LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Rotan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:39

Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Rotan »

Ik heb al jaren een abonnement bij Snowworld voor onbeperkt fitness en betaal per maand. Om diverse redenen moet ik stoppen met fitness. Mijn jaarabonnement loopt op 6 augustus 2011 af, dus heb ik 2 maanden geleden al (tijdig dus) schriftelijk per die datum opgezegd. Niets aan de hand zou je denken...

Opzeggen per einde contractdatum blijkt ineens niet mogelijk. Enige jaren geleden is er een actie geweest. Als je een nieuw lid aanbracht kreeg je 3 maanden gratis fitness. Ik heb een nieuw lid aangebracht en er is ook 3 maanden netjes geen lidmaatschap geïncasseerd.
Hierdoor blijkt nu ineens het contract met 3 maanden verlengd te zijn en kan hij pas opzeggen per 6 november 2011.
Er is echter nooit voor een contractwijziging getekend, dus ik heb hiertegen schriftelijk bezwaar gemaakt. In de voorwaarden is hierover niks terug te vinden. Ik heb gevraagd om een bewijs van een akkoord mijnerzijds.

Ik kreeg per mail antwoord van een manager. Het komt erop neer dat ik het allemaal verkeerd zie...De dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn...Dus opzeggen per 6 november en niet anders.

Per mail hebben ik weer gereageerd en gezegd, dat ik het er niet mee eens blijf en dat ik Snowworld hou aan het contract tenzij zij anders kunnen aangeven. Bovendien heb ik aangegeven dat ik de toestemming aan Snowworld voor automatische incasso per augustus 2011 intrek en dat ik incasso's die daarna plaatsvinden via de bank terugboek.
Tevens heb ik vermeld dat ik het vreemd vind, dat ik 3 maanden gratis fitness heb ontvangen en dat hierdoor het contract met 3 maanden is verlengd, waardoor 3 maanden langer betaald moet worden. Ik betaal die 3 'gratis' maanden dus eigenlijk zelf.

Inmiddels weer antwoord gehad van dezelfde manager en weer per mail. Het antwoord blijft ongewijzigd. Hun standpunt ook. Verder ging ze nergens op in.

Hoe moet dit nu verder? Ik heb zo'n beetje alles gedaan waaraan ik zo kan denken en mij, volgens mij, aan de regels van het spel gehouden door tijdig en schriftelijk op te zeggen. De mutatie wordt eenvoudigweg niet verwerkt. Is er nu geen enkele mogelijkheid meer voor mij om per einde contractdatum van Snowworld af te komen zonder onnodig meer problemen te krijgen? Kan iemand mij adviseren hoe ik hiermee verder moet omgaan?

Alvast dank.

Rob

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Jolijn »

In elk geval nog tig jaar de correspondentie bewaren.
Soms denk je dat je ergens van af bent en dan duikt er een louche incassobureau op, die er een slaatje uit wil slaan.
Je zou d'r nog een mailtje aan kunnen wagen en daarin hun eigen voorwaarden vermelden. Dat je vlgs die voorwaarden het contract hebt afgesloten en dat JIJ je ook daaraan houdt.

MAXIEM

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rotan

Advies: gewoon per de eerstkomende vervaldatum schriftelijk en aangetekend opzeggen en daarna indien nodig de a.i.'s storneren of nog beter het nummer laten blokkeren.

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waarom nog 's schriftelijk (en aangetekend) opzeggen?

MAXIEM

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Dan heb je in elk geval een bewijs in handen dat je tijdig hebt opgezegd en dat je de machtiging hebt ingetrokken.

Maxiem.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan Snowworld dit bewijzen. Dus bv de voorwaarden die ten tijd van de actie golden overleggen. Zo niet zou ik even contact opnemen met consuwijzer of het juridisch loket (of beide) om te vragen wat te doen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Jolijn »

MAXIEM schreef:@
Dan heb je in elk geval een bewijs in handen dat je tijdig hebt opgezegd en dat je de machtiging hebt ingetrokken.

Maxiem.
Er wordt toch al gemaild hierover? Over en weer.
Snowworld geeft hiermee al aan dat de opzegging en de rest ontvangen te hebben.

SWF
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 14:28

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door SWF »

Namens SnowWorld Fitness nodig ik u graag uit voor een gesprek inzake uw abonnement. Helaas is de communicatie tot nu toe niet toereikend geweest om uw probleem op te lossen en dit vinden wij zeer vervelend. Alleen wij kunnen u waarschijnlijk echt helpen met het oplossen van uw probleem, dus daarom lijkt ons dit de beste oplossing.

Wij hopen dat u contact met ons opneemt en een afspraak maakt met de persoon waarmee u ook mailcontact hebt gehad. Tevens zal de Club Manager hierbij aanwezig zijn.

Wij hopen u binnenkort te mogen begroeten bij SnowWorld Fitness.

Met sportieve groet,
SnowWorld Fitness Zoetermeer

MAXIEM

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jolijn

Het probleem is nog niet opgelost, zoals je ziet. Om gelijk te krijgen heb je dan harde en directe bewijzen nodig en daar moet je ZELF voor zorgen.

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ja schat en dat doet TS ook netjes.
In een aangetekende (kosten!) brief, zou niets meer gestaan hebben dat datgene wat TS gemaild heeft.

Rotan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:39

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Rotan »

Aangenaam verrast door de reactie van Snowworld Fitness. Ik maak een afspraak.

Bedankt voor jullie reacties tot nu. Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

Rob

steenrots
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2011 16:57

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door steenrots »

Je kunt natuurlijk op gesprek gaan maar eigenlijk is dit te gek voor woorden. Als jij contractueel in je recht staat, hebben ze maar te voldoen aan jouw verzoek.
Je hoefde toch ook niet eerst op gesprek te komen om een abonnement af te kunnen sluiten?
Bovendien zouden zij er beter aan doen om snel afscheid te nemen van klanten die liever geen gebruik meer maken van hun diensten. De schade die ze oplopen via de media is groter dan de baten van een paar maanden extra contributie.

Jaarcontracten in de sport zijn sowieso niet meer van deze tijd. Alleen bij teamsporten en sporten in competitieverband valt er nog iets voor te zeggen. Het is nog een kwestie van tijd maar dan zijn jaarcontracten ook bij Snowworld voorbij. Consumenten hebben met een forum als dit (en vele andere) een machtig instrument om bedrijven te dwingen eerlijk en transparant te zijn.

Snowworld hoopt nog iets te kunnen redden door hier in het forum te reageren. Inhoudelijk proberen ze echter alleen maar de negatieve publiciteit te stoppen. Wat er in het gesprek zal worden gezegd is heel voorspelbaar. Ze geven je geen gelijk maar zullen "bij wijze van uitzondering" wel je abonnement beëindigen.

Ik zou gewoon de machtiging stopzetten. Zij laten het echt niet tot een rechtszaak komen.

Succes met je keuze.

petrami
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2011 17:20

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door petrami »

Heb je al een copie van je orginele contract gevraagd waar je handtekening op staat ? Waarschijnlijk hebben ze dat helemaal niet en bluffen ze maar.

petra1x1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2011 19:30

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door petra1x1 »

Intussen zijn de wetten aangepast en kan je elk abonnement maandelijks opzeggen ! Vooral bij mobiele telefonie.
Wij hebben dit pas nagevraagd bij onze fitnesscenter en het werd bevestigd.
Dus nadat afloop van de eerste contractperiode, bv 1 jarig of 2 jarig-contract.................kan je maandelijks opzeggen.
Wat ook in de voorwaarden staat maakt niet uit omdat de wet is veranderd.

aangetekend hoeft sowieso niet.

groetjes en succes Petra

Rotan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:39

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Rotan »

Het gesprek tussen betrokkene en management heeft inmiddels plaatsgehad.

Het komt er op neer, dat men niet met vingers wilde wijzen of een gelijk wilde halen.
Hoewel er een verschil in visie is, koos het management er voor om vooral tot een positieve oplossing te komen, de goede naam van het bedrijf waardig. Men betreurde het, dat ik met een negatief gevoel zou stoppen bij Snowworld Fitness, terwijl sporten bij hen een positieve belevenis zou moeten zijn.

Mijn abonnement is stopgezet.

Allemaal bedankt voor jullie bijval en op- of aanmerkingen.

Rob

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Opzeggen Fitnessabonnement Snowworld Zoetermeer

Ongelezen bericht door Jolijn »

:) mooi.
Zo is een jaar dus toch een jaar van 12 gebleven ipv 15 maanden geworden.

Gesloten