LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
connyroos
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:10

DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door connyroos »

Ik ben sinds 4 jaar bij de Hema verzekerd.
Nu hoorde ik via via dat de Hema stopt met zijn uitvaartpolissen en deze gaan over naar DIRECT VERZEKERDNL BV.
Was een hele slecht voorlichting van de Hema.
Ik heb mijn uitvaartpolis per 1 juni bij de Hema stop laten zetten en af laten kopen.
Ik ben nu bij een ander verzekeringsmaatschappij verzekerd.
Na een aantal keren gemaild te hebben naar de Hema werd ik gebeld door een meneer van DIRECT VERZEKERDNL BV.
Hij zou uit gaan rekenen wat mijn afkoopsom is.
Ik heb na een week weer gemaild en kreeg geen antwoord.
Wel werd mijn premie t/m 26 juni van mijn bankrekening af gehaald, terwijl het schriftelijk per 1 juni is beeindigd.
Ook heb ik DIRECT VERZEKERDNL BV geen machtiging gegeven om ook maar iets van mijn rekening af te halen.
Ik heb nu al een aantal keren een mail gestuurd naar DIRECT VERZEKERDNL BV, maar men reageerd nergens op.
Als ik naar de Hema een mail stuur krijg ik wel antwoord maar men zegt dat ik bij DIRECT VERZEKERDNL BV moet zijn.
Terwijl ik voor 1 juni opgezegd heb en het zou pas per 1 juni overgaan naar DIRECT VERZEKERDNL BV.
Vandaag maar weer eens gebeld en ik kreeg van die dame aan de telefoon te horen, dat de meneer die mij gebeld heeft er nog niets mee gedaan heeft.
Volgens haar wordt ik weer eens terug gebeld.
Wat kan ik hier nog meer aan doen dan een klacht naar het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening sturen?
Het is heel vervelend dat men bij DIRECTVERZEKERDNL BV nergens een reactie opgeeft.
Terwijl deze meneer de afkoopsom uit zou gaan rekenen.
Het is ook heel raar dat dit zo lang moet duren, bij mijn nieuwe verzekering zit een lijst met afkoopsommen en premie vrij maken
van verzekeringen met het aantal jaren enz. erbij.
Ik ben blij dat ik opgezegd heb bij DIRECTVERZEKERDNL BV, want als er iets zou gebeuren, en men geeft dan ook geen reactie heb je toch grote problemen.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ik had me auto,inboedel verzekering ,rechtsbijstand allemaal bij de hema
heb dit begin van het jaar allemaal opgezegd
vond het helemaal niks

paar aanrijdingen gehad 5 waarvan 3 niet mijn schuld
alrisk verzekerd met rechtsbijstand
ging allemaal zo slordig en puntje bij paaltje sta ik in roy data 7
mailover gestuurd tottaal geen antwoord er op

nee geen hema voor mij meer
heb alles nu bij ftbo nooit geen gezeur!!!

boris1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:38

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door boris1974 »

HEMA verzekeringen hoor ik inderdaad ook slechte verhalen over. Je merkt gewoon dat ze geen verzekeraar zijn en niet de service gewend zijn zoals bijvoorbeeld bij OHRA. Ik blijf dan ook bij OHRA voor de verzekering Afbeelding

connyroos
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:10

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door connyroos »

Een medewerker van Directverzekerd bv, die mij telefonisch verteld had dat ik mijn uitvaartpolis af kan kopen, zegt nu dat ik mijn polis wel af kan kopen, maar ik ben mijn geld van 4 jaar premie betalen dan kwijt.
De polis kan pas over 1 jaar afgekocht worden, na 5 jaar dus pas.
Ik heb deze polis al opgezegd en een nieuwe bij een andere verzekeraar afgesloten.
Ik heb op mijn mail van deze meneer staan dat hij mij afkoopsom aan het uitrekenen is, maar dat dit iets langer duurt omdat zij net alle uitvaartpolissen van de Hema overgenomen hebben.
Ook heb ik een mail van de Hema verzekeringen, dat de polis afgekocht wordt door Directverzekerd bv.
Het is duidelijk dat deze meneer van Directverzekerd bv een fout heeft gemaakt, maar in mijn ogen moet hij deze dan ook maar herstellen.
Kan ik hier verder nog iets aan doen?
Of kan ik alleen een klacht indienen bij Kifid.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door JDII »

inekevanvliet schreef:paar aanrijdingen gehad 5 waarvan 3 niet mijn schuld
alrisk verzekerd met rechtsbijstand

nee geen hema voor mij meer
heb alles nu bij ftbo nooit geen gezeur!!!
Ik denk dat U met uw aanrijdingsquota ook bij de ftbo (nooit van gehoord overigens :lol: )nog wel eens gezeur zult hebben.....

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door Martijn T »

Ik zal het wel niet begrijpen:
Waarom zou je in hemelsnaam een uitvaartverzekering afkopen?
Dat is nutteloos en geld weggooien. Maak hem dan premievrij als je om de een of andere reden perse niet via een andere tussenpersoon wilt (HEMA is geen verzekeraar, maar is gewoon tussenpersoon zonder de service te bieden die daarbijhoort (net als de rabobank)!!) Afkopen is altijd zonde geld.

Je bent inmiddels 4 jaar ouder, de premie elders zal dus waarschijnlijk hoger zijn.

HEMA, Kruidvat etc. die wisselen om de zoveel tijd van risicodrager. Meestal komt een verzekeraar er na een paar jaar achter dat het te weinig oplevert en stopt dan weer. Klant is de pineut, zoek dan een echte, onafhankelijke adviseur die je advies geeft en op weg helpt.

Ineke 26
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2012 11:12

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door Ineke 26 »

HEMA en inzage polismap. Sinds juli 2011 ben ik al bezig om inzage te krijgen in mijn polismap. Het betreft auto/WA/reis/inboedel en opstal verzekeringen. Maandelijks wordt, naar ik aan mag nemen, de autoverzekering afgeboekt, maar sinds kort worden er hogere bedragen afgeschreven en heb ik geen idee waarom. Storneren durf ik niet want je zult maar onverzekerd zijn op welke verzekering dan ook.
Alle mailen en beloftes ten spijt, IK KAN NOG STEEDS NIET IN MIJN POLISMAP!!
Weet dus ook niet mijn polisnummer van o.a. de reisverzekering en heb daarnaast blijkbaar ook geen geldige groene kaart.
Spijt als haren op mijn hoofd om ooit met dit bedrijf in zee te zijn gegaan!! HEMA WAT EEN WAARDELOZE SERVICE.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: DIRECT VERZEKERDNL BV / de Hema verzekeringen

Ongelezen bericht door Rense »

@Ineke

Even op de site gekeken. Zie onderstaand bericht.

Belangrijk bericht voor bestaande klanten!
U heeft een nieuwe online polismap. Wij hebben uw nieuwe inloggegevens naar u toegestuurd.
Heeft u dit bericht niet meer? Laat het ons weten via [email protected]

Gesloten