LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance/ Vesting Finance Lexan

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
smurf1982

Vesting Finance/ Vesting Finance Lexan

Ongelezen bericht door smurf1982 »

Ik plaats dit berichtje op het forum omdat ik mensen graag op de hoogte wil brengen van mijn ervaring met Vesting Finance/ Lexan.

Allereerst wil ik mededelen dat deze 2 bedrijven niet hetzelfde zijn als ik dacht.

In 2006 heb ik na omstandigheden mijn rekening van waternet helaas niet volledig kunnen betalen. Die rekening is uit eindelijk doorgestuurd naar Vesting Finance/lexan.
Een aantal jaren later krijg ik diverse dreigbrieven met beslagleggingen etc, en of ik bedrag van 244,08 per direct wil gaan betalen. ( er zijn uiteraard kosten bovenop gekomen en dit is dan het totale bedrag volgens hun) In maart 2011 is het bedrag betaald.

Maar nou kreeg ik afgelopen week een brief van Vesting Finance in de brievenbus, er was een deurwaar langsgeweest en trof mij niet thuis. Of ik het bedrag van 177, 08... wilde over maken, het kon ook aan de deur betaald worden en dat zij zonder aankondiging langs zouden komen om eventueel beslag te leggen op roerende zaken.

Maar hoe kon dat nou? ik heb het al betaald. En natuurlijk heb ik hier een bewijs van. Maar sowieso klopte het bedrag dan al niet..! Dus ik ben gaan bellen naar vesting finance lexan om toch meer hier over te weten te komen.

Mij werdt meegedeeld onder mijn dossiernummer dat het bedrag gewoon nog openstond. Ik had letterlijk een groot vraagteken op mijn hoofd zitten,,, want hoe kon dit nou?!.. Toch meteen gaan kijken naar welk rekeningnummer, en bleek dat het niet het rekening nummer was van Vesting finance Lexan. Maar dit rekening nummer had ik uit de vorige brief gehaald. Dus ik moest gaan bellen met Vesting finance, ik legde het verhaal uit en werd grof en zeer brutaal behandeld. Onder mijn dossiernummer stond niet mijn naam maar van iemand anders. Mevrouw vertelde mij hier niets aan te kunnen doen. Ze wilde mij doorverbinden met een afdeling die hierover ging. Ik werdt gewoon doorverbonden met Vesting finance Lexan.

Die mevrouw vertelde mij dat ze had gebeld met Vesting finance en dat het bedrag wel was betaald maar aan een verkeerde. Dus nu wordt het bedrag betaald aan Vesting Finance Lexan door Vesting Finance.

Ik wil hiermee zeggen dat ik het een vreemde zaak vind dat ik een brief krijg van Vesting Finance, dat ik daar aan ook betaal en dan vervolgens een brief krijg van Vesting finance Lexan. En dat het bedrag dus ook niet klopt. Want de allereerste keer dat ik belde en vroeg wat het bedrag was kreeg ik te horen dat het bedrag 244,08 was door de gemaakte kosten van deurwaarder etc.
Ik vind het lijken op oplichting, en ik ga dit ook verder tot op de bodem uitzoeken. Het lijkt wel alsof de één op één andere naam werkt en zo opdracht wellicht dubbel int.

Hierover volgt.

VestingCommunicatie

Re: Vesting Finance/ Vesting Finance Lexan

Ongelezen bericht door VestingCommunicatie »

Goedendag Smurf1982,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum betreffende Vesting Finance.

Vesting Finance neemt alle reacties betreffende haar beleid uiterst serieus.

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Nynhyr

Ongelezen bericht door Nynhyr »

VestingCommunicatie schreef:Goedendag Smurf1982,

Graag gaan wij daarom met u in gesprek. Hiervoor hebben wij uw gegevens nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Begint deze vreemde onderneming weer te reageren hier op het forum???!!! Schandalige gang van zaken! Dit bedrijf dient behoorlijk te communiceren en dit forum niet te misbruiken om haar zaakjes op te lossen! Vesting Finance is een bedrijf dat eens heel goed onder de loep genomen moet worden. Ik heb een stapel dik dossier in mijn bezit en door mijn bericht geving op dit forum is dit met een begeleidend schrijven gesloten.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Waarom commentaar? Als mensen op deze wijze tot elkaar kunnen komen wat is daar mis mee?

smurf1982

VestingCommunicatie schreef:Goedendag Smurf1982,

Geachte Vesting Finance,
Ik heb zo juist mijn gegevens naar u toeverzonden via de email. Ik wacht u reactie af.

smurf1982

Zo juist contact gehad met vesting finance, ze kunnen mij nog geen uitsluitels geven over de huidige stand van zaken.
Het wordt onderzocht. Ik moet nog geduldig afwachten werdt mij gezegd.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

is er een recht zaak geweest lijk me sterk dan mogen ze totaal geen beslag leggen laat ze lekker dreigen zij mogen geen beslag leggen als uw het bewijs heeft fsn staat uw heel sterk

verder sterkte met dit onbeschofte buro

smurf1982

Top op heden hebben zij nog geen contact met mij gezocht wat betreft de vreemde gang van zaken qua betalingen en dreigbrieven.

Ik heb zelf afgelopen week wederom gebelt met het desbetreffende bedrijf. Weer zoals ik had verwacht geen concreet resultaat.
Ik moet nog steeds afwachten...

Ik heb de dame in kwestie althans de medewerkster/telefoniste wel mede gedeeld dat ik deze ''zaak'' tot op de bodem ga achterhalen. Maar dat heeft schijnbaar nog geen indruk gemaakt. Dat maakt voor mij ook niet uit, ik denk alleen dat ze anders piepen als dit in de media terecht komt.

Nynhyr

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Chanmaster schreef:Waarom commentaar? Als mensen op deze wijze tot elkaar kunnen komen wat is daar mis mee?
Omdat Vesting Finance niet op de normale manier kan communiceren en zodra er media aandacht is willen ze dit ineens wel. Vesting Finance laat een stagiare de hele dag dergelijke forums af wandelen; dat is voor hun imago beter dan de brief van Henk en Ingrid te beantwoorden, want die ligt nog steeds ongeopend en voorzien van postzegel ergens in een grijze zak! Dat is het probleem.

Jazz88

Ongelezen bericht door Jazz88 »

Goedemorgen allemaal,

oppassen met deze sort brieven. ik heb ook zo een brief ontvangen. ik google naar hun site: http://www.vestingfinance-lexsan.nl/nl/contact/ dit is dus de juiste..maar op de brief die ik heb ontvangen staat een andere email adres.
pas op want dit zijn oplichters!!! waarschijnlijk een deel van Afspraak Garant die mensen probeer te oplichten!!! pas op mensen...

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Even simpel.

Als je betaald hebt, en dit kunt aantonen - zou een schrijven genoeg moeten zijn met een kopie van je betalingsbewijs.

Als zij dan alsnog doorzetten, klacht tegen deze deurwaarder indienen (een incassoburo mag geen beslag leggen, alleen een deurwaarder).
Bij nutsbedrijven (water dus) schijnt het zelfs zo te zijn dat dit mag zonder uitspraak van de rechter.

Vesting heeft een slechte naam, en heeft ook minder eerlijke zaken in behandeling - dus bewaar alles, en ook het betalingsbewijs.
Niets telefonisch doen - alleen schriftelijk zodat een 'paper trail' van bewijs ontstaat (email is in dit geval goed genoeg).

Esziej

Ongelezen bericht door Esziej »

Ook wij hebben altijd ellende met vesting finance gehad.

Allereerst hadden wij een betalingsregeling met hun getroffen, ondanks deze regeling zijn hun toch door gaan procederen en moesten wij in ene voor het gerecht, dit alles kwam voor onze kosten maar liefs €800,- !!! uiteindelijk hebben wij besloten om alles maar gewoon te voldoen want ertegenin gaan heeft geen nut, want dan komen er alleen maar meer kosten bij.

Nu hebben wij een half jaar geleden alles voldaan bij vesting finance en hun opgebeld met de vraag of dit werkelijk alles was dat we niet in ene weer iets anders krijgen, hun antwoord was dat alles voldaan is.

Tegenwoordig betalen wij alles zodra de rekening onze deurmat raakt omdat je dit gezeur nooit meer wilt krijgen we nu een brief van Vesting Finance Lexsan, over een zogenaamde rekening uit het jaar 2008?!?!?! OM KNETTERGEK VAN TE WORDEN!!! Uiteraard hebben wij geen idee wat deze rekening betreft volgens hun een parkeerboete....Terwijl je bij een parkeerboete meestal toch wel van het CJIB een rekening ontvangt lijkt mij?!?!?! en die doen toch hun eigen incasso's regelen met boetes waar je u tegen zegt??? Maargoed ze zouden het dossier toesturen en natuurlijk zijn alle bijbehorende kosten alweer voor ons...een rek van 30,- die nu 100,- kost.... Ik heb de DAS Rechtsbijstand gebeld en die zeiden laat ze maar komen met hun dossier. Als er al een rekening is geweest is die nu inmiddels verjaard.

Het is toch gekkenwerk dat al die ongein met al die achterlijke incassokosten allemaal maar kan hier in Nederland. Mensen die het al moeilijk hebben en elke cent moeten omdraaien kunnen nooit hun schuld afbetalen omdat ze alleen maar de boetes kunnen betalen, een normaal mens komt hier amper uit zonder de hulp van anderen, en ze kunnen je van alles wijsmaken met hun in rekening gebrachte kosten van dit en dat, want niemand weet hoe of wat en ik weet zeker dat de incasso bureau's hier heel veel misbruik van maken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Esziej schreef:Ook wij hebben altijd ellende met vesting finance gehad.

Allereerst hadden wij een betalingsregeling met hun getroffen, ondanks deze regeling zijn hun toch door gaan procederen en moesten wij in ene voor het gerecht, dit alles kwam voor onze kosten maar liefs €800,- !!! uiteindelijk hebben wij besloten om alles maar gewoon te voldoen want ertegenin gaan heeft geen nut, want dan komen er alleen maar meer kosten bij.

Nu hebben wij een half jaar geleden alles voldaan bij vesting finance en hun opgebeld met de vraag of dit werkelijk alles was dat we niet in ene weer iets anders krijgen, hun antwoord was dat alles voldaan is.

Tegenwoordig betalen wij alles zodra de rekening onze deurmat raakt omdat je dit gezeur nooit meer wilt krijgen we nu een brief van Vesting Finance Lexsan, over een zogenaamde rekening uit het jaar 2008?!?!?! OM KNETTERGEK VAN TE WORDEN!!! Uiteraard hebben wij geen idee wat deze rekening betreft volgens hun een parkeerboete....Terwijl je bij een parkeerboete meestal toch wel van het CJIB een rekening ontvangt lijkt mij?!?!?! en die doen toch hun eigen incasso's regelen met boetes waar je u tegen zegt??? Maargoed ze zouden het dossier toesturen en natuurlijk zijn alle bijbehorende kosten alweer voor ons...een rek van 30,- die nu 100,- kost.... Ik heb de DAS Rechtsbijstand gebeld en die zeiden laat ze maar komen met hun dossier. Als er al een rekening is geweest is die nu inmiddels verjaard.

Het is toch gekkenwerk dat al die ongein met al die achterlijke incassokosten allemaal maar kan hier in Nederland. Mensen die het al moeilijk hebben en elke cent moeten omdraaien kunnen nooit hun schuld afbetalen omdat ze alleen maar de boetes kunnen betalen, een normaal mens komt hier amper uit zonder de hulp van anderen, en ze kunnen je van alles wijsmaken met hun in rekening gebrachte kosten van dit en dat, want niemand weet hoe of wat en ik weet zeker dat de incasso bureau's hier heel veel misbruik van maken.
Dan moet je zorgen dat je weet hoe het in elkaar steekt met de kosten, en zoals je hebt gezien is daar oa dit forum voor.
Alles is op internet te vinden ( of te vragen) , dus je hoeft je niet te laten misbruiken.

Heeft de rechter in het voordeel van VF gevonnist? Of werd er gedreigd met een dagvaarding en heb je maar betaald?
Het hoeft zeker niet zo te zijn dat ertegenin gaan meer geld kost.
Informeer jezelf daarover, voor je betaalt.

Gesloten