LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] auto gekocht en defect
-
auto gekocht en defect
Ik heb drie weken geleden een auto gekocht bij een niet erkende dealer.
Deze auto bleek gemanipuleerd zodat ik niet kon zien dat hij nier naar behoren werkte.
Zo zat er om de bobine tape om te verbergen dat er een scheurtje in zat en was de lucht toevoer dicht geplakt met tape.
Verder bleek de wagen maar op drie kleppen te rijden.
Toen ik de dealer belde zij hij dat dit kon gebeuren en dat hij hier verder ook niks van wist.
Mijn vraag is nu, kan dit zomaar?
Dit grapje heeft mij uiteindelijk bijna 2000 euro gekost want ik heb de auto weer moeten verkopen.
Verder zie ik nu op de site van de autodealer dat hij adverteert met foutieve kilometer standen.
Het mag toch in Nederland niet mogelijk zien dat mensen op deze manier hun zuur verdiende centen kwijtraken en dat hier verder niks tegen is te doen.
Ik ben kok van beroep en heb bitter weinig verstand van auto’s. dit soort dealers ( mensen) maken hier dus gewoon misbruik van.
Deze auto bleek gemanipuleerd zodat ik niet kon zien dat hij nier naar behoren werkte.
Zo zat er om de bobine tape om te verbergen dat er een scheurtje in zat en was de lucht toevoer dicht geplakt met tape.
Verder bleek de wagen maar op drie kleppen te rijden.
Toen ik de dealer belde zij hij dat dit kon gebeuren en dat hij hier verder ook niks van wist.
Mijn vraag is nu, kan dit zomaar?
Dit grapje heeft mij uiteindelijk bijna 2000 euro gekost want ik heb de auto weer moeten verkopen.
Verder zie ik nu op de site van de autodealer dat hij adverteert met foutieve kilometer standen.
Het mag toch in Nederland niet mogelijk zien dat mensen op deze manier hun zuur verdiende centen kwijtraken en dat hier verder niks tegen is te doen.
Ik ben kok van beroep en heb bitter weinig verstand van auto’s. dit soort dealers ( mensen) maken hier dus gewoon misbruik van.
Re: auto gekocht en defect
dat is hier heel normaal, zelfs met een splinternieuwe panda, fiat je blijf lachen.
Kijk jij niet onder de moterkap en maak jij geen proefrit?
Dan waren deze gebreken je wel op gevallen.
Ik heb ook weinig verstand van auto's maar als ik ergens onder de moterkap tape zie,ben ik al weg,en als hij niet goed rijd ,gaat de koop ook niet door.
Bij een niet erkende dealer zowieso alles nachecken.
Ik heb ook weinig verstand van auto's maar als ik ergens onder de moterkap tape zie,ben ik al weg,en als hij niet goed rijd ,gaat de koop ook niet door.
-
dat klopt wel, maar zwarte tape op een zwarte bobine valt niet zo op.snepke schreef:Kijk jij niet onder de moterkap en maak jij geen proefrit?
verder was de luchttoevoer aan de binnenkant dicht getapt, dus ook dat zag je niet.
de auto was gewoon bewust gemanupileerd zodat de eerste twee dagen alles inorde was.
leoclignet schreef:
dat klopt wel, maar zwarte tape op een zwarte bobine valt niet zo op.
verder was de luchttoevoer aan de binnenkant dicht getapt, dus ook dat zag je niet.
de auto was gewoon bewust gemanupileerd zodat de eerste twee dagen alles inorde was.
volgende keer iemand meenemen die verstand heeft van auto's.
Heb je wel een proefrit gemaakt? Heb je NAP gecheckt mbt kilometerstand?
Volgende keer toch maar naar de echte dealer?
Als je een proefrit maakt ,merk je wel dat hij op 3 cilinders loopt,dus ik denk dat TS geen proefrit heeft gemaaktWilWil schreef:Heb je wel een proefrit gemaakt? Heb je NAP gecheckt mbt kilometerstand?
Als je 0,0 verstand hebt van auto's.. (ik hoor daar een beetje bij) dan kun je beter een auto kopen bij een merkdealer of op zijn minst een BOVAG bedrijf.
Zeker als het relatief (naar je eigen beurs) een grote uitgave is.
Daarnaast kun je een onafhankelijke keuring laten uitvoeren. Tja kost wel wat maar dan weet je ook wat meer. Als de verkoper het daar niet mee eens is, weet je al meer dan genoeg en laat de auto dan maar lekker staan.
Je zou eventueel juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket en vragen of dit onder verborgen gebreken valt of iets dergelijks. Probleem is wel de bewijslast omdat de auto alweer verkocht is.
Daarnaast kun je een onafhankelijke keuring laten uitvoeren. Tja kost wel wat maar dan weet je ook wat meer. Als de verkoper het daar niet mee eens is, weet je al meer dan genoeg en laat de auto dan maar lekker staan.
Je zou eventueel juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket en vragen of dit onder verborgen gebreken valt of iets dergelijks. Probleem is wel de bewijslast omdat de auto alweer verkocht is.
Emmy75 schreef:Als je 0,0 verstand hebt van auto's.. (ik hoor daar een beetje bij) dan kun je beter een auto kopen bij een merkdealer of op zijn minst een BOVAG bedrijf.
.
Ik heb ook niet veel verstand van auto's maar ik neem altijd iemand mee die in de autobranche thuis hoort dus dat zou ik ieder willen aanraden.
-
Een niet erkende dealer is waarschijnlijk een ander woord voor autohandelaar. In ieder geval gaat het niet om een Bovag bedrijf en is er geen sprake van garantie. Misschien is de prijs daar dan ook wel naar maar misschien is een aankoopkeuring vooraf voor de volgende keer en stok achter de deur. Uiteindelijk is het nu allemaal mosterd na de maaltijd en een dure les. Weet wat je koopt voordat je je handtekeing plaatst. Een goedbedoelde blik onder de motorkap is eigenlijk kansloos.