wat eerlijker spelen zoals het in z'n voorwaarden aangeeft.

Voor de Gast heb ik weinig te zeggen want hij/zij heb of niet goed gelezen of niet bergrepen ,wat ik hiermee met mijn verhaal bedoel,.

EchteMeisje

Ten eerste weet je niet zeker of Necmettin Turks is.

Ten tweede probeer je je racistische karakter (op een nogal beroerde manier) te verhullen.

Ten derde ben je zelf ongelooflijk onnozel: je kan namelijk niet eens tellen.

de

Ongelezen bericht door de »

Misschien kunnen "onnozele" "nederlanders" van het forum verwijderd worden.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Heb je een vervangend vervoer verzekering of een wegenwacht pakket? nogal een verschil. Dit vergoed de vervangend vervoer verzekering namelijk (het is een beetje onoverzichtelijk geworden, sorry).

Vervangend Vervoer Verzekering

De Vervangend Vervoer Verzekering kent twee dekkingsvormen:
1. Nederland: premie € 24,00

2. Europa: premie € 43,00

Een Vervangend Vervoer Verzekering kan afgesloten worden als aanvulling op elke verzekeringsvorm. Deze verzekering kan echter niet gesloten worden voor auto’s die ouder zijn dan 7 jaar.

Duur van de Vervangend Vervoer Verzekering:
Oorzaak: In Nederland: Buiten Nederland:
Ten gevolge van een van buiten komende gebeurtenis (m.u.v. diefstal van de gehele auto) Maximaal 10 dagen Maximaal 30 dagen
Ten gevolge van een van buiten komende gebeurtenis, waardoor de auto totaal verloren is gegaan Maximaal 30 dagen Maximaal 30 dagen
Ten gevolge van mechanische storing Maximaal 10 dagen Maximaal 30 dagen
Diefstal van de gehele auto Maximaal 30 dagen Maximaal 30 dagen

ricardo1

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ik had laatst ook een bedenkelijke ervaring met de ANWB..
Mijn dynamo was stuk gegaan. Op zaterdag middag natuurlijk en dus is er geen garage bedrijf meer open. Dus de hulp van de ANWB maar ingeroepen. Die kon 'm imprincipe wel vervangen omdat ze die dynamo op voorraad hadden maar dat mocht niet omdat ik niet ver genoeg van huis was. Ik kon immers nog op mijn accu naar huis rijden. Maar wat heb ik daar nou aan als ik mijn auto nog het hele weekeinde nodig heb om van en naar mijn werk te komen. Nou weet ik de voorwaarde niet uit mijn hoofd maar ik vraag mij nu wel af of een ANWB lidmaatschap nog wel zoveel voordelen heeft.

Gast

De wegenwacht is er om je auto te repareren zodat jij naar huis kunt en de auto naar de garage.
De wegenwacht is niet voor grondige reparaties of zo.

Dat jij dat weekend je auto nodig had .... tja, daar moet je een oplossing voor vinden, maar niet de ANWB de schuld geven.

necmettin

Beste onnozele Gast,
Als je iets tegen Turken heb moet je niet hier zijn.
En Ik moet je wel ff bij zeggen dat je goed moet lezen/tellen en begrijpen want ik heb geschreven dat ik maar 2 dagen mocht lenen terwijl dat in werkelijkheid 3 dagen mocht(dat heb ik gehoord na dat ik heb de leen auto met haast heb ingelevert te hebben)En zelfs voor die 2 dagen moest ik echt voor smeken door de telefoon van anwb.En waar jij die 4 dagen van uit haal weet ik niet.En ik heb verder nieks van jou of van anwb te verwachten wat ik alleen maar wil is de mensen attenderen zodat ze wel ff moeten na denken en informeren wat ze van te voren verzekeren.
Wat de leen auto betreft het is niet bedoeld om naar huis te komen maar om te zorgen dat je met de leen auto je naar werk kunt gaan die ik per dag 100 km moet afleggen omdat de eigen vervoer met zulke afstanden onmisbaar is en omdat ik mijn geld op een eerlijke manier wilde verdiennen,tjah als jij niet werkt dan heb ik natuurlijk nieks over te zeggen.Wat de uitingen van jou betreft ik vindt het erg jammer dat verz.maatschappijen in zulke handen is en dat het geen leuke toekomst verwacht wat verz. betreft.
Maar moet je goed luisteren Gast,ik heb ook kinderen die studieren en ik hoop dan dat ze niet zulke mens als jij tegen komen zo dat ze ook niet zoals jij gaat reageert als ze dan in jou voormalige positie terecht komt later,dan zit je wel in de pensioen of wao VERZEKERING.
Ik hoop dat je dat wel goed leest en begrijpt en beseft GAST.

Wat de vraag van Simon betreft ik had:

Anwb Lidmaatschap 16,50 euro
Wegenwacht-Totaal serv. 63,65 euro
Reis & Kredietbrief Plus 34,40 euro
Toeslag auto ouder 7 jr. 12,20 euro
En Doorlopende Reis verz. wereld dekkend prijs is iets van 265,00 euro
Dus ik was wel totaal verzekerd dus daar licht het niet aan.
Het zal wel aan die zulke Gasten liggen,
M.vr.Gr. Necmettin

Gast

Ik dacht al: Wat een raar verhaal.

Heb het even opgezocht op ANWB.nl

Reis & Kredietbrief Plus 34,40 euro >
Is voor pech in het buitenland, dus hier niet van toepassing.

En Doorlopende Reis verz. wereld dekkend prijs is iets van 265,00 euro>
Is voor vakanties, ook niet van toepassing dus.

Algemene voorwaarden (13.2.3 B)
buiten de eigen woonplaats is er recht op vervangend vervoer voor maximaal twee werkdagen, gerekend vanaf het moment van pech

De rest van je verhaal komt zo ook een stuk ongeloofwaardiger over!

necmettin

IK Zei Goed lezennn....,GAST.
Ik heb ook nooit gezegt dat ik van reis verz.iets te verhalen heb maar Wegenwacht-Totaal serv en Reis en krediet.(is bedoeld voor pech in en buiten nederland en reis en krediet-plus is voor vervangend vervoer in en buiten nederland)Ik heb niet over de wegenwacht basis die alleen in nederland geldt voor pech met je auto.
Maar tja..,Ik zal niet verder in discussie met jou er bleek inderdaad dat jij van de verz. bent en jij zal best promotie gehad te hebben ten koste van ander mens geld maar geef nie de boodschap was voor de mensen die dat soort verz. wilde en voortaan kunnen ze zelf bepalen en goed wegen voor dat ze een verz.afsluit en ik zeg niet dat ze niet moeten zich gaan verzekeren bij de anwb maar tenminste weten ze dat in ieder geval dat het in werkelijkheid zo in me kaar ligt.
Succes met dumpen van mensen verder.

Gast

Lieve schat,
Als we het over lezen hebben.....

Even ter info:
Als je geen naam invult krijg je vanzelf de naam Gast. De postings van Gast zijn dus niet allemaal van dezelfde gast.

Ik ben de gast, die even op de site van de ANWB gekeken heeft en daardoor nog sterker begon te twijfelen aan het waarheidsgehalte van jou oproep.

Je gaf zelf aan welke verzekeringen je had, met de mededeling dat je zo toch wel goed verzekerd was voor een dergelijke situatie. Ik heb even aangegeven dat enkele van deze verzekeringen hier niet van toepassing zijn. Als je dat zelf al wist, snap ik niet dat je deze verzekeringen hierbij betrekt. Ik ga het toch ook niet hebben over een inboedelverzekering als ik mijn auto in de kreukels rijd?

De voorwaarden mbt het vervangend vervoer heb ik u gegeven. Deze voorwaarden gelden bij wegenwacht totaal. Bij een gewoon lidmaatschap is er geen recht op vervangend vervoer.
Je gaf zelf aan dat je recht had op 4 dagen vervangend vervoer. Dan wil ik wel eens weten waar je die informatie vandaan had.

Ik denk dat het een goede les zou zijn, dat als een bedrijf je niet geeft wat je wilt, of als iemand je op een forum niet het antwoord geeft wat je wilt, om dan niet meteen met beledigende leugens te komen. Mischien kun je deze informatie wel gebruiken om er wat van op te steken.

EchteMeisje

Ik ga het toch ook niet hebben over een inboedelverzekering als ik mijn auto in de kreukels rijd?
Jij werkt dus inderdaad NIET bij een verzekeringsmaatschappij.

Gast

Hee...Gast,Welk gast ben jij dan die de verzekerings adviseur speeld aan Necmettin hij zal wel gelijk hebben want ik heb ook van aantal mensen gehoord dat het laatste tijd vaker voorkomt bij de anwb en als je niet gelooft dan moet je maar niet geloven en gewoon afwachten wanneer jij eens een pech onderweg hebt.

Gast

Necmettin gedraagt zich als een ouwe zeur, lees maar eens wat van zijn/haar topics.

Niets is goed en het ligt altijd aan een ander. Winterthur, ANWB, Poppeliers...

Ga fietsen, kun je je energie kwijt, en val je ook nog wat af :shock: :lol: licht! :idea:

necmettin

Beste Gast/Gast,
Antwoord kun je zien bij topic winterthur.

Gesloten