LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
gwreijman

Re: Als je kritiek hebt op telfort wordt je gebanned...

Ongelezen bericht door gwreijman »

ciske schreef:
gwreijman schreef:Voor de TS.

Het is nou eenmaal zo dat als je je misdraagt op internet dat er via de abusedesk van de provider stappen worden ondernomen.

Dat is niet alleen bij Telfort zo, maar bij de meeste providers.
.

onzin , forums staan los van providers, telfort is gewoon hier de fout in gegaan.
Nope, forums hoort er ook bij.

Als er iemand misbruik maakt van de verbinding bij zijn/haar provider is de beheerder van de forum toegestaan om een abusemailtje te sturen naar de abusedesk van de provider.

Als ik een stommiteit uithaal op een bepaalde forum wat tegen de voorwaarden in gaat van mijn provider (in dit geval xs4all) kan de beheerder een mailtje sturen naar [email protected] om een klacht over mij in te dienen, waarna de provider stappen onderneemt om misbruik verder te voorkomen.

Als een provider hier niet op in zou mogen gaan volgens jou zou het een hele grote puinhoop worden op internet/fora.

gwreijman

seconds-out schreef:

Het is nou eenmaal zo dat als je je misdraagt op internet dat er via de abusedesk van de provider stappen worden ondernomen.

Dat staat nou eenmaal in de voorwaarde waar je voor getekend hebt toen je de abbo aanging met je provider.
Misdraagt op internet???
En die mogen afgesloten worden van internet?
Whahaha wat is dat voor onzin??
Er zijn miljoenen gebruikers die zich "misdragen" op internet... :arrow: pedosites..criminele contacten..oplichters..sms bureaus..maar ook bedrijven die de klanten tillen. enz.....

Heb je nog ff of moet ik nog een uurtje doorgaan?

Kortom.. jij praat echt als een kip zonder kop. :twisted:
Ik heb het over Nederlandse providers, die hanteren nou eenmaal de voorwaarden waar je voor tekent als je wat aangaat met ze.

Ik ben zelf een tijdje actief geweest met een eigen usenet server (alleen tekstgroepen) en sloot ook gewoon gebruikers af als ze misbruik maakten plus dat er een mailtje ging naar de abusedesk waarbij de providers vaak de beslissing nam om de verbinding (al dan niet tijdelijk aan de hand van de ernst van de klacht) dicht te zetten.

Waar jij het over hebt gaat niet over providers, maar over diensten die via hosting wordt aangeboden via derden inplaats van via een ISP.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Meinon

Ongelezen bericht door Meinon »

gwreijman schreef:
ciske schreef:

.

onzin , forums staan los van providers, telfort is gewoon hier de fout in gegaan.
Nope, forums hoort er ook bij.

Als er iemand misbruik maakt van de verbinding bij zijn/haar provider is de beheerder van de forum toegestaan om een abusemailtje te sturen naar de abusedesk van de provider.

Als ik een stommiteit uithaal op een bepaalde forum wat tegen de voorwaarden in gaat van mijn provider (in dit geval xs4all) kan de beheerder een mailtje sturen naar [email protected] om een klacht over mij in te dienen, waarna de provider stappen onderneemt om misbruik verder te voorkomen.

Als een provider hier niet op in zou mogen gaan volgens jou zou het een hele grote puinhoop worden op internet/fora.
Niet mee eens.. absoluut niet zonder vooraankondiging naar de klant toe!!
En niet VOORDAT je beide partijen gehoord hebt ALS BUITENSTAANDE PROVIDER IN DEZE ZAKEN (!) om precies achter te komen wat er heeft gespeeld!

In casu is dat absoluut niet gebeurd en werd ik op basis van "Jan mag het weten" wat gebanned en afgesloten van mijn internet, en werden een deel van mijn berichten zonder reden verwijderd die cruciaal hadden kunnen zijn in deze zaak! Dit kan toch niet waar zijn? Dit heet misbruik van je macht, en niet gebruik van je recht!

En AV's zijn echt niet heilig hoor. Als ze in strijd zijn met algemene wetten en de normale geldende normen en waarden worden ze resoluut, zoals uit vele jurisprudentie blijkt, van de hand gedaan door de rechter! En gelukkig maar!

Een leek (consumenten) is namelijk geen partij voor zulke spelers (dicaturen zoals Telfort) met hun "heilige" algemene voorwaarden...

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

-Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
Laatst gewijzigd door seconds-out op 18 jun 2011 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Maar dat is allemaal toegestaan, stelletje hypocrieten zijn het... alles mag, behalve onbeleefd zijn tegen een kleinzielige moderator, ( of op zijn forum) die toevallig ook nog eens de "macht" heeft om gebruikers van internet af te sluiten.

Echt walgelijk!
helemaal mee eens, providers die machtsmisbruik maken , moet zoveel mogelijk gemeden worden en dat zal zeker door dit topic en mondreclame gebeuren.

gwreijman

Ik ben inderdaad dan geen haar beter dan de providers als jullie dat vinden.
Maar ik moest wel verantwoorden aan mijn provider als er rottigheid plaats vond op de diensten die ik toen aanbood.

Want anders kostte het wel of mijn newsfeed vanaf het grote usenet netwerk (oftewel een usenet death penalty) of dat ik van mijn verbinding zou worden gegooid.

En dan ben ik liever maar een persoon die gehaat wordt om wat ik erover vind.

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Ik vraag me nu wel af of Telfort iedereen van internet afsluit geeft als men ergens op fora doet aan schelden of bedreigen?
Als Telfort dit namelijk als reden opgeeft om iemand van het internet af te sluiten omdat zoiets gebeurd op het forum van Telfort dan zou je denken dat ze overal speuren naar ongepast gedrag.

ciske

DJM schreef: Als Telfort dit namelijk als reden opgeeft om iemand van het internet af te sluiten omdat zoiets gebeurd op het forum van Telfort dan zou je denken dat ze overal speuren naar ongepast gedrag.

Die kans is heel groot, vandaar dat ook beter niemand telfort moet nemen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
DJM schreef: Als Telfort dit namelijk als reden opgeeft om iemand van het internet af te sluiten omdat zoiets gebeurd op het forum van Telfort dan zou je denken dat ze overal speuren naar ongepast gedrag.

Die kans is heel groot, vandaar dat ook beter niemand telfort moet nemen.
Niet moet nemen??, dat maakt iedereen voor zich zelf wel uit.

Men denkt toch niet dat Telfort alle forums afschuimd cq cibercrime begaat om klanten te detecteren resp. op te sporen :lol:

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Henri42 schreef:
Men denkt toch niet dat Telfort alle forums afschuimd cq cibercrime begaat om klanten te detecteren resp. op te sporen :lol:
Ik weet niet waarom jij denkt dat wij denken dat Telfort alle forums zou
afschuimen :mrgreen:
Eentje wel in ieder geval... 8) maar jij zal er vast nog wel een paar meer weten...

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Henri42 schreef:
Ze ( webcare) hebben het toch over het internet in het algemeen?

De Klant dient zich te gedragen conform hetgeen van een verantwoordelijke en zorgvuldige Klant en/of internetgebruiker verwacht mag worden en is verplicht bij gebruik van de Dienst(en) de toepasselijke wettelijke regels en de Netiquette in acht te nemen. Onder Netiquette wordt verstaan de algemene aanvaarde gedragsregels op het Internet zoals vastgelegd in RFC 1855 ( ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1855.txt ) en toekomstige aanpassingen hiervan.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten en geruzie verwijderd door de moderator

Meinon

Ongelezen bericht door Meinon »

Update:

-Telfort reageert (naast het snel afsluiten en bannen vaan haar klanten) ook erg snel op klachten die ingediend zijn :wink: ...
-Overeenkomst is ontbonden. Per mail & tel. bevestigd.

Helaas zal ik als consument niet/nooit te weten komen wat er intern met mijn klacht gaat gebeuren...
Maar ja boeit mij verder eigenlijk ook niets. Ik ben blij dat ik er vanaf ben! Wat een dictatuur daar zeg!

Klaar. Weg ermee. Geen telfort meer voor mij.

Case closed! :mrgreen:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Meinon schreef:Update:

-Telfort reageert (naast het snel afsluiten en bannen vaan haar klanten) ook erg snel op klachten die ingediend zijn :wink: ...
-Overeenkomst is ontbonden. Per mail & tel. bevestigd.

Helaas zal ik als consument niet/nooit te weten komen wat er intern met mijn klacht gaat gebeuren...
Maar ja boeit mij verder eigenlijk ook niets. Ik ben blij dat ik er vanaf ben! Wat een dictatuur daar zeg!

Klaar. Weg ermee. Geen telfort meer voor mij.

Case closed! :mrgreen:

toch fantastisch dat je eraf bent :lol:

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

Meinon schreef:

Wat Hugo deed is zeker niet goed te praten voor mij dan!
Ik bedoel als ik via een proxy erop kom, dan doe ik dat niet uit strijd met de regels,
maar om mijn verhaal nog even duidelijk te maken. Omdat ik me verkeerd begrepen voel! En als je totaal geen rechten hebt in deze dictatuur van Telfort, dan kom je ZEKER in opstand ja... niemand kan met en in een dictatuur leven. Dat is onmenselijk!
Wat een mannetje, Hugo, kun je hem niet permanent van internet blokkeren aub? Draagt niks bij, loopt te klagen over zijn bans en afsluiting terwijl hij daar zelf verantwoordelijk voor is en dit ook bekend moet zijn d.m.v. de algemene voorwaarden (Ja seconds out, die voorwaarden waar je mee akkoord gaat als je het abonnement afsluit, zodat men gebruik kan/mag maken van sancties als je je niet aan de voorwaarden houd.).
Laatst gewijzigd door Umad op 22 jun 2011 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Umad

seconds-out schreef: Het gaat hierom dat bepaalde belangrijke diensten niet meer toegangelijk zijn door een ruzie/scheldpartij.

Je maakt jezelf belachelijk door te stellen dat het een kromme vergelijking is>>>een dienst is een dienst en sommige diensten zijn (haast) onmisbaar.

Telfort MAG GEEN MENSEN UITSLUITEN van internet vanwege vermeende scheldpartijen op een forum.

Dat is machtmisbruik van Telfort.
Ik denk niet dat angel zich belachelijk maakt, integendeel....

P.s. Lees de voorwaarden eens. Dat mogen ze wel. PUNT.

Umad

Meinon schreef: Ik weet niet of jij weet hoe het er in een rechtstaat aan toe gaat, in vergelijking met een dictatuur... ?

Maar in het eerste geval wordt ook de wederpartij GEHOORD! Eer men tot een conclusie komt.. dat is hier niet gebeurd.. ik moest er via een verwijspagina achterkomen dat ik van mijn internet ben afgesloten!? Zonder telefoontje..
zonder brief... zonder officiële aankondiging.. zonder waarschuwing... zonder RECHTEN!?

I don't think so.

Voel jij goed hierbij? Wat als jou het overkomt?
Plaats je eens in mijn schoenen en beantwoordt dan nogmaals mijn vragen aan jou.

Dank u.
Gedaan, en dan denk ik, als ik mijn grote mond had gehouden, had ik nu nog gewoon internet gehad. Van het probleem met een af en toe wegvallende verbinding heb je nu constant geen verbinding. Het is niet echt een vooruitgang he?
Misschien handig om eens niet zon grote mond te hebben en mensen te gaan bedreigen, leer ervan ipv de schuld nu bij anderen neer te leggen.

Umad

Meinon schreef: Dank u. Nu moet ik hem helemaal weer opnieuw typen zonder beledigingen hopelijk... :oops:
Excuses Mods van Radar.
Ga je straks zeuren op kassa als je hier gebanned word? Je leert niet snel he?
Meinon schreef: Ik zal hieronder de 'gepiepte' versie van mijn post posten:

-Betreft de cijfers die Telfort/Hugo aanhaalde hier een paar posten terug:
Het gaat niet om een tijdelijk ban. Het ging om een PERMANENTE BAN. Zoals ik kon lezen als ik probeerde in te loggen op mijn naam daar.

Verder als iemand dus daar gebanned wordt, krijg je als mail-adres mee: neem contact op met de beheerder van webcare. Dat is het volgende mail adres: no-reply@............ precies.. No reply. Dus logisch dat er maar 3 tijdelijke bans zijn...in jullie rapportage
In je eerdere post gaf je aan dat je ZONDER enige vorm van berichtgeving werd afgesloten. Nu geef je aan een mailtje te hebben gehad. Als hierin staat neem contact op met de de beheerder van webcare, betekend het niet dat de verzonden mail zijn emailadres is. Bovendien, wat heeft dit te maken met het feit dat je bent afgesloten?

Meinon schreef: Betreft de zogenaamde bedreiging:

Het is zeer zeker fout van telfort, dat in dit geval niet eerst nader onderzoek is gedaan door de webcare van telfort/hugo, voordat zij omwille van zogenaamde "bedreiging" van een mede forumlid, mijn internet aansluiting afsluiten.
Kijk, ipv de hand in eigen boezem te steken, ga je je eigen bedreigingen goed praten. Wat voor mannetje ben je dan? Ik kan hier echt niet serieus op ingaan. Zwakke argumenten, geen eigen verantwoording en alles en iedereen is schuldig behalve jijzelf.
Meinon schreef: "*scheldwoord* (ik piep deze nu even weg :) .. Ik scheld namelijk alleen uit grote frustratie door de ongelijke en onrechtvaardige behandeling op dat forum, is niet goed ik weet het.. maar ja zo heeft iedereen wat...), geef me je adres maar even" .. dat was het PB waar het om gaat bij deze persoon.
Heel volwassen. Als je je zo kinderachtig gedraagt kun je het ook terug verwachten. En pas op, je komt zo de verkeerde eens tegen.
Meinon schreef: Is dit nu daadwerkelijk een bedreiging???
Ja

Umad

ciske schreef:

.

Ge - Wel - Dig argument. Dit forum was VAN de provider. Daardoor was makkelijk te zien wie zich misdroeg. Bovendien heeft de TS nu al 4 verschillende versies verteld van zijn verhaal en is er steeds iets anders. Jullie zijn op de voorwaarden gewezen waar duidelijk in staat dat de diensten beeindigd kunnen worden bij overtreding, maar toch blijven volhouden dat telfort hier de boosdoener is. Ik denk dat het vervelende mannetje maar s moet leren dat zulk gedrag ongewenst is in de maatschappij. Word ie een grote jongen van.

Gesloten