LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Truus het klopt wat je zegt, bekende van me wilde ook kijken voor internet van ziggo maar nee alleen internet afnemen en geen tv dat kon niet.

Truus301
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2011 19:44

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Truus301 »

Chocomelk schreef:Truus het klopt wat je zegt, bekende van me wilde ook kijken voor internet van ziggo maar nee alleen internet afnemen en geen tv dat kon niet.
Ik heb gebeld. En inderdaad, het kan kan niet. Dat vind ik echt ongelofelijk. Ik heb ooit alles apart afgenomen (Essent/@Home), ik heb geen 3-in-1 pakket, zij knopen het achter de schermen blijkbaar toch aan elkaar, en ik kan niet meer alleen internet hebben.

Eerst hadden we (ik) het nog alleen over het geld en digitale TV afdwingen, maar het is blijkbaar ook analoge TV, als je toch internet van Ziggo wilt.
Belachelijk.

Ik ben Ziggo nu dus echt helemaal moe. Ik wilde nog klant blijven, voor wat betreft internet, misschien ooit in de toekomst wel terug komen voor digitale TV, maar ik ben dit stel oplichters nu moe. (Totdat ik in de toekomst natuurlijk genaaid wordt door een ander stel oplichters en toch terug zou gaan naar Ziggo.)

Ik denk dat ik nu maar voor een compleet pakket ga bij KPN, goedkoper en inclusief interactieve TV. Terwijl ik dus eigenlijk internet van Ziggo wil en dacht over te gaan naar Digitenne.

Zijn er mensen die andere tips hebben over internet en TV van andere providers?

* Edit: Na wat navraag, denk ik dat ik overstap op internet (Plus) van Telfort, is het eerste jaar veel goedkoper, en daarna zien we wel weer. En dan uiteindelijk toch Digitenne. Scheelt me met Ziggo 10 Euro in de maand! (En ik denk minder gezeik, ten minste, als de kwaliteit van Digitenne me bevalt.)

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Oké, Telfort is goedkoper dan Ziggo,

Maar ga niet zeuren wanneer het beeld regelmatig stil blijft staan of dat het beeldscherm een blokkendoos wordt,

Kwalitatief is alles slechter bij Digitenne!, ook HD is niet aan de orde,

Weet wat je doet, :wink:

Veek succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:@truus301: Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed, waar je nu mee bezig bent. Je schrijft dat je 'niet digitaal' wilt kijken, maar je wil nu wel overgaan op Digitenne? En voor internet overstappen naar Telfort? Vraag me af of je er uiteindelijk goedkoper mee uit bent. Over de kwaliteit zullen we het helemaal maar niet hebben.

Concrete vraag: wat betaal je nu aan Ziggo voor internet en t.v.? Concrete vraag 2: gebruik je ook een vaste telefoon en zo ja, bij welke provider?
Het probleem is juist bij Ziggo dat je niet alleen maar internet kan afnemen, je MOET dan ook tv nemen.

kostermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:04

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door kostermans »

Ziggo biedt natuurlijk wel het beste produkt wat er te koop is.
Betere TV ontvangst bestaat er niet en de snelheden zijn prima.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door trebelski »

kostermans schreef:Ziggo biedt natuurlijk wel het beste produkt wat er te koop is.
Betere TV ontvangst bestaat er niet en de snelheden zijn prima.
Is dat zo? Wel daar denken heel wat klanten anders over, inclusief de consumentenbond.
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl ... 20&bih=918

Voor alle duidelijkheid, zelf heb ik niets van Ziggo en ben hoe gek dat ook mag klinken een (redelijk, de helpdesk blijft een drama) tevreden klant van UPC.
Laatst gewijzigd door trebelski op 31 mei 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kostermans schreef:Ziggo biedt natuurlijk wel het beste produkt wat er te koop is.
Betere TV ontvangst bestaat er niet en de snelheden zijn prima.
Ziggo is prettig als het werkt maar als het niet werkt........pffff, voordat
het dan weer eens naar behoren werkt.

kostermans
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 okt 2010 16:04

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door kostermans »

@trebelski

De kabelaars doen het beter dan de glasvezelaars...UPC heeft ook veel
tevreden klanten net zoals Ziggo.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
Het probleem is juist bij Ziggo dat je niet alleen maar internet kan afnemen, je MOET dan ook tv nemen.
Dat klopt, maar truus wil toch ook zowel internet als t.v. Wat is dan het bezwaar? Ze wil geen digitaal, maar wil wel Digitenne???
Klopt, daar heb je gelijk in nu ik het terug lees.
Hmm dan weet ik het ook niet.

Truus301
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2011 19:44

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Truus301 »

Sorry dat ik wat laat reageer op jullie reacties en vragen.

Voor zover ik begrepen heb is Digitenne niet digitaal, althans in ieder geval niet HD en dat heb ik (nog) niet nodig.
Het gaat mij er niet om dat ik per se geen digitaal wil, maar het gaat mij om de kosten (en voor een klein deel hoe ik behandeld ben, maar dat zal bij de meeste klantenservices niet echt beter zijn). En ik vind het eigenlijk zonde voor iets te moeten betalen wat ik niet nodig heb. Ik heb geen digitaal nodig en ook geen HD.
Ik ben altijd zeer tevreden geweest met Ziggo (op afgelopen maandag na, met een hele dag storing op internet, TV, Radio en telefonie, maar storingen kunnen bij iedere provider wel eens voorkomen).
Waar het mij om gaat is dat ik BBC2 kan kijken, en opnemen terwijl ik iets anders kijk. Dit kan bij Ziggo alleen met digitale TV en interactieve HD-recorder/decoder voor 199 Euro (omdat ze BBC2 (tegen het wettelijk bindend advies in) uit het analoge pakket hebben gehaald). Bij Digitenne heb ik ook wel zoiets als die recorder nodig, maar kost het 4 Euro extra per maand. Dus dan ben ik 4 jaar verder, voor hetzelfde bedrag als ik bij Ziggo kwijt ben. (En tegen die tijd zien we dan wel weer.)
Op zich wilde ik graag Ziggo internet behouden, maar zoals gezegd, dat gaat niet, je moet TV afnemen om internet te hebben (terwijl ik het nooit samen heb aangeschaft of in een alles-in-een pakket heb zitten).

Bij Ziggo betaal ik voor TV E 16,95 en voor internet E 19,95 (voor 5 Mb/s). Vaste telefoon heb ik niet.
Digitenne is E 9,-, met die recorder E 12,-. (Recorder bij Ziggo is dus eenmalig E 199.)
Telfort is E 17,50 voor het eerste jaar (voor 20Mb/s). De volgende jaren is E 24,95, maar je zit maar vast voor een jaar, dus kunt daarna opzeggen.
Ik kan natuurlijk bij slechte kwaliteit altijd terug naar Ziggo. Of bijvoorbeeld als ik een nieuwe HD-TV heb en wel digitaal wil. Maar wie weet zijn er dan wel weer andere, betere opties.

Overigens is UPC waar ik woon niet beschikbaar.

Ik wil nu zelfs eerst zonder TV-signaal doen. Kijken of ik het met uitzending gemist en zo niet al red. En dan is die verhoging in Mb/s wel handig.

Per 28 juni ben ik Telfort klant, en per 1 juli geen Ziggo klant meer. Het was voor mij (raar, maar waar) een best moeilijke beslissing, want ik heb altijd bij Ziggo gezeten. Eerst Essent, toen @Home en toen Ziggo. Maar nadat ik alles geregeld had, voelde het wel echt als een bevrijding.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat Digitenne digitaal is, ligt al in de naam besloten. Verder kun je ook gratis teevee kijken via het DVB-T signaal (ook wel digitennesignaal genoemd).

Je hebt dan alleen Nederland 1,2 en 3 + de regionale zender.
In je scart van je teevee pluggen: http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/sho ... #detailtop

Of een DVB-T usb stick voor je computer: http://www.amazon.de/gp/product/B002SDF ... e=&seller=

Paul de Leu
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:32

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Paul de Leu »

Omdat ik nogal verzot ben op de Duitse detective-series (Tatort, Donna Leon e.a.), was ik een trouwe kijker van de ARD. Omdat ik niet altijd thuis ben, neem ik veel op met de HD recorder. En vaak is het dubbel plezier als ik iemand kan verrassen met een DVD schijfje waar ik een extra mooie aflevering op heb gezet.

Deze week is de ARD van het analoge zenderaanbod verdwenen. Ik kan dus niet langer uitzendingen opnemen. Maar ik zou ze nog wel kunnen bekijken via de digitale ontvanger, zo stond in de folder. Het kwam nu dus wel heel goed uit dat ik afgelopen december van de aanbieding gebruik heb gemaakt.

De digitale ontvanger geeft een mooi beeld; alle zenders haarscherp, behalve Canvas (maar die kijk ik dan analoog) en uitgerekend de ARD. En dan hebben we het niet over een slechte ontvangst en flikkerende strepen door het beeld, maar zes van de tien keer géén ontvangst. Een zwart beeld!

Wie geeft mij raad?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat vind ik wel raar, hier heb ik nooit problemen met Canvas/Ketnet. Als één specifiek blok zenders stoort, en de rest niet, dan lijkt het er op dat er bij jou een 'stoorzender' zit op de frekwentie van het canvas/ard blok. Zou het kunnen zijn dat bv. het signaal dat je HD-recorder naar je TV stuurt (bijna) op de zelfde frekwentie uitzendt als (of interfereert met) het canvas/ard blok? Wellicht kun je, als er weer geen beeld is, de HD-recorder eens uitzetten (helemaal) om te kijken of dat helpt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door kweenie »

Truus301 schreef: Voor zover ik begrepen heb is Digitenne niet digitaal, althans in ieder geval niet HD en dat heb ik (nog) niet nodig.
Het gaat mij er niet om dat ik per se geen digitaal wil, maar het gaat mij om de kosten (en voor een klein deel hoe ik behandeld ben, maar dat zal bij de meeste klantenservices niet echt beter zijn). En ik vind het eigenlijk zonde voor iets te moeten betalen wat ik niet nodig heb. Ik heb geen digitaal nodig en ook geen HD.
Digitaal is wat anders dan HD. Digitaal slaat alleen op de manier van doorgeven van het signaal. Digitale TV betekent alleen dat het zelfde TV-signaal dat normaliter analoog wordt (of werd) verzonden, nu digitaal wordt verzonden. HD is een systeem dat veel meer 'beeldpuntjes' heeft dan gewone TV en daardoor veel preciezere beelden kan geven.

Groot voordeel van digitale TV is dat er ongeveer 6 digitale zenders in goede kwaiteit kunnen worden doorgegeven op de ruimte van één analoge zender. Dus als ze 1 analoge zender uit het pakket halen, dan kunnen ze daar minstens 6 andere digitale zenders voor in de plaats doen. (En omdat sommige zenders ook in lagere kwaliteit kunnen worden uitgezonden, kunnen er zelfs nog meer zenders worden doorgegeven.)

Daarnaast heeft het als kijker natuurlijk als voordeel dat het beeld constante scherpte heeft. Bij analoge TV kwam het wel voor dat een iets zwakker signaal leidde tot strepen of andere storingen, bij digitale TV leidt een iets zwakker signaal niet tot een slechter beeld. Het beeld thuis is daarom gelijk aan hoe het wordt verzonden. Alleen als het signaal écht heel zwak wordt, valt het hele beeld weg.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo dwingt geld & digitale tv af!

Ongelezen bericht door Wubo »

eeen wettelijk verplicht advies... klinkt tegenstrijdig.

maar evengoed denk ik dat je snel terugkomt van digitenne.

daarnaast kan je ziggo int niet zonder radio en televisie afnemen.
en nee, geen koppelverkoop achter de schermen.

het signaal gaat over dezelfde kabel. om dit te ondersteunen en te garanderen moeten ze ook dit signaal in beheer hebben dus moet je dit afnemen.

Gesloten