Hallo,
Gisteren heb ik op het formum geschreven dat ik de eerste brief van de deurwaarder heb ontvangen. Tegen de eindafrekening heb ik nog niet geprotesteerd. Dit wil ik doen middels onderstaande brief.
Wie wil deze brief kritisch bekijken en zijn/haar commentaar geven?
XXXXXXX
XXXXXXXXX
XXXXXXXX
AANGETEKEND
Dexia Bank Nederland BV
Postbus 2309
3000 CH ROTTERDAM
XXXXXX, februari 2004
Betreft: Winstverdriedubbelaar
Contractnummer: XXXXXX
Geachte heer/mevrouw,
In mijn brief van XXXXXXheb ik - toen was uw adres nog in Amsterdam -schriftelijk en aangetekend mijn motivatie uiteen gezet waarom ik er niet mee akkoord ga dat de eventueel ontstane restschuld door de verkoop van de effecten bij mij in rekening wordt gebracht.
Op XXXXXXXXontving ik van u een eindafrekening waarop vermeld dat de restschuld XXXXX bedraagt en het verzoek dit bedrag binnen 10 dagen over te maken. Ten aanzien van deze eindafrekening heb ik een tweetal mededelingen:
Eén, gezien de genoemde argumenten in mijn brief van XXXXX. ben ik niet bereid de restschuld te betalen.
Twee, tot mijn verbazing stond in eindafrekening alleen vermeld: fondsen, aantallen en koersen, zonder een verdere volledige specificatie van de datum en tijdstip van verkoop, of een duidelijke toelichting van hoe de eindafrekening tot stand is gekomen.
De twee bovenstaande punten hebben mij doen besluiten hierbij te protesteren tegen de eindafrekening, cq. factuur.
Na uw schrijven van XXXX heb ik nogmaals een brief van u ontvangen waarin u mij verzoekt de restschuld te betalen. Vervolgens heb ik van Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland een brief ontvangen waarin ik wordt gesommeerd om de restschuld binnen 5 dagen te betalen. Gezien de recente ontwikkelingen en dan met name de uitspraken van de DSI, verzoek ik u hierbij nogmaals eventuele verdere incasso maatregelen uit te stellen tot het moment dat er meer duidelijkheid is omtrent de rechtsgeldigheid van de winstverdriedubbelaars.
Tevens verzoek ik u hierbij mij te voorzien van een volledig gespecificeerd overzicht van hoe u de hoogte van de in de eindafrekening vermeld bedrag heeft berekend, met daarbij de aan-en verkoopkoersen van de aandelen, en het moment van verkoop.
Daarnaast verzoek ik u aan te tonen dat de betreffende aandelen daadwerkelijk door u zijn aangeschaft en verkocht, met daarbij een overzicht van de datum, tijd en waarde van de aandelen op het moment van aankoop en verkoop.
Onder voorbehoud van alle rechten.
Om er zeker van te zijn dat ook deze brief u bereikt verzend ik hem zowel aangetekend als per gewone post.
Hoogachtend,
XXXXXX
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie kijkt even mee?
Re: Wie kijkt even mee?
Volgens mij moet je wel het verschil maken of de deurwaarder in opdracht van de rechtbank handelt of als incassobureau voor dexia, als de deurwaarder in opdracht van de rechtbank komt MOET er een uitspraak zijn geweest WAT WAS DIE UITSPRAAK DAN van de rechtbank ?
groetjes Harry
groetjes Harry
Re: Wie kijkt even mee?
Harry,
Er is geen uitspraak van een rechter. Dexia heeft het incassobureau ingeschakeld om de restschuld van mij te innnen, nadat ik niet op hun betalingsverzoeken ben ingegaan.
Guust
Er is geen uitspraak van een rechter. Dexia heeft het incassobureau ingeschakeld om de restschuld van mij te innnen, nadat ik niet op hun betalingsverzoeken ben ingegaan.
Guust