LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:Goedemorgen!
Hoi Ron

Dank je wel.
Ik ben migraines gewend, dus een hoofdpijn kan ik over het algemeen wel hebben, maar wat ik krijg van de Cita is anders. Het is geen pijn, maar een beetje een band gevoel om mijn hersens heen. Tja het is een rare gewaarwording.
Ik heb redelijk goed geslapen, maar om 6.30 klom mijn dochter al bij mij in bed...
Wbt die onrust Ron dat komt ook door de Cita, maar daarvoor heb ik Xanax er bij waardoor ik wel rustig op bed kan liggen en voor de nacht 12,5 mg Seroquel om niet te piekeren en te kunnen gaan slapen. Misschien moet jij toch ook vragen om iets kalmerends om deze start door te komen, want hoe minder rust je krijgt....

Wilma laat je het mij ook weten. Ik ben ook bekend met migraines en slik normaal imigran. Volgens de apotheek mocht ik dat wel af en toe gebruiken naast Cita maar niet regelmatig. Gelukkig heb ik sinds ik geen chocola meer eet ook nauwelijks meer aanvallen. Maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van je arts.

Ik merk hier vooral dat ik eigenlijk geen lontje meer heb, ik schiet haast direct uit mijn slof en dat is met de kids zo moeilijk en zo oneerlijk tegenover hun. :(

San ik hoop dat de 1 mg beter helpt, maar Xanax is ook maar een tijdelijk lapmiddel he? Hoelang gebruikt je moeder nu Cita?

Fijne dag vandaag allemaal!

aanstaande vrijdag gebruikt me moeder nu 7 weken cita ..maar 2 weken de verhoging 30 mg en je moet weer vanuit dat je verhoogt ben tellen daarom duurt het zo lang .
de xanax gebruikt ze nu pas sinds afgelopen zondag .ze mocht er al 2 maar heb het eerst geprobeert op 1 dus 0.5 mg .

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi,
Hoe gaat het vandaag met iedereen.
Ron ik slik nu 4 weken 20mg en 1 week 30mg(totaal dus 5 weken)
Ik voel me rustiger en heb weer zin in mn werkjes in en om huis.
Ik dacht vanmorgen dat de cita s eindelijk gaan werken.
En nu twijfel ik weer gek he? en denk ik dat het door de oxazepam komt dat ik weer soms blij ben ,maar daar slik ik maar 5 mg van..
Pffff wat een moeilijk mens ben ik toch!!!
greets Janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

janneke,ik twijfelde vanmiddag ook weer even,ik was de badkamer uit aan het soppen en de w.c en ineens had ik helemaal geen zin meer en heb dan ook helemaal niks meer uit mijn handen kunnen krijgen..
dat twijfelen duurt soms nog wel ffe hoor,maar ik heb NIET naar de oxazepam gegrepen en nu is het weer wat beter.
zo blijven we toch nog wel even terugvalletjes houden,maar ook dat komt goed!
ik vind dat het achteraf toch snel is gegaan,ik ben vandaag al 6 weken bezig,maar pas 3 weken op 20 mg,dus vandaar nog even die bijwerkingen en terugvalletjes...
morgen misschien weer een betere dag..

gr wilma

robbie1950
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jun 2011 12:12

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door robbie1950 »

wikky schreef:robbie,kijk eens even op deze link,ik denk dat ie dit is...


http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... m#p1028294


groetjesssssssssssss

Wikky,


KLOPT!
DANK je wel....

groet, :D


robbie

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,

Wat een rot tijd is die inwerkperiode toch, dan begrijp je weer waarom er mensen zijn die afhaken.
Nu dag 10 en sinds 2 dagen op de 8 druppels(16mg) pfff s'ochtends nog moeier en beroerd wakker als dat je s'avonds naar bed gaat. :cry:

Nou we wachten het maar weer af.

Gr, Ron

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Ja, Ron da s zeker een rottijd.
Ik heb vandaag ook weer een slechte dag.
Depri en zenuwachtig enz.
Terwijl ik dacht dat ik er was.
Zo zie je maar weer,met vallen en opstaan.
Wilma hoe gaat het met jou?

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Goedemorgen

Ik begin last te krijgen van nachtmerries, ook niet echt fijn. Ben best brak nu. Zit nu 3e dag op 20 mg. Ik ben blij met mijn Xanax.
Maar we zetten door he?!
Rot zulke dagen.
Ik krijg volgende week bezoek van de thuiszorg voor thuisbegeleiding! Weer iets om naar uit te zien.
Sterkte vandaag allemaal.

Liefs Nanda

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hier is het ook weer even vallen en opstaan ppfff
op de dag dan gaat het goed,maar de morgens zijn nog niet veel bijzonders hoor..
ik gebruik toch nog een halve oxazepam smorgens hoor,ik ben smorgens zo raar :shock: bibberig,beetje angstig,dan weer zweten,dan weer koud bah bah
en vandaag ben ik helemaal zenuwachtig,ik moet naar een keuring toe ppfff
maar goed,het zal er wel bij horen en dat is zo fijn aan deze site dat je kunt lezen dat het bij anderen hetzelfde gaat,op en af....
begint die rot migraine ook weer op te spelen en zo val je van het een in het ander :(
maar we komen er wel.. :P

tot laters

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

nou beste allemaal .

hier een kleine update over me moeder ( ze zit nu naast me en zei gaat nu zelf zeggen wat ik moet typen hihi want ik kan haar niet meer volgen :lol:

me moeder is nu in totaal 8 weken bezig , waarvan 2 weken op 30 mg ,,ze is op gaan bouwen van 10 naar 20 van 20 naar 30 .
ze mag er xanax bij slikken 2 pillen van 0.5 mg maar ze slikt er nog maar 1 ze vergeet steeds dat ze er eventueel twee zou mogen , ik vind haar zelf vrolijk , en soms een beetje druk . maar nu gaat ze vertellen wat ze zelf voelt:

ik kom smorgens wazig uit bed door de xanax op me nuchtere maag , ik begin met een bakje koffie en een boterham en zet de tv aan maar kan de tv niet echt volgen.
en denk dan bij me zelf pfffffffff weer een dag.
dan ga ik me aankleden en staat een half uur in de douche om alles extra extra goed te wassen (tot het dwangmatige toe)
dan denk ik wat zal ik aan doen , ben dan van plan iets leuks uit te zoekken maar pak toch maar weer iets makelijks (altijd het zelfde)
dan ga ik de bovenverdieping doen (stoffen enz maar weet niet eens wat ik echt aan het doen ben ,allemaal wazig.
dan naar beneden daar staat een afwas pfffffffff daar zie ik als een berg tegen op.
Ik denk nog steeds erg veel in me hoofd ,en daar word ik lichamelijk erg moe van ..komt dat ik het niet wil accepteren.
ben nog steeds alles dubbel checken , 3 keer kijken bv of ik wel geld in me portemenee heb gedaan. heb ik die wc rol wel opgehangen enz enz
ik vergeet zelfs door te trekken als ik een grote hoop heb gedaan :evil:
probeer me huisje goed bij te houden maar het lukt me gewoon niet alles is te vermoeiend.
ik heb nog steeds altijd een beetje onrust in me lijf.
als ik buiten loop geen onrust , maar alles kijkt nog steeds somber bv ons mooie park die we hebben kijkt nog steeds erg somber en anders als vroeger.
ben erg op me oude hondje gericht tot het dwangmatige toe , zie alles wat hij doet en vind hem zielig hij ziet niet goed dus ik hou hem scherp in de gaten (zelfs me hondje word moe van mij )
veel last van zweten , en dan ben ik weer bang dat ik stink en huppa kee je raad het al weer naar boven even wassen pffffffff vermoeiend.
ik ga wel eens voor de spiegel staan om te kijken of ik nog wel kan lachen ..
nu is het 17.00 en nu begin ik me weer wat beter te voelen de avonden vind ik heerlijkkkkkkkkk .en ik slaap gelukkig ook erg goed (altijd gedaan trouwens)
ik heb ook altijd het gevoel dat ik iets moet eten (maar ik heb niet echt honger) kom ook nog steeds niet aan was dat maar zo ben te veel afgevallen door de onrust vergt veel energie)
s;avonds kijk ik wel eens een filmpje en dan denk ik go goeie film en opeens halv wege de film ga ik opeens naar bed geen concentratie meer en dan ga ik rond 22.00 naar bed.
dan vind ik weer dat ik te vroeg in me bed lig maar dan val ik toch in slaap.
ik check ook heel vaak of ik me cita wel genomen heb (die neem ik sávonds voor het slapen gaan)
en de volgende ochtend beginnen we met de xanax op de nuchtere maag .dan heb ik geen onrust maar dat wazige hoofd zit me ook niet lekker .
Negatief he allemaal ? ik weet niet of jullie er wel iets aan hebben :lol:

Groetjes moeder .

Nou wikki ,ronv , lang leven , bastianne dat waren me moeder haar eigen woorden klinkt niet echt positief :D maar toch als jullie haar zouden zien dan zeg je volgens mij voelt ze zich goed ,,dus ik kan het niet meer volgen :shock:

jullie hadden vandaag allemaal een slechte dag ,zou dat ook door het sombere weer komen ?
Ronv jij zit nog in de opbouw fase en dat is gewoon erg zwaar ..maar gebruik je nu oxa er bij ?

Gr dochter en Moeder

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi San,Ron,Wilma en nanda
Ja san dat klopt wel hoor dat ik een r**dat heb gehad en als ik me niet vergis de anderen ook.
Nu rond het avondeten gaat het wel weer,ik kijk ook erg uit naar de avonden dan is mn lieve mannetje weer thuis en ga ik lekker vroeg onder de wol,k heb me toch een slaap.
Zat vandaag echt niet lekkr in mn velletje.
Onrustig niet echt weten wat ik wilde moest mezelf echt aan t werk zetten.
Blehhh...ik was bang vandaag dat de cita niet gaan werken bij mij.
Zit eigenlijk gewoon in de put..
Hopelijk kunnen jullie me opbeuren??

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hoi San en moeder

Zou thuisbegeleiding niet ook wat voor haar kunnen zijn. Zij helpen je weer grip te krijgen op je leven thuis, naast de begeleiding vanuit de geestelijke gezondheidszorg.
Ik kom er ook voor in aanmerking!! Volgende week komt er iemand voor de intake (hele week wachten.... :? )
Ik reageer straks weer verder

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Daar was ik al weer.
Ik ben hooggevoelig en ik vermoed jullie ook.
Ik heb net even gegoogled en wat de maan doet, kan invloed hebben op hoe je je voelt. Laten wij nu allen net een rot dag hebben die samenvalt met een maansverduistering.... Lees het volgende maar eens.

http://www.tweelingzielen-soulmates.nl/ ... 0maan.html

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Dat wazige van de Xanax word echt beter hoor na een paar dagen! Ik slik 2x daags 1 mg, maar ik win al weer met Rummikub (al heb ik soms wel stomme acties)
Ook heb ik gister zelf digitenne geïnstalleerd, normaal piece of cake voor mij. Nu koste het wat meer concentratie, maar het is wel gelukt en nog vrij vlot ook!!!

Ik ben nu ook lekker bezig van de hak op de tak zeg. :lol:

Ik lig er ook elke dag voor 21 uur en ik ga ook elke middag liggen, vanmiddag ook weer even geslapen en gelukkig geen nachtmerrie!

Ik kom straks hier nog wel even weer kijken.

Liefs

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

oh wat leuk san dat jouw moeder hier ook zelf een verhaaltje laat schrijven,toppie hoor..
zo zie je maar dat ieder mens toch weer andere klachten heeft.
op zich gaat het bij mij goed,alleen de morgens pppff en dan heb ik net als janneke,dat ik dan soms denk dat de citalopram nog niet goed aan slaat of dat ik nog niet op de juiste dosering zit.
maar smiddags en savonds dan kan ik er weer tegenaan hoor.
ik vind de avonden ook fijn en naar bed gaan nog fijner :lol:
ik slaap ook erg goed nu,dat merk ik wel..
ach ja misschien heeft het nog wat langer tijd nodig om helemaal aan dat spul te wennen..
morgen kijken we maar weer verder..

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Hoi all,
Nou zo te lezen hebben we allemaal een rot dag vandaag pfff
Wel leuk het verhaal van je moeder al is ze zelf nog niet echt positief :wink:
Benieuwd hoe we morgen weer opstaan :?:

En o ja, steeds vergeet ik jullie vraag te beantwoorden, maar nee ik gebruik er geen pammetjes of xanax ofzo bij.
Heb in het verleden xanax gehad, maar dit hielp maar tijdelijk bij mij en afkicken vond ik erger dan de kwaal, dus doe ik het nu zonder.
Kan alleen niet wachten totdat er weer een goede periode komt met de cipramil, soms twijfel je er weer aan of die wel weer komt, door de bijwerkingen is en blijft het moeilijk.

Die volle maan zou er best wel eens aan bijgedragen kunnen hebben, maar goed hopend en verwachtend op naar een nieuwe dag.

Gr. Ron en voor iedereen een goede nachtrust toegewenst.

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Ron vraagje.
Nou maak je me zenuwachtig. Hoe lang en welke dosering heb jij gebruikt van Xanax? En waarvoor gebruikte jij die toen? Ook in combi met starten anti depressieva?
Ik moet er straks ook weer vanaf, maar volgens de psychiater kwam dat wel goed als de Cita eenmaal aangeslagen is.

Welterusten allemaal en tot morgen!

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Goedemorgen

Nou ik heb vannacht zonder Seroquel proberen te slapen, bah wat heb ik slecht geslapen. Zijn vervolgens mijn 2 dochters (3,5 jaar) al om 5.45 wakker. Manlief stap om 6.30 de deur uit en om 8.30 komt mijn vriendin helpen.
Jeetje ik ben kapot, alleen al 3 kids in de kleren helpen en voorzien van ontbijt en ik ben weer een nerveus beroerd zielig hoopje....
Ik hoop van jullie kant betere berichten. Tussen half 12 en 12 mag ik weer bellen met mijn psychiater.

Groetjes!

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

goedemorgen allemaal.

ik hoop dat het een goede dag mag gaan worden ,

lang leven de ochtenden zijn altijd rot ( maar vanmiddag knap je weer helemaal op)

Ik heb respect voor jullie hoe jullie je er allemaal door heen slaan .
ik voel zo met jullie mee ,
ik begrijp niet dat er nog geen medicijnen zijn voor mensen die zich zo voelen die meteen helpen , maar uit eindelijk komen jullie er alleen maar sterker uit.

wij zijn inderdaad ook hoog gevoellig nu dat het een naam heeft en je veel erkening leest is het wel iets makkelijker maar daar voor dacht ik wat ben ik toch een raar wezen.

Ron ik wil ook wel jou verhaal horen over het afbouwen van de xanax ? want me moeder is er nu ook een week mee bezig.
en zoals jullie hebben kunnen lezen voelt ze zich nog niet zoals ze zou willen.
ook al lijkt het voor mij wel beter te gaan .

hebben jullie het gevoel dat je ooit weer echt de oude word? ik ben soms wel eens bang dat me moeder nooit meer echt de oude gaat worden.
leeftijd begint natuurlijk ook wel een beetje mee te spelen :(
maar ja ik hou natuurlijk nog even veel van haar.

vanavond moeten we ook weer naar de psychiater.

ik heb uit geprint wat me moeder hierboven gezegd heb ik ben benieuwd wat hij er van zegt , ik denk dat ze nog gewoon door moet gaan waar ze mee bezig is .

nou mensen sterkte vandaag , hier schijnt de zon weer dus ik hoop bij jullie ook .

Groetjes San

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Een leven lang leren schreef:Ron vraagje.
Nou maak je me zenuwachtig. Hoe lang en welke dosering heb jij gebruikt van Xanax? En waarvoor gebruikte jij die toen? Ook in combi met starten anti depressieva?
Ik moet er straks ook weer vanaf, maar volgens de psychiater kwam dat wel goed als de Cita eenmaal aangeslagen is.

Welterusten allemaal en tot morgen!
Hoi,
Ik weet niet meer welke dosering ik toen had sorry, wel weet ik dat ik het maar een aantal dagen gebruikt heb voor erge onrust en spannings klachten.
In het begin werd ik er erg rustig van, maar al vrij snel niet meer.

Maar jij reageert er misschien wel goed op.
Gr, Ron

ronv
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jun 2011 13:25

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door ronv »

Een leven lang leren schreef:Goedemorgen

Nou ik heb vannacht zonder Seroquel proberen te slapen, bah wat heb ik slecht geslapen. Zijn vervolgens mijn 2 dochters (3,5 jaar) al om 5.45 wakker. Manlief stap om 6.30 de deur uit en om 8.30 komt mijn vriendin helpen.
Jeetje ik ben kapot, alleen al 3 kids in de kleren helpen en voorzien van ontbijt en ik ben weer een nerveus beroerd zielig hoopje....
Ik hoop van jullie kant betere berichten. Tussen half 12 en 12 mag ik weer bellen met mijn psychiater.

Groetjes!
Hoi,

Wat is dat weer balen voor je zeg, ik kan me voorstellen dat je kapot bent.
Wel lekker dat je een vriendin hebt die je komt helpen dat scheelt toch weer.

Ben benieuwd naar wat je psychiater zegt vanmiddag :?:

Nou ik moet zeggen dat ik best wel goed geslapen heb vannacht, alleen de ochtend is nog steeds niet lekker wakker worden, moe vaag in mijn hoofd en geen zin.

Sterkte en gr Ron

Gesloten