| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is belangrijker? kwaliteit keuken of apparatuur?
-
wildcard83
Wat is belangrijker? kwaliteit keuken of apparatuur?
Hallo allemaal!
Aangezien ik een keuken nodig heb voor mijn nieuwbouwwoning die momenteel gebouwd wordt, ben ik dit forum al een tijdje aan het volgen, en keuken offertes aan het opvragen.
Het komt nu neer op een keus tussen twee mogelijkheden, waar ik niet helemaal zeker over ben, dus ik wilde hier om advies vragen!
Het betreft een rechte keuken van 3,5 meter lang.
Ik heb twee offertes, allebei rond de 6000 euro.
Het ene is een Nobilia keuken. Niks mis mee, maar ook niet bijzonder.
De apparatuur is van verschillende merken, maar heb ik specifiek per apparaat uitgezocht. Twee maal Constructa (vaatwasser en koelkast), tweemaal Pelgrim (Oven en afzuigkap) en een Siemens inductieplaat.
De andere is een Häcker keuken.
Deze is van betere kwaliteit, maar de apparatuur hierbij is een set van 5 Whirlpool apparaten. De apparatuur van de vorige offerte kunnen ze niet leveren voor die prijs.
Wat is volgens jullie de verstandige keus? De betere keuken, qua kasten etc. Of de (voor mijn gevoel) betere apparatuur?
Alvast bedankt voor jullie input!
Aangezien ik een keuken nodig heb voor mijn nieuwbouwwoning die momenteel gebouwd wordt, ben ik dit forum al een tijdje aan het volgen, en keuken offertes aan het opvragen.
Het komt nu neer op een keus tussen twee mogelijkheden, waar ik niet helemaal zeker over ben, dus ik wilde hier om advies vragen!
Het betreft een rechte keuken van 3,5 meter lang.
Ik heb twee offertes, allebei rond de 6000 euro.
Het ene is een Nobilia keuken. Niks mis mee, maar ook niet bijzonder.
De apparatuur is van verschillende merken, maar heb ik specifiek per apparaat uitgezocht. Twee maal Constructa (vaatwasser en koelkast), tweemaal Pelgrim (Oven en afzuigkap) en een Siemens inductieplaat.
De andere is een Häcker keuken.
Deze is van betere kwaliteit, maar de apparatuur hierbij is een set van 5 Whirlpool apparaten. De apparatuur van de vorige offerte kunnen ze niet leveren voor die prijs.
Wat is volgens jullie de verstandige keus? De betere keuken, qua kasten etc. Of de (voor mijn gevoel) betere apparatuur?
Alvast bedankt voor jullie input!
Re: Wat is belangrijker? kwaliteit keuken of apparatuur?
6000 euro voor 3 meter Nobilia of Hacker keuken is een stevige prijs. Daar kan nog wel wat af, ook als je voor constructa, pelgrim en siemens kiest.
Constructa is over het algemeen degelijk (eenvoudigere Siemens apparatuur).
Je kunt natuurlijk ook Etna, Hotpoint Ariston of Candy kiezen, maar dan ga je echt naar het onderste in de markt.
En die Hacker keuken is niks beter dan de Nobilia. Gezien de apparatenkeus zal dit bij een van de DMG bedrijven zijn.
Laat die Nobilia ook eens bij een Superkeukens zaak of Budgetkeukens uitrekenen.
Succes.
Constructa is over het algemeen degelijk (eenvoudigere Siemens apparatuur).
Je kunt natuurlijk ook Etna, Hotpoint Ariston of Candy kiezen, maar dan ga je echt naar het onderste in de markt.
En die Hacker keuken is niks beter dan de Nobilia. Gezien de apparatenkeus zal dit bij een van de DMG bedrijven zijn.
Laat die Nobilia ook eens bij een Superkeukens zaak of Budgetkeukens uitrekenen.
Succes.
-
wildcard83
Hmm, dat is grappig! Die Nobilia keuken is juist een offerte van Superkeukens!
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik wat luxe details heb uitgezocht, die de prijs opgehoogd hebben:
-grote RVS achterwand bij de kookplaat.
-Hans Grohe kraan
-extra stolwanden van werkblad materiaal (38mm. multiplex)
-smetplint over de gehele lengte
-lades ipv deuren
De andere offerte is niet van een BMG bedrijf, daar wilde ik sowieso al niet aan beginnen.
Maar het kwaliteitsverschil tussen Nobilia en Häcker is dus minder groot dan ik dacht blijkbaar?
Ik moet er wel bij zeggen, dat ik wat luxe details heb uitgezocht, die de prijs opgehoogd hebben:
-grote RVS achterwand bij de kookplaat.
-Hans Grohe kraan
-extra stolwanden van werkblad materiaal (38mm. multiplex)
-smetplint over de gehele lengte
-lades ipv deuren
De andere offerte is niet van een BMG bedrijf, daar wilde ik sowieso al niet aan beginnen.
Maar het kwaliteitsverschil tussen Nobilia en Häcker is dus minder groot dan ik dacht blijkbaar?
Heb je dat bij beide offertes gedaan? Anders is het alsnog erg appels met peren vergelijken.wildcard83 schreef: Ik moet er wel bij zeggen, dat ik wat luxe details heb uitgezocht, die de prijs opgehoogd hebben:
Ik zou vooral kijken wat je zelf belangrijk vindt. Ik zou mij er zelf in het gebruik denk ik vaker aan storen als de goedkopere apparatuur bepaalde mogelijkheden niet had of bv. meer lawaai zou maken. Dan zou ik steeds denken, had ik maar die andere apparatuur genomen.
-
wildcard83
Ja, bij beide offertes heb ik dezelfde details uitgezocht, want anders is het geen reële vergelijking meer.
Mijn gevoel zegt ook dat ik met de superkeukens offerte met betere apparatuur vrolijker wordt. Die andere keukenzaak is echter degene die is aangewezen door de projectontwikkelaar, en die blijven erop hameren dat ze met de Häcker een veel hogere kwaliteit keuken aanbieden voor hetzelfde geld, en dat Whirlpool apparatuur gelijk staat aan de Pelgrim en beter is dan de Constructa apparaten die ik wilde hebben.
(Ze hebben toegegeven dat ze de exacte superkeukens offerte wel konden matchen, want ze kunnen ook Nobilia en Constructa etc. leveren, maar dan niet qua prijs...)
Mijn gevoel zegt ook dat ik met de superkeukens offerte met betere apparatuur vrolijker wordt. Die andere keukenzaak is echter degene die is aangewezen door de projectontwikkelaar, en die blijven erop hameren dat ze met de Häcker een veel hogere kwaliteit keuken aanbieden voor hetzelfde geld, en dat Whirlpool apparatuur gelijk staat aan de Pelgrim en beter is dan de Constructa apparaten die ik wilde hebben.
(Ze hebben toegegeven dat ze de exacte superkeukens offerte wel konden matchen, want ze kunnen ook Nobilia en Constructa etc. leveren, maar dan niet qua prijs...)
-
zelfstandigste
Ze durven nogal wat te beweren.....met als uitsmijter "we kunnen de superkeukens-offerte wel matchen, maar we willen het niet (of kunnen het niet vanwege "projectkosten"of hoge overheadskosten.....).de Häcker een veel hogere kwaliteit keuken aanbieden voor hetzelfde geld, en dat Whirlpool apparatuur gelijk staat aan de Pelgrim en beter is dan de Constructa apparaten die ik wilde hebben.
Kwaliteit van de apparatuur is belangrijker dan de kwaliteit van de meubelen, de meubelen vormen slechts het "jasje", met de toestellen werkt u !
-
wildcard83
Tja, ik vind het altijd moeilijk om te bepalen welke merken nu beter zijn.
Siemens beter dan Hotpoint, natuurlijk.... Maar als je het hebt over Whirlpool en Pelgrim, dan blijf ik ook het antwoord schuldig. Maar uiteindelijk moet ik er een goed gevoel bij hebben, en dat heb ik bij de Superkeukens offerte.
Vandaar dat ik die knoop heb doorgehakt, en met Superkeukens in zee ga.
De beste prijs van de vier offertes die ik had, en ik heb totaal niet hoeven onderhandelen. (Onderhandelingen kunnen een leuk spelletje zijn, maar het is niet mijn ding...)
Heel erg bedankt voor de tips!
Siemens beter dan Hotpoint, natuurlijk.... Maar als je het hebt over Whirlpool en Pelgrim, dan blijf ik ook het antwoord schuldig. Maar uiteindelijk moet ik er een goed gevoel bij hebben, en dat heb ik bij de Superkeukens offerte.
Vandaar dat ik die knoop heb doorgehakt, en met Superkeukens in zee ga.
De beste prijs van de vier offertes die ik had, en ik heb totaal niet hoeven onderhandelen. (Onderhandelingen kunnen een leuk spelletje zijn, maar het is niet mijn ding...)
Heel erg bedankt voor de tips!
dat verklaart het verschilIk moet er wel bij zeggen, dat ik wat luxe details heb uitgezocht, die de prijs opgehoogd hebben:
Succes met de aankoop. Natuurlijk is het ook het verloop na de aankoop interessant om te lezen. Dus, tot "ziens".
-
wildcard83
Nou, ik heb de keuken vanavond gekocht bij de Superkeukens vestiging in Duiven. Erg tevreden met alle details, ik zal ze even hieronder opsommen, dan kunnen jullie je eigen mening vormen... En of de keuken ook echt netjes in één keer goed wordt geleverd, tja, dat bericht zal nog een tijd op zich laten wachten, de aannemer zet net de betonwanden van de begane grond op...
Iedereen bedankt voor alle tips!
€ 6350,-
Nobilia keuken met Pia front magnolia mat.
Rechte keuken van 350 cm. lang.
Multiplex werkblad met vlakinbouw spoelbak en Hansgrohe kraan.
Verticale stolwanden aan beide zijden van het werkblad.
Lades EN deuren met dempers
100 cm ladekast
RVS achterwand 900x750 +MDF opvulplaat
Smetplint over complete breedte
4 horizontale bovenkasten van 80cm lang, 40 cm. hoog.
Greeplijsten over complete breedte van deuren/lades.
Set van drie LED spotjes
Uitschuivende afvalemmer onder spoelbak
Apparatuur:
Siemens inductieplaat 60cm.
Constructa Vaatwasser
Constructa Koelkast 103cm met vriesvak
Pelgrim Combi-oven
Pelgrim Afzuigkap 90cm.
Geen aanbetaling, betaling bij aflevering, of vlak daarvoor.
Gratis bezorging, voor bestelling wordt nog ingemeten.
Iedereen bedankt voor alle tips!
€ 6350,-
Nobilia keuken met Pia front magnolia mat.
Rechte keuken van 350 cm. lang.
Multiplex werkblad met vlakinbouw spoelbak en Hansgrohe kraan.
Verticale stolwanden aan beide zijden van het werkblad.
Lades EN deuren met dempers
100 cm ladekast
RVS achterwand 900x750 +MDF opvulplaat
Smetplint over complete breedte
4 horizontale bovenkasten van 80cm lang, 40 cm. hoog.
Greeplijsten over complete breedte van deuren/lades.
Set van drie LED spotjes
Uitschuivende afvalemmer onder spoelbak
Apparatuur:
Siemens inductieplaat 60cm.
Constructa Vaatwasser
Constructa Koelkast 103cm met vriesvak
Pelgrim Combi-oven
Pelgrim Afzuigkap 90cm.
Geen aanbetaling, betaling bij aflevering, of vlak daarvoor.
Gratis bezorging, voor bestelling wordt nog ingemeten.
Betaling na installatie is beter, denk aan die mensen die pas geleden nog werdenGeen aanbetaling, betaling bij aflevering, of vlak daarvoor.
opgelicht door die autohandelaar ergens in het Zuiden van het land. Die moesten een paar dagen voor aflevering hun auto volledig betalen en toen ze de auto gingen
ophalen was het hele bedrijf leeg. Dus geen auto toko was failliet.
-
wildcard83
Ja, dat snap ik, maar ik installeer hem zelf...
Een vriend van mij is jarenlang keukeninstallateur geweest, en die krijgt van mij de leiding in dat projectje...
Dus bij aflevering inspecteer ik de spullen samen met de bezorgers van Superkeukens, en dan kan ik het bedrag ter plekke pinnen...
Dat leek me de beste optie, als ik de keuken zelf monteer en installeer... toch?
Een vriend van mij is jarenlang keukeninstallateur geweest, en die krijgt van mij de leiding in dat projectje...
Dus bij aflevering inspecteer ik de spullen samen met de bezorgers van Superkeukens, en dan kan ik het bedrag ter plekke pinnen...
Dat leek me de beste optie, als ik de keuken zelf monteer en installeer... toch?
Slimme zet daar is niets tegen in te brengen
S6 met de keuken.
S6 met de keuken.
Nette prijs en mooi dat ze hem ook nog even inmeten, dat gebeurt niet overal.