LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
NHK

Nuon

Ongelezen bericht door NHK »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, weten jullie na hoeveel jaar Nuon jaarafrekening betaling eraf mag halen?

Want het gaat om 2006, van jaarafrekening van 2010 moesten ze ons 1,700€ terug betalen voor 4 april, maar dat hadden ze niet gedaan. Dus Ik heb ze dan in mid-april terug gebeld en toen vertelden ze me opeens dat er een rekening openstaat van 2006.

Dit is echt niet normaal, want in 2009 jaarrekening moesten ze ook een vete bedrag overmaken, hoezo hadden ze het dan toen niet gedaan of eerder?

Ze hebben nooit een brief gestuurd . Ze hebben dit denk ik gedaan omdat ik begin 2011 automatisch ging betalen.

En later weer terug gebeld en toen zeiden ze dat ik een brief moest sturen, dat heb ik ook gedaan. En brief terug gekregen, dat ze voor 31 mei zouden reageren, dat hebben ze ook niet gedaan. Dus gister weer gebeld hoezo ze niet hebben gereageerd. En dan hebben ze vandaag terug gebeld en zeiden dat ze een rekening op gaat sturen van 2006. Maar dan kunnen ze toch ook eentje maken voor 2006?

Want ik snap het gewoon niet hoezo ze er niet eerder zijn gekomen.

Bedankt!

Vattenfall Webcare
verified

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte NHK,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u vragen heeft over een jaarafrekening uit 2006 die nog niet beantwoord zijn.

Ik zoek dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Ton
Nuon Webcare

renegade66

Re: Nuon

Ongelezen bericht door renegade66 »

@NHK,

wanneer ben je een contract aangegaan bij de nuon? is dit voor 14 juli 2004 aangegaan dan is er een verjaringstermijn van 5 jaar. (dan zitten ze net op het randje)

is dit contract na 14 juli 2004 afgesloten kunnen ze je niks meer maken indien ze in die tussentijd geen herinnering hebben gestuurd.
die verjaringstermijn is namelijk 2 jaar.

als je dus na 2004 bij Nuon bent gekomen en ze gaan toch verrekenen kun je eerst schriftelijk bezwaar maken.
als dit niet helpt kun je een klacht indienen bij de geschillencommissie energie en water.

Gesloten