LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi Ron,

Ja dat heb ik ook, je loopt als het ware een beetje dizzy rond.
Je merkt het ook met lezen, de letters zijn niet meer scherp, let maar op.

Wat is voor jullie allen het beste tijdstip van pilinname?????????????
Ochtend, middag of avond.

X Carla.

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Ron Het scheelt voor mij denk ik een heel eind dat ik al de hele tijd stoned ben van de Xanax. Dus helder ben ik al niet echt, al begint het te wennen. Na 1 zo'n Xanax mag je 3 dagen niet autorijden...

Carla ik neem hem 's ochtends omdat ik van de andere zo onrustig werd en dan was die onrust tegen de avond weer wat weg. Ik kan wbt de citalopram er nog niet zoveel van zeggen dan behalve dat het tot nu toe goed gaat met 's ochtends innemen.

Ik ben ook wel benieuwd naar dat EFT.

Zelf ga ik nu ook naar een orthomoleculaire arts en heb ik voedingssupplementen gekregen, want ik weet zeker dat ik grote te korten heb opgebouwd, want ik heb niet goed voor mijzelf gezorgd, de omega's zijn daar bv een goed voorbeeld van. Ik eet nl geen vis en laat omega's nou erg belangrijk zijn voor het goed functioneren van je hersenen. Ik ga zodra ik weer fatsoenlijk eet ook mijn hele eetpatroon omgooien.

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi Wikky,
Hoe bouw jij de oxazepam af?
En merk je er dan wat van?
Dan kan ik er vast over na gaan denken,vandaar! :wink:
grtjs Bastianne

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi Wikky,

Ik denk dat ik op 5 mg blijf zitten tot na de vakantie.
Daarna ga ik naar de 10 denk ik, als onderhoudsdosis. Het zou nog kunnen dat een 2e afbouwpoging ga doen maar daar moet ik nu nog even niet aan denken.

Ik moet zeggen dat ik vandaag weer redelijk in normale doen ben, heb nog geen huilneiging gehad, joepiiieeeee!
Het klopt dat het goed is om wel aan een huilbui toe te geven maar ja, je wilt zelf niet de hele dag lopen sniffen hè.

Verder ben ik nog niet helemaal helder hoor, dat zal ook nog wel effe duren.
Ik heb 't liefst dat alles een beetje in slow motion gaat dan is het beter te volgen. Drukte en lawaai kan ik nog slecht mee overweg.

Slikken jullie ook allemaal 's ochtends?????

X Carla.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Carla1234 schreef:Hoi Wikky,

Ik denk dat ik op 5 mg blijf zitten tot na de vakantie.
Daarna ga ik naar de 10 denk ik, als onderhoudsdosis. Het zou nog kunnen dat een 2e afbouwpoging ga doen maar daar moet ik nu nog even niet aan denken.

Ik moet zeggen dat ik vandaag weer redelijk in normale doen ben, heb nog geen huilneiging gehad, joepiiieeeee!
Het klopt dat het goed is om wel aan een huilbui toe te geven maar ja, je wilt zelf niet de hele dag lopen sniffen hè.

Verder ben ik nog niet helemaal helder hoor, dat zal ook nog wel effe duren.
Ik heb 't liefst dat alles een beetje in slow motion gaat dan is het beter te volgen. Drukte en lawaai kan ik nog slecht mee overweg.

Slikken jullie ook allemaal 's ochtends?????

Mijn moeder slikt sávonds de citalopram en ze slaapt er heerlijk op . ze slikte de eerste twee weken smorgens maar dat vond ze niet fijn omdat ze de bijwerkingen meer voelde en snachs slaapt ze er goed op

X Carla.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Mijn moeder kan ook absoluut nog niet helder denken . :( soms wel maar zodra ze onzeker word over bv wanneer en hoe veel pillen ze moet nemen dan gaat ze dubbel checken en word ze steeds waziger.
mijn moeder was altijd een zeer heldere vrouw , erg snel ook met de babbel hihi een echte rotterdamse :wink: maar sinds de Burn out begon werd dat steeds minder vooral toen de burn out over sloeg in een depressie .
Mijn God wat zag ik me moeder toen af takelen ..pfffffffff wat is dat moeilijk om te zien ..een sterke knappe vrouw met een vlotte babbel en humor ..die je dan weg ziet zakken in een afhankelijk ,wazig ,afwezig ongelukkig vogeltje en die het ook allemaal niet meer kan volgen als het te snel gaat .

Nu sinds de Citalopram zie ik iets verbetering soms gaat het naar mijn zin iets te langzaam want ik wil natuurlijk zo snel mogelijk mijn moedertje weer terug maar ik denk zelf eerlijk gezegd dat ze nooit meer helemaal de oude zou worden . en dat kom natuurlijk ook omdat je niet voor niks in een depressie terecht kom en je toch wat dingen anders moet gaan doen ,anders moet gaan denken en meer je grensen aan moet gaan geven.
maar om 64 jaar even om te gooien lijkt me geen maki .
en achteraf gezien zoals ik al vaker geschreven heb is ze al 3 jaar niet de zelf ..maar wij wisten maar niet war er was ..dus ze zit al 3 jaar in dit patroon .

Maar in deze donkere tunnel schijnt nu ook af en toe een klein lichtje . ze belde mij net rond half 7 sávonds op om te zeggen dat ze zich zo ontzettend goed voelde ,geen onrust en zelfs een blij gevoel ..die momennten heeft ze nu iets vaker gelukkig , alleen de ochtend is nog erg zwaar .(maar ik lees dat dat bij meerdere is ) verder is haar wereld nog wel erg klein .ze loopt met mij buiten in het park met haar hondje ,ze gaat wel zelf kleine boodschapjes doen ..maar ze gaat bv al 3 jaar niet meer winkelen of een terasje pikken , of lekker bubbelen wat we eerder wel eens deden . en ik hoop eerlijk gezegd dat die dingen ook allemaal terug gaan komen.

Carla mijn moeder slikt nu de Citalopram s;avonds sinds 6 weken zij slaapt er heel erg lekker op en toen ze ze de eerste twee weken smorgens slikte vond ze niet fijn ,te wazig gevoel , te veel bijwerkingen die ze voelde en snachs sliep ze gewoon lekker er op .
verder herken ik vele dingen die jij schrijft waar ik me moeder ook over hoor .

Wikky : ik had jou ergens zien schrijven ..vandaag gaat het goed want ik maak me zelfs weer een beetje op ..en wat denk je me moeder komt vanmiddag binnen en had zich leuk aan gekleed en ze zegt nou dochter ik voel me een stuk beter nou dat ik me leuk aan gekleed heb . dat vond ik zo toevallig want 2 weken geleden intreseerde het haar eigelijk niet en liep ze in een oude joging broek buiten ( zo was ze vroeger nooit)

volgens mij gaan we allemala een beetje de goede kant op ..ook als ik zo jullie verhalen lees ..ook van bastianne en ronv ik lees jullie verhalen met veel plezier ,

ga zo door toppers

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

bastianne schreef:Hoi Wikky,
Hoe bouw jij de oxazepam af?
En merk je er dan wat van?
Dan kan ik er vast over na gaan denken,vandaar! :wink:
grtjs Bastianne
whahaha die bastianne,ze is nog bezig met opbouwen en ze begint al over afbouwen te praten,helemaal geweldig!
zo heb ik het toen gedaan.....
_______________________________________________________
ik ben dus van 15 naar 10 gegaan en heb dat een hele maand gedaan...
toen ben ik van 10 naar 5 gegaan en weer een hele maand gedaan....
toen ben ik van 5 naar 2 en half gegaan en ook weer een maand zo gedaan...
daarna 1 dag wel en 1 dag niet en ook dat zo een maand volgehouden en toen niks meer....
ik heb dan ook helemaal geen last gehad van de bijwerkingen omdat het zo langzaam ging..op wat snelle pols na dan,maar ook dat is over gegaan...
_________________________________________________________

er is lekker veel geschreven,maar nu weet ik nog niet wat EFT betekend...

ik ben vandaag niet veel online geweest want ik ben niet veel thuis geweest,tsja dat krijg je weer hè als je je eigen goed voelt hihi

dochter wat fijn dat jouw moeder zichzelf weer mooi had aangekleed,dat is toch een teken dat ze beter in haar vel gaat zitten.

carla, bekijk het echt even op je gemakje hoor,niks overhaasten,jij voelt zelf het meest hoe je erop reageerd...,dus voorzichtig aan hè

en ron hoe heb jij de dag doorgebracht?

nanda,wat fijn dat je je al na 3 dagen citalopram beter gaat voelen,geniet van die fijne dagen meis..

en nu ga ik mijn bedje in,tot morgen allemaal :wink:

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Maar weer een oxaatje genomen vanmorgen,dacht het wel weer zonder te kunnen maar helaas!
Ik word soms zo moedeloos hiervan,wanneer gaan die cita s nu eens werken ben alweer 4 weken bezig!
En door die oxazepam ben ik weer bang dat de cita s niet gaan werken,pffff lekker ingewikkeld allemaal.
Al met al vallen de ochtenden vies tegen vind ik hoor.
Hopelijk kunnen jullie me moed in spreken.
grtjs Janneke
(ja ja t wordt tijd dat ik mn echte naam maar is ga gebruiken toch?)

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Even een update, maar eerst zeggen dat ik het erg prettig vindt met de steun en de ervaringen hier op het forum.

Maandag 6-6-2011 begonnen met 1 druppel(2mg) woensdag 2druppels(4mg)
vandaag 3 druppels(6mg) de bijwerkingen zijn er wel maar is te doen met langzaam opbouwen.
Nu dus de 5e dag bezig met Citalopram. De bijwerking welke het meest op de voorgrond staan zijn de hoofdpijn en duizelig/wankel op de benen. Verder heb ik last met het focussen van mijn ogen, maar dit kan ook van de hoofdpijn komen?
Verder nog geen goed gevoel gehad :( behalve dan de eerste dag toen ik begon, heel vreemd :?:
Slapen gaat redelijk , wel vroeg wakker maar dat was ook al een symptoom van mijn depressie.
Nou dit was het weer even, straks weer terug hier.

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Maar weer een oxaatje genomen vanmorgen,dacht het wel weer zonder te kunnen maar helaas!
Ik word soms zo moedeloos hiervan,wanneer gaan die cita s nu eens werken ben alweer 4 weken bezig!
En door die oxazepam ben ik weer bang dat de cita s niet gaan werken,pffff lekker ingewikkeld allemaal.
Al met al vallen de ochtenden vies tegen vind ik hoor.
Hopelijk kunnen jullie me moed in spreken.
grtjs Janneke
(ja ja t wordt tijd dat ik mn echte naam maar is ga gebruiken toch?)
Hoi Janneke,

Met de oxaatjes heb ik geen ervaring, maar uit het verleden (lees 2003) weet ik wel dat het bij mij 1,5 maand duurde voordat de citalopram echt zijn werk ging doen er ging weer een wereld voor mij open, zat toen wel op 40mg per dag.
Ik heb toen wel even xanax gehad, maar ben daar na 2 dagen weer mee gestopt, het helpt even maar daarna wordt het erger vond ik.
Ik zou zeggen heb geduld met de citalopram, maar ik ben nu ook pas weer begonnen en ook weer de hoop dat het gaat aanslaan en ja ook ongeduldig :wink: .

Gr, Ron

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi,

Ik voel me 's ochtends ook niet best hoor. De avonden gaan nog het beste, de energie komt 's middags en soms voelt het gewoon een beetje hieperdepieper. En ik ga altijd zo rond 21:30 slapen, dan is de koek wel zo'n beetje op.

Gek hè dat iedereen zulke opstartproblemen heeft!

X Carla.

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Dochter hoe gaat het nu met je moeder en ook met jou natuurlijk :?:
Leuk om te lezen dat je moeder een opleving had met leuk aankleden :) Wikky heeft het ingestraald denk ik :lol:

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Carla1234 schreef:Hoi,

Ik voel me 's ochtends ook niet best hoor. De avonden gaan nog het beste, de energie komt 's middags en soms voelt het gewoon een beetje hieperdepieper. En ik ga altijd zo rond 21:30 slapen, dan is de koek wel zo'n beetje op.

Gek hè dat iedereen zulke opstartproblemen heeft!

X Carla.
Hoi Carla,

Lijkt me heerlijk ff hieperdepiep voelen...de opstartproblemen zien we idd bij iedereen terug ja. Gister was ik zo moe dat ik om 20:30 al op bed lag pfff.
Meestal doe ik dat rond 22:30, maar gister was ik echt ff op.
Wat een nare ziekte toch hè die kl***te depressie/hypochondrie :cry:,
maar goed we wachten weer af op het moment....

Gr, Ron

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hoi Ron

De eerste ochtend na de start van de citalopram voelde mijn hele lijf ook zo raar aan. De avond daarvoor voelde ik het ook in mijn hoofd, niet echt pijn maar een raar gevoel.
Die duizeligheid heb ik ook wat last van, beetje dizzy. Met focussen heb ik niet zoveel moeite.
Ik heb vannacht voor het eerst sinds 2 week heerlijk aaneen gesloten geslapen!
Ook gistermiddag lukte het om even te slapen.

De citalopram kan bij mij nog niet werken dat is te kort dag, maar het geeft al zoveel rust dat ik bijwerkingen verneem, dus dat het gaat werken, maar dat het voor mij zo vol te houden is. Of te wel hoop! En dat maakt al dat ik veel beter kan ontspannen en het kan laten gebeuren.

Ik vergeet nu ook soms mijn Xanax te nemen. En dat ongeduld, ja hoe herkenbaar. Straks belt de arts mij op om te vragen hoe het gaat en hoe nu verder. Ik wil zo graag van die Xanax af, maar ik weet ook donders dat ik geen terugval wil dus dat ik braaf ga doen wat de arts voorsteld en dat zal wel eerst verhogen van de cita zijn. Ik ben benieuwd hoe dat weer gaat voelen.

Fijne dag allemaal vandaag!

Oja dochter, toen ik uit mijn depressie kroop zag je dat ook aan mijn kleding keus. Ik heb het nu nog. Als ik niet happy ben boeit mijn uiterlijk mij niet, maar als ik me goed voel zorg ik dat ik er ook goed uit zie! Goed teken dus. Heel langzaam zullen de goede momenten langer duren en de slechte korter. Zelf is dat moeilijk te zien, anderen zien dat beter. Ik hou nu een dagboek bij zodat ik terug kan lezen en het bewijs in handen heb dat het beter gaat, hoe langzaam ook!

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Carla ik weet niet of jullie allen ook regelmatig vis eten, maar het schijnt dat een te kort aan omega's vooral die start problemen geven. Ik slik nu Krill oil+ een hele sterke. Ik eet geen vis namelijk en de zwangerschappen en borstvoeding hebben dat volledig op gebruikt.
Daarnaast is starten en de confrontaties weer aangaan moeilijk, maar hoe meer positieve ervaringen hoe makkelijker het weer word!

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

hey goedemorgen allemaal.

zo herkenbaar he die ochtenden dat die zo moeilijk zijn , ik ga me moeder zo bellen , daar zie ik altijd een beetje tegen op omdat ik het graag vast wil houden wat ze gisteravond zei :oops: en meestal is het de ochtend niks en dan moet ik haar er weer aan herinderen dat het gisteravond zo goed ging ,meestal is ze dat dan door het rotte gevoel vergeten .

meestal komt me moeder rond een uur of 3 en dan is ze vrij druk ,best wel vrolijk maar ze wil nog wel veel praten over hoe ze zich voelt en dat klinkt dan meestal negatief ,terwijl wat ze uit straalt beter word.
vanavond moeten we weer naar de psy, ik ben benieuwd wat hij zegt ..maar ik denk dat we zo gewoon door moeten gaan .

sinds dat me eigen moeder met deze depressie rond loopt weet ik pas hoe zwaar het is , ik heb het altidj zwaar onderschat en ik dacht altijd mensen draai is ene knop om ..maar nu wete ik pas dat je inderdaad beter ene been kan breken :(
maar mensen vergeet niet dat je er veel sterker uit kom dat heb ik al zo vaak gehoord.

ik voel me op het moment best sterk . maar ook een beetje raar het is net of me gevoellens er even niet zijn ,,kan niet huilen en kan ook niet echt lachen . maar dat zal ook wel me overlevings mechanisme zijn.
na de grote vakantie van de kinderen ga ik zelf ook gesprekken volgens of Curus dat iik ook even aan me zelf gaat werken .
me eigen leer te ontspannen en dingen los kan laten en dingen goed verwerk in plaats van altijd maar weg hollen.

blijf vooral schrijven .

ik schrijf zo nog even hoe het met me moeder deze ochtend gaat

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

ik heb net gebeld en inderdaad ze voelt zich weer zeer rot , altijd die vervelend ochtenden . ze zweet ,is zeer onrustig , je hoort het dan ook aan haar praten.
ze zegt elke ochtend het zelfde zo erg als ik het nu heb heb ik het nooit gehad ..maar de ochtenden zijn gewoon altijd het zelfde.

en nu maar weer afwachten hoe het vanmiddag gaat :cry:

als jullie je zo rot in de ochtend voelen ,,vergeten jullie dan ook dat het smiddags wel weer beter gaat ?

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

dochter38 schreef:ik heb net gebeld en inderdaad ze voelt zich weer zeer rot , altijd die vervelend ochtenden . ze zweet ,is zeer onrustig , je hoort het dan ook aan haar praten.
ze zegt elke ochtend het zelfde zo erg als ik het nu heb heb ik het nooit gehad ..maar de ochtenden zijn gewoon altijd het zelfde.

en nu maar weer afwachten hoe het vanmiddag gaat :cry:

als jullie je zo rot in de ochtend voelen ,,vergeten jullie dan ook dat het smiddags wel weer beter gaat ?
Hoi dochter,

Vervelend hoor, nee je denkt niet meer aan je "goed" voelen het slecht voelen heeft dan helaas de overhand en je vergeet de "goede" periode.
op naar de middag maar en hopen dat het beter gaat.
Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

moggel...

janneke dan maar hè :) de ochtenden zijn het moeilijkst,dat vind ik ook nog steeds hoor,alhoewel ik al 5 weken bezig ben..
ik gebruik ook nog elke morgen een halve oxa, en als ik het nodig heb dan neem ik smiddags nog een halve..
gisteren heb ik 2 keer een halve op en dan spreken we nog maar van 10 mg,dat is niks joh..
enne...ik ben ook niet voor dat spul,maarja we hebben het ffe nodig :!:
maar je moet niet het gevoel krijgen dat de cita niks doet omdat je oxa gebruikt want dat is niet waar hoor,de oxa maakt het even wat draaglijker.
ik moet vanmiddag op controle bij de huisarts,ik ben benieuwd,ik laat het nog wel weten hoor straks..
maar de morgens zijn gewoon vervelend,alhoewel er wel verbetering in komt nu..
ik heb smorgens zo`n last van trillende handen,herkennen jullie dit ook?
we maken er weer een gezellig dagje van met zijn allen hier whaha :lol:

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

dank je wel Ron .

we hopen er weer het beste van .

hoe is het nou met jou ?

Gesloten