LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Even snel.

Geert kost 160,00 euro. Dan krijg je elke week een cd of downloaden en zelf branden, 15 weken lang. Er gaat een wereld voor mij open, ook wel veel herkenning mbt eerdere therapie, maar ook hoe belangrijk je levenstijl en voedingsmiddelen zijn. Ik zit in week 5, maar heb ik heb al veel bijgeleerd. ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes!

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi,
Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het eindelijk weer eens een paar dagen goed.
Hopelijk blijft het zo.
Ik mocht van de dokter iets meer oxazepam gaan nemen omdat ik heel erg gespannen ben enz.
Maar gelukkig heeft ze me wel gerust gestel over de misselijkheid en overgeven.
Zijn bijwerkingne en stress.
En ik let er teveel op.
Maarja daar ben ik een hypochonder voor denk ik.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
grtjs Janneke

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

bokkie10 schreef:Hey Dochter38, is dat je leefdtijd want dan zijn we even oud :lol:
Het maakt me ook niet uit hoor dat ik ze moet blijven slikken, liever gelukkig met een pilletje, dan alle ellende iedere keer meemaken, want daar heb ik geen zin in. Goed van je moeder dat ze de oxa nog niet gepakt heeft, het alleen al in huis hebben geeft al rust, dus dat is goed.
Wikky super dat het al weer zo lekker met je gaat, volhouden hoor.
Nou dochter38 ik ga eens een bakkie koffie drinken met een sigaretje, want ook daar kan ik niet zonder hahaha.
Nog een fijne avond allemaal en tot morgen.

Groetjes Angela

Bokkie dat is inderdaad me leeftijd nog maar 2 dagen dan word ik 39 8)

ik moet snel boodschapen doen kom later even terug om op de anderen te reageren :D

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

cheeks123 schreef:Hoi allemaal, goed topic.

ik ben 4/5 weken geleden ook begonnen met citalopram.
door een 'foutje' ben ik direct begonnen met 30mg :shock:
de eerste 4 weken gingen best goed. kon zelfs zeggen dat ik mij hetzelfde of iets beter voelde dat de tijd daarvoor. wel erg moe en een begin van de andere bijwerkingen.

maar sinds vorige week :x

ik kreeg een flinke klap.
ik heb dagenlang 18 uur per dag geslapen. ik was enorm misselijk(gevoel van braken maar niet kunnen) depressief, ongelukkig, onrustig en at bijna niet. in een paar dagen was mijn huis een puinhoop.
een kleine kans dat ik gewoon ziek was.

zaterdagavond had ik echter weer een goedenacht. ik was aan het fantaseren en kon de hele wereld aan. helaas was dit maar tijdelijk want ik voel mij nu weer erg ongelukkig en heb veel paniek over mijn toekomst. (wat ik normaal veel minder had)
ook ga ik veel moeilijker de deur uit :(

over 2 weken zie ik de psychiater weer.
ik hoop dat ik dan terug mag naar 20mg.
ook omdat mijn libido nu ongeveer -10, ik bedoel -20 is. :x
dat was in de eerste 4 weken nog vrij normaal en misschien zelfs hoger dan normaal.
ook opvallend was deze zaterdagavond ineens wel weer aanwezig zonder enige reden.
keep you updated :wink:

cheeks welkom hier op het forum , hier kan je het lekker van je af schrijven en wete je dat je niet de enigste ben die door die vreselijke bijwerkingen heen moeten . maar alles kom goed . blijf vooral schrijven en blijf vertrouwen houden in de cita en je zelf het kom goed .

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

bastianne schreef:Hoi hoi,
Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het eindelijk weer eens een paar dagen goed.
Hopelijk blijft het zo.
Ik mocht van de dokter iets meer oxazepam gaan nemen omdat ik heel erg gespannen ben enz.
Maar gelukkig heeft ze me wel gerust gestel over de misselijkheid en overgeven.
Zijn bijwerkingne en stress.
En ik let er teveel op.
Maarja daar ben ik een hypochonder voor denk ik.
Hoe gaat het met jullie allemaal?
grtjs Janneke

hey janneke

Positief blijven tuurlijk blijft het nu goed :D je bent door de ergste bijwerkingen heen .
en nu ga je langzaam aan steeds een stapje omhoog.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

Een leven lang leren schreef:Even snel.

Geert kost 160,00 euro. Dan krijg je elke week een cd of downloaden en zelf branden, 15 weken lang. Er gaat een wereld voor mij open, ook wel veel herkenning mbt eerdere therapie, maar ook hoe belangrijk je levenstijl en voedingsmiddelen zijn. Ik zit in week 5, maar heb ik heb al veel bijgeleerd. ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes!
dat kost nog al wat euries , maar als het helpt is dat zeker fijn , ik zou het wel intresant vinden om te weten wat je leert kan je een kort verslagje maken ? ook altijd goed voor je zelf om het nog eens te herhalen :D

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi,welkom ciske...
wat een ellende is dat toch hè die bijwerkingen bah bah..
maar blijf lekker bij ons schrijven,we zitten allemaal in hetzelfde schuitje :wink:

zo dat is best duur zeg,die c.d`s van geert pppff
ik zou het eigenlijk ook wel jouw verslagje willen lezen nanda,dus vooruit klim in de pen (puter) :lol:
dan kan ik er nog eens over denken om het ook te gaan doen..
het is weer tijd voor mijn fysio,dus ik ben er weer vandoor :P

fijne dag allemaal

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Heb vandaag wel weer een redelijke dag, alleen m'n nek en schouders zitten weer vast, maar als dat alles is :wink:
Hoe ist verders met iedereen?

Gr Angela

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hai

Ik weer even. Als je de site van Geert bezoekt, kun je ook de vele getuigenissen lezen en zien/horen. Daar word je al veel wijzer van. Ik zal zeggen lees en luister op www.agorafobie.be
Echt de moeite waard.
Ik ben bij de psychiater geweest, het was een nieuwe en degene waar ik bij blijf. Leuke meid en het klikte wel gelukkig! Ik mag nu gaan afbouwen met de Xanax! Ik lijk goed te reageren op de cita dus ik ga de 2 x daags 1 mg Xanax vervangen voor 3x daags 0,5 mg Alprazolam (ander merk, want Xanax heeft geen 0,5, maar wel dezelfde werking en werkzame stof.)
Ook krijg ik nu de cita 20 mg tabletjes ivm 2 10 mg tabletjes. Vroeg ik nog net op tijd of ik wel hetzelfde merk mocht hebben. Ja dat kan alleen op doktersrecept, nou dan betaal ik zelf wel, mijn evenwicht wat ik nu gevonden heb is zo wankel dat ik dat niet ga riskeren door een ander goedkoper merk uit te proberen. Dus zij naar achteren, komt ze terug, overleg gehad met de apotheker en aangezien het recept van het GGZ kwam maakte hun er wel op doktersvoorschrift van. AAA fijn dank u wel! Maar al met al een hele middag en ik ben gesloopt, mijn nachten gaan op het moment niet denderend en overdag slapen lukt ook al 2 dagen niet. Morgen weer een rustdag gelukkig.

Leuk al die nieuwe mensen hier, de reden waarom is uiteraad minder, maar wel gezellig om met lotgenoten te kunnen, praten, lachen, huilen, klagen!

Tot morgen mensen!

Groetjes Nanda

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Waar ik nu wel nieuwsgierig naar ben, is welk merk jullie slikken??

Ik slik vanaf morgen de 20 mg Citalopram Ranbaxy, de week hiervoor dus 2 x 10 mg en de week daarvoor gestart met 10 mg.

dochter38
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 apr 2011 13:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door dochter38 »

volgens mij slikt me moeder het zelfde merk.

ik weet even niet wat ik moet schrijven ,zit zelf even in een dipje ..ik baal dat het zo lang duurt en mis me eigen moedertje :(

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

heey san,wat is dat nu?
komop meid,je hebt het al die tijd zo goed gedaan,het gaat echt snel beter met jouw moederke en dan zit jij dadelijk in de put,neeee dat willen we niet hebben..schrijf het van je af meid :!:

nanda,ik slik citalopram ratiopharm 20mg,het zijn dezelfde die al eerder 3 jaar gebruikt heb..
ik had die site van geert als een helemaal doorgesnuffelt en heb ook vaak mailtjes van hem gehad,maar ik was gewoon benieuwd wat het eigenlijk zou kosten hihi..
ik vind 160 euro veel geld,maar aan de andere kant als je er beter van word dan is het niet duur,toch!
had je maar bij mij in de buurt gewoond dan had ik ze even kunnen kopiëren :lol:


ik vergat nog iemand welkom te heten :roll:
welkom cheeks :wink:

voor de rest gaat het wel goed hier,ik neem op tijd mijn rust en kom smorgens pas om 10.00uur mijn bed uitgerold haha
ik ben nog steeds op 20 mg en neem geen oxazepam meer in..

ron en hoe gaat het bij jou? en met janneke,cheeks,cisca en bokkie?

liefs wilma

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Dochter 38, het valt ook allemaal niet mee hé, om je moeder zo te zien.
Het is zwaar, maar je moet toch proberen om positief te blijven, want het komt goed, alleen dat heeft tijd nodig, en dat is het moeilijkste, vooral voor de mensen die aan de zijkant staan, want je kunt niks doen.
Je ziet dat je moeder het moeilijk heeft, maar kunt er zelf niks aan veranderen.
Maar je doet het goed hoor meid, door er alleen al te zijn voor je moeder als ze het moeilijk heeft is voor haar een hele grote steun.
Wel moet je jezelf niet uit het oog verliezen en proberen om af en toe ook wat leuks voor je eigen te doen, want het kan voor jou ook teveel worden.
Dus we moeten er met z'n alle maar weer de schoudertjes onder zetten, en hopen dat we ons zo snel mogenlijk allemaal wat beter voelen, want ik zeg maar zo 1 slechte dag is nog geen slecht jaar.

Groetjes Angela

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hey Wikky,

Met mij gaat het wel hoor, ik weet dat ik me over een tijdje weer beter voel, dus daar hou ik me aan vast. Ben nu voor de 3e dag aan het ophogen 7,5 mg en dan ga ik maandag denk ik weer naar de 10mg. Ik doe het rustig aan, want dan heb ik bijna geen bijwerkingen. Voel me vandaag wel iets anders, heb overal het schijt aan, maar dat trekt ook wel weer weg, en ben wat rillerig.
Ben wel kwaad op mezelf hoor, dat ik het knopje even niet kan vinden, maarja.
Goed van je dat je nog steeds zonder oxa bent, complimentje hoor.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

angela,dat rillerig komt mij ook bekend voor,dat is ook een bijwerking denk ik,ik tril wat af hoor :lol:
dan weer warm en dan weer koud pppfff,af en toe heb je het gevoel of je de griep gaat krijgen :(
nu kan er om lachen en denk,ook dat gaat weer over :P
ik zit nu ruim 3 weken op 20mg,dus het kunnen nog goed de bijwerkingen zijn denk ik..

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Wikky,

Ja dat zijn bijwerkingen, maar vind het wel vervelend, en inderdaad ik voel me ook grieperig, heb af en toe kippevel en vanbinnen voelt het heel warm, net of je huid heel warm is echt heel raar, maar ik herinner het me nog van de volgende keer, verder een beetje wazig in mijn hoofd, maar m'n man zegt dat dat altijd al is geweest hahaha
Ik wou dat het weer ook weer eens wat beter werd, want daat word ik onderhand ook depressief van.
Nou ik ga even een paar uurtjes werken, hoop dat ik daar een beetje van opknap.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

heey angela,ik hoor dat jouw man jou kent whaha :lol:
ik zit hier ook te rillen van de kou ppfff,van mij mag het ook wel ietsjes warmer worden hoor.
wij gaan dit weekend weg naar centerparcs en ik had toch graag een zonnetje gehad :wink:

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Ja Wikky, want het zonnetje is goed voor ons.
Ik heb gehoord dat het volgende week lekker warm word, dus dat zou mooi zijn.
Ja Henk kent me inmiddels wel hahaha.
Leuk Centerparcs, dan ken je lekker even alles loslaten.
Heb net even gewerkt, en ben er wel wat van op geknapt gelukkig ppfff, gek is dat toch eigenlijk hé, wij slikken al zolang die tabletten en toch hebben we iedere keer last van die bijwerkingen, terwijl ik nu toch maar 2,5 mg omhoog ben gegaan, ik vind dat zo raar. Maarja het zal wel wat blijven met ons :lol:
Nou ben benieuwd hoe de rest de dag door is gekomen?

Groetjes Angela

bastianne
Berichten: 81
Lid geworden op: 01 jun 2011 08:53

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bastianne »

Hoi hoi allemaal,
Hier weer eens een berichtje van mij.
Gaat al 3 dagen erg goed eigenlijk.
Wel s ochtends opstartproblemen,maar ja.
Dat is eigenlijk snel over.
Wel met hulp van 10 mg oxazepam s ochtends,dus ik hoop dat ik daar snel vanaf ben eigenlijk.
Hebben jullie s ochtends meer last als de middag en avond?
Zit nu 2,5 weken op 30 mg,en daarvoor 3,5 weken op 20 mg.
Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.
Ik ben nog erg vaak bang voor een terugslag,dan voel ik me weer erg onrustig van binnen daarover.
Maar dit hebben we vast!
grtjs Janneke

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

nog even snel reageren...
ik moet even profiteren want ik kan weer ffe op internet komen,we zijn bezig om een nieuw modem aan te sluiten en dat wil niet goed lukken,dus vandaar...
hier gaat alles oké,geen oxazepam meer en het gaat met de dag beter.
wij gaan morgen een weekendje weg,dus ik ben pas maandag weer terug en dan hoop ik op mijn eigen internet te kunnen..
jullie ook allemaal een fijn weekend en maadag dan voelen jullie je ook een dtukje beterder hè :P

groetjes en tot maandag (als het lukt om op internet te komen) :roll: :roll:

Gesloten