LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Net een nieuw e-mail

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
Melt Pels
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2010 15:51

Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door Melt Pels »

heb ik net een nieuw e-mail aangemaakt,
stuurt iemand mij een mailtje van wil je samen met mij op rijs *zon reclame scam*
Meteen weer vol met spam..
Heb van dat ene mailtje al 5 andere Automatische nieuwsbrieven moeten afmelden..
Erg vervelend, dat dat zomaar mag..

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door ronald g »

Simpel als u spamberichten leest en vervolgens afmeld blijven ze komen. Ik weet niet welk account u aangemaakt hebt maar msn en zo meer blijven u bestoken met mails waar u niet om vraagt.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door L-Vosje »

Nooit afmelden,nooit reageren,nooit de plaatjes downloaden.

witte angora
Berichten: 31236
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon verwijderen zonder ze open te maken. Of doorsturen naar de map ongewenst, dan komen ze uiteindelijk allemaal daar terecht, en worden ze automatisch verwijderd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bij welke e-mail provider heeft u deze aangemaakt?,

Sommige providers hebben via de webmail een prima spamfilter, wanneer de de spam adressen dan als spam rapporteert ziet u ze op uw computer niet meer terug,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door amelissen »

Wat meneer denk ik bedoelt is dat 'op het moment dat'hij een nieuwe e-mail aanmaakt, er direct spam op komt. De enige manier waardoor hij dat kan krijgen, is dat de provider van de e-mail die bij de spam-zenders aanmeld.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door ronald g »

Het zal wel om een gratis e mail adres gaan, dan is spam niet te vermijden. Hotmail, gmail en msn zijn laten in grote mate spam door.

stofzuigertje

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Volg Vogels....
Als je dit nieuwe adres via G mail ophaalde is 1x op spam drukken voldoende om deze afzender in de spambox te laten komen.
Ik kijk voor zekerheid slechts 1x per week in spambox .
Dus spam hoeft niet maar er zijn ook goede losse filters die het voor selecteren.

Nooit afmelden want dan krijg je juist extra spam.
Als je niets doet weten ze niet of het aankomt en werkt en bij reageren weten ze dat ze een werkend adres hebben dat ze naast zelf ook kunnen doorverkopen voor veel geld.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

amelissen schreef:Wat meneer denk ik bedoelt is dat 'op het moment dat'hij een nieuwe e-mail aanmaakt, er direct spam op komt. De enige manier waardoor hij dat kan krijgen, is dat de provider van de e-mail die bij de spam-zenders aanmeld.
wat een onzin. Ooit wel iets van random mail versturen. je hebt gewoon een emailadres dat door spambot. als je er op reageert weten ze dat je het emailadres gebruikt en blijven ze sturen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

vogels schreef:
Hotmail, gmail en msn zijn laten in grote mate spam door.
Hotmail/msn wel, Gmail heeft een zeer goede, gratis spamblocker!
dat is maar een subjectief beeld... Ik heb zelf een hotmailadres waarop ik nooit spam krijg (vrijwel nooit), terwijl mijn gmailbox elke week minstens 5 spammails ontvang.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door melomaan »

Ik heb bij mijn MSN en mijn G-mail zelden spam, maar bij mijn casema-mail (nu ziggo) regelmatig. (daarom gebruik ik hem bijna nooit meer)
Ik heb een apart e-mailadres wat ik enkel gebruik voor inloggen/profiel aanmaken, maar zelfs daar krijg ik weinig spam op.
Ik reageer nooit op mail van onbekenden, wat volgens mij een hoop scheelt.

fram62
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door fram62 »

Ik heb bijna geen spam meer.
Ik heb op een gegeven moment een paar hardnekkige Amerikaanse bedrijven aangeschreven, die ik niet kon verwijderen via hun site, dat als ze doorgingen met
het versturen van spam, dat ik ze aan ga klagen bij de rechter ("I'll sue you,if you continue"). En stuk voor stuk hebben ze allemaal mij verwijderd uit hun bestand. :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ronald g schreef:Het zal wel om een gratis e mail adres gaan, dan is spam niet te vermijden. Hotmail, gmail en msn zijn laten in grote mate spam door.
Dan doe ik toch iets verkeerd, want ik krijg nooit spam op mijn gmail accounts.

Qwerty_GJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2011 23:22

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door Qwerty_GJ »

Ik heb het ooit eens gehad bij HetNet. De eerste keer dat ik daar op mijn mail inlogde (net een nieuwe aansluiting) stond er al spam. Deze was al verstuurd voordat ik de gegevens van HetNet had ontvangen. Soms is het denk ik ook lukraak proberen van de spam verstuurders.

B.Kamp
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 aug 2011 14:40

Re: Net een nieuw e-mail

Ongelezen bericht door B.Kamp »

Ik krijg ook amper/geen spam mailtjes binnen. Het spam naar ongewenste mail swappen is één van de handige tools, waardoor je de vervelende mail buiten de inbox houd.

Gesloten