LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Ja Ron is heel herkenbaar.
Ik dacht dat het nooit meer overging.
Heb je wel trek ik eten?
Want dat moet je wel blijven doen hoor!!

Nanda.
Veel succes hoor vandaag,ik heb ook zo n r**periode gehad elke keer met ophogen eigenlijk moet ik naar 40 van de huisarts maar de psych zegt dat 30 het meest gangbare is.
Maar echt het gaat over.
Probeer vol te houden hoor!!

San hoe is het met je moeder gegaan gisteren??
Ben benieuwd.

Wilma hopelijk ga je vandaag weer een goede dag tegemoet.
Ik heb nog wel last van onrust hoor, maar heb ook al langere perioden op een dag dat ik me echt happy voel!
Zal dat door de oxa s komen of zullen de cita s hun werk al doen??

Carla hoe is het met jou?
Lekker geslapen?

grtjs janneke

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

ron het is inderdaad heel herkenbaar dat je je zo beroerd voelt , mijn moeder had dat ook in het begin.

maar slik jij er oxa bij ? om de bijwerkingen een beetje te onderdrukken? wat dat scheelt wel een stuk dat lees je ook bij de andere.

Carla fijne vakantie spannend en ik hoop dat je kan genieten.

hoe is het met jou zelf Bastianne?

met me moeder vind ik het moeilijk om in te schatten . de ochtenden zijn nog steeds een ramp ..of ze voelt zicht te duf of te onrustig.
zoals wij haar mee maken heb ik wel het idee dat het goed gaat . maar zoals ze het zelf om schrijft is het nog steeds niks (ze word er ook erg moe van dat ze geen positief nieuws kan melden :(

fijne dag allemaal weer ( ik heb wel alles gelezen maar ik ben zelf ook weer vergeten wat er precies stond en ik ben niet eens aan de medicijnen maar me kop zit ook veel te vol , ook slechte concentratie

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:Goedemorgen allemaal.

Vandaag van 10 naar 20 mg gegaan. Ik ben erg benieuwd en toch wel weer nerveus. Maar gewoon doen, das beter dan er tegen aanzien.
Ook krijg ik vandaag hopelijk telefoon over eventuele gezinshulp.
Succes allemaal vandaag.
En wat Wilma zegt; op den duur vergeet je je kalmeringstabletten.

Liefs Nanda

En ik hou jullie op de hoogte.
hoi Nanda en hoe voel je je nou ? met 20 mg ?

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

wikky schreef:komt vanzelf janneke,vandaag of morgen dan gaat het zo goed met je dat je er nog geen erg in hebt dat je ooit oxazepam gebruikte..
ik weet toch niet meer of ik er vanmorgen nog op heb whahaha
maar in ieder geval heb ik verder de hele dag niks meer op van oxa en het gaat nog steeds goed met me..
slaap allemaal lekker vannacht en morgen weer een nieuwe dag..

trusten allemaal

hahha wikky wel ene gerust stelling dat jij ook dingen vergeet (me moeder ook hahah) ze schrijft het elke keer op omdat ze bang is dat ze niet meer weet wat ze genomen heb ..maar dan liggen er weer overal briefjes en komen we er ook weer niet uit :?

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

ik kom vanavond even terug hier want ik heb het zo druk whaha,ik ben naar de fysio geweest en nu moet ik naar de tandarts en de kapster komt vanavond,maar daarna heb ik meer tijd.tot vanavond :lol:

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hoi San

Ik voel me sinds het middag uur weer grieperig, koud, warm, rillerig. Maar toch voel ik het niet meer zo in mijn hele lijf als met de start. Ook in mijn hoofd voel ik het nu nog niet zo heel erg trekken als vorige week. Ik ben benieuwd naar morgenochtend.
Helaas niet terug gebeld over gezinshulp, morgen maar weer bellen.
Als ik 's ochtends mijn ontbijt klaarzet leg ik de pillen er direct bij anders weet ik ook niet meer of ik wel of niet gehad heb.
Oei dat geheugen....

Welterusten allemaal voor straks, ik kruip er vroeg in.

Liefs Nanda

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Een leven lang leren schreef:Hoi San

Ik voel me sinds het middag uur weer grieperig, koud, warm, rillerig. Maar toch voel ik het niet meer zo in mijn hele lijf als met de start. Ook in mijn hoofd voel ik het nu nog niet zo heel erg trekken als vorige week. Ik ben benieuwd naar morgenochtend.
Helaas niet terug gebeld over gezinshulp, morgen maar weer bellen.
Als ik 's ochtends mijn ontbijt klaarzet leg ik de pillen er direct bij anders weet ik ook niet meer of ik wel of niet gehad heb.
Oei dat geheugen....

Welterusten allemaal voor straks, ik kruip er vroeg in.

Liefs Nanda
Hoi Nanda,
Ja dat grieperig zijn ken ik wel echt een rot gevoel hoor. Wat bedoel je precies met trekken in je hoofd?
Balen dat je niet teruggebeld bent voor de gezinshulp.
Nou hoop dat morgenochtend beter gaat en hoop dat je een beetje lekker kan slapen straks.

Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Net weer de weekelijkse afspraak gehad bij de fysio.
Spieren in de schouders gaan beter, maar de spieren in de nek zijn als beton pfff en ik weet echt niet wat ik er zelf mee doe, naar mijn idee niets bijzonders.
Vandaag op de 6 druppels(12mg) vanmorgen behoorlijk griep gevoel en de hele dag moe en onbehaagelijk gevoel.
Misschien morgenochtend naar de 8 druppels(16mg) :?: Hoop dat ik wat beter slaap, want vannacht was niet echt lekker dwz steeds wakker en niet het gevoel hebben lekker te kunnen liggen, draaien en woelen en moeilijk in slaap komen kennen jullie dat gevoel ook :?:

Gr, Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

zo hier ben ik ook weer :lol:

weer goed gekeurd bij de tandarts en ook weer naar de fysio geweest,mijn nek blijft ook zo`n pijn doen ron,ppfff
maar iets beter gaat het wel,hij heeft er vanmiddag goed aangezeten zeg,ik heb naderhand paracetamol moeten nemen voor de hoofdpijn die ik er van gekregen heb :evil:
ik was vanmorgen toch meer trillerig als gistermorgen en heb dan ook maar meteen een 5 mg oxazepam genomen,en verder heb ik vandaag niks op van de oxa..
overdag en savonds dan gaat het beter als smorgens..

morgenvroeg moet ik bij een psychiater komen,want die gaat dan uitzoeken welke medicijnen ik bij de citalopram mag gebruiken voor mijn migraine,dus dat word vroeg mijn bedje uit bah bah..
ik laat me wel weer horen,fijne avond allemaal

gr wilma

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Goedemorgen allemaal.

Nou Wikki ik ben benieuwd hoe het bij de psychiater was ? en of je goede medicijnen kan krijgen voor je hoofdpijn.

Ron slik jij er ook oxa bij ? want dan haalt dan wel een beeje de scherpe randjes er af van de bijwerkingen ik zou daar anders even om vragen aan je huisarts.
anders takel je er lichamelijk ook te veel van af.

Mijn moeder gaat er vanaf vandaag een xanax bij slikken , ze mocht er twee per dag maar we hebben het met 1 geprobeerd 0.5 mg maar ze blijft die onrust houden de hele dag .
voor ons oogt ze veel beter en zien we verbetering maar van binnen voelt ze zich nog echt erg rot.
dus ik hoop dat 1 mg xanax meer doet .
maar dat is dan even af wachten .
Bastiane als de oxa's helpen dat is erg fijn en geniet er gewoon van want ik heb inderdaad heel vaak gelezen dat als de Cita aan gaat slaan dat je ze van zelf niet meer nodig heb.

heel veel succes vandaag en ik hoop dat iedereen weer een betere dag heeft als gisteren.

ik hoop dat Carla ook van de vakantie kan genieten.

groetjes Dochter

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Goedemorgen!
Hoi Ron

Dank je wel.
Ik ben migraines gewend, dus een hoofdpijn kan ik over het algemeen wel hebben, maar wat ik krijg van de Cita is anders. Het is geen pijn, maar een beetje een band gevoel om mijn hersens heen. Tja het is een rare gewaarwording.
Ik heb redelijk goed geslapen, maar om 6.30 klom mijn dochter al bij mij in bed...
Wbt die onrust Ron dat komt ook door de Cita, maar daarvoor heb ik Xanax er bij waardoor ik wel rustig op bed kan liggen en voor de nacht 12,5 mg Seroquel om niet te piekeren en te kunnen gaan slapen. Misschien moet jij toch ook vragen om iets kalmerends om deze start door te komen, want hoe minder rust je krijgt....

Wilma laat je het mij ook weten. Ik ben ook bekend met migraines en slik normaal imigran. Volgens de apotheek mocht ik dat wel af en toe gebruiken naast Cita maar niet regelmatig. Gelukkig heb ik sinds ik geen chocola meer eet ook nauwelijks meer aanvallen. Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van je arts.

Ik merk hier vooral dat ik eigenlijk geen lontje meer heb, ik schiet haast direct uit mijn slof en dat is met de kids zo moeilijk en zo oneerlijk tegenover hun. :(

San ik hoop dat de 1 mg beter helpt, maar Xanax is ook maar een tijdelijk lapmiddel he? Hoelang gebruikt je moeder nu Cita?

Fijne dag vandaag allemaal!

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Mogge allemaal,
Hopelijk wordt het voor iedereen weer een iets betere dag.
Volgens mij gaan de cita hum werk een beetje doen.
Ben niet zo onrustig meer alleen s ochtends even na het opstaan.
Maar nu rond koffietijd knap ik alweer op.
Gisteren ook een fijne dag gehad,had weer zin in mn werk.
En heb gisteren alleen s ochtends 5 mg oxa op.
Vannacht heerlijk geslapen ZONDER OXA!
Dus lieve allemaal,het gaat echt aanslaan hoor hou vol.
Want als het zonder oxa goed gaat en ik word rustiger kan ik ervan uitgaan dat de cita s hun werk ook gaan doen toch??

Ron ik hoop dat deze dag beter gaat als gisteren moed houden hoor!

Wikky hoe is het met jou?

Dochter hopelijk gaat het vandaag een beetje met je moeder,wel fijn dat je toch al iets verbetering ziet bij haar al ziet ze het zelf nog niet echt,maar t begin is er.

Nanda
En dat weinig van je kids kunnen hebben herken ik hoor!

Carla hoe is t met jou?

grtjs Janneke

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

bastianne schreef:Mogge allemaal,
Hopelijk wordt het voor iedereen weer een iets betere dag.
Volgens mij gaan de cita hum werk een beetje doen.
Ben niet zo onrustig meer alleen s ochtends even na het opstaan.
Maar nu rond koffietijd knap ik alweer op.
Gisteren ook een fijne dag gehad,had weer zin in mn werk.
En heb gisteren alleen s ochtends 5 mg oxa op.
Vannacht heerlijk geslapen ZONDER OXA!
Dus lieve allemaal,het gaat echt aanslaan hoor hou vol.
Want als het zonder oxa goed gaat en ik word rustiger kan ik ervan uitgaan dat de cita s hun werk ook gaan doen toch??

Ron ik hoop dat deze dag beter gaat als gisteren moed houden hoor!

Wikky hoe is het met jou?

Hoi Janneke,
Fijn voor je dat de cita begint aan te slaan, hoelang ben jij nu bezig en met welke dosering?
Ik heb vandaag opgehoogd naar 8 druppels(16 mg) en zit nu op dag 10. Dus ik hou de moed er in en wacht op betere tijden.
Gr. Ron

Dochter hopelijk gaat het vandaag een beetje met je moeder,wel fijn dat je toch al iets verbetering ziet bij haar al ziet ze het zelf nog niet echt,maar t begin is er.

Nanda
En dat weinig van je kids kunnen hebben herken ik hoor!

Carla hoe is t met jou?

grtjs Janneke

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Vandaag weer opgehoogd naar de 8 druppels(16mg) ben wel moe en wazig en kan me tot niets zetten.

Janneke fijn dat het beter gaat en de cita zijn werk gaat doen bij jou. Hoe lang ben jij nu bezig en op welke dosering zit jij nu?

Gr. Ron en een fijne dag voor jullie allemaal.

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

goedemiddag allemaal..

ik ben vanmorgen bij de psychiater geweest en volgens hem mag ik gerust de citalopram en maxalt(migraine) gebruiken.
hij zit al 30 jaar in het vak en heeft pas 1 keer meegemaakt dat er iemand te veel serotonine had gekregen.
citalopram in combinatie met maxalt kan?? bij 1 op de 100.000 mensen serotoninesyndroom voorkomen.
dus ik ben blij dat ik zo door mag gaan..
ik heb het overigens ook gehad over het opbouwen van citolapram en ik vertelde dat ik telkens met 5mg verhoogd had en dat ik telkens last kreeg van de bijwerkingen met het ophogen.
hij zei dat je beter met 20 ,mg kunt beginnen en dan na een paar goede maanden weer terug gaat afbouwen tot 10 mg en dat dat dan goed blijft voelen.
hij was er niet voor om van 5 mg naar 10 te gaan en dan naar 15 en dan ps naar 20,want andersom betekend dat het eerder werkt en dat je minder last zal hebben van de bijwerkingen.
voor mijn té laat want ik ben nu opgehoogd sinds 3 weken naar 20,maar misschien wel een goede tip voor jou Ron!!
als ik jou was zou ik het eens overleggen met jouw arts!!
Ron het is me nog niet duidelijk of jij er oxazepam bij gebruikt??

janneke wat fijn dat je je nu beter begint te voelen,knap hoor,nog maar alleen smorgens oxazepam..
ik heb ook nog elke morgen 5 mg oxazepam en dat vond die dokter ook goed,maar als het niet nodig is zei hij,dan moet je ze laten staan omdat het verslavend kan werken,maar dat wil ik niet meemaken dus ik ga vanaf morgen proberen om helemaal te stoppen met die oxazepam..

nanda, het is beter om maxalt te gebruiken i.p.v imigran,want bij de apotheek gaat er een bellletje rinkelen als ik mijn recept op kom halen bij imigran, maar als ik maxalt op kom halen dan rinkelt het belletje niet.
en ook de psychiater zei vanmorgen dat maxalt wel kan en imigran moet je inderdaad heel zuinig mee omspringen..
ik ben weer helemaal gerust gesteld poeh poeh :P

dus ik blijf nu enkele maanden op 20 staan en over een maandje of 5 zei hij dan moest ik terug gaan naar 10 mg ,gewoon voor een onderhoudsdosering.
en 20 mg is heel weinig vertelde hij ook nog..

san, dus jullie merken wel al verbetering bij jouw moeder,de rest gaat vanzelf goed komen voor jouw moeder hoor..
we moesten maar snel een paar maanden verder zijn met zijn allen,zou voor iedereen veel beter zijn...

carla,is op vakantie dus die kan niet reageren nu :P
ik hoop dat ze een fijne vakantie zal hebben en helemaal uitgerust terug komt..

ik ga even eten want mijn maag begint te knorren whaha

robbie1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 12:12

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door robbie1950 »

Ik zoek reacties op het gebruik van Escitalopram!
WAAR kan ik deze vinden?
:?:

robbie

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi robbie,misschien je dat boven in de zoekbalk even intypen?
en anders gewoon een nieuw onderwerp starten,dan zul je zien dat er ook daar weer nieuwe mensen op reageren..
groetjes wilma :wink:

robbie1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 12:12

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door robbie1950 »

Wikky,

Dank voor je reactie! :D
Toen ik nog geen lid was van dit forum vond ik een heleboel reaxties over EScitalopram......
Kan ze nu niet meer vinden......?
Zoeken helpt niet.

groet,

robbie

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

robbie1950 schreef:Wikky,

Dank voor je reactie! :D
Toen ik nog geen lid was van dit forum vond ik een heleboel reaxties over EScitalopram......
Kan ze nu niet meer vinden......?
Zoeken helpt niet.

groet,

robbie
Hoi Robbie,

Probeer eens Lexapro, dat schijnt de andere naam te zijn voor hetzelfde medicijn :?: Volgens mij is er nog een andere naam voor Google maar even.

Gr. Ron

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

robbie,kijk eens even op deze link,ik denk dat ie dit is...


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... m#p1028294


groetjesssssssssssss

Gesloten