LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44
Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Vaak lees ik hier over mensen die geen wijs worden uit eindafrekeningen, herinneringen en betaalachterstanden bij energiebedrijven.
Ik heb een mogelijke verklaring: er zijn geen achterstanden!
Begin Januari valt er ineens een brief van Intrum Justitia in de bus, twee maanden niet betaalde termijnen voor gas in oktober en november 2010. Ik de administratie nakijken: beide bedragen zijn betaald. Wel op eerste herinnering, maar betaald. Dus ik stuur de betaalbewijzen op naar I.J., aangetekend. Vervolgens stuurt Woonenergie ook alvast maar de volgende termijn naar I.J. Ik had in de aangetekende brief aangegeven deze even te laten liggen omdat mijn betalingen kennelijk niet aan komen. Enfin ik bel Woonenergie. Wat blijkt? Woonenergie hevelt betalingen voor gas over naar de stroomrekening. Ik sta dus daar in de plus wat ik bij gas in de min sta. Er is dus geen schuld. Men wil mij simpelweg dubbel laten betalen.
Ik heb vandaag een aangetekende brief aan Woonenergie gestuurd, ofwel: men stort het tegoed bij stroom over naar gas of men betaalt mij het tegoed uit dan stort ik het zelf wel. En dat er natuurlijk geen bijkomende kosten worden betaald. Ben benieuwd.
Ik heb een mogelijke verklaring: er zijn geen achterstanden!
Begin Januari valt er ineens een brief van Intrum Justitia in de bus, twee maanden niet betaalde termijnen voor gas in oktober en november 2010. Ik de administratie nakijken: beide bedragen zijn betaald. Wel op eerste herinnering, maar betaald. Dus ik stuur de betaalbewijzen op naar I.J., aangetekend. Vervolgens stuurt Woonenergie ook alvast maar de volgende termijn naar I.J. Ik had in de aangetekende brief aangegeven deze even te laten liggen omdat mijn betalingen kennelijk niet aan komen. Enfin ik bel Woonenergie. Wat blijkt? Woonenergie hevelt betalingen voor gas over naar de stroomrekening. Ik sta dus daar in de plus wat ik bij gas in de min sta. Er is dus geen schuld. Men wil mij simpelweg dubbel laten betalen.
Ik heb vandaag een aangetekende brief aan Woonenergie gestuurd, ofwel: men stort het tegoed bij stroom over naar gas of men betaalt mij het tegoed uit dan stort ik het zelf wel. En dat er natuurlijk geen bijkomende kosten worden betaald. Ben benieuwd.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Beste Jellievrolijk,
Uw bericht maakt duidelijk dat de verwerking van uw betalingen niet naar behoren lopen. Verder geeft u aan dat u aangetekende brieven naar zowel IJ als naar WoonEnergie heeft gestuurd.
Indien u wenst kan ik ook voor u het een en ander uitzoeken. Zou u in dat geval uw klantgegevens kunnen e-mailen naar [email protected]?
met vriendelijke groet,
WoonEnergie
Uw bericht maakt duidelijk dat de verwerking van uw betalingen niet naar behoren lopen. Verder geeft u aan dat u aangetekende brieven naar zowel IJ als naar WoonEnergie heeft gestuurd.
Indien u wenst kan ik ook voor u het een en ander uitzoeken. Zou u in dat geval uw klantgegevens kunnen e-mailen naar [email protected]?
met vriendelijke groet,
WoonEnergie
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Gegevens gemaild hoor. Ik zal na 20 april wel antwoord krijgen want u bent tussen 3 december en 20 april afwezig?WoonEnergieService schreef:Beste Jellievrolijk,
Uw bericht maakt duidelijk dat de verwerking van uw betalingen niet naar behoren lopen. Verder geeft u aan dat u aangetekende brieven naar zowel IJ als naar WoonEnergie heeft gestuurd.
Indien u wenst kan ik ook voor u het een en ander uitzoeken. Zou u in dat geval uw klantgegevens kunnen e-mailen naar [email protected]?
met vriendelijke groet,
WoonEnergie
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
[quote="jellievrolijkGegevens gemaild hoor. Ik zal na 20 april wel antwoord krijgen want u bent tussen 3 december en 20 april afwezig?[/quote]
LOL........... kreeg je een afwezigheids autoreply?
LOL........... kreeg je een afwezigheids autoreply?
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
ik wil ook zo'n baas. 5 maanden vakantie. heeft heel wat vrije dagen opgebouwd blijkbaar.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Ja, ik dacht, ik ga er eens even goed voor zitten, klantnummers, betalingskenmerken, betaaldata, enz opgestuurd. Krijg je een afwezigheidsmail tot 20 april. Ik mag wel een 0900-nummer bellen stond erin.
Nou ja, de aangetekende brief is daar inmiddels wel aangekomen, dus dat wachten we maar gewoon af dan.
Bellen doen we maar niet meer, helpt toch niet en kost alleen maar meer geld.
Nou ja, de aangetekende brief is daar inmiddels wel aangekomen, dus dat wachten we maar gewoon af dan.
Bellen doen we maar niet meer, helpt toch niet en kost alleen maar meer geld.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Beste Jellievrolijk,
Mijn excuses. Ik heb per abuis het e-mailadres van mijn collega (die op zwangerschapsverlof is) opgegeven.
Dit had [email protected] moeten zijn. Als u alsnog daar uw gegevens naartoe stuurt, ga ik er meteen even naar kijken.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
WoonEnergie
Mijn excuses. Ik heb per abuis het e-mailadres van mijn collega (die op zwangerschapsverlof is) opgegeven.
Dit had [email protected] moeten zijn. Als u alsnog daar uw gegevens naartoe stuurt, ga ik er meteen even naar kijken.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
WoonEnergie
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Dat kan gebeuren, verklaart meteen de lange "vakantie".
Ik zal het wel even toesturen.
Groetjes, Jellie Vrolijk.
Ik zal het wel even toesturen.
Groetjes, Jellie Vrolijk.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 26 sep 2007 14:44
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
De zaak is keurig opgelost. Dat moet gezegd. Het dossier bij Intrum Justitia is ook gesloten. Ik ben zeer tevreden.
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Ik adviseer je heel gauw op te stappen bij Woon-negatieve-energie.
Het is een farce, ook dat : contact Laila, niets zal namelijk veranderen, zoalng je bij Oxxio blijft, alleen misschien hun naam.
Het is een farce, ook dat : contact Laila, niets zal namelijk veranderen, zoalng je bij Oxxio blijft, alleen misschien hun naam.
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Beste Laila, Jellievrolijk,
Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze woonenergie dit probleem heeft aanpakt c.q. opgelost.
Zelf had ik in het verleden ook een probleem met de jaarafrekening.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. Ondanks toezegging dat de rekening aangepast zou worden kreeg ik een rekening die niet gecorrigeerd bleek! Dit circus herhaalde zich om de twee maanden en contacten via de telefoon, e-mail en post leverden niets dan ergernis op.
Toen ik het zat was heb ik het probleem voorgelegd aan mijn verhuurder, de Woningbouwcorporatie, die heeft vervolgens contact opgenomen met Woonenergie.
Pas daarna werd mijn probleem serieus genomen en heeft Woonenergie haar fout hersteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar alles bij elkaar kostte het bijna één jaar voordat ik het te veel betaalde terug had.
Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".
Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze woonenergie dit probleem heeft aanpakt c.q. opgelost.
Zelf had ik in het verleden ook een probleem met de jaarafrekening.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. Ondanks toezegging dat de rekening aangepast zou worden kreeg ik een rekening die niet gecorrigeerd bleek! Dit circus herhaalde zich om de twee maanden en contacten via de telefoon, e-mail en post leverden niets dan ergernis op.
Toen ik het zat was heb ik het probleem voorgelegd aan mijn verhuurder, de Woningbouwcorporatie, die heeft vervolgens contact opgenomen met Woonenergie.
Pas daarna werd mijn probleem serieus genomen en heeft Woonenergie haar fout hersteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar alles bij elkaar kostte het bijna één jaar voordat ik het te veel betaalde terug had.
Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11 aug 2010 08:53
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Beste adrie2,
Vervelend om te horen dat u in het verleden minder positieve ervaringen met ons bedrijf heeft gehad. De laatste jaren is er veel tijd en geld gestoken in het verbeteren van de dienstverlening. Sinds die periode is er duidelijke progressie geboekt. Waar we in 2009 nog een krappe 7 scoorde, geven onze klanten ons in het eerste kwartaal van 2011 een 7,3.Dit betekent echter niet dat er geen fouten meer worden gemaakt, maar deze zijn wel enorm afgenomen. Wij blijven er alles aan doen om problemen op te lossen en de klanttevredenheid nog verder te verhogen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook veel gedaan aan het opleiden en verder doortrainen van onze medewerkers.
Indien u of andere lezers nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Via dit forum of direct via [email protected]
Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie
Vervelend om te horen dat u in het verleden minder positieve ervaringen met ons bedrijf heeft gehad. De laatste jaren is er veel tijd en geld gestoken in het verbeteren van de dienstverlening. Sinds die periode is er duidelijke progressie geboekt. Waar we in 2009 nog een krappe 7 scoorde, geven onze klanten ons in het eerste kwartaal van 2011 een 7,3.Dit betekent echter niet dat er geen fouten meer worden gemaakt, maar deze zijn wel enorm afgenomen. Wij blijven er alles aan doen om problemen op te lossen en de klanttevredenheid nog verder te verhogen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook veel gedaan aan het opleiden en verder doortrainen van onze medewerkers.
Indien u of andere lezers nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Via dit forum of direct via [email protected]
Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie
Re: Woonenergie (centrica) creeert schulden bij afnemers.
Fouten maken is onvermijdelijk, maar de fout zelf is meestal minder belangrijk, dan wat men doet nadat men de fout gemaakt heeft. (Rudolf Dreikurs)WoonEnergieService schreef:[...]Waar we in 2009 nog een krappe 7 scoorde, geven onze klanten ons in het eerste kwartaal van 2011 een 7,3 [...]
Laila
Woonenergie