LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp.nl...met rente

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
LWolfs

Wehkamp.nl...met rente

Ongelezen bericht door LWolfs »

Ik bestel een produkt bij Wehkamp.nl en kies voor betaling met acceptgirokaart. Het artikel wordt geleverd; de ontvangst van de acceptgiro blijft uit.
Een maand na de levering ontvang ik een email met als onderwerp "Je rekeningoverzicht staat klaar". Via deze mail kom ik terecht op de website van Wehkamp.nl waar ik zie dat er een bedrag openstaat dat ik moet betalen. Vreemd, want ik had toch aangegeven dat ik via een acceptgiro wilde betalen, en die heb ik nooit ontvangen. Nog brutaler was dat de firma mij € 4,42 rente in rekening bracht omdat ik te laat had betaald.
Ik heb het openstaande bedrag zonder de rente betaald en een email dialoog gestart. De klantenservice blijft voet bij stuk houden:
U geeft aan het niet eens te zijn met de kredietvergoeding die u in rekening bent gebracht.
Wij hebben dit voor u nagekeken en uit onze informatie blijkt dat er op 06-06-2011 een rekening overzicht naar u is verzonden en wij hebben uw betaling op 07-06-2011 ontvangen.
Vanwege late betaling is er dus kredietvergoeding in rekening gebracht.
.....en
U geeft aan het niet eens te zijn met de kredietvergoeding.
Wij hebben naar aanleiding van uw uitleg de rekening gecontroleerd. Volgens onze gegevens is er een rekening overzicht op 16-05-2011 gestuurd voor u,dit is niet betaald. Wij hebben de tweede rekeningoverzicht op 06-06-2011 toegestuurd naar u en hebben op 07-06-2011 een betaling ontvangen. Volgens onze gegevens heeft de betaling langer dan 2 weken plaats gevonden. Helaas kunnen wij de vergoeding van 4,42 niet in mindering brengen op uw rekening.
Ik heb nooit een acceptgiro ontvangen; op 6 juni heb ik een mail ontvangen en direct betaald (zonder rente). Op 16 mei heb ik helemaal niets ontvangen.

Het gaat om een klein bedrag, maar dat is niet relevant, vind ik; het principe is verkeerd.

Kan wehkamp.nl dit zomaar doen ?

tampie74

Re: Wehkamp.nl...met rente

Ongelezen bericht door tampie74 »

als je weet dat je met acceptgirokaart wilt betalen en dat ook via de site hebt aangegeven. En je bij de levering ontdekt dat de acceptgiro er niet bij zit, dan hang je toch gelijk aan de telefoon om opheldering te vragen. Als je daarmee wacht dan kan je er van uitgaan dat je rente daarover betaald.

LWolfs

Ongelezen bericht door LWolfs »

Ben het toch niet echt eens met het commentaar: een acceptgiro wordt regelmatig na de artikelen gestuurd. Moet ik nu gaan vragen voor een acceptgiro ? Na hoelang: 1 dag, 1 week, 2 weken ?
Als we afspreken om via acceptgiro te betalen, dan verwacht ik zo'n gele voorbedrukte prent te ontvangen, als de verkoper het tijd acht; ik heb enkel emails ontvangen. Met het ontvangen van een email is niets mis, maar zeg het dan van tevoren, vertel het bij het afsluiten van de koop, maar 'praat' dan niet over een acceptgiro......toch :!:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben het met Tampie eens, meestal zit de accept gewoon bij een bestelling. Nooit meegemaak dat ie later wordt gestuurd.
Dus je had ook zelf even aan de bel moeten trekken.

DvOff

Ongelezen bericht door DvOff »

tampie74 schreef:als je weet dat je met acceptgirokaart wilt betalen en dat ook via de site hebt aangegeven. En je bij de levering ontdekt dat de acceptgiro er niet bij zit, dan hang je toch gelijk aan de telefoon om opheldering te vragen. Als je daarmee wacht dan kan je er van uitgaan dat je rente daarover betaald.
Dat is grote onzin, hoewel ik het wel met je eens bent dat het logisch had geweest, en ook slim, om te bellen wanneer die acceptgiro binnenkomt. Ben ik het niet met je eens dat nu de fout ineens bij de klant ligt, Wehkamp heeft verzuimt om de AG te leveren, dit kun je niet zomaar benadrukken bij de klant.
LWolfs schreef:Ben het toch niet echt eens met het commentaar: een acceptgiro wordt regelmatig na de artikelen gestuurd. Moet ik nu gaan vragen voor een acceptgiro ? Na hoelang: 1 dag, 1 week, 2 weken ?
Als we afspreken om via acceptgiro te betalen, dan verwacht ik zo'n gele voorbedrukte prent te ontvangen, als de verkoper het tijd acht; ik heb enkel emails ontvangen. Met het ontvangen van een email is niets mis, maar zeg het dan van tevoren, vertel het bij het afsluiten van de koop, maar 'praat' dan niet over een acceptgiro......toch :!:
Ook bij jou ben ik het niet met twee dingen eens, je hebt immers aangegeven om via acceptgiro te betalen, ook weet je zelf, ongeacht je ervaringen, dat er geen twee weken tussen de AG en het leveren van de goederen zit.
Overigens wordt er juist, in regelmaat, een acceptgiro geleverd bij de producten niet erna. Dus ja, het had wel verdomd handig geweest om te vragen wanneer die acceptgiro of betaal gegevens verzonden worden.

Je had immers ook zelf aan de telefoon gehangen als je de AG wel binnen had gehad maar je producten 2 dagen later niet.

Daarbij is het natuurlijk vrij logisch dat je een AG ontvangt als je hiervoor hebt gekozen, nu je kop in het zand steken en net doen alsof je niet wist dat je deze moest ontvangen vind ik op z'n minst een beetje dom.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Niet de TS moet bewijzen dat hij/zij geen AC heeft ontvangen, maar deze fraaie firma moet bewijzen dat de TS wél de AC heeft ontvangen.

Maxiem.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Gesloten