LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
thaonly-sha
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door thaonly-sha »

Dus op dinsdag 7-6-2011 zijn er meerdere "prijsuitreikingen".
Interessant, betekent dit dat ze zijn gegroeid?

grondhaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2011 12:23

Re: Reclame

Ongelezen bericht door grondhaan »

Apart, ik doe bijna nooit mee met prijsvragen en dan toch een prijs winnen!!! Ik heb ook de derde prijs gewonnen een espresskoffiezetapparaat ter waarde van €220,-. Uiteraard wordt hij persoonlijk overhandigd op 08-06-2011 om 10uur in het Wapen van Wormer.
Ik dacht ik ga er heen, hoor het aan en haal mijn prijs op maar volgens mij hoef ik na het verhaal van manwijf4 ook mijn prijs niet....

thaonly-sha
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door thaonly-sha »

Ha de Wormer is niet ver van Purmerend....

thaonly-sha
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door thaonly-sha »

En idd het gaat om een espresskoffiezetapparaat hahaha.
Nou als Manwijf of nog iemand anders meewil laat het weten. Ik verstuur de antwoordkaart morgen.

Op het 'certificaat' staat trouwens groot en dik: 'Extra zomer prijsoverhandiging'
Dit gebeurt duidelijk niet alleen in de zomer. Die gasten gaan het hele jaar door.
Noemen ze het in de winter dan 'Extra winter prijsoverhandiging'??

PMBruls
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2011 14:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door PMBruls »

Beste Mensen
Ik ben net terug van een bijeenkomst van de Hollandsche Evenementen (HE) in het Plenkhoes in Geleen. Als niet iedereen zoals ik voortijdig is weggelopen, zijn ze nu waarschijnlijk nog bezig.
Na ca. 5 min. ben ik vertrokken. Ik voelde er weinig voor om me nog langer door een of andere lompe boer te laten afblaffen.
Een kort relaas
Een paar weken geleden ontving ik van HE een persoonlijke uitnodiging om mijn gewonnen prijs - een TV-DVD-afstandbediening-, t.wv. €220,- tijdens een bijeenkomst in Het Plenkhoes in ontvangst te nemen. Hoezo prijs dacht ik, ik heb toch nergens aan meegedaan. Mijn vermoeden werd na een bezoekje aan internet bevestigd. De bijeenkomst is gewoon bedoeld om mensen zoveel spullen van bedenkelijke kwaliteit aan te smeren die ze eigenlijk niet nodig hebben. Strikt genomen mogelijk volledig legaal anders zouden ze deze praktijken wellicht al eerder verboden hebben.
Ik was voornemns om de TV (of is het nu alleen een afstandsbediening ?, ik voelde al nattigheid) gaan ophalen en voor de rest zou ik niets kopen, tekenen of wat dan ook. Iedereen heeft er wel eens van gehoord maar ik wilde het gewoon eens zelf ervaren.

Bijj de ontvangst aan de deur bleek al dat ik bedonderd was alvorens ik uberhaupt binnen was. Ik, en zoals al snel bleek zowat alle andere aanwezigen, had dus alleen een afstandsbediening gewonnen. "Ter waarde van €220,-," vroeg ik aan hem, "zitten er soms gouden knoppen op?"
"Nee je krijgt er nog een bon bij", antwoordde hij me. Nou ik ben benieuwd.

I.p.v. 14.00 uur starten we pas om 14.25 uur. "Limburgs kwartiertje" zei de lomperik die zichzelf en zijn collega nieteens heefft voorgesteld. En omdat iemand hem gevraagd had of we nog een keer zouden beginnen zou de presentatie van de producten nog wat langer duren, zeker tot 16.30 uur. Dan pas zouden we een overheerlijk Gratis kopje soep krijgen en dan pas zouden de "prijzen" uitgereikt worden. De toon was gezet! De gratis soep en koffie kon hij maar niet genoeg benadrukken, blijkbaar verwachte hij een spontane staande ovatie voor deze absolute "gulheid", (zeg ca. 40 pers X €5,- tsjonge, tsjonge waar gaat het over), bij welk bedrijf vond je dit nog?

Enfin na 5 min tenenkrommend de lomperik te hebben aangehoord, vond ik het welletjes. ben opgestaan en vertrokken. Die afstandbediening of TV of wat dan ook, mag hij zich ergens wegduwen.

Dus beste mensen, stuur dit soort uitnodigingen gewoon oningevuld in een ongefrankeerde enveloppe terug, bel eventueel de zaaleigenaar om hem te zeggen wat hij in huis heeft gehaald, mogelijk zegt hij zijn medewerking dan op
Wellicht dat u uw tijd beter kunt besteden en als niemand meer meedoet houden deze walgelijke praktijken vanzelf een keer op.

wablief?
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2011 13:37

Re: Reclame

Ongelezen bericht door wablief? »

Ik heb ook net een uitnodiging gehad van Hollandsche Evenementen. Ik had, zonder dat ik het wist een espresskoffiezetapparaat gewonnen! Omdat het volgens mij een espressomachine of koffiezetapparaat moet zijn, heb ik de brief nog maar eens goed doorgenomen. Ik kwam in totaal op 14 spelling- en/of grammaticafouten..... Wie ziet er nog meer?

thaonly-sha
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door thaonly-sha »

Nou gister was het dus in Purmerend, Partycentrum Concordia.
Om 10 uur ging de deur open.
Ik zei eerder dat ik de media had getipt. En anderen misschien ook wel.
Dichtbij.nl (het oude Webregio) heeft een mooi stukje geschreven en een goede video gemaakt. De eigenaar van de Concordia besloot het gebeuren af te blazen.

http://www.dichtbij.nl/waterland/region ... video.aspx

Zelf kon ik er niet bij zijn, mijn dochtertje heeft onverwacht buikgriep gekregen op maandagavond. Ik baalde wel, want ik had er wel heel graag even heen gewild.

Maar uiteindelijk gaat het vooral erom dat mensen gewaarschuwd worden voor deze oplichterij. Aangezien de eigenaar het afblies voor de demonstratie begon, is er dan ook niemand die gister in de Concordia zijn centjes heeft uitgegeven.
Mission accomplished.
In Purmerend hebben die oplichters gisteren in ieder geval niets verdiend.

In de video zie je trouwens dat er idd vooral ouderen worden 'uitgenodigd'.
Laatst gewijzigd door thaonly-sha op 09 jun 2011 01:27, 1 keer totaal gewijzigd.

thaonly-sha
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mei 2011 11:58

Re: Reclame

Ongelezen bericht door thaonly-sha »

Ik moet nog even zeggen dat ik het super vind dat Dichtbij.nl op de tips is ingegaan. Super!!

D1RXO32
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2011 20:41

Re: Reclame

Ongelezen bericht door D1RXO32 »

Jawel, ik heb ook zo een louche brief "certificaat" ontvangen.
Deze keer komen ze naar Essen in België.
Voor een korte presentatie van 2u30 .. een mooi prijzen pakket van € 299

Gelukkig kon ik hier mijn nieuwsgierigheid bevredigen en hoef ik niet te gaan om te zien welke brol ze bij hebben.

Oja voor elk echtpaar een "espress - koffiezetapparaat", ik vermoed niet te verwarren met een echte Expresso machine :-)

evahummel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2011 19:01

Re: Reclame

Ongelezen bericht door evahummel »

wij hebben nu ook een brief, onder de naam promo team gekregen. het adres is het zelfde en telefoonnummer ook. Ze strijken dit x in Dronten neer!

Gelukkige winnaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2011 09:00

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Gelukkige winnaar »

Ook ik heb een brief ontvangen. Ik ben de gelukkige winnaar :lol: van een wellnessprijs, een 7-delig messenset en een 25- delig gereedschapsset.
Ook het espress-koffiezetapparaat is voor mij als ik mijn man meeneem.
Ik denk niet dat ik ga, ik heb al veel te veel waardeloze rommel in huis :lol:
Wel vreemd ik val niet binnen de doelgroep, ik ben nl 39 :o
Dit keer is het op 4 augustus in hotel het Galjoen in Dronten.
Ik heb het Galjoen een mail gestuurd om ze te waarschuwen. Ben benieuwd of ze hier iets mee doen.

Miranda1970
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 09:33

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Miranda1970 »

Op 5 augustus zijn ze in 't Plenkhoes te Geleen.
Ik zal de eigenaren ook waarschuwen.

Fullgrymm
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2009 15:59

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Fullgrymm »

Blij dat ik dit topic heb gevonden, ik vond het al een zeer bedenkelijke 'uitnodiging' die wij kregen. Beter gezegd, de vorige eigenaars van onze huurwoning, die er al een jaar niet meer wonen.
Ook hier worden een wellnessprijs, 7-delige messenset en een 25-delige gereedschapsset beloofd, alsmede dat geweldige 'espress'-koffiezetapparaat.
Dit keer in Gemert (Noord-Brabant) op 11 augustus. Trouwens wordt de 1e maal de plaats gespeld als 'Germent' en staat bovenaan in grote letters 'Certificaa', vol met spelfouten dus. Vol met spelfouten en absoluut ongeloofwaardig.
Ben nog even in dubio of ik erheen zal gaan en mijn prijzen op zal eisen c.q. zelf te ervaren wat voor oplichterspraktijken het zijn of dat ik de zaaleigenaar zal waarschuwen om hier niet mee in te stemmen...

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Reclame

Ongelezen bericht door mihoen »

laat me raden. de man die het geheel presenteerde, kan beter terug naar duitsland, die taal spreekt hij volgens mij beter dan het nederlands.

als het hem is,heeft omroep max ook al eens wat items aan hem besteedt

MaxNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2011 18:01

Re: Reclame

Ongelezen bericht door MaxNL »

Na vandaag ook een uitnodiging gekregen te hebben kwam ik terecht in dit topic, erg leuk :lol:
Ze heten intussen 'promo team' maar staan nog steeds geregistreerd op postbus 322 oosterbeek

Het Espress - koffiezetapparaat viel me al op, het prijzenpakket hebben ze wel "leuk gedaan", een cheque.. Aangezien ik zelf marketeer ben en altijd eerlijk ben in mijn communicatie kan ik dit soort initiatieven niet waarderen.

Na het lezen van dit topic en het filmpje van dichtbij.nl waar de politie ingreep dacht ik; ik zal ze ook even tippen.
Dus ik legde het hele verhaal uit, inclusief het feit dat de politie al eens heeft ingegrepen maar de vrouw van de politie aan de telefoon wist me echter mede te delen dat ze hier niks mee gingen doen. Ik heb dr een goede dag gewenst.....

Hopelijk kan ik mijn steentje bijdragen met deze post zodat mensen in de toekomst niet in dit soort praktijken trapt.

Voor de toekomst misschien wel handig; dit is de brief die wij ontvingen, ik heb mijn persoonlijke gegevens eruit gehaald maar wel erin gezet wat er stond.

De afbeeldingen zijn klikbaar voor groot formaat

Voorzijde van de brief
Afbeelding

Achterzijde (certificaat)
Afbeelding

tiemott
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:15

Re: Reclame

Ongelezen bericht door tiemott »

Ook ik heb een brief ontvangen. Ik ben de gelukkige winnaar :lol: van een wellnessprijs, een 7-delig messenset en een 25- delig gereedschapsset.
Ik denk niet dat ik ga, ik heb al veel te veel waardeloze rommel in huis :lol:
Wel vreemd ik val niet binnen de doelgroep, ik ben nl 22 :o
Dit keer is het op 25 augustus in Zaalverhuur Kuijer in Baarn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Jolijn »

tiemott schreef:Ook ik heb een brief ontvangen. Ik ben de gelukkige winnaar :lol: van een wellnessprijs,stukje zeep een 7-delig messenset 6 aardappelschilmesjes + 1 dunschiller en een 25- delig gereedschapsset.12 schroeven + 12 pluggen + 1 schroevendraaier

Jantinex
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2011 17:12

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Jantinex »

En vandaag is de brief in de bus gevallen in Leeuwarden..
Dit keer maar liefst een wellnessprijs, messenset en gereedschapsset.

Ze weten maar van geen ophouden..

L.Penninx
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2011 17:39

Re: Reclame

Ongelezen bericht door L.Penninx »

Ik ben vandaag de gelukkige winnaar. Dit keer komen ze in IJmuiden. Ik zal toch een berichtje sturen aan de zaalverhuurder en de politie. Ben erg benieuwd of ze er iets mee doen.

Tellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2011 12:03

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Tellie »

ook hier is er een persoonlijke uitnodiging van het promo team te oosterbeek! dit keer zijn ze op 6 september 2011 in beverwijk op partycentrum 't schip! ook hier gaat het om een prijzenpakket van 200 euro; een wellnessprijs, 7 delig messenzet en een 25delig gereedschapsset en als je met je echtgenoot komt een express-koffiezetapparaat!

Gesloten