LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

wikky schreef:moggel...

janneke dan maar hè :) de ochtenden zijn het moeilijkst,dat vind ik ook nog steeds hoor,alhoewel ik al 5 weken bezig ben..
ik gebruik ook nog elke morgen een halve oxa, en als ik het nodig heb dan neem ik smiddags nog een halve..
gisteren heb ik 2 keer een halve op en dan spreken we nog maar van 10 mg,dat is niks joh..
enne...ik ben ook niet voor dat spul,maarja we hebben het ffe nodig :!:
maar je moet niet het gevoel krijgen dat de cita niks doet omdat je oxa gebruikt want dat is niet waar hoor,de oxa maakt het even wat draaglijker.
ik moet vanmiddag op controle bij de huisarts,ik ben benieuwd,ik laat het nog wel weten hoor straks..
maar de morgens zijn gewoon vervelend,alhoewel er wel verbetering in komt nu..
ik heb smorgens zo`n last van trillende handen,herkennen jullie dit ook?
we maken er weer een gezellig dagje van met zijn allen hier whaha :lol:
succes bij de huisarts . ik heb wel eens gelezen als je trillende handen heb moet je een dextro nemen dan gaat dat weg

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Hoe gaat het vandaag met iedereen?

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

Hi allemaal.

ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest en ze vond dat ik het beste door kon gaan met 20 mg en over een maandje terug komen,tenzij er iets aan de hand is.
ik mag zonodig de oxazepam blijven gebruiken,maar als ik het niet nodig heb dan neem ik het ook niet,ik heb vandaag pas een have op..

hoe gaat het met de rest hier?
geen bericht is goed bericht :lol:

groetjes wikky

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hoi

Ik heb net het advies gekregen om eerst de week vol te maken met 10 mg en dan weer te gaan ophogen met 5 of 10 mg. Xanax nog gewoon blijven gebruiken.
Ze wil me op 20 mg hebben en ze zegt dat je na 2 weken (bij een angststoornis) al verbetering moet gaan zien.

Klinkt goed Wikky zo bouw je de oxa al van zelf af ja!

Als ik het goed heb schrijven hier nu

Wikky, Ron, Janneke, dochter, Carla, heb ik dat goed of mis ik nog iemand?

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

ronv hoe is het met jou zelf?

een lang leven : ben je echte naam kwijt 8) ik begin ook een beetje vergeetachtig te worden. maar wat is xanax?

ik moet vanavond naar de psy met me ma .
dus dan heb ik weer nieuws.

vanmiddag was het ook niks met me ma maar dat is elke vrijdag als we naar de psy gaan dus daar kan het ook aan liggen ,mischien extra gespannen.

tot snel .

hebben jullie nog plannen voor dit pinkster weekend ?

Groetjes San ( hihi hier ook mijn naam )

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi,

Nou.....iedereen is weer flink in de pen gekropen vandaag, gezellig!

Hier gaat 't vandaag ietsje minder. Ik zie heel wazig en tussen de middag had ik dat huilerige gevoel weer.
Zit nu vandaag op de 5e dag met 5 mg.

Ben maar gewoon gaan lezen vandaag maar kan me erg moeilijk op tekst concentreren.
Het zweverige en het concentratieprobleem wijt ik aan de bijwerking van de citalopram dus daar maak ik mij op zich geen zorgen om.

Het huilerige baart mij meer zorgen. Misschien dat het toch nog een restje van de burnout is. Maar help.... ik hoopte dat die ellende voorbij was!
Dus ik maak ook maar even pas op de plaats.
Doe alleen de dingen die ik wil doen, en zeg bijv de voor mij minder leuke dingen maar af, zoals een verjaardag waar ik geen zin in heb.
Ik kan het nu toch allemaal niet goed volgen dus dan zit ik daar ook voor niks, toch??!!

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

we hebben nu ,ron,san,nanda,carla en janneke,ik ben wilma :P

ik weet eigenlijk ook niet wat xanax voor spul is,ben ook een beetje dom hihi...

het klopt nanda,dat je na 2 weken op 20 mg al duidelijk verbetering moet hebben,tenminste zo gaat het bij mij wel,ik zit morgen op 20 mg en ik voel me echt goed joh.
ik heb zelfs vandaag maar een halve oxazepam op(5mg) en daar ben ik best trots op,mar wie weet heb ik morgen weer wat meer nodig,dat zou zo maar kunnen..

san,het is goed mogelijk dat jouw moeder op vrijdag extra gespannen is omdat ze naar de psycohoog / psychiater moet,
ik heb dat ook hoor,dan is het net of je wat gespannen bent.
veel succes vanavond!

carla,5 mg is natuurlijk maar een heel klein beetje hè,misschien kun je eens overleggen met de dokter of je wat mag verhogen,dan zul je je snel weer wat beterder gaan voelen..

ron en janneke,hoe gaat het met jullie,tis stil aan de overkant :lol:

wij gaan niet veel doen met de pinksterdagen,misschien even naar jazz in duketown,dat word in den bosch gehouden en is altijd wel leuk om eens rond te lopen,en verder gaan we zondag bij vrienden op visite,lekker met zijn allen een hapje eten en daarna een potje kaarten :mrgreen:
over 2 weken gaan we met de kinderen en kleinkinderen een weekendje naar centerparcs toe,daar kijk ik nu echt naar uit,terwijl ik er 3 weken gelden nog niet aan moest denken,hoe is het toch mogelijk hè,wat zijn die pillen toch goed :mrgreen:

tot laters,gr wilma :lol:

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Fijn om nu alle namen op een rij te hebben.

Carla dat je meer huilerig bent komt om dat de citalopram je stemming of paniek eerst verergergd, dat betekend dat het begint te werken (zei mijn arts), daarom is het eerst ook zo doorbijten. Maar huil het er maar goed uit, dat is beter dan opkroppen of zoek iemand waarbij je kunt uithuilen of klagen. Of doe het lekker hier! Klaag maar dat het *** en kloten is, want dat is het nu ook even met de start!

San Xanax is een kalmeringsmiddel net als oxa maar werkt net even anders en voor mij beter. Het speelt in op je angst. Laatst onweerde het hier flink en het deed me praktisch niks terwijl ik bang ben van onweer (inslag meegemaakt). Het maakt dat ik minder snel een aanval krijg en als ik hem krijg is het niet zo heftig.
Ik kreeg vandaag visite en merk dan ook direct weer spanning. Het gewoon doen is makkelijker haast dan er tegen aan zien, maar dat moet juist straks beter worden als de cita aanslaat.

Carla het leven draait ook om jou, jij bent het belangrijkste in je leven. Zo cliche, maar als je niet goed voor jezelf zorgt kun je dat ook niet voor een ander.
Ik hoor het mezelf zeggen terwijl ik er zelf ook weer zo mee de mist in gegaan ben :lol:

Wilma wat fijn dat het bij jou al zo begint te helpen en dat de oxa in de kast blijven (bijna dan). Als je weer eens een dag meer nodig hebt dan zij dat zo, het zal met veel geduld en ups en downs vast weer beter worden!

Groetjes!

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi,
Hier gaat het allemaal zo n gangetje.
Wordt erg ongeduldig wanneer werken die snertpillen nu eens!!!
Wikky, jij zei in t vorige bericht dat je na 2 wk verbetering voelde dat dacht ik ook maar de laatste week is gewoon noppes.
Vraag me af hoe dat nu weer kan.
Jij had toch ook weer effe een dipje een poosje terug??

Ron hoe is het met jou?

Dochter,hopelijk heeft je moeder een goede dag gehad.

Carla hoe gaat het met jou?

Ik ga de avond in vindt ik altijd de gezelligste tijd van de dag!
Morgen zien we wel weer :wink:

grtjs Janneke

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi,


5 mg is inderdaad weinig. Ik wil ook naar de 10 mg, maar ik denk dat ik dat na de vakantie doe. Hoewel ik wel de neiging heb om het nu te doen, maar ik wil
volgende week niet helemaal suf zijn.

Maare..... jullie slikken er ook nog allemaal pammetjes bij zie ik.
Waar zijn die dan voor? Voor kalmering?
Ik slik de citalopram oa voor stemmingsverbetering en tegen angst.

X Carla.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:Fijn om nu alle namen op een rij te hebben.

Carla dat je meer huilerig bent komt om dat de citalopram je stemming of paniek eerst verergergd, dat betekend dat het begint te werken (zei mijn arts), daarom is het eerst ook zo doorbijten. Maar huil het er maar goed uit, dat is beter dan opkroppen of zoek iemand waarbij je kunt uithuilen of klagen. Of doe het lekker hier! Klaag maar dat het *** en kloten is, want dat is het nu ook even met de start!

San Xanax is een kalmeringsmiddel net als oxa maar werkt net even anders en voor mij beter. Het speelt in op je angst. Laatst onweerde het hier flink en het deed me praktisch niks terwijl ik bang ben van onweer (inslag meegemaakt). Het maakt dat ik minder snel een aanval krijg en als ik hem krijg is het niet zo heftig.
Ik kreeg vandaag visite en merk dan ook direct weer spanning. Het gewoon doen is makkelijker haast dan er tegen aan zien, maar dat moet juist straks beter worden als de cita aanslaat.

Carla het leven draait ook om jou, jij bent het belangrijkste in je leven. Zo cliche, maar als je niet goed voor jezelf zorgt kun je dat ook niet voor een ander.
Ik hoor het mezelf zeggen terwijl ik er zelf ook weer zo mee de mist in gegaan ben :lol:

Wilma wat fijn dat het bij jou al zo begint te helpen en dat de oxa in de kast blijven (bijna dan). Als je weer eens een dag meer nodig hebt dan zij dat zo, het zal met veel geduld en ups en downs vast weer beter worden!

Groetjes!

goedeavond een leven lang leven :D
je raad nooit wat me moeder er nu bij gekregen heb ? Xanax toevallig he ?
ze krijgt 0.5 mg want de pammetjes helpen bij me moeder niet meer en de xanax schijnen iets sterker en langer te werken. de seroquel moet me moeder nu laten liggen want daar werd ze teveel zombie van daar voelde ze zicht niet fijn bij.
zij moet de xanax nemen smorgens als ze even uit bed gaat om te plassen en dan op de nuchtere maag want het duurt een uur voordat het werkt en dan schiet ze niet naar de onrust als het goed is ..dus voordat de onrust in de ochtend kom moet ze Xanax nemen ik ben benieuwd en ik hoop dat het werkt.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

bastianne schreef:Hoi hoi,
Hier gaat het allemaal zo n gangetje.
Wordt erg ongeduldig wanneer werken die snertpillen nu eens!!!
Wikky, jij zei in t vorige bericht dat je na 2 wk verbetering voelde dat dacht ik ook maar de laatste week is gewoon noppes.
Vraag me af hoe dat nu weer kan.
Jij had toch ook weer effe een dipje een poosje terug??

Ron hoe is het met jou?

Dochter,hopelijk heeft je moeder een goede dag gehad.

Carla hoe gaat het met jou?

Ik ga de avond in vindt ik altijd de gezelligste tijd van de dag!
Morgen zien we wel weer :wink:

grtjs Janneke

echt herkenbaar janneke , me moeder voelt zich sávonds ook top ..we hebben net zelfs gelachen toen we thuis kwamen van de psyc hahah echt even lol gehad ze stikte bijna in de koekje hahah van het lachen . zullen ook wel spanningen geweest zijn die er uit kwamen toen we weer thuis waren hahah

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Carla1234 schreef:Hoi,


5 mg is inderdaad weinig. Ik wil ook naar de 10 mg, maar ik denk dat ik dat na de vakantie doe. Hoewel ik wel de neiging heb om het nu te doen, maar ik wil
volgende week niet helemaal suf zijn.

Maare..... jullie slikken er ook nog allemaal pammetjes bij zie ik.
Waar zijn die dan voor? Voor kalmering?
Ik slik de citalopram oa voor stemmingsverbetering en tegen angst.

X Carla.
de pammetjes die ze er bij krijgen is inderdaad voor de kalmering maar ook om de scherpe randjes van de eerste bijwerkingen er af te halen .

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

bastianne schreef:Hoi hoi,
Hier gaat het allemaal zo n gangetje.
Wordt erg ongeduldig wanneer werken die snertpillen nu eens!!!
Wikky, jij zei in t vorige bericht dat je na 2 wk verbetering voelde dat dacht ik ook maar de laatste week is gewoon noppes.
Vraag me af hoe dat nu weer kan.
Jij had toch ook weer effe een dipje een poosje terug??
ha janneke,ik bedoelde dat ik nu vandaag,zaterdag dan,2 weken aan de 20 mg zit en nu die 2 weken voorbij zijn begin ik me met de dag beter te voelen..
hoelang ben jij nu op 20 mg,of was jij nog niet zo ver dat je op 20 zit,ik haal op het moment iedereen door elkaar whahaa..
ik heb het vandaag met een halve oxazepam gedaan,ik ben gewoon trots op mezelf,morgen kijk ik maar weer verder,toch!

san,wat fijn dat je moeder zelfs weer lekker gelachen heeft,ik denk dat ze er echt op vooruit zal gaan nu ze die ene pil mag laten staan.ik hoop het echt voor haar,het heeft lang genoeg geduurd voor dat menske..

carla,ik slik die oxazepammetje om de ergste bijwerkingen een beetje te onderdrukken.
ik heb als bijwerking dat ik af en toe nog wat tril en dan neem ik gewoon zo`n halve oxazepam en dan word het weer rustiger,maar vandaag gaat het echt kei goed!
ik heb gezeten op 3 a 4 halve oxazepams en vandaag pas eentje dus dat gebruik van die oxazepam word vanzelf minder als je je weer goed gaat voelen..

ik wens jullie een goed nachtrust toe en tot morgen...

liefs wilma

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Mogge,
ik zit sinds een halve week op 30mg nu.
Vandaar dat ik me deze week niet helemaal goed voelde denk ik.
Maarja dat gaat ook wel weer een keer over...
Slik het nu alles bij elkaar 4,5 weken.
Middagen en avonden gaan goed ook door de pammetjes denk ik.
Maar k hoop dat het snel zonder pammen kan.
Hoe is het met iedereen?
grtjs Janneke

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Mogge,

Hier alles oké. Ben net wakker dus het is weer even afwachten :D .
Net mijn ontbijtje op en de zon schijnt hier nog een beetje.

Ga vandaag met moeders en vriendinnen op pad. Ben heel erg benieuw hoe ik mij daar bij voel en of ik het volhou vandaag.
Daarbij hoop ik dat ik ook gewoon gezellig mee kan doen. Ik voel me niet zo praterig de laatste tijd.
Maar goed, de verjaardag v vanavond is afgezegd dus dat geeft mij een beetje lucht.
Ben al wel druk bezig voor de vakantie, wat neem ik mee enz, enz, en merk dat dat ook te druk is voor mij.
Zat er maar een aan en uit knop op een hoofd hé!

Nou , ik ben benieuwd wat vandaag ons brengt.

Succes allemaal!!!
X

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Goedemiddag

Hier een slechte nacht gehad. Mijn zoontje heeft zo'n nare hoest. Ik heb hem bij mij in bed genomen, maar ja dat slaapt niet zo best. En ik heb weer iets om me zorgen over te maken en te piekeren, bah.
Nu ben ik moe en nerveus.
Hopelijk straks nog even slapen.

Veel plezier Carla en inderdaad kon je je kop maar eens even stil zetten en gewoon genieten!
Maar ja daar zit nu juist het probleem bij ons he?! Nu maar hopen dat we deze tijd eerst rustig doorkomen tot dat de cita ons een handje gaat helpen.

Fijne dag vandaag allemaal!

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Hoi hoi,
Hier gaat het allemaal zo n gangetje.
Wordt erg ongeduldig wanneer werken die snertpillen nu eens!!!
Wikky, jij zei in t vorige bericht dat je na 2 wk verbetering voelde dat dacht ik ook maar de laatste week is gewoon noppes.
Vraag me af hoe dat nu weer kan.
Jij had toch ook weer effe een dipje een poosje terug??

Ron hoe is het met jou?

Dochter,hopelijk heeft je moeder een goede dag gehad.

Carla hoe gaat het met jou?

Ik ga de avond in vindt ik altijd de gezelligste tijd van de dag!
Morgen zien we wel weer :wink:

grtjs Janneke
Hoi bastianne,

Bale heel veel hoofdpijn en misselijk.
Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Heeft iemand ook ervaring met die f**ck*ng hoofdpijn en misselijkheid :?:
Echt niet te harden die hoofdpijn, kan mij van een aantal jaren terug niet herinneren dat ik ook zo'n hoofdpijn heb gehad. :(

Zit nu op 3 druppels (6mg) en zit nu op de 6e dag Citalopram.

Gr, Ron

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

ronv schreef:Hoi all,

Heeft iemand ook ervaring met die f**ck*ng hoofdpijn en misselijkheid :?:
Echt niet te harden die hoofdpijn, kan mij van een aantal jaren terug niet herinneren dat ik ook zo'n hoofdpijn heb gehad. :(

Zit nu op 3 druppels (6mg) en zit nu op de 6e dag Citalopram.

Gr, Ron
ik kan me voorstellen dat dat gruwelijk balen is . die hoofdpijn er bij en zeker als je je al zo rot voelt.
ik heb me moeder wel veel over misselijkheid gehoord en af en toe een beetje hoofdpijn , de misselijkheid is weg gegaan met seroquel (die slikt ze nu niet meer) en de hoofdpijn een paracetemol. even door zetten Ron het gaat echt allemaal over.

succes allemaal vandaag .

Gesloten