LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trendhopper Groningen Gesloten!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door 16again »

Op de factuur staat Trendhopper XL.....
Factuur is niet leidend, het gaat erom wat er op de overeenkomst staat.

arjen1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2011 11:07

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door arjen1981 »

Sarixell schreef:Ik gok/hoop dat er nog alsnog aan ons geleverd word (we hadden iets in bestelling dat apart besteld moest worden van een leverancier waar ze zelden zaken mee doen, dus ik hoop, neem aan dat dit geen schuldeiser is) en in het slechtste geval de CWB procedure. Ik ben hier ook lichtelijk skeptisch over, maar het is beter dan alles kwijt (in ons geval 300 EURO)

Arjen, ik zal je via hier op de hoogte houden, ik hoop jij ons ook ;)
Ja bij ons gaat het helaas om een veel hoger bedrag. ik heb het bedrag namelijk in één keer betaald en er ook helemaal niet bij stil gestaan dat dit een aankoopbedrag was. ik ben zelf van de internet generatie en wanneer ik een macbook koop op apple.com dan betaal je dat ook in één keer. ik vind dat ze mij dit bij de aankoop best wel hadden mogen vertellen.

het lullige is dus dat ik weet dat de meubels in het magazijn in groningen staan. deze zouden namelijk om 2 uur op de dag dat trendhopper gesloten werd bezorgd worden.

ik voel me er dan ook behoorlijk ziek van.

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door the_hurricane »

iemand al wat meer gehoord?

16again
Berichten: 16178
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door 16again »

heb de volgende voorbeeld brief gebruikt:
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... llissement
Die zou ik nooit gebruiken! Hiermee erken je dat je een overeenkomst hebt met de inmiddels failliete vestiging/franchisenemer , terwijl je standpunt dient te zijn dat je een overeenkomst met het hoofdkantoor hebt.


Wat ik mij nog van failliet van Horn keukens kan herinneren:
Hoofdkantoor ging failliet. Er waren franchisenemers die al snel onder een andere naam ver gingen. Deze franchise-nemers meenden dat klanten met openstaande orders een overeenkomst met de franchisenemer hadden. Zij wilden de klanten namelijk verplichten om een nieuwe keuken bij hun uit te komen zoeken.
De curator oordeelde echter anders, deze oordeelde dat overeenkomst feitelijk met hoofdkantoor gesloten was. Curator ontbond alle nog lopende contracten.

Sarixell
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Sarixell »

De overeenkomst staat op de achterkant van de factuur geprint.

Inmiddels heb ik een mail gehad als antwoord op een mail die ik vorige heb gestuurd:
Geachte mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail bericht.

Wij stellen het op prijs, dat u contact met ons heeft opgenomen.
Trendhopper is een 100% franchise organisatie met zelfstandig ondernemers.

Vanwege een faillissement is Trendhopper Groningen vorige week gesloten.

Deze winkel is CBW erkend. Op alle lopende orders zijn de CBW voorwaarden en garanties van toepassing.

Voor meer informatie kunt u kijken op: http://www.cbw-erkend.nl. Hier kunt u onder andere lezen, dat u uw aanbetaling niet kwijt bent.

Op dit moment is het nog niet duidelijk hoe lopende orders zullen worden uitgeleverd. Dit is een beslissing, die de aangestelde curator neemt.

Graag ontvangen wij zoveel mogelijk informatie met betrekking tot uw bestelling, zodat wij een inventarisatie kunnen maken.

Wilt u ons, voor zover nog niet door u toegezonden, een kopie van uw bestelbon en uw contactgegevens toesturen?
Als er meer informatie is, nemen wij contact met u op.

Wij vragen u nu echter om enig geduld.
Gestuurd door de receptioniste ;)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door crazyme »

Pindakaaspotje schreef:Lijkt me duidelijk. je kan je wenden tot de curator, maar ik vrees dat je je verlies moet nemen. Laat het een les zijn, betaal nooit vooruit. Zelfs bekende bedrijven als bv trendhopper of it's kunnen failliet gaan.
Th = cbw = aanbetaling tot 25% veilig

Dus waarom je verlies nemen?

Een andere th in de buurt zal de order gewoon overnemen, je moet alleen geduld hebben.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.

HistorieMeubelen
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2011 23:16
Locatie: Emmen, Drenthe
Contacteer:

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door HistorieMeubelen »

Het grote voordeel is in dit geval dat je (ondanks dat Trendhopper een franchise is) een grote landelijke organisatie is, die bij verschillende brancheorganisaties is aangesloten.

Dit garandeerd tot op zekere hoogte dat je een goede kans maakt dat je je meubelen geleverd krijgt. Het zou me niet verbazen als jou meubels via een ander filiaal geleverd zouden worden uit coulance.

Het is in mijn ogen altijd slim om bij grotere aankopen (vakanties boek ik altijd bij grote vliegmaatschappijen) wat meer uit te geven, en voor een vertrouwd bedrijf te kiezen. Je weet dan dat er een grote organisatie achter staat, die niet zo maar om kan vallen.

In dit geval weet ik toevallig, dat Trendhopper Groningen vanwege de franchise constructie failliet is gegaan.

Heel veel succes, en mocht je je meubels inmiddels hebben ontvangen, heel veel plezier ermee!

Historie Meubelen Emmen

Sarixell
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Sarixell »

Hallo HistorieMeubelen, wat bedoel je precies met 'door de franchise constructie is failliet gegaan?'

En wat denk jij dat dit voor consequentie heeft voor de klant?

Sarixell
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Sarixell »

Inmiddels een brief terug van de curator gehad dat we worden aangemerkt als schuldeiser. Ze vragen om geduld omdat er vele leveranciers en klanten bij betrokken zijn. Verder maken ze al melding van de CBW regeling en dat zij een brief zullen verstrekken na afhandeling van zaak voor wie die nodig heeft.

arjen1981
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mei 2011 11:07

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door arjen1981 »

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=101233

Het zelfde werd gister ook gemeld in het dagblad van het noorden.

stofzuigertje

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een Franchise heeft naast veel voordelen ook het nadeel dat je niet zomaar iets kan aanpassen.du
Je verkoopt een landelijke collectie en de folders ook dus zij verplichten jou te betalen en dingen die soms in bepaalde regio's moeilijk verkoopbaar zijn ook te verkopen.
Je bent dus minder flexibel en je moet altijd aan hun eisen voldoen.

Een Brabander is geen stugge Groninger dus totaal andere mensen.
Ook de randstad is anders dus vaak geven ze iets wat voor heel Nederland goed moet zijn.
De XL moet dus als grotere alles hebben en de kosten van Pand, Personeel en de kosten van de organisatie moeten betaald worden, ongeacht de omzet die je haalde.
Verder kun je vaak ook niet zomaar weg en overlopen of zelf beginnen omdat je aan een lang lopend contract vast zit.

Dus naast de voordelen die ze altijd noemen om je ook bij deze groep te krijgen zoals goedkopere gezamenlijke reclame en grotere dus goedkopere inkoop zijn er dus ook flinke nadelen.
Verder zullen alle andere Trendhopper in die regio nu minder verkopen omdat ze bang zijn dat hun vestiging in het noorden ook failliet zou kunnen gaan.

Het is net als Kwik Fit, door de slechte krijgen de goede het ook moeilijker.

minime1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:15

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door minime1 »

Heeft iemand al iets gehoord van de curator? In de brief stond dat er naar verwachting binnen 2 weken reactie zou komen, maar die tijd is ondertussen verstreken... Ben zo flauw van dit gedoe. :(

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

minime1 schreef:Heeft iemand al iets gehoord van de curator? In de brief stond dat er naar verwachting binnen 2 weken reactie zou komen, maar die tijd is ondertussen verstreken... Ben zo flauw van dit gedoe. :(
Een faillissement uitzoeken kan een hels karwei zijn. Die verwachting van 2 weken is faillissement op ervaring gebaseerd, maar je weet nooit wat voor puinzooi je aantreft bij een failliet bedrijf.

minime1
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:15

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door minime1 »

Ja, dat begrijp ik. Ik wil alleen maar weten of ik mijn spullen nog krijg. Als dat niet het geval is kan ik verder. Daar moet dat faillissement voor uitgezocht worden, dat snap ik wel, maar het is ongelofelijk frustrerend. Ik kan niet op zoek naar nieuwe meubels zolang ik niks hoor. Voor mijn gevoel wordt dit een 10 jaren plan.

the_hurricane
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door the_hurricane »

las net op de site van tv noord dat ze geen doorstart maken, dus er zal wel een brief komen van de curator dat je je meubels bij een andere winkel kunt gaan uitzoeken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door crazyme »

the_hurricane schreef:las net op de site van tv noord dat ze geen doorstart maken, dus er zal wel een brief komen van de curator dat je je meubels bij een andere winkel kunt gaan uitzoeken.
Of de curator verkoopt het orderbestand aan een andere trendhopper.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Trendhopper Groningen Gesloten!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADARb
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten