LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Hey Carla : bij me moeder is het ook begonnen met een burn out en de zelfde klachten als jou , nu ook nog met die citalopram het gevoel een andere hoofd te hebben en niet helder te zijn dus heel herkenbaar.

bastiane , die misselijkheid heeft me moeder 6 weken gehad ,ook kokhals neigingen maar ze gooide er gelukkig niks uit. maar door de oxa word dat wel iets minder.

wikky fijn he als je zo een goed contact heb met je kinderen ..de kinderen en je kleinkinderen die houden je toch goed op de been.

Ron ik hoop voor je dat je snel weer op de juiste dosering zit ,maar je bent nu op de goede weg en op weg naar herstel.

Het heeft er bij ons inderdaad flink ingehakt dat 1 van mijn gezonde kinderen suikerziekte kreeg , ik dacht altidj dat suiker ziekte gebeurde bij oudere mensen en een beetje dikke mensen , mijn zoontje was 7 jaar en was niet dik en sport erg veel .
maar hij heeft type 1 en daar kan je dus niks aan doen en dat kan iedereen krijgen je alvlees klier houd er dan gewoon mee op . het was een zeer heftige tijd 3 jaar geleden en nog is het moeilijk om het een plekje te geven maar we moeten vooruit . de insuline pomp zit in mijn zoontjes zijn broek zak en hij weet al niet beter meer . maar als hij weer aan de kant moet in een voetbal wedstrijd omdat hij te laag zit dat zijn dingen daar kunnen we moeilijk aan wennen en is ook zeer verdrietig .

Ik heb net me moeder weer even gebeld , ze heeft weer goed geslapen maar is weer zeer duf naar beneden gekomen (dat komt meer door de seroquel) vandaag pakt ze zo een pil niet en dan kijken of ze overdags iets minder duf is .
we zijn nu nog een beetje aan het uit proberen met die seroqel er bij hoe of wat dus ik heb nu niet veel te melden .
ze had vanmorgen geen onrust . maar ze zegt nu die onrust was ik gewend maar dat duffe gevoel in me kop vind ik ook niks hahah .
de seroquel heeft zo de overhand op het moment dat ik niet weet wat die 30 mg citalopram nu doet ,ik hoor daar geen bijwerkingen van .

mensne succes vandaag en tot later

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ik ben ook weer boven theewater,weer opgestaan vanmorgen met migraine,daar alleen al krijg je het spaans benauwd :x
ik heb wel goed geslapen moet ik zeggen en kwam om 9.00 mijn bed uitgerold.

misselijkheid heb ik gelukkig niet gehad,ik ben toch zo bang voor overgeven..

carla,er zijn tabletjes van 10 mg in de apotheek,misschien zijn die nog handiger voor je!

bastianne,het voelt een stukje fijner hè als je en oxazepammetje op hebt,ik heb mijn halfie ook al weer op hoor.. :P

ik ga ffe wat ontspannen,dan kan mijn maxalt even inwerken...

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi Dochter,

Hoe lang heeft je moeder een burnout gehad? En hoe lang is ze weer
hersteld?

Ik zelf ben nu ongeveer een jaar weer onder de levenden. Maar ik ben niet de oude in de zin van snel moe, ik kan gewoon niet veel doen, alles met beleid, kan niet tegen negativiteit en drukte. Op sommige dagen gaat dat wel heel goed maar grotendeels niet. Ik denk dat dit oko wel blijvend is. Ik werk nu rond de 20-24 uur per week maar heb daar moeite mee.

XCarla.

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi,
K ben gelukkig niet misselijk,hebhiervoor ook pillen gehad.
Wel weinig eetlust terwijl mn maar rammelt,ra ra..
Zal dat stress zijn, ik let an het beestje :? er erg op omdat ik bang ben om te weinig te eten..
Dat focusssen is niet goed,ik weet het maarja da s de aard v

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

wikky schreef:ik ben ook weer boven theewater,weer opgestaan vanmorgen met migraine,daar alleen al krijg je het spaans benauwd :x
ik heb wel goed geslapen moet ik zeggen en kwam om 9.00 mijn bed uitgerold.

misselijkheid heb ik gelukkig niet gehad,ik ben toch zo bang voor overgeven..

carla,er zijn tabletjes van 10 mg in de apotheek,misschien zijn die nog handiger voor je!

bastianne,het voelt een stukje fijner hè als je en oxazepammetje op hebt,ik heb mijn halfie ook al weer op hoor.. :P

ik ga ffe wat ontspannen,dan kan mijn maxalt even inwerken...
Hoi, lekker hoor goed slapen dat scheelt al een hele hoop.

Wel naar voor je hoor die migraine, maar gelukkig heb je er wel een medicijn voor op dit moment, wat je weer helpt.

Ik merk wel dat het werk er wel een beetje onder lijdt, maarja het is niet anders :roll: Ik blijf wel naar werk gaan voor de regelmaat en wat afleiding al valt het wel zwaar hoor pfff.
Ik merk wel dat ik met wakker worden de ochtend iets beter aankan, weet niet of dat al kan na 2 dagen slikken :?: :?

Merk opzich weinig bijwerkingen op dit moment, vandaag 3e dag met 2druppels(4mg) alleen wat hoofdpijn. Vanmorgen dacht ik zal ik 1 of 2 druppels doen en ik had zoiets van ik had de afgelopen 2 dagen weinig bijwerkingen dus op naar de 2 druppels, des te sneller op de juiste dosering denk ik dan maar weer :wink:
Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Gaat eigenlijk best wel goed.
Ben niet zo gestresst omdat ik een oxazepammetje op heb.
Anders zat ik n u wel in de stress omdat ik heel bang ben om misselijk te worden en weer over te moeten geven.
Maar zoals het nu gaat blijft het hopelijk rustig!!
k Was echt aan t eind van mn latijn!!
Hoe gaatb het met jou valt het allemaal nog een beetje mee Ron?
Hoi bastianne,
Fijn dat je minder gestresst bent, pas wel op met die "pammetjes" kan verslavend zijn, maar dat zal je vast al wel weten :P

Het gaat nog redelijk goed op de hoofdpijn/duizelig na dan merk weinig bijwerkingen.
Ben vanmorgen 3e dag begonnen met 2 druppels(4mg) en kijken wat de dag brengt, tot nu toe valt het mee gelukkig.

Gr, Ron

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Carla1234 schreef:Hoi Dochter,

Hoe lang heeft je moeder een burnout gehad? En hoe lang is ze weer
hersteld?

Ik zelf ben nu ongeveer een jaar weer onder de levenden. Maar ik ben niet de oude in de zin van snel moe, ik kan gewoon niet veel doen, alles met beleid, kan niet tegen negativiteit en drukte. Op sommige dagen gaat dat wel heel goed maar grotendeels niet. Ik denk dat dit oko wel blijvend is. Ik werk nu rond de 20-24 uur per week maar heb daar moeite mee.

XCarla.
carla het is zachjes aan ongeveer 3 jaar geleden begonnen me moeder is nu 64 jaar .
de burn out ging maar niet over .we hebben het eerst met homiopatische middelen geprobeerd maar dat mocht niet baten.
toen is het over gegaan op een depressie en nu slikt ze sinds 8 weken citalopram in de opbouw . en nu sinds een week seroquel erbij .
en zachjes aan zien we iets verbetering . maar ze is absoluut nog niet de oude .
mijn moeder had trouwens alle klachten wat een burn out met zich mee brengt dat was erg veel

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ron ik weet helemaal niet hoe dat werkt met druppels..
je zit nu op 2 druppels als ik het goed begrijp en dat is dan te vergelijken met 5 mg,of zie ik het helemaal verkeerd whahaha
zit je nu dan pas op 5 mg per dag?

ik ben met pilletjes begonnen met 10 mg en daarna 15 mg en nu zit ik op 20 mg...
hoe veel druppels moet je dan in nemen om aan 20 mg te komen..

bastianne,gewoon toch proberen om te eten hoor..
als is het maar 1 boterhammetje smorgens en 2 smiddags en savonds gewoon warm eten nemen hoor...
anders voel je straks zo slap als een vaatdoek en je moet vooruit met 2 kids hè..

ik ga ook even een boterhammetje eten nu,ik stik wel van de honger whahaha
ik ben in die 3 jaar dat ik aan de citalopram was 10 kilo aangekomen pppff
maar ik heb liever dat ik me goed voel en wat dikker zijn, dan slank zijn en me k*t voelen :P
tot laterssssssssssss :wink:

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

had ik jullie al op deze site gewezen.moet je maar eens even doorkijken.
ik heb me ingeschreven op de nieuwsbrief en krijg netjes elke keer een nieuwsbrief...

http://www.angstoverwinnen.com/index.php

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Ha ha wikky,
2 kids k heb er vier!!!!!
Maar dat had ik nog niet gezegd...

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

wikky schreef:ron ik weet helemaal niet hoe dat werkt met druppels..
je zit nu op 2 druppels als ik het goed begrijp en dat is dan te vergelijken met 5 mg,of zie ik het helemaal verkeerd whahaha
zit je nu dan pas op 5 mg per dag?

ik ben met pilletjes begonnen met 10 mg en daarna 15 mg en nu zit ik op 20 mg...
hoe veel druppels moet je dan in nemen om aan 20 mg te komen..
Hoi wikky,
1 druppel is gelijk aan (2mg) ben maandag begonnen met 1 druppel en vandaag, de derde dag dus, 2 druppels (4mg). Omdat ik in het verleden, lees 2003, erg veel last had van de bijwerkingen doe ik het nu langzaam opbouwen iom mijn arts. Dus als antwoord op jouw vraag, 10 druppels = 20mg, maar zodra ik daar aan zit dan ga ik over op de pillen omdat dan anders de smaak van de druppels erg de overhand krijgt :mrgreen: .

Het is wel zo dat omdat het in druppel vorm wordt ingenomen de samenstelling in het lichaam sneller wordt opgenomen ten opzichte van de pil variant :arrow: jeetje lijk wel of ik ervoor geleerd heb :lol: Dit staat natuurlijk vermeld in de bijsluiter :wink:

Had jij trouwens veel last van bijwerkingen en zo ja welke :?:

Gr, ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

bastianne schreef:Ha ha wikky,
2 kids k heb er vier!!!!!
Maar dat had ik nog niet gezegd...
oh 4 kids,wauw wat een rijkdom zeg...wel een druk huishoudentje hoor :P
en zo komen we steeds meer over elkaar te weten hihi...
ik vind je trouwens vandaag een stuk vrolijker basstianne,fijn hoor..

_____________________________________________________

aha ron,zit dat zo met die druppels,dan weet ik dat ook weer haha
ik had als bijwerking dat ik zelfs nog angstiger ging voelen in het begin en nu heb nog wel eens dat ik wat tril,maar als ik dan zo`n half pammetje op heb dan gaat dat trillen ook weg..
gelukkig gaat het telkens een stukje beter,op die migraine na dan :evil:
tsja,wij zijn eigenlijk zelf voortaan een beetje dokter,we vogelen van alles zelf uit hihi...

ik merk dat ik hier zo vaak kom kijken..
je kunt niet alleen aan de oxazepam verslaafd raken maar ook aan dit forum :lol:

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ik ga er nu echt vandoor,want ik doe geen ene moer meer in mijn huis :lol: :lol:
ik kom later op de dag weer kijken,schrijven jullie maar lekker veel dan heb ik straks weer veel te lezen :wink: :!: :!:

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Ik heb het vandaag aan mijn werkgever uitgelegd wat ik toch wel prettig vindt, hij vertelde ook zelf het meegemaakt te hebben en toonde zijn begrip en sprak zijn waardering uit dat ik blijf werken.
Gaat redelijk vandaag, behalve dan die kl**te spanning in mijn nek/schouderspieren :evil: doet ook geen goed aan de hoofdpijn pfff.

Gr, Ron

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi,

Hebben jullie ook ervaring met het overstappen op een ander medicijn??
Dat het één niet zo goed werkt of bijwerkingen heeft en dat de andere dan beter is??

Ik vraag dit omdat ik het idee heb dat ik door de Citalopram ook niet echt helder ben in mijn hoofd. En dan bedoel ik niet in een opbouwfase of afbouwfase, maar gewoon tijdens de hele slikperiode.

X Carla.

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi Carla,
Ik ben ooit van citalopram een keer veranderd naar setraline omdat ik nogal last van bijwerkingen had.
Ben nu dus weer met cita begonnen na mn zwangerschap omdat het beter werkt bij mij.
Ik ontspan bij cita beter dan met setraline.
Ik ben toen in een keer overgegaan van de een naar de ander maar toen ook aardig beroerd geweest hoor!!
Elke pil is toch weer bij iedereen een verschil vind ik.
grtjs Bastianne

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoiiiiiii,ik heb geen ervaring met overstappen op een andere a.d..
ik heb 3 jaar citalopram gebruikt en voelde me daar toen goed bij.
na de 3 maanden stoppen ben ik dus weer begonnen met citalopram,en begin te merken dat het steeds beter gaat!

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Jahoeoeoe!!!!
Eindelijk een keer goed nieuws van mij!!!
Had zomaar trek in eten vannavond,en daarna had ik gewoon weer zin om aan t soppen te gaan in huis!!
Hopelijk is dit het goede begin...
Morgen zienn we wel weer,dit heb ik vast te pakken!! :D

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Jahoeoeoe!!!!
Eindelijk een keer goed nieuws van mij!!!
Had zomaar trek in eten vannavond,en daarna had ik gewoon weer zin om aan t soppen te gaan in huis!!
Hopelijk is dit het goede begin...
Morgen zienn we wel weer,dit heb ik vast te pakken!! :D
Heerlijk voor je bastianne.
Hoop idd dat dit het begin is voor een lange periode goed voelen en blijvend.
Deze dag is voor jou en pakken ze niet meer af :D morgen weer een dag.
Ik hoop eerdaags ook te mogen genieten ervan.
Gr. Ron

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi Bastianne,

Super dat je je goed voelt vandaag.
Ik hoop eigenlijk dat ik mij ook snel weer "normaal"voel.
Ben nog steeds suffig en heb af en toe ( nou maak er maar regelmatig van ) de neiging om te huilen, bah, bah, bah!

Gesloten