LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ASR en Compensatie

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
sonora
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2011 11:42

ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door sonora »

In april (21 jl)heb ik een aangetekende brief gestuurd naar de directeur van de ASR .Op 30 mei jl kreeg ik een brief terug met:De in uw brief geuite verwijten en aansprakelijkstelling wijzen wij van de hand .

Ik weet nogsteeeds niet hoeveel geld ik eind december as zal krijgen .Van de 2 polissen die ik heb ,loopt er 1 af .
Inleg al 20 jaar lang euro 100 pm .

Heb de ASR gebeld en een Mevr zei:Vanaf 1 juni gaan wij brieven sturen ,maar moeten uitrekenen hoeveel geld de Compensatie gaat worden .Dat zit er dan bij in .
Mensen die hun geld al hebben ,krijgen uiteraard hun compensatie nog .

Nu ben ik benieuwd wat het bedrag gaat worden .Ik zei:Als ik de inleg maar terug heb .Mevr vertelde:De koersen zijn slecht gegaan .Daar kunnen wij niks aan doen .MAW u moet er niet teveel van verwachten .

Kijkt U ook nog eens op www.asrcompenseert.nl

Mijn polis 2 loopt in 2014 af .Ik begrijp niet waarom de banken er geen dikke streep onder zetten en de clienten hun geld niet teruggeven .Dan is het een keer Woekerpolis af .
20 jaar van je leven met een ergenis en je komt er niet vanaf is heel erg .Wij hebben echt hulp nodig ,maar niet voor euro 200 pu .

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Naar aanleiding van de voorbeeldbrief die ik had verstuurd naar ASR werd ik op 27 mei jl. gebeld door een medewerkster van ASR. Zij vroeg of ik de Tros Radar uitzending had gezien waarin de maatschappij aankondigde om een aantal nieuwe producten op de markt te brengen waardoor het gemakkelijk wordt voor mensen om over te stappen naar een andere polis. Zij verwees mij naar de website www.asrcompenseert.nl waarop ik alle vragen omtrent mijn Waerdye polis en de compensatievergoeding kan terugvinden. Ondanks de eerdere toezegging om de berekening van de compensatie begin dit jaar klaar te hebben, wordt het nu november 2011. Als reden voor uitstel wordt de complexiteit van de berekening genoemd.
De website ziet er indrukwekkend uit en bevat veel informatie. Maar als straks de berekening van de compensatie op de deurmat valt dan heb ik niet de kennis en kunde om daar een gefundeerd oordeel over te geven.
Ik heb mij aangemeld via de link naar lotgenoten maar heb daar nog geen reactie op ontvangen.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door hakra »

@Sonora
@ConsuDommer

//op de site ASR compenseert staat hélemaal niks wat je al niet weet of had kunnen weten. Er staat alleen wanneer je ongeveer bericht zult krijgen over de effecten van de compensatie regeling. En er staat ook niet dat je met 99,98% zekerheid niet voor compensatie in aanmerkingkomt.
Over de wijze waarop e.e.a. werkelijk berekend wordt wordt geen enkele duidelijkheid gegeven.

Sonora: Die polis die in 2014 afloopt kun je waarschijnlijk niks meer aan doen omdat de resterende looptijd veel te kort is. De andere polis kan ik niks over zeggen. Maar ASR heeft aan haar intermediair een vergoeding toegezegd voor elk gesprek dat zij moet/wil voeren met klanten terzake ASR producten. Die vergoeding bedraagt 125,00 euro per gesprek, en er volgt nog een bonus wanneer de klant behouden kan worden en eventueel binnen ASR tot oversluiting naar een ander product overgaat. En er mogen dus géén kosten berekend worden voor dit nieuwe advies.

Conclusie: Zet eerst eens heel goed op een rij de PV/AV waaronder je de polis hebt afgesloten. Ga daarover in discussie met je tussenpersoon. En blijf net zo lang doorvragen totdat je het snapt en neem geen genoegen met "verwachtingen".

En lees verder eens de diverse fora - o.a."Ik wil 100% schadevergoeding".

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hoe staat dit aangegeven op uw polis?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door kweenie »

sonora schreef:.Ik begrijp niet waarom de banken er geen dikke streep onder zetten en de clienten hun geld niet teruggeven .
Dat is vrij simpel. Een groot deel van het tegenvallende resultaat of van de verliezen is niet veroorzaakt door de (kosten van de) producten, maar door het slechte verloop van de beurs. Dat is dus een gevolg van de keus voor beleggen in plaats van voor sparen die je als klant (bewust of onbewust) hebt gemaakt. Het zou dan ook raar zijn om de impact van tegenvallende algemene beursresultaten af te wimpelen op de verzekeraar. Daarom wordt niet simpel het geld terug gestort, maar wordt gekeken naar het deel van de slechte resultaten dat komt door de hoge kosten.

Daarom moet er bij het kijken naar het eindbedrag een onderscheid worden gemaakt tussen de gevolgen van de slechte beursrendementen (waar de verzekeraar ook weinig aan kan doen) en de kosten van de beleggingspolis. Bij de compensatieregeling wordt alleen naar die kosten gekeken. Voor het bepalen van de compensatie wordt dus eerst gekeken hoeveel je op basis van de werkelijke kosten (en de werkelijke koersontwikkeling) uit de voorwaarden van je verzekeringscontract krijgt (of zou krijgen) en vervolgens wordt de boel doorgerekend met de werkelijke koersontwikkeling en de maximale jaarlijkse kostenpercentages (bv 2,85%). Als dat laatste bedrag, met de maximale kostenpercentages, hoger is dan wat je volgens het contract zou krijgen, dan krijg je het verschil extra uitgekeerd.

Maar zoals ik al aangaf, het grootste deel van de tegenvallende resultaten komt door de slechte beursontwikkeling, dus als er volgens de berekening al een compensatie is, dan stelt die in het algemeen niet zo heel veel voor.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar wat staat er in uw polis. Wordt daarin een eindkapitaal gegarandeerd?

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Maar wat staat er in uw polis. Wordt daarin een eindkapitaal gegarandeerd?
Als ik begrijp wat ik lees dan wordt alleen de premiesom, de opgebouwde waarde uitgekeerd op de einddatum.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Floris2 »

Stad Rotterdam heeft een wadeije polissen verstrekt waar gesproken wordt over verzekerd eindkapitaal. Deze polis rammelt aan alle kanten je hebt gewoon een sterke zaak deze polissen zijn vergelijkbaar met Falcon polissen laat je niet afschepen door die mevrouw van ASR!
ruggengraat tonen!

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Stad Rotterdam heeft een wadeije polissen verstrekt waar gesproken wordt over verzekerd eindkapitaal. Deze polis rammelt aan alle kanten je hebt gewoon een sterke zaak deze polissen zijn vergelijkbaar met Falcon polissen laat je niet afschepen door die mevrouw van ASR!
ruggengraat tonen!
Ik sluit mij graag aan bij anderen gedupeerden die een Waerdye-polis hebben afgesloten. Daarom heb ik mij aangemeld via lotgenoten-contact om een gerechtelijke procedure te starten. Tot nu toe heb ik niets gehoord van de initiatiefnemer(s).
De advocaat die de zaken behartigd van de Falcon-polishouders heeft mij gemaild dat hij geen kans ziet om ook gerechtelijke procedures te voeren voor Waerdye-polishouders.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dan kunt u beter oversluiten naar een spaarpolis
Stad Rotterdam heeft een wadeije polissen verstrekt waar gesproken wordt over verzekerd eindkapitaal. Deze polis rammelt aan alle kanten je hebt gewoon een sterke zaak deze polissen zijn vergelijkbaar met Falcon polissen laat je niet afschepen door die mevrouw van ASR!
ruggengraat tonen!
Hoe staat dit exact omschreven? Dat is zeer belangrijk.

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

Hoe staat dit exact omschreven? Dat is zeer belangrijk.
Waar kan ik die tekst vinden?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het gaat hierbij om de juridische sluitendheid. Ik kom polissen tegen waarin geheel niets gegarandeerd wordt, dus de meest reëele vorm en die waarin met klem een streefbedrag wordt eengegeven en daarnaast gegarandeerde slotbedragen behaald worden.
Ik weet zo niet waar dit staat.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Floris2 »

in de polis staat het zo omschreven,Verzekerd kapitaal in eenheden.
Tegen waarde in guldens euro van het voorbeeld kapitaal bij het in leven zijn van de verzekerde op de einddatum.
De polis moet een reparatie krijgen om aan die opgebouwde eenheden te komen op einddatum.
Niet opeens de waarde zoals ASR schrijft met factor 2 vermedigvuldigen.
Die koers is nooit gehaald met het ASR ned fonds.
Daar zit het zogenaamde inteer effect hefboomsarm in.
Hier zit priecies de rotte plek waar ze je vermogen op vreten! En met een leugen om de tuin proberen te leiden.dit is het spel, hun bepalen de regels tijdens spel.
Dit is misleiding het gaat zelfs zo ver dat tussenpersonen € 250 krijgen als ze je binnenbord kunnen houden.
Wie heeft er allemaal een Polis van stad Rotterdam?
Laatst gewijzigd door Floris2 op 16 jun 2011 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat de koers nimmer werd behaald in de euro klopt maar ook daaraan vooraf was het al mis. De fouten werden al gemaakt toen men de polissen afsloot.
Wanneer er toevallig vijftien achtereenvolgende jaren geen daling van enige betekenis heeft plaats gevonden wil dat niet zeggen dat het risico daartoe verminderd is, dat blijkt nu wel weer.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Floris2 »

ConsuDommer

Ik heb telefonisch contact gehad met Adri kranenburg.
Helaas had hij weinig tijd om deze zaak ook nog te behartigen.
Jij hebt ook een polis van stad Rotterdam toch?
ondertussen ben ik uitgekaart met ASR kom geen stap verder met die lui.
Tijd dat we het hoger op gaan zoeken.
Rechtsbijstand dekt de kosten, nu nog een goede advocaat

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Chanmaster »

VAN HET ALLOM BEKENDE KASTJE NAAR DE EVENEENS BEKENDE MUUR?
Zoals gebruikelijk.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Floris2 »

Chanmaster geen strijd geen overwinning.
Maarja je hebt wel gelijk het lijkt op struisvogelpolitiek, je kop in het zand steken.
DDR pratijken bij de KIFID wie moeten we nu nog vertrouwen?

ConsuDommer
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 okt 2008 13:51

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door ConsuDommer »

@Floris,
Jammer dat Adri Kranenburg geen tijd heeft. Heb je een alternatief? Zijn er meer gedupeerden die zich willen aansluiten? Er was geloof ik ook al een ander draadje over de Waerdye-polis gepost. Misschien dat de initiatiefnemers daar even kunnen reageren.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door Floris2 »

Consudommer

Helaas heeft er niemand op gereageerd.
Hoe is jou status met ASR?

Groetje Floris

cor010
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2011 16:38

Re: ASR en Compensatie

Ongelezen bericht door cor010 »

Na zo'n 17 jaar aan een ABC spaarplan heb betaald, krijg ik van ASR €572,- vergoeding. Terwijl ze omgerekend zo'n 25% aan premie hebben berekend.
Ik heb ze een mail gestuurd met wat vragen, als ik antwoord heb (of niet) dan gaan we ons beraden over volgende stappen.
Is hier al iemand die resultaat heeft behaald bij ASR ???

Gesloten