LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rust in mijn hoofd

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Liettie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2004 22:54

Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door Liettie »

Hallo allemaal,

vorig jaar liep mijn contract af van legiolease winstverdriedubbelaar, ik kreeg toen te horen dat ik een schuld had van 2300 euro.

Ik kreeg toen dat Dexia aanbod en na heel lang nadenken (had daarvoor net een hypotheek afgesloten en het bedrijf waar ik voor werkte ging failliet) heb ik er voor gekozen dat ze mijn aandelen gingen verkopen, dus heb ik getekend.

Tijdens dat lange nadenken had ik heel veel jankbuien, hoofdpijn, depri, niet slapen en noem maar op.

En na het tekenen was ik overal vanaf. Kon eindelijk weer rustig slapen!!!

Jullie zeggen allemaal niet tekenen, niet tekenen, niet tekenen ( en dit bedoel ik echt niet kwaad), maar als ik niet had getekend, dan kon je me nu opzoeken in een gesticht denk ik.

Ik vind het wel heel tof van jullie dat jullie iedereen helpen en ik denk ook dat heel veel mensen er wat aan hebben, maar ik heb gewoon gekozen voor de rust die ik nu in m'n hoofd heb.

Veel geluk aan de mensen die besluiten of hebben besloten niet te tekenen.

Liettie

Karinrummens
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 okt 2003 20:57

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door Karinrummens »

Hoi Liettie

Zo moet iedereen voor zichzelf beslissen. Voor 2300 had ik ook (denk ik) geen aanslag op mijn gezondheid gepleegd! Helaas zitten wij met een "schuld?"die zo'n 8of 9 keer hoger is. Wij hebben hier één inkomen en 4 kinderen,waarvan twee op de middelbare school, die we moeten onderhouden. Wij gaan al nooit op vakantie, omdat dat vaak toch wel een héle uitgave is, dus over die zogenaamde restschuld hoeven wij helemaal niet na te denken, dat geld is er gewoon niet.Mocht de rechter ooit beslissen dat we toch moeten betalen,lap ik dat ook aan mijn laars,ze kunnen me zo langzamerhand allemaal wat.

groetjes karin

eclipse
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004 00:27

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door eclipse »

beste liettie,

Ik had hetzelfde, mijn contract liep in september 2002 af en toen gaf LV nog hele andere adviezen als nu.
Er werdt toen gezegd dat als je partner WIST van het contract je niet kon vernietigen.Ik heb dezelfde keuze als jij gemaakt en betaald(3800 onder protest) en heb me aangesloten bij leaseverlies.
Ik heb het altijd zonde van het geld gevonden maar nooit spijt gehad, Ik(wij) hebben hierna nooit meer slapeloze nachten gehad en zie nu wel wat er van komt. krijg ik nog wat terug....prima, zoniet.....ook goed
Ik begrijp best dat wij(jij en ik) in de gelukige situatue verkeerden dat we KONDEN betalen en heb medelijden met de mensen die dit niet kunnen.
Ik wens dan ook alle andere menen veel succes in hun actie en hoop dat iedereen wint zodat zij ook weer verder kunnen met hun normale leven.

groetjes

Henk

gast_58

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door gast_58 »

Henk
Juist omdat wij het ook kónden betalen, heb ik nu zo'n spijt dat we betaald hebben!
Als ik geweten had wat ik nu weet (sinds ik dit forum lees), dan had ik echt nooit betaald, maar in de gelukkige omstandigheid verkeerd, dat ik ook geen nacht slecht geslapen zou hebben. Had het geld apart kunnen zetten voor het geval dát....
Mijn mening is, dat wanneer je het kúnt betalen, je eigenlijk nóg sterker in je schoenen staat om níet te betalen!
Maar goed, als je alles vantevoren weet..... Heb daarom ook veel respect voor Karin en vele anderen voor wie het veel moeilijker is.
Ilse

pimmy
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 okt 2003 15:04

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door pimmy »

Beste Liettie

Fijn voor je dat dit voor jouw de beste oplossing is.Ik lag ook wakker dat mijn zoon met een restschuld opgezadeld werd.
Sinds hij Dexia heeft gedagvaard slaap ik prima,want ik weet dat de rechter een uitspraak moet doen .waar iedereen zich aan moet houden.
Dat is het uiterste wat je kan ondernemen.
We wachten af en slapen verder goed.

gr Pimmy

EEE

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door EEE »

Lieve Mensen

Wij betalen al vanaf 2002 september niet onze restschuld van 9000€ + 2000€ incasso=11.000 € en zullen dat ook niet gaan doen, blijf voor je zaak knokken..WE ZIJN BEDONDERD DUS NIET BETALEN.....

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door Janneke52 »

EEE
ook nog geen dagvaarding van Dexia ontvangen of van het incassobureau?

eclipse
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2004 00:27

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door eclipse »

beste gast_58

Ik heb geen spijt, ik baal wel natuurlijk want ik ben een hoop geld kwijt geraakt.Ik heb lopen twijfelen om niet te betalen maar had geen zin in die extra incasso kosten toendertijd. Er waren op dat moment nog geen uitspraken geweest en wist nog niet wat ik nu wist.
Ik heb wel veel geleerd hiervan en vertrouw helemaal niets meer totdat ik rustig de algemene voorwaarden gelezen heb.
Snel beslissen omdat anders de actie voorbij is......tuurlijk joh..dan koop ik het toch niet, mooie wooorden als "het zit wel goed" of "u tekent alleen voor een offerte" geloof ik al helemaal niet meer.
Ik weet wel dat als ik toen niet betaald had ik nu met een stuk hogere schuld had gezeten en nog steeds die onzekerheid had gehad.
Ik heb ook veel respect voor al die mensen die niet betalen omdat ze dit niet willen of kunnen.maar ik heb ook respect voor de mensen die wel betalen omdat ze een hoofdstuk af willen sluiten.

Ik denk dat wij(jij en ik) ons gelukkig mogen scharen dat we geen onzekerheid meer hebben of we nu wel of niet moeten betalen.
Mocht het naderhand blijken dat we inderdaad besodemieterd zijn kunnen we als nog actie ondernemen.

groetjes

Henk

gast_58

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door gast_58 »

Henk, eclipse or whatever,
als je niet betaalt, ben je solidair met anderen.Daar ben ik na het lezen van dit forum in gaan geloven.
En daarom heb ik spijt dat we betaald hebben. Mijn partner is degene die zo'n contract heeft afgesloten, vanuit gemakzucht en dommigheid hebben we nooit gereageerd op correspondentie van Dexia en uiteindelijk aan incassobureau betaald. En dat vind ik nu echt jammer, want als we niet betaald hadden, sliepen we er niet onrustiger van. Weet je dat het me niet eens meer om het geld gaat??!! Weg=weg. Maar het principe geldt des te meer.
Groeten
Ilse

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Rust in mijn hoofd

Ongelezen bericht door Sonja »

Letty,
Jij hebt nu rust,
Ik denk elke keer , had ik maar niet betaald, dat 1e contract
van de wvd.
Die andere contracten betaal ik niet en dat maakt me juist
sterk, dat ik betaalt heb, maakt me slap en onmachtig.
maar ik respecteer ieders mening, als mensen daardoor
echt overspannen raken is ook weer niet de bedoeling.

Maar ook voor mensen met het mes op de keel, die toch
zijn gaan betalen, ook voor hen wordt gewerkt.
Deze groep zal ook binnenkort meeprofiteren van deze
lugubere zaak, die tot op de bodem wordt uitgezocht ,
en waarvan wij ons geld terug zullen krijgen.
Het is nog niet zover , maar ook jullie kunnen waarschijnlijk
die kans krijgen.

Sterkte allemaal.
Sonja.

Gesloten