LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil hacker Neo en Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
paranoid

Verschil hacker Neo en Systemat

Ongelezen bericht door paranoid »

Goedenmiddag allen,

wij hebben bij grando een offerte laten maken voor een U-keuken met apparatuur en al erbij.

De eerste offerte was 16.800 euro met systemat klasse van hacker. Nu kon hij ook een offerte maken voor Hacker maar dan Neo klasse. dit scheelt al 2.500 euro en klinkt wel interresant

mijn vraag is alleen waarmee kan ik de kwaliteit vergelijk van hacker ? en zit er echt veel verschil in met kwaliteit van de 2 systemen ? Systemat en Neo ?

volgens de verkoper is het verschil ook dat wij nu geen 120cm lade kast konden nemen bij neo maar 2 van 60cm.

Maar mij lijkt het dat het prijsverschil toch ergens in moet zitten dan alleen het doorverkoop wat van Neo hoger zou zijn en daarom dus goedkoper.

ik hoor het graag !

Ferry26

Re: Verschil hacker Neo en Systemat

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Beste Paranoid,

De NEO klasse is in feite hetzelfde front als de systemat AV 1080 (uit me hoofd). De NEO is van Hacker Classic en is de minder uitgebreide versie van Hacker. De verschillen zitten met name in de rastermaten. Bij systemat is er een opbouw van 13 cm. 13, 26,39 enz. Binnen deze maten kun je gemakkelijk mooie symmetrie creeren.

Het grootste verschil is de hoogte van de onderkasten. Systemat heeft 78 cm hoog en Classic 72 cm. Dit resulteert in een lagere plinthoogte en toch een hoger werkblad. Kwalitatief gezien doen ze niet veel aan elkaar onder. Het komt tenslotte uit dezelfde fabriek. 2500 euro verschil is een hoop geld ! Als je daarmee meer richting de begroting komt zou ik het wel overwegen.

Succes met de keuzes.

paranoid

beste ferry !

hartelijk dank voor de snelle reactie !

mijn grootste zorg is dat het qwa kwaliteit echt een stuk minder is. Want ik denk dan het verschil moet toch ergens in zitten. die van systemat kon zakken naar 13.500 en deze met neo kan tot 10.750.

dit ligt ook meteen dicht bij ons budget. Volgens u geen slechte keuzen om toch voor de Neo serie te gaan ? leveren we niet veel in ivm met kwaliteit ?

Ferry26

Als je kijkt naar de ladegeleiders en scharnieren dan zijn ze identiek. Hier doet u dus geen consessie in kwaliteit. De fronten zijn ook hetzelfde (op de maatvoering na dan). Maar wel van hetzelfde materiaal. Als je van beide merken een korflade open trekt zie je een verschil in het stangetje dat over de diepte loopt. Deze is bij de Neo rond en bij systemat rechthoekig. Dit ziet er wat "degelijker uit". Bij systemat kunt u optioneel voor glazen zijwanden in de korflades kiezen. Dit is echter niet aan te raden om dichter bij de begroting te komen.

Het zit dus al met al in de mogelijkheden die systemat meer heeft waardoor de prijzen iets anders liggen.

Verder is de fabrikant Hacker een uitstekende keus ongeacht welke serie je kiest. Ze zijn goed in uitleveren, weinig beschadigingen en een snelle nalevering als het om service gaat.

Ferry26

Ik vergeet nog te zeggen dat ik 2750 euro verschil wel erg veel vind ! Dit is alleen in het kastwerk ? Of zijn er tegelijk andere consessies gedaan in apparatuur en/of werkblad ? Misschien kun je een omschrijving geven van de opstelling ?

paranoid

het enige verschil is dat we een 90cm afzuigkap hebben genomen ipv eentje van 120cm die zonder korting 1000 euro moest kosten.

voor de rest is alles hetzelfde het gaat om een hoogglas witte U vorm keuken met aan één kant kast opstelling van 3 kasten met in het midden oven en combi oven opstelling.

dit alles met een eiken terra omleisting (kader van 5cm) van het werkblad.

ik snap ook niet dat het zoveel kan schelen. of de eerste offerte is gewoonweg heel extreem op gesteld kwa prijs

mag ik trouwens vragen hoe u deze informatie weet ? werkzaam in deze branche ?

Ferry26

Heb je enig idee hoe het front heette bij de systemat serie ? Als het inderdaad verder gelijk is, is of de NEO te goedkoop aangeboden of de systemat te duur..

Ik ben inderdaad werkzaam in de branche, ik verkoop deze merken ook.

paranoid

ik heb vanmiddag het ja woord gegeven voor de Neo keuken. ik zal morgen als ik thuis ben even voor u zoeken welke kasten bij de verschillende offertes stonden!

Ferry26

Uitstekende keus hoor. Gefeliciteerd. Nu nog even wachten tot na de bouwvak :wink:

paranoid

mwa we moeten nog een jaartje wachten op het huis :D.

ik hoop alleen zo dat het geen 'ikea' kwaliteit is. krijgen er maar 5jaar garantie op is dat normaal of ?

even over de verschillen :

Systemat Type A is van AV 1030 A517 oudwit glanzend
Systemat Type B is van AV 1090 A807 oudwit glanzend

Staat Keuken Type A en B kuntstof front rondom afgewerkt met vorm kast

snap ook niet helemaal waarom er 2 types op staan...

Neo is Type C353 oudwit glanzend

Kunstof front afgewerkt met kunstof vormkant in frondkleur

Ferry26

Heb je de keuken uitgevoerd in 2 verschillende fronten/kleuren ? Dat kan de reden zijn dat er een 2e type is toegevoegd. Je had het erover dat een gedeelte eiken terra is ? Zijn er artikelen waar dan ook type B van is gemaakt ?

Neem 1 ding van me aan, het is absoluut geen ikea kwaliteit !!! Ik denk dat je dat wel in kunt schatten als je een grando winkel inloopt. De lades zijn volledig metaal en zit geen kunststof in verwerkt. Je moet de verkoper maar eens vragen erop te gaan staan. Dat doe ik altijd als klanten twijfelen aan de kwaliteit. Ook in 90 cm korflades ga ik staan. +/- 95 kg....

En ja, 5 jaar garantie klinkt wat kort maar je moet ergens eindigen.. Als er na 6 jaar een front stuk gaat door invloeden van buitenaf zal grando daar niet zo moeilijk over doen.

Mag ik vragen bij welke vestiging je bent geweest ?

paranoid

ja dat klopt trouwens helemaal. eentje hadden we gedaan met de kasten in eiken terra en de andere hoogglans wit met een kader overal omheen van eiken terra.

en de man zei dat die lades "le mans" 45 kilo konden dragen net zoals de lades

Ferry26

Ook het Le Mans plateau ga ik op staan met 95 kilo ! Waar het om gaat is dat je de juiste keuze hebt gemaakt en Hacker Classic een uitstekende kwaliteit is voor een stuk minder geld.

paranoid

ja we gaan het meemaken, we hebben vrijdag de aankoop gedaan. nu moeten we 15% aanbetalen.

Wel een stom lekker makertje is dat je bij besteding vanaf 5000 euro voor 30 juni een ipad erbij kreeg. maarja daar komen wij natuurlijk niet voor in aanmerking omdat we al het plaatsen en het vervoeren 'gratis' krijgen.

Zelfde geldt voor het inhouden van een geld bedrag voor de oplevering van de keuken. Dit kan natuurlijk ook niet omdat dat geld over de montage kosten en die krijgen we natuurlijk 'gratis'

Gesloten