Vorige week donderdag (09 juni '11) een nieuw abonnement afgesloten voor mijn partner. Een iPhone i.c.m een i-300 abonnement.
Prachtig! Lekker makkelijk en snel via de website.
Op naar de kassa... daar staat letterlijk :
"200 minuten meer voor € 0,00 extra per maand
(actie geldt voor de eerste 4 maanden van het contract) + € 0,00"
Ik denk dat is een leuke aanbieding. Aardige gasten daar bij T-Mobile. De eerste 4 maanden 200 minuten extra erbij. Gratis! Prachtig. Natuurlijk vink ik deze optie aan.
Wat ik vervolgens niet in de gaten heb is dat mijn abonnement automatisch naar een i-500 prijsplan gaat in plaats van het i-300 abonnement wat ik wilde hebben. Daarmee gaat mijn abonnement van 42,50 naar 59,95 per maand. Dat is dus vooral niet de bedoeling!
Daar kom ik echter pas achter op het moment dat mijn telefoon geleverd wordt drie dagen later (wat wel weer lekker vlot gaat, maar dat terzijde).
Wettelijk gezien mag je binnen 8 dagen na een online aankoop deze annuleren of wijzigen. Dus ik maak me nergens zorgen over, komt goed, even aanpassen en klaar. Inmiddels heb ik mijn partner blij gemaakt met een nieuwe telefoon die natuurlijk meteen uitgepakt wordt en aangesloten. Gelijk een SMS eruit naar alle vrienden en bekenden met het nieuwe nummer. Zo gaat dat nu eenmaal.
Een dag later. BOEM! Weg verbinding. Geen service geeft het mooie glimmende witte apparaatje aan. Vervelend maar ach, dat lossen we op dinsdag (maandag gesloten ivm pinksteren) wel op met een telefoontje naar de klantenservice.
In totaal heb ik slechts 40 minuten aan de telefoon gehangen op dinsdag. Dat valt mee voor een klantenservice. Ik ben langer gewend bij niet nader te noemen andere bedrijven.
Enfin door een foutje (vraag me niet hoe of wat) stond de activatie datum van dit nieuwe contract op ergens in oktober pas. Maar ik ben vriendelijk geholpen door deze meneer en al snel had ik gewoon verbinding. Super!
We zijn er natuurlijk nog niet want het i-500 abonnement wat ik naar mijn mening toch op een soort van misleidende manier aan me broek heb gekregen daar wil ik natuurlijk niet aan en het abonnement eenvoudig weg aan laten passen naar een i-300.
"Dat gaat niet meneer." "Heel vervelend allemaal, maar contracten kunnen wij niet aanpassen" aldus de medewerker van T-Mobile.
Nu breekt mijn klomp. Die T-Mobile gasten moeten toch met 1 druk op de knop een abonnement kunnen aanpassen. Waarschijnlijk was het geen enkel probleem geweest als ik nog een paar honderd minuten meer erbij wilde hebben, maar een abonnement omlaag schroeven, das onmogelijk.
Gelukkig heeft de medewerker van T-Mobile wel een oplossing. Kijk daar hou ik van! oplossingen! Ik kan het toestel kosteloos retour sturen (een gloednieuw prachtig toestel retour sturen? ja gewoon terug sturen). Het contract wordt dan ontbonden en ik kan volgende week gewoon weer een nieuw abonnement afsluiten. Ik vind het een bijzondere constructie maar goed....
Wat een rompslomp allemaal voor zo iets kinderlijks eenvoudigs.
Goed, als dat de enige manier is dan moet dat dan maar zo dacht ik. Ik besefte echter meteen dat ik dan dus een week zonder toestel zit, een week niet kan bellen en daarnaast ga ik aanstaande zaterdag 3 weken op vakantie. Ook zonder telefoon dus! Daar wordt ik dan niet vrolijk van.
Als laatste komt daar dan ook nog eens bij dat net iedereen geinformeerd is over een nieuw nummer. Mijn oude nummer is natuurlijk bij velen al vervangen door het nieuwe en daarmee ben ik ook op het oude toestel lekker onbereikbaar geworden.
Als dit nou het enige voorval zou zijn bij T-Mobile dan zou dat wellicht nog acceptabel zijn. Was het niet dat ik bij mijn andere abonnement wat tevens ook bij T-Mobile loopt de laatste keer bij contract vernieuwing ook een hele rompslomp had met mijn aanvullende internet abonnement. Dat verhaal zal ik voor nu maar even laten varen en de lezer hiervan besparen maar een toestand was dat wel.
Hoe kun je iets wat zo ontzettend simpel is toch zo ingewikkeld en vooral klant onvriendelijk maken.
Ik heb voor nu even helemaal genoeg van T-Mobile. En dat na ruim 12,5 jaar. (Ik was al klant bij T-Mobile voordat het T-Mobile heette en nog het oude BEN was). Jammer! Altijd prima tevreden geweest hoor, als het werkt dan werkt het maar als er administratief iets is dan maak je borst maar nat bij deze roze rakkers.
De fonkelende nieuwe witte iPhone gaat terug in zijn mooie strakke doosje en terug naar T-Mobile.
Ik denk dat ik maar eens even ga winkelen bij de kpns en vodafones in Nederland. En mijn huidige abonnement wat nog loopt bij T-Mobile. Die gaat er denk ik ook rap uit zodra het afloopt.
Maar wellicht is er nog iemand die dit toch zo eenvoudige administratieve probleempje voor mij oplost, dan ben ik nog wel bereid om mijn besluit te heroverwegen.
T-Mobile eshop order nummer: 733654
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuw iPhone abonnement bij T-Mobile
-
T-Mobile Webcare
Re: Nieuw iPhone abonnement bij T-Mobile
Beste mvdbroek,
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard ' vermelden.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?
Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, je adres, je geboortedatum en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp 't.a.v. Richard ' vermelden.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
T-Mobile heeft het probleem inmiddels naar volle tevredenheid opgelost!
Top!
Top!
Eigen initiatief van T-mobile of heb jij gehoor gegeven aan het bericht boven je?
Wat mij wel opvalt hier dat t-mobile standaard reageert maar zet nu eens neer waarom een en ander mis gaat of wat voor oplossingen jullie hebben
Zelf ook al klant bij t-mobile toen het nog Ben was.
Nooit ontevreden geweest tot aan mijn nieuwe android toestel, de HTC Desire S.
Deze heb ik op 23 april gekocht bij de t-mobile shop onder vermelding dat het wachten op de galaxy S2 mij geen gratis toestel op zou leveren. Nee, voor de galaxy S2 zou ik zeker nog 100 euro bij moeten betalen en ik ben van mening dat bij een 2-jarig abonnement van ongeveer 40 euro een telefoon toch gratis moet zijn.
Daar heb ik over gebeld met de klantenservice, omdat na 3 weken bleek dat de galaxy S2 compleet gratis was en nog 5 maanden zonder abonnementskosten ook..... Ik voelde me enigszins verkeerd ingelicht, maar daar kon de klantenservice niks aan doen want die stonden "los"??!?! van de t-mobile shops... Vreemde zaak, ik heb hier toch met T-mobile te maken????
Maar goed, terug naar de zaak en logischerwijs nemen ze geen gebruikte toestellen meer terug, dus gezien ik ook gewoon tevreden was over de Desire S hield ik die maar.
Goed, ik de HTC Desire S. Daar verder tevreden over zoals ik al en toen begon de rest van het gezeur, dus ik heb een router aan moeten schaffen op mijn huisadres in Zutphen om uberhaupt internet te kunnen hebben.
Want ik had altijd al web n' walk plus, dus dat zou dan toch gewoon moeten werken? Niet dus.
Klacht over ingediend en kreeg terug bevestigd dat ik op een "grens" gebied zit, terwijl de kaart toch gewoon aangeeft 100% dekking te hebben.
Goed, 4 maanden lang 20% korting op mijn abonnement. Leuk dacht ik en na 3 maanden zou er een nieuwe zendmast komen en dus de kwaliteit moeten verbeteren.
Maar, na het lezen van de berichten op nu.nl ivm de zaak vanuit het SMCO waardoor 1400 klanten van t-mobile 4 maanden gratis hebben gehad OF ontbinding van contract heb ik er geen vertrouwen meer in.
Vorige week een nieuwe klacht ( dekkingsklacht ) ingediend en hopen dat ze nu iets coulanter zullen zijn, want mijn vertrouwen in t-mobile is echt compleet weg op dit moment en ik heb spijt dat ik mijn abonnement voor 2 jaar bij hun heb verlengt. Als ik het ongedaan kon maken, had ik dat graag gedaan!
Nooit ontevreden geweest tot aan mijn nieuwe android toestel, de HTC Desire S.
Deze heb ik op 23 april gekocht bij de t-mobile shop onder vermelding dat het wachten op de galaxy S2 mij geen gratis toestel op zou leveren. Nee, voor de galaxy S2 zou ik zeker nog 100 euro bij moeten betalen en ik ben van mening dat bij een 2-jarig abonnement van ongeveer 40 euro een telefoon toch gratis moet zijn.
Daar heb ik over gebeld met de klantenservice, omdat na 3 weken bleek dat de galaxy S2 compleet gratis was en nog 5 maanden zonder abonnementskosten ook..... Ik voelde me enigszins verkeerd ingelicht, maar daar kon de klantenservice niks aan doen want die stonden "los"??!?! van de t-mobile shops... Vreemde zaak, ik heb hier toch met T-mobile te maken????
Maar goed, terug naar de zaak en logischerwijs nemen ze geen gebruikte toestellen meer terug, dus gezien ik ook gewoon tevreden was over de Desire S hield ik die maar.
Goed, ik de HTC Desire S. Daar verder tevreden over zoals ik al en toen begon de rest van het gezeur, dus ik heb een router aan moeten schaffen op mijn huisadres in Zutphen om uberhaupt internet te kunnen hebben.
Want ik had altijd al web n' walk plus, dus dat zou dan toch gewoon moeten werken? Niet dus.
Klacht over ingediend en kreeg terug bevestigd dat ik op een "grens" gebied zit, terwijl de kaart toch gewoon aangeeft 100% dekking te hebben.
Goed, 4 maanden lang 20% korting op mijn abonnement. Leuk dacht ik en na 3 maanden zou er een nieuwe zendmast komen en dus de kwaliteit moeten verbeteren.
Maar, na het lezen van de berichten op nu.nl ivm de zaak vanuit het SMCO waardoor 1400 klanten van t-mobile 4 maanden gratis hebben gehad OF ontbinding van contract heb ik er geen vertrouwen meer in.
Vorige week een nieuwe klacht ( dekkingsklacht ) ingediend en hopen dat ze nu iets coulanter zullen zijn, want mijn vertrouwen in t-mobile is echt compleet weg op dit moment en ik heb spijt dat ik mijn abonnement voor 2 jaar bij hun heb verlengt. Als ik het ongedaan kon maken, had ik dat graag gedaan!
vind het erg jammer maar ook ik ondervind dekkingsproblemen...
Vroeger toen T-Mobile nog Ben was... en er geen problemen waren was ook ik al lid... om precies te zijn 04-02-2000... een Nokia 3210
het begon allemaal in 2010 toen mijn Nokia N97 sneuvelde, waarmee ik eigenlijk nooit problemen heb gehad, totdat er een breuk in m'n scherm zat. (pluspunt tijdens Loveparade drama in Duisburg was ik met T-Mobile een van de weinige die wel doorkwam qua sms'en naar huis) men kon niets voor me doen, ook al was ik 10 jaar klant
m'n abonnement kon nog niet verlengd worden, bellen ging niet meer... dus heb ik een prepaid toestel gekocht, daar m'n simkaart in gegooid, zodat ik zodra ik mijn abonnement kon verlengen, een nieuw toestel kon aanschaffen.
Ik verleng altijd maar voor een jaar, want ik verzeker de telefoons niet, want als je schade hebt, valt het vaker niet dan wel onder je verzekering.... midden 2010 nieuw toestel aangeschaft (toestel bb bold 9700), maar elke keer problemen met een simkaart fout, ik kreeg een nieuwe simkaart, dacht probleem opgelost maar met enige regelmaat heb ik nog steeds t zelfde probleem. ik neem het maar voor lief want misschien ligt het aan het toestel.
Eind mei begin juni werd ik erop geattendeerd door mijn broer dat we geen 3g netwerk hadden en dat ik een dekkingsklacht moest indienen, zo gezegd zo gedaan en ik kreeg na onderzoek, 3 maanden compensatie aangeboden... mijn broer vertelde mij dat na 2 maanden hij weer gebeld had met de klantenservice, gehoord heeft dat er pas midden 2012 verbetering komt qua dekking ... tja weer gebeld met T-Mobile, deze wisten mij vorige week te vertellen dat dit pas eind 2012 wordt... nu wil ik een ander toestel, het liefst een Apple Iphone 4 white 32 gb, deze is gratis bij een abonnement van 2 jaar ... terwijl ik om de bovenstaande reden niet langer wil verlengen dan een jaar, moet je 400 euro voor het toestel bij betalen... kost te veel geld... (naast het feit dat T-Mobile dlnd al adverteert op hun website dat de Iphone 5 in oktober 2011 uitkomt) omtrent de dekkingsklacht wil men mij nu een compensatie aanbieden van een 6 maanden 20% korting op m'n factuur, echter verlies ik daarop het recht om mijn contract te ontbinden op grond van mijn dekkingsklacht, kan T-Mobile dan niet in gebreken stellen.
wat nu toch maar opzoek naar een andere provider...
wat vinden jullie?
Groetjes
Aurianne
Vroeger toen T-Mobile nog Ben was... en er geen problemen waren was ook ik al lid... om precies te zijn 04-02-2000... een Nokia 3210
het begon allemaal in 2010 toen mijn Nokia N97 sneuvelde, waarmee ik eigenlijk nooit problemen heb gehad, totdat er een breuk in m'n scherm zat. (pluspunt tijdens Loveparade drama in Duisburg was ik met T-Mobile een van de weinige die wel doorkwam qua sms'en naar huis) men kon niets voor me doen, ook al was ik 10 jaar klant
m'n abonnement kon nog niet verlengd worden, bellen ging niet meer... dus heb ik een prepaid toestel gekocht, daar m'n simkaart in gegooid, zodat ik zodra ik mijn abonnement kon verlengen, een nieuw toestel kon aanschaffen.
Ik verleng altijd maar voor een jaar, want ik verzeker de telefoons niet, want als je schade hebt, valt het vaker niet dan wel onder je verzekering.... midden 2010 nieuw toestel aangeschaft (toestel bb bold 9700), maar elke keer problemen met een simkaart fout, ik kreeg een nieuwe simkaart, dacht probleem opgelost maar met enige regelmaat heb ik nog steeds t zelfde probleem. ik neem het maar voor lief want misschien ligt het aan het toestel.
Eind mei begin juni werd ik erop geattendeerd door mijn broer dat we geen 3g netwerk hadden en dat ik een dekkingsklacht moest indienen, zo gezegd zo gedaan en ik kreeg na onderzoek, 3 maanden compensatie aangeboden... mijn broer vertelde mij dat na 2 maanden hij weer gebeld had met de klantenservice, gehoord heeft dat er pas midden 2012 verbetering komt qua dekking ... tja weer gebeld met T-Mobile, deze wisten mij vorige week te vertellen dat dit pas eind 2012 wordt... nu wil ik een ander toestel, het liefst een Apple Iphone 4 white 32 gb, deze is gratis bij een abonnement van 2 jaar ... terwijl ik om de bovenstaande reden niet langer wil verlengen dan een jaar, moet je 400 euro voor het toestel bij betalen... kost te veel geld... (naast het feit dat T-Mobile dlnd al adverteert op hun website dat de Iphone 5 in oktober 2011 uitkomt) omtrent de dekkingsklacht wil men mij nu een compensatie aanbieden van een 6 maanden 20% korting op m'n factuur, echter verlies ik daarop het recht om mijn contract te ontbinden op grond van mijn dekkingsklacht, kan T-Mobile dan niet in gebreken stellen.
wat nu toch maar opzoek naar een andere provider...
wat vinden jullie?
Groetjes
Aurianne