LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijzen coca cola in europa

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Robin.hood
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:35

prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door Robin.hood »

voor 1,5 lit coca cola groothandels prijs taks inbegrepen

Nederland 1,29 €

Belgie 1.49 €

Duitsland 0,79 €

Wie maakt de woekerwinsten
één € ? één europa ?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door mlmangel »

Heb je achterhaald hoeveel btw er in elk land op een fles cola wordt geheven? En heb je een lijst van factoren die een prijs per land kunnen beinvloeden?

Robin.hood
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:35

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door Robin.hood »

De taks is ook 6 % en de winst bepaaling ? Het zelfde voor de consument laat de prijs de goedkoopste prijs het belagrijkste zijn.
Dat is ook in de handel zo of zou toch zo moeten zijn .Belangrijk is goedkoop kopen of het in Be./Nl./of Duitsland is ,zelfs het transport maakt dan het verschil niet .De lonen en waar het geproduseert word is ook niet belagrijk de produsenten de woekeraars kopen ook daar en waar het de minmum kost .Maken zo de woekerwinsten ook op de schouders van de consument zonder rekening te houden met werkplatsen en onze economie .
Dus alle voor één euro één prijs één europa de cola kopen 1,5 lit aan 0,79 euro per fles.
Groetjes

rroos74
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:49

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door rroos74 »

Coca Cola? Wat dachten jullie van onderstaande:

Wat Coca cola betreft en een aantal andere frisdrankmerken is dat men bewust de houdbaarheid manipuleert.

Een aantal jaren terug kon een fles met gemak een aantal dagen tot een week bewaard worden.

Nu is het zo dat na een dag/2 dagen vrijwel alle prik uit de fles is verdwenen. Het lijkt erop dat de constructie van de dop op de flessen hier de boosdoener is.

Dit is echt schandalig!!!

Wie valt dit ook op? Ik ben erg benieuwd.

Groet, Robin

Robin.hood
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2007 15:35

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door Robin.hood »

Dat het de dop is dat kan.Maar het is zeeker de bedoeling om meer verkoop en winst te maken en het is ook mogelijk om zo te besparen op de gas en zelfs ook op de dop.Het komt toch nooit in ons voordeel uit.Het is ook zo met de houdbaarheids of vervaldatum dat kost ons veel geld en meer verkoop voor de winst of woekerwinst maakers.
groetjes
nog een Tip ik koop 400gr Nutella aan één euro u ook ?
Tip 2 ik koop één liter granini aan 0,75 euro u ook ?

PaulusK
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2008 20:00

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door PaulusK »

Hoi,

dat Coca Cola duur is, dat is wel zeker. Een tip als je je er aan ergert.

Je moet voor de grap eens een blinde test doen met verschillende merken en daar ook een Coca Cola tussen zetten. Wij waren aangenaam verrast door de uitkomst en kopen eigenlijk nooit meer de 'originele' Coca Cola.

Groeten,

PaulusK

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een "probleem"waar ik geen last van heb.

De cola-light die ik koop kost € 0,29, de regular € 0,39 ex statiegeld en te koop in een gewone winkel.

Grootvader

Eltoro54
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2011 13:58

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door Eltoro54 »

Ik woon in Thailand en daar betaal ik voor een trai met 12 flessen van 1,25 liter cola omgerekend € 5,75. Statie geld kennen ze hier niet dus is inclusief de fles. En dit geldt voor alle coca cola. 8) In Nederland wordt je verschrikkelijk genaaid en niemand doet wat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Eltoro54 schreef:Ik woon in Thailand en daar betaal ik voor een trai met 12 flessen van 1,25 liter cola omgerekend € 5,75. Statie geld kennen ze hier niet dus is inclusief de fles. En dit geldt voor alle coca cola. 8) In Nederland wordt je verschrikkelijk genaaid en niemand doet wat.
Wat is dat nou voor onzinnige vergelijking? Om te beginnen liggen de salarissen in Thailand een stuk lager dan hier, en zijn de kosten voor winkeliers ook veel lager dan in Nederland.

Zodra alle Nederlanders voor Thaise salarissen (en arbeidsomstandigheden) willen gaan werken dan krijgen we hier ook Coca Cola voor dat soort prijzen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door ciske »

Nu is het zo dat na een dag/2 dagen vrijwel alle prik uit de fles is verdwenen. Het lijkt erop dat de constructie van de dop op de flessen hier de boosdoener is.
geen last van , prik blijft hier er gewoon in.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Eltoro54 schreef:Ik woon in Thailand en daar betaal ik voor een trai met 12 flessen van 1,25 liter cola omgerekend € 5,75. Statie geld kennen ze hier niet dus is inclusief de fles. En dit geldt voor alle coca cola. 8) In Nederland wordt je verschrikkelijk genaaid en niemand doet wat.

Die kruitnagel marlboro sigaretten kosten ook geen kont in Thailand.Blij dat ik vorig jaar gestopt ben.
Product prijzen zijn vaak landgebonden, kijk maar eens naar de bigmac idex, kun je zien hoe lang je moet werken ergens in de wereld om een big mac te kopen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: prijzen coca cola in europa

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Coca-cola is vaak wel ergens in de aanbieding bij 1 of andere supermarkt, dat kan dan nog aardig wat schelen.

Dat prik er af gaat heb ik ook geen last van.
Wel van de vroegere 2 liter flessen.

Gesloten