LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vodafone handelt klachten niet goed af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Teejay
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2011 13:32

vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Teejay »

Klacht over Vodafone,

Ik ben niet te spreken over de gang van zaken bij Vodafone.
Oktober 2010 heb ik een 2-jarig contract afgesloten bij de vodafonewinkel Arnhem, daarbij heb ik gekozen voor de Samsung galaxy s. Na de eerste dag moest ik al terugkomen omdat ik niet kon bellen of internetten. De jongen die daar werkte had het verholpen.

Maar daarna begon het. Begin februari 2011 had ik mijn toestel ter reparatie aangeboden bij de Vodafone winkel te Arnhem. Mijn smartphone kwam niet verder dan het samsung-logo, dus startte niet op. Na vier dagen kon ik het weer ophalen, en deed mijn Samsung het weer even.

22 maart moest ik het alweer naar Arnhem want mijn toestel had weer hetzelfde probleem, na vier dagen kon ik het weer ophalen.
11 april moest ik het weer wegbrengen, weer hetzelfde probleem, na 11 dagen kon ik het weer ophalen, maar mijn geduld raakte al op zo’n manier.
30 mei alweer weggebracht, weer hetzelfde klacht. Nu had ik er schoon genoeg van en eiste een nieuwe toestel of een ontbinding van mijn contract. Zij zeiden dat ze het voor de vierde keer weer moesten opsturen naar dynafix, en dat ik dan een ander toestel zou krijgen. Op 7 juni kreeg ik een telefoontje, een ingesproken bericht dat mijn toestel vervangen zou worden, en dat ik langs moest komen om de alternatieven door te nemen. 8 juni ging ik er heen, maar was de persoon zelf niet aanwezig die me belde, en haar collega konden me niet helpen zeiden ze. Dus weer voor niks naar Arnhem geweest. De volgende dag de 9e weer daar heen gegaan, en toen kwam ze met een aantal alternatieven. Nou, nou nou. Wat een alternatieven zeg, het is geenszins vergelijkbaar met mijn Samsung galaxy s, sommige toestellen waren zelf 200 euro goedkoper dan mijn Samsung, dus ik zei, waarom staat er geen Samsung tussen, want daarvoor heb ik een contract afgesloten, anders had ik in eerste instantie al een ander merk gekozen, maar ik wil gewoon een Samsung terug, ik kan er niks aan doen dat ik opgescheept werd met een MAANDAG_OCHTEND Model, die gewoon niet goed is. Dat kan altijd gebeuren, want niks is foutloos, maar ik wou gewoon een Samsung galaxy s terug, aangezien ik als die het doet, erg tevreden over ben, en anders de Samsung galaxy s 2 met bijbetaling.
Ze zou het mailen dat ik per se een Samsung wil hebben. Op mijn vraag waarom er dan gewoon samsungs in hun winkel liggen, zei ze dat het nog opnieuw ingedeeld moest worden maar dat de Samsung galaxy s er niet meer is, wel de opvolger ervan. Bellen kon ze niet naar diegene die erover gaat ( wat raar is, je ben een telefoonprovider maar kan niet telefoneren??? ) maar dat ze me de dag erop zou bellen, want dat zou ze antwoord hebben.

Nada nopes niet dus, dus ik weer de klantenservice 0900-0140 bellen, maar die zeiden dat ik weer op een telefoon van Arnhem moet wachten, zelf kan ik de zaak in Arnhem niet bereiken, want er bestaat alleen een 0900 nummer waardoor je hun persoonlijk niet zelf kan bellen.
Als ik nu in Arnhem woon, dan was het probleem al wat minder want dan loop ik er zo heen, maar ik kom uit Zevenaar en ben dus al 12 keer naar Arnhem geweest daarvoor. Kosten van parkeren is minimaal € 20 plus de benzinekosten is het al een kosten plaatje van € 50, daarbij heb ik ook niet eens gerekend die uren vrij die ik moet nemen van mijn werk, en al de vrije tijd voor iets waar ik niks aan kan doen. Het is nu 11 juni, en ik heb nog steeds niks gehoord. Bovendien kan ik al die tijd geen gebruik maken van internet en van mijn smartphone, terwijl ik wel abonnement kosten betaal. Maar volgens de klantenservice krijg ik een maand terug, maar ja nu duurt het weer langer, want ik heb nog steeds geen telefoon.

Dus weer de klantenservice bellen, was mijn verhaal aan het uitleggen, en een meid zou het uitzoeken, opeens geen verbinding meer. Dus weer terugbellen, en zei haar collega dat ze een case had gemaakt, en om alternatieven had gevraagd bij desbetreffende afdeling die erover gaat. Waarop ik weer zie, wat nou alternatieven, ik wil gewoon een Samsung terug. Pffff een gebed zonder einde is dit. Volgens hem zou ik weer terug gebeld worden, nou nee dus. Ik moest geduld hebben, geduld…..tjonge jonge dat heb ik al vanaf begin februari
Ik wil dus eigenlijk mijn contract ontbinden, want ik vind dat Vodafone niet aan zijn plichten voldoet, maar weet dus niet of dat kan.


Teejay

Teejay
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2011 13:32

Re: vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Teejay »

even een update,

vandaag de 14e nog steeds geen reactie, en toen maar weer klantenservice gebeld. Die hebben me toen door verbonden met Vodafone Arnhem, maar ik kreeg te horen dat de hoofdkantoor de mail nog niet gelezen had, waarop ik weer aangaf een samsung te willen hebben, per slot van rekening heb ik daar een contract voor aangesloten. Hij wist me te vertellen dat ze kijken welke op voorraad zijn, en of ze het 100% doen, dus dat waar ik uit kan kiezen eigenlijk gerepareerde toestellen zijn en dat de blackberry een fijn toestel is etc etc.
De rest van de toestellen waren € 100 tot € 200 goedkoper. dus betaal ik een te duur abbo voor zon toestel en moet ik dubbel boeten eigenlijk, want mijn abbo loopt nog 16 maanden. Als je dus per maand € 10 teveel betaal ben ik ook dus voor € 160 benadeeld.

Als ze niet met een goede oplossing komen zit ik er aan te denken om de rechtsbijstand in te schakelen, want ik betaal trouw mijn abbo dus verwacht ik ook een goed toestel.

Weet iemand wat coulantie precies inhoudt dan?

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Skann »

Ik vind het, eerlijk gezegd, al met al een vreemd verhaal. Vodafone die jou een nieuw toestel uitkeert? Wat doen ze met de oude dan? Ik werk zelf in een telecomwinkel (zelfde regio trouwens) en bij ons is het als volgt:

De reparatiedienst (Dynafix) heeft driemaal de kans om namens Samsung jouw toestel te repareren. Mocht dit Dynafix niet lukken, zullen zij bij de vierde keer dat het toestel wordt aangeboden 'swappen' oftewel omruilen en in plastic bubbeltjesfolie terugsturen naar de winkel. Let op: Bij omruiling wordt vaak wel een refurbished (dit is een telefoon van iemand anders die ze helemaal hebben opgeknapt met nieuwe onderdelen) teruggestuurd.

Trouwens; ik werk ook met Dynafix en Vodafone ook. Maar wellicht dat die prachtige rode winkel andere afspraken met Dynafix heeft. ;)

Ik probeer alleen mijn ervaringen hier met je te delen; en uit te leggen hoe het bij ons werkt. Over rechtsbijstand en dergelijke weet ik niet zo veel.

Over coulance trouwens; over het algemeen wat ik van de Vodafone winkel in Arnhem een beetje hoor, hoef je daar niet veel te verwachten.... Coulance krijg je vaker van lokale ondernemers dan van een gigabedrijf als Vodafone. Maar ik wens je in ieder geval succes.

Teejay
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2011 13:32

Re: vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Teejay »

Hoi Skann,

Wat bedoel je met vreemd verhaal. Dat ik een nieuwe toestel wil?

Mijn toestel werd ook 4 keer met hetzelfde klacht naar dynafix gestuurd, en uit coulantie mocht ik dus een ander toestel kiezen, maar geen samsung. En dat vind ik vreemd, want de samsung is verder een prima toestel, alleen was de mijne gewoon niet goed, en ik vind dus dat ze mij toendertijd een goede moesten meegeven, en als dat niet het geval is dat ze dat vervangen met een andere samsung.

Dus als ik het goed begrijp is de coulance regeling, dat je dus een tweedehands toestel van hun aangeboden krijgt en dat je daar blij om moet zijn, ondanks dat ze mij een maandagochtend model meegaven?

Ik vind dat eerlijk gezegd raar, en het duurt ook maar zo lang,

In ieder geval bedankt voor je respons

Teejay

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Skann »

Het vreemde is dat Vodafone jou een nieuw toestel uit doos aanbied. Normaal gesproken wisselt Dynafix een telefoon om en stuurt een nieuwe terug (zonder doos en oplader weliswaar). Hier valt niet in te kiezen, je krijgt dezelfde.

Over het algemeen zijn refurbished toestellen niet van nieuw te onderscheiden en prima van kwaliteit. Helaas krijg je echt geen hagelnieuw toestel.

Maar dat Vodafone je geen Samsung wilt geven, verbaast me. Vodafone zit namelijk bij Samsung in de tang. De vodafone shop hebben werkelijk bijna alleen maar Samsung. Er was zelfs een tijd dat ze maar 2 nokia's hadden hangen in de VF in Doetinchem. :shock:

En trouwens; als je nu een Galaxy 2 wilt met bijbetaling... kans dat je die moet opsturen is ook nog best groot. Heb er van de 7 al 3 terug gehad... vlekken op beeldscherm. ;)

Teejay
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2011 13:32

Re: vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Teejay »

In eerste instantie dacht ik dat dus ook, dat ze een nieuwe aanbieden omdat ze dat ook zo deed overkomen toen ik zei dat ik genoeg samsung ziet hangen in hun shop, en eigenlijk vind ik ook dat als je aan je klant een kapotte toestel hebt meegegeven je een nieuwe moet aanbieden. Zo doen we dat op ons bedrijf ook, dat als toedoen van onze kant een bril of glazen niet goed is, krijg je een kompleet nieuwe op onze kosten.

Dynafix had ( las ik op de www.dynafix.com/vodafone/trace ) het toestel ongerepareerd terug gestuurd, en er afstand van gedaan, maar ik kreeg er geen samsung voor terug omdat ze het niet hadden daar, lees onderstaande

Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 8-6-2011 12:18:08
Reparatie repair center - Afgebroken 8-6-2011 12:18:08
Reparatie doorgegeven aan Vodafone Service & Repair 8-6-2011 12:24:22
Logistiek - Afstand gedaan; product blijft bij repair center 8-6-2011 12:24:25





In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.


Servicehandeling: Het toestel is ongerepareerd retour gestuurd

Teejay
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2011 13:32

Re: vodafone handelt klachten niet goed af

Ongelezen bericht door Teejay »

Gisteren de 15e kreeg ik eerst s morgens een bericht van vodafone webcare dat wat ik geplaatst had elders in behandeling is. Later in de middag kreeg ik een mail van een andere site waar ik het geplaatst had, of ze mijn gegevens mogen doorgeven aan vodafone webcare omdat ze de klacht willen afhandelen,

wou ik niet de sportschool binnenstappen kreeg ik om half 5 een telefoontje, van de vodafone Arnhem dat mijn toestel terug is gekomen van de reparatiedienst, waarop ik weer zei huh, het kon toch niet gemaakt worden? Nee, dit is een nieuwe zei de jongen. Dus ik naar arnhem, en gaf hij mij de samsung galaxy s, zo een nieuwe zei hij. Waarop ik weer zei, het is toch een tweedehandse die weer opgeknapt is. Samsung doet dat altijd wel zei hij ( vandaar dus dat ik in eerste instantie uit die verschillende toestellen kon kiezen ) maar hij zei, maar dit komt van vodafone zelf af, en het is gewoon een nieuwe zei hij.

Of dit nu door tussenkomst van vodafone webcare is gebeurd weet ik nog niet, omdat ik nog geen mail van hun ontvangen had. Ik had wel bij de klantenservice van vodafone ook mijn beklag gedaan, en die hadden weer een case gemaakt.

Dus ik denk niet dat dit van vodafone webcare afkomt, want er is geen contact met me opgenomen

Alleen hadden ze ( in de winkel en klantenservice ) me nog beloofd mij tegemoet te treden in de gemaakte kosten ( benzine en parkeergeld van 14 x op en neer naar arnhem ), en omdat ik zolang niks aan mijn abbo had gehad ( ze zouden me een maand terugbetalen ). Dus dat moet ik nog even afwachten.

teejay

Gesloten