LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hartman tuinstoelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
couwenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2009 23:54

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door couwenberg »

.... ten vervolge op eerdere breukmeldingen incl. valpartijen.
vandaag 3 mei 2009 is ook de tweede versteltuinstoel v/h merk Hartman type Selection in elkaar gezakt, breuk identiek aan eerdere meldingen. mijn vrouw viel gelukkig zonder zich ernstig bezeerd te hebben, het had anders kunnen uitpakken wanneer de tuinstoel voor de stenen vensterbank had gestaan. :roll:

daniella241275
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 feb 2009 14:42

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door daniella241275 »

wij hebben het ook gehad....kregen een nieuwe poot alleen was het een andere kleur , onze kleur was eenmalig gemaakt...dat creme achtige
nu imiddels enkele jaren verder hebben we nog maar twee hele stoelen... :?

margopetra
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2009 23:02

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door margopetra »

ik zie in de diverse reacties dat de stoelen van 20 jaar oud wel nog heel zijn en de nieuwere niet!
Maar volgens mij is de kwaliteit van Hartman die je vroeger kocht ook niet meer dezelfde als je nu koopt.
Mijn vriendin heeft de oude tuinset van haar moeder gekregen en die zal ook zo'n 20 jaar oud zijn en die zijn dus echt niet te tillen zo zwaar.
Terwijl bv. het type Florion heel licht is en wiebelig echt niet te vergelijken.

hennyenmarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2009 09:53

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door hennyenmarie »

ik heb een tuinset van het merk hartman en het is 6 jaar oud
en ik sta op uit een stoel en de poot van de stoel breek aan een kant
ik stuur een mail naar hartman geen reactie ik gebelt en wat krijg ik te horen de mail is niet ontvangen
en vervolgens is hun antwoord wij kunnen niks voor u doen
kan dat zo maar hartman.
ik koop geen hartman tuinmeubels meer
mvg marie :oops: [/b]

Redshibaman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2010 15:01

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Redshibaman »

Wij hebben in april 2008 een Hartman tuinset gekocht van het type "Florion". Gisteren, toen ik wilde gaan zitten brak één van de stoelen op meerdere plaatsen doormidden. "Als een luciferhoutje", zou ik zeggen.
Ik heb nog geen contact opgenomen met de verkoper (Leen Bakker - Dordrecht), of met Hartman, maar ga dit wel zeker doen.
Oh ja, ik ben de afgelopen 10 jaar 4 maal aan mijn rug geopereerd, waarbij de laatste operatie (2008) er één was om een dwarslaesie te voorkomen. Dan wil je niet zomaar door een stoel zakken... Dat kan ik u verzekeren.
G.J. Wagemans, Dordrecht

Gerda1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2010 19:51

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gerda1970 »

Hallo
Nou hier vallen de stoelen ook uit elkaar.
In 2006 een tuin set gekocht met 4 stoelen van het merk hartman(Florion)Kleur blauw.
Omdat hartman goed bekend staat met zijn tuinsets enz. Nou dus niet.
Binnen 1 week 2 stoelen kapot. We durven nu niet meer op de 2 andere stoelen te gaan zitten we hebben hier een puppy lopen van 7 weken oud je moet er niet aan denken dat je op een stoel zit en hij breekt in 2 met de pup eronder. We hebben gisteren een email naar Hartman gestuurd maar tot nu toe nog geen reactie.Wij zijn ook van plan om de Intratuin in te schakelen daar hebben wij ze gekocht.En dan sturen we gelijk de link van deze site mee.

Groetjes van Gerda

velorex
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2010 11:19

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door velorex »

Hallo,
ook wij hebben problemen met een hartman stoel, Mijn vrouw is er afgelope woensdag doorheen gezakt het was een stoel die pas 1,5 jaar oud was (Wij hebben 4 stoelen en een tafel en wij zijn met zijn tweetje), met zijn Hartman gemaild, antwoord:Het spijt ons zeer te horen dat uw vrouw door een stoel van ons is gezakt. Dit mag absoluut niet gebeuren na 1, 5 jaar. Wij adviseren u daarom met de aankoopbon en de kapotte stoel naar Leen Bakker te gaan. Zij zullen de klacht dan verder voor u afhandelen.
Wij naar Leen Bakker in Vlaardingen, daar ook niets want wij haden de bon moeten bewaren (je moet tegenwoordig van elke bon maar een kopie maken en bewaren) is dat service.
Het heel wat slechter kunnen aflopen dan wat blauwe plekken.

Ik geloof dat tegenwoordig het devies is "Klachten over onze service krijgen wij niet, dat geven wij niet"

SCHANDE HARTMAN !!

witte angora
Berichten: 31965
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door witte angora »

En hier nog een. Vorig jaar twee stoelen gekocht, idd type Florion, de eerste heeft het al niet overleefd. Niet dat er iemand op zat, maar door de wind in het voorjaar knalde hij blijkbaar ergens tegenop.

Daardoor is er één van de scharnierpennen tussen de zitting en de rugleuning afgebroken. En is de stoel dus onbruikbaar. Bon heb ik allang niet meer, je gaat immers uit van de kwaliteit en de reputatie van het merk?

De andere stoel is nog heel, maar de zitting buigt wel erg door als je een beetje naar voren zit, moet ik zeggen.

Het advies lijkt te moeten zijn: zet die mooie stoelen in een showroom, zorg dat er niemand bijkomt, dat is de enige manier om ze heel te houden, blijkbaar.

En inderdaad, wat anderen voor mij al schreven: oudere stoelen zijn aanzienlijk zwaarder, en gaan dus veel langer mee.

De volgende haal ik wel voor 3 euro per stuk uit de kringloopwinkel. :evil:

Layca
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2010 14:42

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Layca »

Ook wij hebben problemen met onze Hartman stoelen. In 2005 set Hartman Venturi SL in kleur antraciet aangeschaft (6 stuks). In 2009 eerste stoel doormidden gebroken (stoel was toen net 4 jaar) terwijl 10-jarig zoontje van ongeveer 35 kg erop zat. Contact opgenomen met Hartman. Blijven zich beroepen op 3 jaar garantie. Nu, jaar later, 6 juni 2e stoel afgebroken en vandaag 13-07-2010 3e stoel afgebroken. Alle 3 de stoelen afgebroken op hetzelfde punt (waar zitting aan stoelpoten bevestigd is, draaibaar gedeelte om stoel in te kunnen klappen). Weer contact opgenomen met Hartman; krijg weer hetzelfde antwoord. Wat een service :x :( . Ik had van zo'n bedrijf toch wel wat meer verwacht. Vorige stoelen uit 1994 (witte) zijn op dit moment nog steeds door schoonouders in gebruik. Zij hadden zelf dezelfde en deze zijn inmiddels al 22 jaar oud en nooit problemen mee gehad. Wat is er met de kwaliteit van tegenwoordig aan de hand?

speedy50
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2011 07:35

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door speedy50 »

Het zomerseizoen 2011 is vroeg aangebroken en binnen 1 week braken 2 hartman Venturi (kleur Marine) bij het scharnierpunt zitting/poot af. Ging om 2 verschillende personen en zeker geen zwaargewichten! Vertrouw de ander 4 stoelen nu ook niet meer! Volgens de aankoopbon heb ik 5 jaar garantie en zijn de stoelen gekocht op 19 mei 2006. Benieuwd hoe dit wordt opgelost.

Herman B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2011 16:48

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Herman B. »

mail op 6/06/2011 aan Hartman

Een 5-tal jaren geleden kochten wij 4 tuinzetels aan van Hartman, type selection, in groene kleur. De tuinzetels hebben nog nooit in de zon gestaan, maar enkel onder een overdekt terras.
Gedurende de winter worden ze opgeborgen in een kartonnen doos. Ze zien er zelfs nog als redelijk nieuw uit en zijn geenszins verkleurd.
In feite waren wij zeer tevreden met deze aankoop, maar gisteren (5/06/2011) in de vroege vooravond, stonden we even perplex.

Wanneer de 103-jarige Antonia N. waarover wij de mantelzorg waarnemen, zich neerzet in de stoel, breekt de rechtervoorpoot ter hoogte van het bevestigingspunt van het zitvlak middendoor. Gelijktijdig breekt ook de horizontale steunbalk die de voorste poten verbindt af, ter hoogte van de linkerpoot...

Onze hoogbejaarde davert tegen de grond en houdt er een aantal blauwe plekken en een bezeerde pols aan over...
Er was geen enkele indicatie (ook niet visueel) die kon laten vermoeden dat er enige slijtage op de tuinzetels was opgetreden en het slachtoffer van de gevaarlijke valpartij weegt slechts 47 kg.

We gingen er steeds van uit dat de Hartman-producten voor een meer superieure kwaliteit borg staan.
Graag vernemen we dan ook of uw bedrijf ons enige verklaring kan geven hoe deze breuk plots tot stand kon komen en hoe we ons zetelassortiment terug kunnen vervolledigen?

reactie van Hartman op 7/06/2011

Hierbij komen wij terug op uw mail waarin u een klacht beschrijft betreffende een stoel van ons merk.

Wij betreuren het ten zeerste dat het genot van uw Hartman meubelen te niet is gedaan door het stuk gaan van de stoel.
Hiervoor bieden wij u onze welgemeende excuses aan.

Echter het breken van kunststof stoelen kan voorkomen.
In kunststof zijn weekmakers verwerkt. Deze weekmakers houden het kunststof soepel.
Door UV straling lossen deze weekmakers op. Hierdoor wordt het kunststof broos en kan het breken.
Dit is een proces welke niet is tegen te gaan en valt onder normale slijtage.
Naar vijf jaar gebruik kan een stoel breken.

Daarnaast is het belangrijk dat safty locks goed worden gebruikt.
Dit om de stoel te borgen en te zorgen dat de stoel niet inklapt tijdens gebruik.
Als deze safty locks niet worden gebruikt dan komt er te veel druk op de zitting met als gevolg dat de stoel breekt.

Hartman stoelen worden uitgebreid getest volgens de NEN norm 581. Aan deze norm wordt voldaan.

Gezien het feit dat de garantietermijn drie jaar is zal Hartman u niet van dienst zijn.

Verwachtende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Hartman Outdoor Products B.V.

Layca
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2010 14:42

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Layca »

Zelfde reactie heb ik ook gekregen van Hartman. Service dat staat blijkbaar niet meer in hun woordenboek.

Gisteren 06-06-2011 op mijn verjaardag, breekt stoel nummer 4 en wederom op hetzelfde punt. Weer op het scharnierpunt. Mij lijkt dit toch echt onderhand wel een fabricagefout als 4 van onze 6 stoelen op hetzelfde punt kapot gaan.
Wij moeten nu inmiddels nieuwe stoelen gaan kopen, waarop onze dochter van 11 zei: "Koop maar géén Hartman, want deze gaan veel te snel kapot en zijn gevaarlijk".
Je durft met goed fatsoen niemand meer te gaan laten zitten, bang dat ze vallen; dat is toch niet normaal en zeker niet van zo'n merk!

Ik denk ook niet dat het hier nog Hartman wordt, want de kwaliteit van vroeger is ver te zoeken.

fambleume
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2011 21:35

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door fambleume »

Hier hetzelfde probleem,
zelf ben ik met 37!! weken zwangerschap door de stoel gezakt, ook niet veilig dus! En nu is mijn man vorige week door de stoel gezakt met hemelvaart... inmiddels is onze kleine geboren.. maar ik was blij dat mijn man het konijn van onze oudste zoon in handen had en niet onze toen 1 week oude baby!
Dit verhaal bij hartman neergelegd.. dat stoelen best mogen slijten.. maar dat je in 1 klap op de grond ligt.. toch echt TE gevaarlijk is.. mw. aan de telefoon vertelde nog dat ze alleen wat met klachten deden als er meerdere klachten binnen kwamen.. en tussen neus en lippen door vertelde ze dat er van 1 bepaalde serie het ophangsysteem is verbeterd.. maar omdat de garantie 3 jaar is en wij de stoelen ongeveer 5 jaar hebben deden ze er niets mee.. ook niet toen ik vroeg of we dan bij aanschaf van een nieuwe set nog korting kreeg.. niks....
maar bij toeval lees ik nu dit forum! Hier kan Hartman toch niet onderuit???? :oops:

heblok
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 13:29

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door heblok »

Wij wonen in Frankrijk en vanmorgen is mijn vrouw met een luide knal
door haar verstelbare stoel gezakt.
Gelukkig niet gewond.
Het plastik is gewoon uit elkaar gespat op diverse plaatsen, de uiteinden waren
zeer puntig en dus gevaarlijk.
Ik begrijp uit dit forum dat Hartman geen (goede) service geeft en het dus verstandiger is een ander merk te kopen. Ik neem dat advies graag over!
Kan iemand ons adviseren wat wel een goed merk is.
Vriendelijke groet,
Elly en Henk Blokpoel

Layca
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2010 14:42

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Layca »

Wij hebben inmiddels 6 Jardin standstoelen, type Hera in antraciet gekocht. 3 Jaar garantie. Ik hoop dat deze zich wel goed houden. Tot nu toe voelen ze goed stevig aan.

De 2 vervangende stoelen van Hartman welke we vorig jaar nog hebben bijgekocht als vervanging van de eerste 2 gesneuvelde stoelen, dienen nu als reserve, hierop zit nu nog 2 jaar garantie. De laatste 2 van de set van 6 uit 2005 durven we niet meer te gebruiken en hebben we uit voorzorg ingeklapt en weggezet.

Nu maar hopen dat we met de Jardin stoelen meer geluk hebben.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door crazyme »

2005 is het jaar van de doorstart van Hartman, misschien was men toen drukker met overleven dan met kwaliteit....

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Zelfde hier, in 2004 dure hartman stoelen gekocht, in 2008 waren ze allemaal stuk. Ik heb nooit gereclameerd. Ik zit nu al sinds 2008 op goedkope Karwei tuinstoelen.

Trudy

speedy50
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2011 07:35

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door speedy50 »

Mijn leverancier (Plaggenmarsch Tuinmeubelen in Hardenberg) heeft mij gratis 2 nieuwe kunststof tuinstoelen van het merk Hartman geleverd. Gelukkig was de garantietermijn van 5 jaar nog net niet verstreken. Ons type stoel wordt niet meer gemaakt en we konden een ander type uitkiezen. Hopelijk blijven we nog een jaartje of 2 zonder gebroken tuinstoelen. Hartman moest wellicht teveel van dit soort klachten onder de garantie vervangen en heeft de garantietermijn teruggebracht naar 3 jaar. Hun argument dat kunststof doorhard is juist, maar waarom kon onze vorige set kunststof van het merk Hartman dan wel bijna 15 jaar meegaan? Nee, we hadden een andere indruk van Hartman en dat stoelen in hun blokkering moeten staan, tja dat is ook wel duidelijk, maar een mens gaat nog wel eens wat meer voorop de stoel zitten en dat moet de stoel gewoon kunnen hebben zoals in het verleden ook wel is gebleken. Nee geen service Hartman dit is een slechte zaak!

heblok
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 13:29

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door heblok »

Geachte heer ,
Het spijt ons zeer te horen dat uw vrouw door een stoel van ons merk is gezakt.
Hopelijk heeft zij zich hierbij niet bezeerd en is ze met de schrik vrijgekomen.

Wat de stoel betreft. Het is eigenlijk nooit te zeggen hoe lang een stoel precies meegaat en of hij überhaupt door zal breken. Er zijn stoelen die gaan meer dan twintig jaar mee, en er zijn stoelen die na vijf zes jaar doorbreken.
Hier is eigenlijk niet iets pertinents over te zeggen.
De garantie op kunststof stoelen is drie jaar, en alle stoelen worden hier getest volgende de normen die de EU hieraan stelt.
We hopen dat wij u met deze informatie van dienst zijn geweest.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
Hartman Outdoor Products B.V.

Annie07
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:03

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Annie07 »

Ja, helaas ben ook ik plat achterover gevallen doordat de tuinstoel bij het scharnierpunt afbrak, waarna de andere poot brak.
Ik heb me behoorlijk bezeerd, maar er gelukkig niets aan overgehouden.
Met de tuinmeubelen ben ik zeer zuinig omgegaan, het is niet zo dat ze bij weer en wind hebben buiten gestaan, noch worden ze extreem blootgesteld aan zon.

Foto1

Foto2

Foto3

Ik heb via het contactformulier contact met Hartman gezocht, ik was aangenaam verrast door het snelle antwoord. De mailwisseling is nog gaande dus ik kan niet vooruitlopen op de afhandeling.

Wordt vervolgd..

Gesloten