LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAK bedacht ineens een partner voor me.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
mysty

CAK bedacht ineens een partner voor me.

Ongelezen bericht door mysty »

Omdat ik vanaf 2007 thuiszorg krijg, heeft het CAK gekeken wat mijn eige bijdrage hiervoor is. Daar ik alleenstaand ben met een minimum inkomen, bleek die bijdrage redelijk te zijn.

Vorige maand kreeg ik ineens een brief /beschikking waarin een herberekening stond voor 2007 en 2008. Onderaan werd gemeld wat mijn verzamelinkomen was...en die van mijn partner. Uiteraard heb ik meteen gebeld en gezegd dat ik geen parner had, waarop ik gerustgesteld werd, want dat was inderdaad een vergissing. 2 weken later kwam nog een herberekening over 2009 en 2010. Wederom stond er een opgave bij van een partner. (hij/zij had behoorlijk veel verdiend, zag ik )
Hierna heb ik bezwaarschriften geschreven voor beide beslissingen met de mededeling dat ik al vanaf 2001 alleenstaande was.

Inmidels heb ik nu al 2 acceptgiro's gekregen over verschillende periode's. Beiden waren rond de 3000 euro en mijn maandbedrag werd ook enorm veel hoger.
Niemand kan me vertellen wie mijn partner dan zou moeten zijn...zij hebben de gegevens via de belasting en de belasting weet van niks.

Ik blijf mijn normale maandbedrag betalen...maar wat kan ik nu nog doen?? Nog meer bezwaarschriften??

Ik heb geen partner, wel 2 ex partners, maar de 1 is overleden en de ander is inmiddels alweer 2x getrouwd. Wat zou er gebeuren als ik gewoon niet betaal??

BBCS
Contacteer:

Re: CAK bedacht ineens een partner voor me.

Ongelezen bericht door BBCS »

Zelf zou ik het laten escaleren, dus gewoon het oude bedrag betalen en dat CAK dan maar naar de rechter moet gaan.
Ik ben bang dat het de enige manier is.
Als jij diverse keren hebt aangegeven dat je geen partner hebt en ook voor die periode niet hebt gehad en ze willen niet luisteren, zorg er dan voor dat de rechter dan tegen CAK zegt dat je geen partner hebt en hebt gehad.

Ik weet dat bij CAK het een zooitje is.

BBCS
Contacteer:

mysty schreef:Wat zou er gebeuren als ik gewoon niet betaal??
Betalen moet je zowiezo.
Het beste kun je gewoon het originele maandbedrag betalen en voor de rest niet.
Dan heb jij je aan je verplichtingen gehouden en laat ze maar naar de rechter toegaan om het overige in te laten vorderen.

Na een paar aanmaningen zul je wel bericht krijgen van een incassobureau.
Eventueel kun je hun het probleem uitleggen, maar wel blijven volhouden dat je alleen het originele bedrag blijft betalen.

Als het incassobureau niet het gewenste resultaat krijgt, zal men een deurwaarder inschakelen. Alleen een deurwaarder kan een vordering bij de rechter aanvragen. Een incassobureau kan dat niet.

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

CAK bedacht ineens een partner voor me.
En wanneer gaat u trouwen volgens het CAK....alvast gefeliciteerd :?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Zelf zou ik het laten escaleren, dus gewoon het oude bedrag betalen en dat CAK dan maar naar de rechter moet gaan.
Dit is geen goed advies.
Probeer het altijd met het CAK op te lossen. Of dat lukt is natuurlijk niet zeker, maar probeer het niet te laten escaleren.

BBCS
Contacteer:

Leo The Emperor schreef:
Dit is geen goed advies.
Probeer het altijd met het CAK op te lossen. Of dat lukt is natuurlijk niet zeker, maar probeer het niet te laten escaleren.
Als CAK het bedrag opeens behoorlijk verhoogt, en toegeeft dat er fouten gemaakt zijn, ben je wel het originele bedrag verschuldigd, maar het meer in rekening gebrachte bedrag niet.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Leo, het CAK wil duidelijk niet luisteren dus wat moet ts dan?

BBCS
Contacteer:

sephora30 schreef:Leo, het CAK wil duidelijk niet luisteren dus wat moet ts dan?
Dat bedoel ik dus.

Totaal niet betalen is wel het domste wat je kunt doen.
Ik zou gewoon het originele bedrag betalen en laat CAK voor het resterend bedrag maar eerste de incassobureau, deurwaarder en vervolgens de rechter inschakelen.

Zij beweren dat er een partner is, terwijl dat niet zo is.
Daat CAK de rechter maar overtuigen dat er wel degelijk een partner is.

Natuurlijk kun je zelf naar de rechter gaan, maar dat kost je geld.
En als je in je gelijk staat en in je recht, laten escaleren, zodat de tegenpartij naar de rechter gaat. :wink:

Natuurlijk moet je eerst proberen om met CAK er uit te komen, dat verwacht de rechter zowiezo.
Maar als CAK niet wilt luisteren, moeten ze het maar voelen. :lol:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

BBCS schreef:
sephora30 schreef:Leo, het CAK wil duidelijk niet luisteren dus wat moet ts dan?
Dat bedoel ik dus.

Totaal niet betalen is wel het domste wat je kunt doen.
Ik zou gewoon het originele bedrag betalen en laat CAK voor het resterend bedrag maar eerste de incassobureau, deurwaarder en vervolgens de rechter inschakelen.

Zij beweren dat er een partner is, terwijl dat niet zo is.
Daat CAK de rechter maar overtuigen dat er wel degelijk een partner is.

Natuurlijk kun je zelf naar de rechter gaan, maar dat kost je geld.
En als je in je gelijk staat en in je recht, laten escaleren, zodat de tegenpartij naar de rechter gaat. :wink:

Natuurlijk moet je eerst proberen om met CAK er uit te komen, dat verwacht de rechter zowiezo.
Maar als CAK niet wilt luisteren, moeten ze het maar voelen. :lol:
mee eens.

sephora30

Als ts dat doet kunnen ze achteraf in ieder geval niet zeggen dat ze niet betaald heeft, maar toch moet dit opgelost worden.

BBCS
Contacteer:

sephora30 schreef:Als ts dat doet kunnen ze achteraf in ieder geval niet zeggen dat ze niet betaald heeft, maar toch moet dit opgelost worden.
Mee eens, maar als CAK niet wil luisteren is escalatie de enige oplossing, hoe vervelend ook.

Het punt is dat escalatie kan, maar dat de TS wel aan de normale betaalverplichting blijft voldoen.

Dan kan de TS totaal niets verweten worden.

Vaak lees je dat mensen dan totaal niet meer gaan betalen, en dan werkt dat in een rechtzaak tegen hen.

CAK is organisatorisch maar zeker administratief werkelijk een puinhoop.
Helaas moet ik dat zeggen.
Wat de TS zeker moet doen is een bezwaarschrift bij CAK indienen en heel duidelijk aangeven dat de TS alleen het originele bedrag zal blijven betalen en de verhoging niet.
Zet alles op schrift. Maak een dossier aan.
Is misschien vervelend, maar misschien kan een incassobureau die later door CAK wordt ingeschakeld iets positiefs voor de TS betekenen.

Zou bij escalatie CAK de rechter inschakelen, heeft de TS wel degelijk een bewijs van dat de TS aan de verplichtingen voldaan heeft en getracht heeft om te communiceren naar CAK, maar dat CAK niet wilde luisteren.

Zelf zou ik die verhogingen niet betalen, alleen het originele bedrag.

sephora30

Ik zou die verhoging ook absoluut niet betalen.

Het is leuk dat het CAK een partner uit de hoge hoed tovert, maar lijkt mij dat als ts duidelijk aangeeft dat ze geen partner heeft de fout makkelijk hersteld kan worden.

Misschien zijn ze stiekem een relatiebureau aan het opzetten :lol:

BBCS
Contacteer:

sephora30 schreef:Misschien zijn ze stiekem een relatiebureau aan het opzetten :lol:
Waar kan men inschrijven? :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij overheidsinstanties moet je formeel gesproken betalen en bezwaar indienen.

BBCS
Contacteer:

alfatrion schreef:Bij overheidsinstanties moet je formeel gesproken betalen en bezwaar indienen.
Dan is dit een uitzondering.

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

bezwaar maken en uitstel vragen over het gedingbedrag, zo werkt het tenminste wel bij een gemeente. dus ik denk ook wel CAK. Gewoon het normale bedrag betalen en meer niet, kunnen ze jou niks verwijten.

mysty

Ongelezen bericht door mysty »

Heel erg bedankt voor alle reactie's. Uiteraard blijf ik mijn normale maandbedrag wel betalen en daarnaast blijf ik ook protesteren. Ook heb ik de belastingdienst gebeld omdat deze (vlgs CAK) het inkomen van mijn vermeende parner aan hun heeft doorgegeven. Maar de belastingdienst stuurt me weer terug naar het CAK omdat deze de rekening stuurden.

Mafvogeltje : bedankt voor je felicitatie! Je bent wel ietsje aan de late kant, want ik schijn al voor 2007 getrouwd te zijn. Ik ben benieuwd of ik een leuk feest had gehad. :D

Leo the emperor: geloof me, ik heb van alles gedaan om het op te lossen met het CAK. Maar het is zó moeilijk om door te dringen bij de helpdesk!! Ze staan me best wel vriendelijk te woord, maar er gebeurd niks.

Ik ben nu alleen nog bang dat ooit een deurwaarder voor mijn deur staat die beslag gaat leggen op mijn inboedel. Je hoort soms zulke rare verhalen daarover!

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kun je niet bij de gemeente een bewijs halen van je ......weet ik wat...waar in
ieder geval instaat dat je ongehuwd bent ?
En dat naar het CAK opsturen.

(natuurlijk die kosten wel terug vragen aan CAK)

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

bij de gemeente kun je wel papieren krijgen waarop staat wat je burgelijke staat is. kost wel wat.

wevera

Ongelezen bericht door wevera »

Het Cak is een waardeloze organisatie die haar taak, o.a. het innen van de verplichte eigen bijdrage volgens de AWBZ, niet goed kan uitvoeren. Voor zover ik het kan waarnemen als gevolg van niet goed op elkaar afgestemde Ict-systemen, terwijl dit bedrijf bol staat van de ict-systemen.

Mijn ervaring met het CAK is zeer slecht. Mijn echtgenote heeft gedurende de periode augustus 2010 t/m februari 2011 gebruik moeten maken van volledige verzorg en verblijf in een instelling voor revalidatie. De volgens de AWBZ verplichte eigen bijdrage is 12.5% van het belastbaar verzamelinkomen. In augustus 2010 kon ikzelf precies uitrekenen wat ik per maand zou moeten betalen en sinds februari 2011 weet ik het totale bedrag, dat is rond de € 2700. Het CAK heeft tot nu toe dit niet kunnen berekenen. We hebben inmiddels al 10 brieven van het CAK met allemaal verschillende bedragen. Van de aangetekende brieven die ik verstuurd heb en waarin we de juiste factuur eisen met het juiste bedrag raakt het CAK in de war. We hebben inmiddels een brief waarin we staat dat we € 790 terug krijgen terwijl er nog niets is betaald.

Het CAK laat zich slachtofferen door de slimme jongens en meisjes uit de ICT-sector. Die zich via slimme trucjes bakken vol belastingeld, het gaat met miljoenen, toe eigenen. Er moeten elke keer weer nieuwe implementaties verricht worden die elke keer weer nieuwe problemen geven, die elke keer weer voor veel geld moeten worden opgelost.
Onze slappe, incompetente CDA/VVD-regering laat dit toe en bezuinigt op de zorg voor gehandicapten, terwijl opheffen van het CAK de beste bezuiniging is.

De zorginstellingen zelf kunnen veel beter hun eigen facturen uitschrijven en de bedragen innen.

Met vriendelijke groet, A.Wever

Gesloten