LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marcelvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2004 13:42

Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door marcelvl »

Hallo allemaal,

Na het lezen van al die negatieve verhalen over Durion voel ik mij als klant bij die club een beetje aangesproken. Volgens mij is Durion een van de weinige nieuwkomers die het wel heeft gered tussen de machtige (overheids) bedrijven.

Alleerst als je de uitzending van Rader van gisteren hebt gezien dat de echte oplichters Nuon, Essent en Enco heten. Ze spelen steeds de brave borsten maar ze zijn gewoon bang dat ze nu na jaren hun monopolie positie verliezen. Ze berekenen al jaren te veel geld, spreken onderling de prijzen af, er klopt niets van hun administratie en zijn obsoluut niet klantvriendelijk.

Ik was daarom ook blij toen ik bijna een jaar geleden kon overstappen naar Durion (een nieuwe onafhankelijke aanbieder van alleen maar groene stroom). Telefonisch liet men mij weten dat ik in mijn gebied meer dan 10% korting kon krijgen op mijn stroomrekening. Toen dat later schriftelijk werd bevestigd bleek dat 12,57% te zijn. Ook vertelde men mij dat ze gewoon de stroom via het netwerk van in mijn geval Eneco zouden sturen.

Na al de ophef over Durion ben ik voor de zekerheid nog eens mijn kontrakt gaan na lezen en daarin staat duidelijk de korting en ook al is het een jaarovereenkomst, de mogelijkheid om direct op te stappen als Durion de prijzen zou verhogen. Voorlopig hebben ze zich in ieder geval aan hun woord gehouden want veel energiebedrijven hebben de afgelopen periode hun prijzen verhoogd maar bij Durion betaal ik nog steeds 12% minder. De stroom is nog groen ook maar hoe dat nu precies werkt weet ik ook niet.

Ik zou zeggen support de nieuwkomers en houd toch eens op met al deze flauwekul te verspreiden over mijn Energiebedrijf. Prijzen en feiten wijzen voorlopig uit dat ik goed zit. Ik laat mij overigens graag overtuigen dat ik wel een verkeerde beslissing heb genomen.

Marcel

Gast

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan straks pas oordelen over DURION, nu is dit nog niet helemaal eerlijk. Om de meterstanden optenemen komt Essent of Nuon nog steeds bij u langs, dit komt omdat durion hier (nog) geen mensen voor heeft. Ook voor onderhoud of storingen blijft de Nuon of Essent komen, omdat durion ook hier geen mensen voor heeft. Straks trekken de groten hun handen van alle kleine energie bedrijven af en dan zal er een heel ander probleem onstaan. De kleine bedrijven, waaronder durion, heeft met de complete service (meters opnemen, onderhoud, storingen etc) nog geen ervaring en ze zullen het toch zelf moeten gaan doen. Als dat zover is (dit duurt niet lang meer) kan je pas een eerlijk oordeel geven over service, facturering e.d. van (o.a.) Durion.

Gast

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Aha, daarom is durion nu nog goedkoop, ze hebben amper mensen in dienst.
Durion is verspreid over heel nederland, dus zullen de prijzen dan wel omhoog schieten als ze mensnen moeten aannemen die heel nederland moeten gaan dekken.

Ik stap voorlopig niet over, ik wacht eerst nog een half tot een jaartje, 's kijken welke bedrijfjes blijven bestaan en zonder problemen de draad aanpaaken van de groten onder ons.

henkm
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 feb 2004 11:54

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door henkm »

klopt het dat de uitspraak van dsi niet geldt voor spaarselect clienten

Wat gebeurd er als spaarselect falliet gaat.

Gast

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

:o Marcel, hoe lang heeft het geduurd voordat je definitief klant was bij Durion en dat Eneco haar voorschot bedrag heeft verlaagd.

Heb je al eens een jaarrekening ontvangen van Durion? Ik niet en ben al bijna twee jaar klant. Helaas kom ik niet van ze af want als ik bel wordt ik aan een lijntje gehouden, krijg nooit een bevestiging en men blijft gewoon incasseren. :x

Edwin

gast154

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door gast154 »

Dat durion zo goedkoop is komt NIET omdat ze geen of weinig mensen in dienst hebben! Als je het een beetje snapt zou je weten dat eneco,essent nuon ed de meterstanden nog opnemen en eventuele storingen verhelpen,niet omdat ze zo ontzettend klantvriendelijk zijn en dat overnemen van durion,maar omdat HET HUN VERANTWOORDELIJKHEID IS!!!
ZIJ zijn de eigenaars van de netwerken,de meters en het netwerk is van hun dus is het hun PLICHT daar zorg voor te dragen,evenals verhelpen van storingen.
Zij blijven verantwoordelijk,van wie de stroom voor de klant ook komt,om te zorgen dat U het thuis krijgt en geen problemen heeft!
Dus geef een bedrijf niet de schuld ergens van als je niet eens weet hoe het in elkaar zit!

marcelvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2004 13:42

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door marcelvl »

Nogmaals, want ik heb het al eerder geschreven de energie wereld ziet er anders uit dan jullie nu denken. En dat is geen verwijt want ik ben de afgelopen dagen in de tijd van mijn baas bezig geweest om me eens goed te verdiepen in deze materie. Want ik ben namelijk klant bij Durion en me rot geschrokken over alle negatieve berichten over die club maar die uiteindelijk volgens mij helemaal niet blijken te kloppen. Lees maar....

ALs de REB wordt afgeschaft en ze besluiten bij Durion hun prijzen te verhogen dat kan ik volgens mijn overeenkomst meteen weg en kiezen voor een andere aanbieder en ben dan niet verplicht mijn overeenkomst voor een jaar uit te dienen. Kan er niets aan doen maar zo staat het in de overeenkomst van Durion.

Veder wil ik nog even iets zeggen over de korting. Ik het inderdaad nog geen afrekening gehad omdat ik nog geen jaar stroom afneem van Durion. De korting wordt echter berekend over de kilowatt uren. Ik heb dus een korting van ongeveer 12% op elke kwu (weet niet of dit de juiste afkorting is).

Ook heb ik ontdekt dat volgens de nieuwe wetgeving de leverancier van stroom zoals Durion maar ook Nuon en Eneco geen banden meer mogen hebben met de onafhankelijke netwerkbedrijven. In veel gevallen hebben die bedrijven toch dezelfde naam en zitten ze door hun verleden ook in het zelfde pand. De nieuwkomers en de oude energiebedrijven zouden daardoor een eerlijke concurentiepositie moeten hebben. De werkelijkheid is echter anders. Vergelijk het maar gewoon met de privatisering van KPN die nu als netwerkbedrijf ook doorgang moeten geven aan andere telefoon aanbieders met veel gunstige prijsvoordelen voor de beller (zie de verlaging van de tarieven van de afgelopen jaren maar).

Durion en de andere nieuwkomers zullen dus nooit mensen moeten aannemen voor het onderhoud van het netwerk en voor het opnemen van de meters want dat blijft voorbehouden aan onafhankelijke overheidsbedrijven die daar veel geld voorberekenen (netwerkkosten is volgens mij ongeveer de helft van je stroomrekening. Alleen jammer dat daar voor de consument op het eerste gezicht geen verschil tussen bestaat.

Daarom wordt misschien ook zo vaak geroepen dat de nieuwkomers gebruikmaken van de naam van hun concurenten (oude leveranciers). Dat kan dus ook niet anders als je het goed wilt uitleggen en als die oude bedrijven geen verschilmaken tussen leveren en transporteren.

Ik denk alleen als ik me er even in verdiep en alles goed op een rijtje zet dat het er op lijkt dat de overheid en de oude energiebedrijven voordeel hebben bij angst en onduidelijkheid in de markt. Ze worden door Europa verplicht te liberalisen, de prijzen komen onder druk te staan en ze verliezen marktaandeel aan kleine nieuwkomers die snel groeien. Alleen de aandeelhouder van deze oude energiebedrijven blijkt nog steeds diezelfde overheid te zijn. Die maken ook de wetten, houden toezicht, innen belastinggelden en doen volgens mij op deze manier ook een beetje aan concurentievervalsing.

Ik houd er over op maar jullie moeten allemaal net als ik gedaan heb de feiten eens bestuderen en dan blijkt vanzelf dat partijen als Durion nog zo slecht niet zijn.

Ik lees graag als jullie andere feiten gevonden hebben maar pas op dat je je niet laat meeslepen met oneerlijke propaganda.

Groetjes

Sandraa

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door Sandraa »

Hoe kan je nu zomaar over al die ontevreden mensen heenwalsen door het allemaal maar flauwekul te noemen?

Jaap..

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jaap.. »

Marcel, gelukkig ben jij heel erg blij en gelukkig met Durion. Daarom heb je denk ik je bericht ook in een stuk of 5 verschillen forums gezet...

Feit is dat het nog niet goed gaat bij de grote bedrijven. Programma´s als Radar spelen hier terecht op in. De kleine bedrijfjes, zoals Durion, kunnen daar nu nog van profiteren. Ik ben echter nieuwsgierig hoe dat afloopt, daar de eerste serieuze problemen zich ook bij deze bedrijven aankondigen.

Daarbij komt dat Durion niet het voordeel van de twijfel heeft. Een verhaal dat Durion de namen van de grote 3 moet gebruiken... Sorry maar dat is natuurlijk onzin. Pas als Durion open kaart gaat spelen en stopt met de aggressieve aquisitie(of moet ik zeggen valse propaganda)... dan worden ze pas interessant en betrouwbaar. De tijd zal het leren.

Ach, het is bijna 1 juli en gelukkig mag iedereen zijn eigen keuzes maken.

marcelvl
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2004 13:42

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door marcelvl »

Hé mannen en vrouwen,

Ik zeg helemaal niet dat ze bij Durion geen fouten maken maar de meeste argumenten waarmee het bedrijf wordt aangevallen kloppen niet.Hoe kunnen ze bijvoorbeeld geld van je rekening afschrijven als je je nummer niet gegeven hebt? Ik heb ze inmiddels zelf een paar keer gebeld met vragen en ben altijd snel aan de beurt, hun antwoorden zijn duidelijk en hun argumenten over hun verkoopstrategie wat mij betreft erg redelijk.

Het telefonisch klanten benaderen is overigens niet iets van alleen Durion. Ik ben het afgelopen jaar ook gebeld door Shell, Eneco en Nuon en van Essent en Shell kwamen ze zelfs aan de deur.

Feit blijft dat Durion goedkoper is dan al deze clubs en dat als hun prijs omhoog zou gaan je meteen weg kunt naar een andere leverancier ook al heb je een contract (dat staat er namelijk in).

En het is niet zo dat we pas in juli kunnen kiezen want de consument kan al meer dan twee jaar kiezen voor z'n eigen leverancier. Tenzij je natuurlijk zo bot bent om alleen maar vieze stroom te gebruiken.

Kies dus voor groene stroom en kies ook de goedkoopste met het meest flexibele voorwaarden. Dat is wat mij betreft dus Durion. Ze hadden me te pakken met hun verkoop praatje maar ze hadden wel gelijk. Stom als je niet overgaat naar voordelige groene stroom. Er zijn overigens nog een aantal kleinere nieuwkomers die een goede groene aanbieding hebben.

Pas wel erg op voor lang lopende overeenkomsten van de traditionele energiebedrijven want er gaat veel schuiven in de toekomst en je moet zorgen dat je niet te lang vast zit aan je energiebedrijf in deze onzekere tijd.

Goed weekend allemaal en veel wijsheid,

Marcel


PS ik schreef mijn reactie ook op andere plaatsen omdat mijn info daar één op één op aansloot.

gast154

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door gast154 »

Sorry hoor Jaap,maar wat marcel bedoelt(als ik het goed begrijp marcel) is dat durion de namen van de energie bedrijven moet noemen als ze het hebben over dat het gebruik van het netwerk nog bij(eneco,essent,nuon enz) blijft! Niet dat ze er zelf van zijn,maar als mensen vragen of ze dan bij hun huidige maatschappij weggaan,dan moet dat toch duidelijk gemaakt worden.
Oftewel; De stroom,en het vastrecht,is mij verteld,wordt door durion over genomen,en de service en onderhoud blijft bij(in mijn geval) essent!
En dat komt idd weer omdat essent de eigenaar is van het netwerk waar ik gebruik van maak,dus zullen zij er verantwoordelijk voor blijven!

Marcel,als ik het verkeerd heb hoor ik t wel!

jaap..

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door jaap.. »

Gast 154,

Dat begreep ik ook. Het gaat mij er echter om dat de indruk wordt gewekt dat er contact is met Essent, Eneco of Nuon. Daarom vind ik ook dat Durion open kaart moet spelen en zich niet moet verschuilen achter deze 3.

gast154

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door gast154 »

Dat doen ze ook,bij mij tenminste wel!
Tuurlijk,er zullen vast een paar bij zitten die het voor het bedrijf verpesten,maar er zijn ook genoeg mensen die NIET luisteren...
Helaas maar waar.
Daarom komt het voor dat soort mensen vaak over alsof ze van dat bedrijf zijn,zelfs al wordt 8 keer in het verhaal vertelt dat ze namens durion bellen.
Echt,je kunt het van 2 kanten bekijken;mensen kunnen hun eigen fout ontkennen en alle schuld op durion schuiven,of zelf ff goed nadenken of ze zelf wel goed gluisterd hebben naar wat ze vertellen. En nee,ik bedoel hiermee niet te zeggen dat het nooit aan durion ligt;dat bedrijf heeft ook mensen in dienst die voor ze bellen,en het zal heus wel eens voorkomen dat er 1 of 2 tussen zit die verkeerde informatie geeft..dat is erg,maar ik vind het zo erg dat dan gelijk het hele bedrijf er op aangekeken wordt,terwijl zij er ook pas na het bewuste gesprek kunnen achterkomen dat een werknemer iets verkeerd verteld heeft.

Jaap..

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door Jaap.. »

Mensen zeuren nu eenmaal graag... zie al deze forums. Het is jammer dat mensen de oorzaak direct bij andere neerleggen, inplaats van kijken wat hun eigen aandeel is.

Maar goed, problemen heb je dus niet alleen bij de grote 3. Je hebt er alleen meer problemen, maar dat komt weer omdat zij veel meer klanten hebben. In verhuoding zal het elkaar niet veel ontlopen.

Volgende vraag is dus... Betaal je liever wat meer en ga je af op ervaring, betrouwbaarheid (Want laten we wel wezen: de ruime meerderheid is wel tevreden) of ga je voor de goedkoopste met alle (mogelijke) gevolgen van dien?

Daarbij komt dat er na de opening van de grijze markt veel kan gaan veranderen. En als de REB aan het eind van het jaar omhoog gaat voor groene stroom kan Durion nooit meer zo goedkoop leveren.

Misschien is het wel kiezen tussen 2 kwaden

gast154

Re: Kijk naar de feiten en kies voor een nieuwe aanbieder!!!!!!!

Ongelezen bericht door gast154 »

Daar ben ik het volkomen mee eens..mensen zeuren naar mijn mening TE snel,zonder na te denken...
Feit is ook dat de laatste tijd bij de grote 3 gewoon te veel mis gaat..en dat niet alleen vanwege het feit dat ze meer klanten hebben.
Ook gewoon omdat hun administratie niet meer is wat het geweest is,hoor in mijn omgeving steeds vaker klachten,en mensen die daar (bv essent) over bellen krijgen simpelweg te horen dat ze het maar gewoon moeten accepteren zoals het is! Wat dat betreft hebben sommigen hier gelijk;die bedrijven hebben heel lang het monopolie gehad,mensen MOESTEN er wel aangesloten zijn voor hun stroom,gas ed,dus konden ze alles maken.
Nu dreigen ze dat te verliezen,en gaan daarom alles doen om kleinere bedrijven in discrediet te brengen. Natuurlijk wil ik nogmaals benadrukken dat ook durion niet alles goed kan doen en natuurlijk ook fouten maakt,maar de grote 3 maken er nu ook echt een zooitje van hoor!
Dus wat dat betreft;(afgezien van de mensen die wel nog steeds tevreden zijn over hun maatschappij,al worden dat er naar mijn omgeving kijkend steeds minder) is het niet eens zo slecht om wat anders te proberen,want de betrouwbaarheid is dan ook niet meer wat het geweest is!
Mensen die een half jaar geen rekeningen van de stroom krijgen,er achteraan gaan en er niets mee opschieten,en ineens een rekening van 1000 euro krijgen wat volgens essent maar in 1 keer opgehoest moet worden omdat ze er anders de deurwaarder opaf sturen! Sorry,maar dat soort dingen gaat mij echt te ver!
Geef mij dan maar een andere energiemaatschappij,in ieder geval voor de stroom zelf,dan probeer ik dat wel.
En ik moet zeggen;tot nu toe bevalt het prima!

Gesloten