LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

San
Wat ik me net nog bedacht, is dat ik vind dat oxa mijn spieren wel ontspant en wat duf maakt, maar niet de innerlijke onrust wegneemt. Met Xanax ontspant mijn innerlijk meer en mijn onrust zit vooral inwendig. Dus ik voel meer een ontspanning van binnenuit.

Ron dat grieperige gevoel is ook wat ik de eerste dagen had na de start. Dinsdag ga ik verhogen en zal ik vertellen hoe dat dan voelt. En moe, tja dat was ik al, ik ben uitgeput waardoor de paniek toesloeg. Dus ja moe ben ik zowiezo al. Ik ga 's middags even liggen, dan wil de avond beter. Want als ik niet genoeg rust word ik direct weer nerveuzer.
En voor verbetering, als ik dat allemaal zo hoor moet je dan echt zo'n 2 week op de juiste dosering zitten. En ik weet als je er op wacht duren de dagen zoooooo lang!!!
Sterkte!

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

o ja wat me wel heel erg opvalt .

als me moeder een paar goede uuurtjes heeft .dan zegt ze ook ik voel me heerlijk en de wereld kijkt iets vrolijker (dat is pas gekomen toen ze de Cita 6 weken slikte ongeveer ( ze is nu wel verhoogt omdat die momenten nog te weinig en te kort zijn maar die momenten zijn er wel)
maar als het dan weer ochtend is dan vergeet ze dat ze ook goede korte momenten heeft en dan is het al weken vervelend (in haar ogen)
en de psy zei zodra ze door heeft dat die rot uurtjes ook weer over gaan dan ben je al weer een fase verder.

en wat jullie ook moeten onthouden (proberen) hoe voelde je je voordat je aan de antidepresiva begon ?
waarschijnlijk ook vreselijk en daarom heb je de pillen gehad en nu zit je in de opbouw fase en ben je wel op weg naar verlichting :D
dus ga zo door en blijf vertrouwen houden.

Ik zie bv dat wikky wel al weet als ze het smorgens zwaar heeft . dat dat later op de dag weer weg trekt (dus wikky is al weer een fase verder) die fase moet me moeder nog krijgen . het negative onthou je eerder als het positive.

mischien een beetje warrig allemaal haha moeilijk te schrijven wat ik precies bedoel.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:San
Wat ik me net nog bedacht, is dat ik vind dat oxa mijn spieren wel ontspant en wat duf maakt, maar niet de innerlijke onrust wegneemt. Met Xanax ontspant mijn innerlijk meer en mijn onrust zit vooral inwendig. Dus ik voel meer een ontspanning van binnenuit.

Ron dat grieperige gevoel is ook wat ik de eerste dagen had na de start. Dinsdag ga ik verhogen en zal ik vertellen hoe dat dan voelt. En moe, tja dat was ik al, ik ben uitgeput waardoor de paniek toesloeg. Dus ja moe ben ik zowiezo al. Ik ga 's middags even liggen, dan wil de avond beter. Want als ik niet genoeg rust word ik direct weer nerveuzer.
En voor verbetering, als ik dat allemaal zo hoor moet je dan echt zo'n 2 week op de juiste dosering zitten. En ik weet als je er op wacht duren de dagen zoooooo lang!!!
Sterkte!

hihi wij zitten tegelijk op het forum opeens zie ik jou bericht staan .
dank je voor de duidelijek uit leg ,ik denk dat de Xanax zo ook voro me moeder werkt tot nu toe .
ze heeft alleen vanmorgen op de nuchtere maag nog maar 0.5 mg gepakt en verder niet meer nodig gehad ,ze voelde zich erg duf in het hoofd ze zei of dat ik dronken ben dat vond ze iets minder .maar in de loop van de middag werd dat beter merkte ik .
maar de oxa had me moeder steeds meer voro nodig om de onrust weg te krijgen dus vandaar dat ze xanax voor heben geschreven en tot nu toe vind ik dat die goed werkt bij me Ma

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Ik hoop dat de Xanax net zo goed voor je moeder werkt als voor mij. Ik hou op aanraden van de psychiater mijn spiegel Xanax op peil. Geen schommelingen met kans op terugval, omdat ik daar geestelijk en lichamelijk te zwak voor ben. Dus voor mij 2x daags 1 mg Xanax ondanks dat ik merk dat ik het niet altijd meer nodig heb. Maar goed straks met de ophoging kan ik weer mooi terugvallen op de Xanax, geeft een veilig gevoel.

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ben nu pas thuis,wat heb ik een fijne dag gehad vandaag :!:
ik heb wel vanmorgen en tegen de avond een halve oxa gepakt omdat ik weer dat trillen had,maar voor de rest een heerlijke ontspannen dagje.
we zijn bij die vrienden blijven eten en hebben zelf nog zitten kaarten,en als je zo aan het kaarten bent dan denk je nergens meer aan..
ik kom morgen weer terug want ik kruip nu mijn bedje in,welterusten allemaal

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Fijn Wilma. Gewoon domweg genieten en niet nadenken!
Hier speel ik veel Rummikub en ondaks de Xanax weet ik ook nog af en toe te winnen! :lol:

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Ik heb gisteren trouwens te veel gedaan. Ik merk dat mijn uitputting de grootste trikker is voor angstaanvallen. Gisteravond was weer flink kl****.
Ik moet ook mijn uitputting aanpakken. Nu aan het kijken voor structurele gezinshulp, ik ben gewoon zo op....

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Wat een k@#* ochtend, vandaag opgehoogt naar 5 druppels(10mg) pfff

Gr, Ron

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag gaan verhogen naar 7,5 mg, om zo langzaam naar de 10 mg te gaan.
Ik hak de pillen gewoon zelf in stukjes.
Gisteren had ik ook een vrij goede dag. Ben oa wezen eten met 6 man, en ik merk dat ik niet tegen het drukke geklets kan. Dat harde praten, het door elkaar praten. Heel irritant.
Ben vandaag wel erg moe merk ik. Ik doe het dan ook maar rustig aan.

Verder ga ik morgen op vakantie dus ik ben er de komende tijd niet.
Ik hoop dat het op vakantie goed gaat, ben er wel een beetje huiverig voor maar ja.....het is afwachten.

Nou zet 'm op allemaal!!!!

Groetjes Carla.

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hallo sorry dat jullie gisteren niks van me gehoord hebben.
K had een drukke zondag maar t ging aardig goed dus we houden de moed erin..
Jullie ook hoor,echt er komt een tijd dat het af en toe iets beter gaat en je denkt"he da s een tijd geleden dat ik me zo goed voelde".
IK dacht ook dat ik nooit meer blij kon zijn en kon geneiten maar af en toe komt het toch weer een poosje terug en daar ben ik al blij mee hoor..
Alleen als het weer niet gaat vergeet ik inderdaad de goede momenten ook .
Dus dochter dat jouw moeder dat heeft is voor mij heel herkenbaar..
Hopelijk gaat het met ons allemaa de goede kant weer op ik word het ook wel zat hoor pffffff...
Wilma fijn dat je een leuke dag hebt gehad gisteren.
Ron hou de moed erin hoor,het gaat over echt!!
Carla ook veel succes vandaag.
Een leven lang leren,jij ook zet hem op he??
Probeer ik het ook oke???
grtjs janneke

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Carla1234 schreef:Hoi allemaal,

Ik ben vandaag gaan verhogen naar 7,5 mg, om zo langzaam naar de 10 mg te gaan.
Ik hak de pillen gewoon zelf in stukjes.
Gisteren had ik ook een vrij goede dag. Ben oa wezen eten met 6 man, en ik merk dat ik niet tegen het drukke geklets kan. Dat harde praten, het door elkaar praten. Heel irritant.
Ben vandaag wel erg moe merk ik. Ik doe het dan ook maar rustig aan.

Verder ga ik morgen op vakantie dus ik ben er de komende tijd niet.
Ik hoop dat het op vakantie goed gaat, ben er wel een beetje huiverig voor maar ja.....het is afwachten.

Nou zet 'm op allemaal!!!!

Groetjes Carla.
Hoi Carla,
Fijne vakantie toegewenst geniet ervan, hoop dat het goed zal gaan.

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Hallo sorry dat jullie gisteren niks van me gehoord hebben.
K had een drukke zondag maar t ging aardig goed dus we houden de moed erin..
Jullie ook hoor,echt er komt een tijd dat het af en toe iets beter gaat en je denkt"he da s een tijd geleden dat ik me zo goed voelde".
IK dacht ook dat ik nooit meer blij kon zijn en kon geneiten maar af en toe komt het toch weer een poosje terug en daar ben ik al blij mee hoor..
Alleen als het weer niet gaat vergeet ik inderdaad de goede momenten ook .
Dus dochter dat jouw moeder dat heeft is voor mij heel herkenbaar..
Hopelijk gaat het met ons allemaa de goede kant weer op ik word het ook wel zat hoor pffffff...
Wilma fijn dat je een leuke dag hebt gehad gisteren.
Ron hou de moed erin hoor,het gaat over echt!!
Carla ook veel succes vandaag.
Een leven lang leren,jij ook zet hem op he??
Probeer ik het ook oke???
grtjs janneke
Hoi Janneke,
Fijn dat je goede momenten hebt hoor ga zo door.

Ik wou dat ik al een paar maanden verder was pffff ben het zo zat, al kwam er maar alvast 1 dagje dat ik het positieve weer zag :?
Het is zwaar, maar ik blijf doorgaan...

Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

Een leven lang leren schreef:Ik heb gisteren trouwens te veel gedaan. Ik merk dat mijn uitputting de grootste trikker is voor angstaanvallen. Gisteravond was weer flink kl****.
Ik moet ook mijn uitputting aanpakken. Nu aan het kijken voor structurele gezinshulp, ik ben gewoon zo op....
nanda,misschien is dat niet zo`n slecht idee om even wat gezinshulp te hebben,dan kun je even aan jezelf denken.
ik doe ook maar het hoognodige in huis en zoek het niet om b.v ramen te zemen of deuren te soppen,maar dat komt wel weer hoor ppff
probeer het rustig aan te doen en op tijd je rust te nemen :!:

liefs wilma

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

carla,ik wens je een heel fijne vakantie en vooral genieten hè :wink:

janneke,wat fijn dat je er al zo`n goede dagen bij hebt,geweldig joh :!:
zie je dat er al steeds meer goede dagen komen,toppie..

ron, het zit jou ook nog niet erg mee hè :(
misschien dat je beter even naar de dokter terug kunt gaan en even overleggen wat je het beste kunt doen,misschien moet je wel ineens met 20mg beginnen..
weet je waarom ik dit zeg?
ik was 3 jaar gelden ook ineens begonnen met 20 mg en ik heb wel even flink last gehad toen van de bijwerkingen en op een gegeven moment ging dat over..en voelde ik me meteen goed.
nu was ik begonnen met 10,toen 15 en toen naar 20 en nu zit ik sinds 2 weken op 20 en het gaat steeds beterder met me..
maar mijn man zei gisteren tegen mij..weet je toen jij 3 jaar geleden ineens met 20 begon was je veel sneller de oude als nu,want u krijg je bij elke ophoging weer die vervelende bijwerkingen,en hij heeft gelijk. :idea:
3 jaar geleden ging het veel sneller als nu met elke keer op te hogen..
misschien zou dat iets zijn om met de huisarts over te spreken..ik zeg ook zomaar iets hoor :P
kop op hè ron :wink:

Carla1234
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 jun 2011 12:27

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Carla1234 »

Hoi,

Dank je, ik hoop dat het een leuke vakantie wordt!
Ben al druk aan het pakken. Wat een gedoe altijd. Ik heb ook weer veel te veel gepakt dus moet me nog even buigen ever de afvallers.

Ron, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Het gaat soms langzaam maar het komt, let maar op! Misschien is de tip van Wilma wel een goede?!

Janneke wat fijn dat je een goede dag hebt gehad, dat geeft de burger weer moed toch.

En Wilma, super data het gister zo goed ging, geeft weer nieuwe energie hé?!

Nou allemaal, succes & zet 'm op! Tot binnenkort!

X Carla.

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Veel plezier Carla!

Dank je Wilma. Ik vind het wel een hele stap, maar ik leun nu zo op mijn mantelzorgers en uitputting is niet zo maar weer even over.

Wbt ophogen, ik denk dat sneller ophogen misschien ook beter is. Want elke ophoging voel je en als je dat in hele kleine stapjes doet voel je je langere tijd steeds ziek. En met grotere stappen voel je je misschien even zieker, maar is het hopelijk ook gauwer over. Maar goed het moet wel haalbaar zijn, want als je wilt gaan stoppen doordat je je te ziek voelt moet ook niet. Lastig hoor, een ieder kan dat toch het beste zelf bepalen.

Fijn Janneke dat je weer een goede ervaring gehad hebt!

Ik heb trouwens nog steeds last van mijn darmen, misschien ook nog wel iets verkeerd gegeten? En dan in combi met de Cita, erg balen...

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi allemaal,
Ja ik had gisteren en goede dag maar ik vergat te melden dat het ook wel door de oxazepam kwam denk ik..
Ik wil zo graag dat het zonder oxa goed gaat.
Maar een mens kan ook te veel willen.
Iedereen weer veel succes ook morgen ..
grtjs janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

komt vanzelf janneke,vandaag of morgen dan gaat het zo goed met je dat je er nog geen erg in hebt dat je ooit oxazepam gebruikte..
ik weet toch niet meer of ik er vanmorgen nog op heb whahaha
maar in ieder geval heb ik verder de hele dag niks meer op van oxa en het gaat nog steeds goed met me..
slaap allemaal lekker vannacht en morgen weer een nieuwe dag..

trusten allemaal

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Goedemorgen allemaal.

Vandaag van 10 naar 20 mg gegaan. Ik ben erg benieuwd en toch wel weer nerveus. Maar gewoon doen, das beter dan er tegen aanzien.
Ook krijg ik vandaag hopelijk telefoon over eventuele gezinshulp.
Succes allemaal vandaag.
En wat Wilma zegt; op den duur vergeet je je kalmeringstabletten.

Liefs Nanda

En ik hou jullie op de hoogte.

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Vandaag maar niet naar werk, voel me echt hondsberoerd. Hadden jullie ook last van zo erg griep/ ziek gevoel?
Net weer een druppel erbij 6 druppels ( 12 mg).
Blijf wel ff op bed :(

Gr. Ron

Gesloten