LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Actieradius Sparta elektrische fiets
Actieradius Sparta elektrische fiets
Sinds een maand rij ik de elektrische fiets van Giant model Twist Power 2011. Beloofde actieradius:max. 70 km. In de praktijk rij ik met een volle accu "maar" 40 km. Wat is Uw ervaring?
Re: Actieradius Sparta elektrische fiets
Als ik zo eens lees - zoekt u maar eens met Google - is er geen enkele fiets waarbij de beloofde actieradius wordt gehaald. E.e.a. is ook afhankelijk van: weersomstandigheden (warm/koud), gebruik (sportief rijden of niet), gewicht van de combinatie, of de accu juist wordt onderhouden of niet.
Ik rij ook meestal maar 35 km met een accu waar ik 40 mee zou moeten kunnen doen. Nou heb ik 2 accu's en ik rij per dan woon-werkverkeer maar 15 km dus mijn oplossing is om om de dag een accu aan de lader te hangen, of hij nou leeg is of niet.
Ik rij ook meestal maar 35 km met een accu waar ik 40 mee zou moeten kunnen doen. Nou heb ik 2 accu's en ik rij per dan woon-werkverkeer maar 15 km dus mijn oplossing is om om de dag een accu aan de lader te hangen, of hij nou leeg is of niet.
"Onderwerp: Actieradius Sparta elektrische fiets - 24 mei 2011 10:43
Sinds een maand rij ik de elektrische fiets van Giant model Twist Power 2011. "
Weet u zelf nog wel welke fiets u heeft?
Sinds een maand rij ik de elektrische fiets van Giant model Twist Power 2011. "
Weet u zelf nog wel welke fiets u heeft?
Wij rijden op de midden/normaal stand met onze Giant Twist GO Power (model 2011) van Apeldoorn naar Voorthuizen over de Amersfoortseweg (en dat is nu niet direct een vlakke weg) 58 km v.v. en dan nog knippert het lampje op het display niet!!
@Ton30: Normaal gezien zal je actieradius stijgen na een aantal herlaadbeurten. In het begin konden wij ook maar een 30km afleggen meet de accu's maar na een 10tal herlaadbeurten na het leegrijden van de accu's is de actieradius merkelijk verbeterd. Nu doen we in gemengd gebruik (meestal eco, soms normaal en zeldzaam sport) zo'n 60km per accu.
Uw Actieradius is afhankelijk van heel veel dingen
Weer
gewicht berijder
bandenspanning
ondersteuningsstand
goed afgestelde wiellagers
kracht in de benen van de fietser (als de fiets een kracht sensor heeft)
Bovendien word altijd een maximale actieradius aangegeven, het is voor fabrikanten misschien beter om te zeggen
deze fiets kan bijvoorbeeld 25-100km halen met 1 acculading
dat word vaak verzuimd helaas
Weer
gewicht berijder
bandenspanning
ondersteuningsstand
goed afgestelde wiellagers
kracht in de benen van de fietser (als de fiets een kracht sensor heeft)
Bovendien word altijd een maximale actieradius aangegeven, het is voor fabrikanten misschien beter om te zeggen
deze fiets kan bijvoorbeeld 25-100km halen met 1 acculading
dat word vaak verzuimd helaas