LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Lupa

Re: ***BROKKENMAFFIA****

Ongelezen bericht door Lupa »

beste bul,
volgens me ben je een hele oud norsig mannetje, je doet niks anders dan beledigen, en waarom???
waarom ga je er van uit dat chooky zak geld krijgt van de man?
ben je zo consevatief ? misschien is het wel andersom, dat de man geld krijgt van chooky.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

brokkenmafia mag wel veranderd worden in mafia

naomi hendriks

Ongelezen bericht door naomi hendriks »

Tja.. nou kan ik natuurlijk niet achterblijven :-)
howel het natuurlijk wel erg off-topic is
PW en bullenmans. ik ga heel ver met jullie mee.
ik vind het inderdaad getuigen van dierenliefde omde bewuste boxer "niet " te kopen.
junks die gestolen pups verkopen en broodfokkers en dierenwarenhuizen zoals jij die beschreef zijn er allen op uit om de mensen om hun zwakste punt te treffen.
instinctief wil je iets wat jong en weerloos is beschermen en je denkt altijd dat het beestje het bij jou beter heeft dan bij iemand anders.
Op die sentimenten spelen ze in. en dat het lukt zien we dagelijks. dat impuls aankopen altijd af te raden zijn wordt gestaafd door het feit dat de meeste impulsaankopen slechte aankopen zijn en honden die in een inpuls worden aangeschafd worden vaak na wat langere overpijnzingen weer van de hand gedaan.
dus. het ideale beeld voor ogen is dat iedereen alléén weloverwogen een hond aangeschaft en zich ervan kan vergewissen dat het een kerngezondhondje betreft. ( en dit in stand houdt met een verse natuurlijke voeding , hahahaha)
wij zijn toch niet masochistisch? we zien de DA liever nooit dan Vaak.
een stumpertje aanschaffen is gewoon dom. tenzij je moeder theresa heet.
en als je dan toch bewust een goede daad wilt doen, koop dan een kerngezond, lief afdankertje uit het asiel.
maaarrrrrrr heeeeee! we gaan nog steeds uit van een hypotethische kwestie hoor.
een hypothetische vrouw met een hypothetisch probleem die tijdens een tripje naar amsterdam een op sterven na dood , brood mager hondje koopt van een junk die ziek en halfdood van de honger toch in staat is om zijn neusje op te halen voor een brokje, want brokken lust hij niet .
een hond die vergaat van de honger en krepeert zal er alles aan doen om iets in zijn maag te hebben, desnoods, zand, hout schors etc etc. maar neeen dit hondje lust pertinent geen brok , hij gaat nog liever dood van de honger!
ik moet zeggen dat mijn honden enorm genieten van hun verse voer , MAAR houdt een of andere idioot een frolicje voor hun neus, wat denk je dat ze dan zullen doen?
hun koppie omdraaien en met hun ogen draaien van :van mijn mammie krijg ik altijd iets gezonds.
hou toch op. ze vinden een frolicje zó lekker dat ze nog wel een tweede willen.
dat frolic bij mij niet in huis komt staat natuurlijk voorop.. maar ik wil alleen aangeven dat jullie je niet zo druk moeten maken over dit fictieve verhaaltje...
ik vind de mentaliteit van de BP leden zoals ze zich hier op brokkenmaffia en op de bewuste kwaaltjes topic
hebben gemanifesteerd een veel grotere afknapper.
want ik heb veel meer tegenwerking gehad van de BarfPlaats en de Barfnatuurlijk leden dan van alle brokkenvoerders bij elkaar.
het was de spreekwoordelijke druppel!
dus heb ik mij AFgemeld als lid van Barfplaats
en ik moet je zeggen dat als het aanmelden op BP net zo moeilijk is als het je afmelden, nou dan zijn jullie een stelletje digibeten want ik kan je verzekeren, het is een fluitje van een cent.
:lol:

Lupa

naomi,

:ik vind de mentaliteit van de BP leden zoals ze zich hier op brokkenmaffia en op de bewuste kwaaltjes topic
hebben gemanifesteerd een veel grotere afknapper.
want ik heb veel meer tegenwerking gehad van de BarfPlaats en de Barfnatuurlijk leden dan van alle brokkenvoerders bij elkaar.
het was de spreekwoordelijke druppel! :

ik vind dit werkelijk onvoorstelbaar!!!!!

Gast

en deze topic gaat totaal nergens meer over

ja om wie het hartste een ander uit kan schelden

en lezen naomi kan je na al deze pagina's nog steeds niet

als deze mevr het hondje daar had gelaten zou hij waarschijnlijk de hongerdood zijn gestorven omdat zijn baasje liever iets in zijn eigen lijf had dan in het lijfje van zijn hond
misschien bij een goede dag had de hond ook nog een frikandelletje gekregen
het hondje was broodmager
toen NOG niet op sterven na dood :!: dat maak jij er nu van

wat boze gast ook al schreef jullie hebben nog niet op bordeaux dog MAX gereageerd
iedereen zag MAX broodmager worden ze konden hem over de schutting zien
en niemand deed iets
afwachten maar want MAX is nog niet mager genoeg :!:
arme ziel misschien waren jij of bullenmans of andere mensen hier wel de buren van MAX :cry:
misschien zijn jullie de foto van de uitgemergelde ooit zo stoere hond vergeten
nou ik niet die staat op mijn netvlies gebrand

deze mevr die gelukkig voor de hond een trip naar a-dam maakte heeft prima gehandeld
ze zag een sterk ondervoede hond en een baas die het geld dat hij kreeg liever opmaakte aan rotzooi
ze heeft hem als *EERSTE* vuile pens* (en dat zal hij inderdaad zalig gevonden hebben.) gegeven waarschijnlijk om te zorgen dat hij ontgift werd en daarna is ze overgestapt op normaal vlees
ze is zover ik kan lezen *NOOIT BEGONNEN * met brokken
als de hond dan naar maanden, *dus ondertussen aangesterkt!*
blijkt hij wat problemen te hebben en de dierenarts wil hem om HILLS brokken zetten maar wat blijkt haar hondje wil, eet of lust de brokken helemaal niet, hij blijkt geen enkel brokje te lusten!

dat hij op sterven na dood was en dus elk brokje zou eten maak jij er van
nou Naomi je hebt je best weer gedaan maar aangezien de hond al enkele maanden op vlees stond voor ze met brokken ging beginnen sla je de plank weer mis
goed lezen meisje

petra

Gast

kort samengevat

jij begint dat een halfdood hondje elk brokje zou eten
terwijl deze mevr. met vlees is begonnen
pas na maanden brok en toen at hij dat niet meer

je poging om haar weer in slecht daglicht te zetten is weer mislukt
petra

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

misschien is het wel andersom, dat de man geld krijgt van chooky.

Nou dan zal de verhouding nog slechter uitkomen .

Hee beslist geen oude bokkige kerel,het tegen deel zelfs dat zeggen mensen die mij kennen.....maar wel scherp en rechts na Pim mag dat weer :D :D :D
En Lupa kijk nou op de enten topic hoe je in de z.ei.k wordt genomen door je mede Barfers, heb ik nooit gedaan hoor.
BULLENMANS is nu eenmaal de BOEMAN zo gaat dat in SOFTIE-LAND en in alle berichten zit een kern van waarheid, en de meesten mensen kunnen nu eenmaal niet tegen de waarheid.
En vrouwen rond de 50 al helemaal niet ,die zitten met andere waarheden :shock:

Junkie

Ongelezen bericht door Junkie »

En Bullemans hoe oud ben jij?

naomi hendriks

petra

beste petra, het zou geen overbodige investering zijn om jezelf eens een cursus "begrijpend"lezen cadeau te doen.

de poging om jezef nog dommer af te schilderen is wederom goed geslaagd!

niveau nihil.

bullenmans

Ongelezen bericht door bullenmans »

ik zit in de leeftijdscategorie waarzowel jonge vrouwen als oudere vrouwen op vallen.
mijn wilde alaska zalm wacht op me, en de honden doen weer mee.
lekker decadent en zoals je weet is er een japans eiland waar mensen alleen rauwe vis eten en die worden heeeel oud en zien er nog erg appetijtelijk uitje bent dus nog niet van me af :D

Junkie

Ongelezen bericht door Junkie »

Eet ze Bullemans..... :lol: :lol:
Zo rond de veertig dus.

Naomi
Het is altijd makkelijker om naar een ander te kijken dan naar jezelf.. :shock:

chooky

Ongelezen bericht door chooky »

Naomi,
Ik denk dat we het alleemaal wel met je eens zijn dat het niet verstandig (dom?) is om bij een verslaafde een hond te kopen. Dat het zelfs ronduit af te raden is, omdat je ten eerste de kans loopt dat je een hond koopt die gestolen is, en ten tweede omdat het meestal niet de gezondste zijn.
Daar zijn we het allemaal over eens!!!!!

Maar,
Sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo snugger, niet zo sterk om een zielig dier te laten zitten bij een verslaafde in de wetenschap dat het arme dier er over een paar dagen dood aan gaat.
Daar hoef je iemand niet meteen voor de grond in te stampen!!!

En ik heb inmiddels al heel wat verhalen gehoord over wat voor vreemde gewoontes en voorkeuren sommige (vooral zieke) honden erop nahouden. Mijn hond at zijn brokjes ook niet met smaak. Ze at ze wel (ongeveer de helft, met lange tanden), maar vond er niets aan.
Een ziek dier zal trouwens van nature eerder vasten. Lees de boeken van Juliette de Bairacly levy er maar op na. Dus de reactie van deze hond op brokken is nog niet zo vreemd.

Waar mensen op BP vooral over gevallen zijn, is dat je hun vraagt om een nieuw lid niet te geloven, niet te vertrouwen, zo ongeveer van BP af te gooien, alleen maar omdat jij dat zegt.
Je komt met NIETS, geen bewijzen voor het feit dat ze liegt, niet voor het feit dat ze volledig antibrok is. Je verwacht van ons om volledig op jouw woorden af te gaan ten nadele van dit nieuwe lid. je doet dit ook nog op een behoorlijk vijandige toon.

Voorts vind ik het niet echt getuigen van standvastigheid om dan maar meteen op te stappen en die hele discussie dan maar uit de weg te gaan daar. Even om het psychologisch effect daarvan aan te geven: je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op, als je opstapt als mensen je om bewijzen vragen voor de harde, grove en beledigende beschuldigingen die je doet. Je geeft geen antwoord op de vragen die je gesteld worden over hoe je aan de wijsheid komt die je beweert te hebben over de persoon die je persoonlijk aanvalt. Het lijkt erop (maar dat weet alleen jij) dat je die ook niet hebt.

groetjes
Eva

chooky

Geplaatst op 22 Feb 2004 19:26 door Gast  
------------------------------------------------------------------------
kort samengevat

jij begint dat een halfdood hondje elk brokje zou eten
terwijl deze mevr. met vlees is begonnen
pas na maanden brok en toen at hij dat niet meer

petra
Geplaatst op 22 Feb 2004 19:47 door naomi hendriks  
------------------------------------------------------------------------
petra

beste petra, het zou geen overbodige investering zijn om jezelf eens een cursus "begrijpend"lezen cadeau te doen.

de poging om jezef nog dommer af te schilderen is wederom goed geslaagd!

niveau nihil
Dat bedoel ik nnou Naomi,
reageer nu eens inhoudelijk joh!
Je draait maar eromheen als iemand je wat vraagt.
Ja, uit jezelf een verhaal vertellen en mensen beschuldigen en zwartmaken kun je goed, maar als iemand je om bewijzen vraagt, of je op een fout in je redenatie wijst, reageer je ZOOOO kinderachtig.
Dan is diegene die je daarop wijst ineens dom.....
Wie beschuldigde je daar een heel stuk terug ook al weer van? Je doet hetzelfde als die brokkenvoerders waar je je zo tegen afzet, meid, je komt alleen maar met beschuldigende woorden, scheldwoorden en niet met steekhoudende argumenten waarom we je zouden moeten geloven.

Lupa

nou bul,
dan ben ik van te goede vertrouw, want zo heb ik het niet opgevat!

en wie is die vrouw rond de 50 :?

naomi hendriks

Petra,de topic is brokken versus vers.
me dunkt dat ik een heleboel steekhoudende argumenten heb gegeven waarom mensen zouden moeten overschakelen van brokken naar vers.
daaaaar gaat het hier om .. niet over een of andere labiele nitwit.

Lupa..... wat ik heb gezegd over de BP leden.. dat sloeg natuurlijk niet op de persoon Lupa....Ik dacht dat je dat wel begreep?

chooky

Naomi,
Je begint zelf in je eigen topic iemand uit te maken voor leugenaar.

Gast

:? :( Waar was je toen heel veel andere mensen onder de grond werden geschoffeld chooky?????????Nu doe jij het zelfde met naomi .Gefeliciteerd .Ik zit op vers maar ik beschouw de mensen als menselijk.Er is veel gebeurd en niet altijd fijntjes maar we zijn gewoon mens .Ik heb billie ook goede raad gegeven maar er is nooit op gereageerd .Leuk he .Meer wil ik je niet vertellen lees het forum maar
nellie. :shock:

naomi hendriks

yep Eva,
dat is entre nous toch al aan de orde gekomen?
ik vind het alleen zo een enorme belediging voor mijn intelligentie dat je denkt dat ik dat zo maar "out of the blue" doe ...
en daar ga jij maar van uit..
de termen :ten onrechte..
uit de lucht gegrepen. zijn herhaaldelijk gevallen

de enige conclusie die ik trek is dat jij aan mijn oprechtheid twijfelt.
Tja.. mijn oprechtheid.. ik kan dat niet voor je invullen.
wat is wijsheid in deze.

naomi hendriks

Nellie, ik wilde je nog even laten weten dat ik je gaande weg in deze topic steeds meer ben gaan waarderen!
je inbreng is echt prachtig geweest en ik wens je heel veel succes met je honden voor de toekomst :D

chooky

Kijk, Naomi,
Het is niet zo dat ik per definitie twijfel aan jouw oprechtheid. Ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken. En dat vind ik heel vervelend.
Je vraagt mij om te twijfelen aan de oprechtheid van iemand anders hier op dit forum, terwijl ik daar zelf, in dat wat ik als informatie tot mijn beschikking heb, geen aanleiding toe zie. Dat vind ik zelf heel veel gevraagd. Ik geef iemand het liefst het voordeel van de twijfel, tot ik zeker weet dat iemand liegt, alleen al omdat ik weet hoe het voelt als je vals van iets beschuldigd wordt.
Ik zeg dus NIET dat je liegt!
Ik vind alleen dat als je iemand op een openbaar forum van iets beschuldigt en iemand vraagt naar bewijzen daarover, dat je het dan eigenlijk niet kunt maken om die achter te houden.
Ik vind het alleen niet fijn om zowat gedwongen te worden om blind iemand NIET te vertrouwen.
groetjes Eva

Gesloten