LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geld terug bij incompleet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jaccoh

geld terug bij incompleet

Ongelezen bericht door jaccoh »

Ik ben op zoek naar een stukje advies over het volgende:

Zaterdag voor vaderdag koop ik bij een lokale Expert (dom achteraf) een Perfect Draft. Er wordt bij vertelt door mij dat het voor een feestje is op vaderdag. Vervolgens wordt eea geregeld en kijk ik nog even in de winkel rond.

Op het betreffende feest blijkt het een showroom model te zijn (is ons er niet bij vertelt). Dat is nog niet het ergste: hij is niet compleet en niet te gebruiken. We besluiten hem niet te gebruiken en melden ons bij de winkel. Deze weigert ons geld terug te geven en begint te schermen met wetten dit en dat. Nou ben ik niet op mijn mondje gevallen maar volgens mij zit de winkel er naast.

Een van de argumenten is dat het geen online verkoop was. Het tweede is dat er vanalles in algemene voorwaarden staat. Op de factuur staat onder in een regel in zeer kleine font dat achterop de factuur de algemene voorwaarden staan. Maar schijnbaar is er verkeerd papier gebruikt want dat is zeker niet het geval.

Mijn argumenten zijn: het product was niet compleet en niet te gebruiken. Het was een showroom model zonder dat dat vertelt is van te voren. Ook het online aankopen argument vind ik raar want daarmee moedigen ze je aan ergens anders zaken te doen de volgende keer.

Wat mij betreft mijn laatste dergelijke aankoop in een winkel. Ik heb zin er een artikel over te schrijven ergens in een lokale krant. Maar goed; ik ben hier voor advies.

Status is nu dat de winkel bedenktijd heeft gevraagd (raar?). Ik heb het product in afwachting meegenomen en de man gevraagd om rekening te houden met onze ervaring in deze. Ik ben benieuwd.

Eva369

Re: geld terug bij incompleet

Ongelezen bericht door Eva369 »

als er onderdelen ontbreken heb je een onbruikbaar product geleverd gekregen, lijkt me heel makkelijk. gewoon terugbrengen naar de winkel en geld terug krijgen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat is een perfect Draft?

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

bier tap, best leuk speeltje als je kan tappen teminste en als je de herrie die dat ding om de zoveel tijd maakt kan velen

(mn zwager heeft zo'n kreng, ikzelf ga liever gezellig naar een cafe voor een lekker tapje)

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Wettelijk zijn ze gewoon verplicht om een product dat niet in orde is alsnog in orde te maken. Dus zij moeten gewoon voor de ontbrekende onderdelen zorgen.

Maar in het verhaal lijkt het wel alsof jij ze die kans niet eens wilt geven, maar dat je gewoon de koop ongedaan wilt maken. En dat recht heb jij nou weer niet.

jaccoh

Ongelezen bericht door jaccoh »

Dat klopt. Door de hele gang van zaken lijkt geld terug mij een eerlijke oplossing. Met name het onvermelde showroom model aspect is niet volgens de 'koopovereenkomst' wat mij betreft.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

jaccoh schreef:Dat klopt. Door de hele gang van zaken lijkt geld terug mij een eerlijke oplossing. Met name het onvermelde showroom model aspect is niet volgens de 'koopovereenkomst' wat mij betreft.
Wat staat daarover in je koopovereenkomst ?

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Zoals al gezegd, heb je niet direct recht op geld terug. Jij dient de verkopende in staat te stellen het product compleet aan te bieden. Zij kunnen het product aanvullen of omruilen.

Blijkt het defect (in dit geval het niet compleet zijn) niet kunnen worden opgelost dan heb je recht op geld terug.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

WilWil

Bij een koop in een winkel kun je niet zomaar die overeenkomst ontbinden. Je moet de verkoper juridisch gezien in de gelegenheid stellen om wél het gehele produkt af te leveren dat je besteld hebt. Dat wil dus zeggen, dat deze verkoper het showroom model moet omruilen voor een spiksplinternieuw produkt (let dus op de verpakking). Pas als de verkoper dat weigert, kun je de koopovereenkomst schriftelijk eenzijdig ontbinden en de aankoopsom terugeisen.

Maxiem.

WilWil

Ongelezen bericht door WilWil »

Wat is daar anders aan dan aan mijn verhaal?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

WilWil

Sorry, ik heb jouw bericht even over het hoofd gezien. Bovendien was het voor de TS (jaccoh) bedoeld.

Maxiem.

Gesloten