LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] proimedia

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
wilfreddo

proimedia

Ongelezen bericht door wilfreddo »

Vanmorgen gebeld door proximedia.
Prachtig verhaal herhaaldelijk gevraagd naar de kosten. Gratis zei ze.
Update van mijn website geheel gratis wat ze nu moest met die laptop begreep ik niet.
Afspraak gemaakt voor woensdag ochtend.
Nagekeken op internet en kwam trosradar tegen Wauw mijn mond viel open.
Meteen gebeld naar proximedia en mijn afspraak gecanceld.(vriendelijk te woord gestaan)
Nu ben ik benieuwd of er woensdag iemand op de stoep staat.
Wilfreddo

Ranjita

Re: proimedia

Ongelezen bericht door Ranjita »

Ja geweldig, wat een geluk heb jij! Toch goed he zo'n forum, uiteindelijk heb ik mijn rechtszaak gewonnen en moest Proximedia mij schadevergoeding betalen! :) het heeft wel 1 jaar geduurd!

Reb de Bep

Ongelezen bericht door Reb de Bep »

Van harte gefeliciteerd.

die van mij is in volle gang.
Heb jij het zonder getuige gered.
gr.Bep

Ranjita

Ja bedankt, ja zonder getuige, je moet anders even checken op het forum over proximedia, daar kan je alles van mij vinden..ik had wel een goede advocate, Mr E. Kubbinga in Haarlem, je mag ook mijn naam noemen. Jij ook veel sterkte met deze vreselijke oplichters! Vind dat er een rechter moet zijn die hun wanpraktijken doen stoppen en mensen niet langer oplichten en duperen, oh echt verschrikkelijk dat Proximedia nog steeds bestaat!!!!

Ranjita

Proximedia - 12 nov 2007 20:55

Het volgende is vooralsnog alleen van toepassing op kleine zelfstandigen zonder personeel die een eenmanszaak hebben (dus niet bij BV, NV, CV, VOF etc.)!!!
Hieronder staat een citaat uit de eerste brief die ik geschreven heb aan proximedia voor een relatie.
Ter info: ik ben zelf media-adviseur, en van de praktijken van proximedia gaan mijn nekharen overeind staan!
LET OP: zelfs de rechtsbijstandsverzekering zei in eerste instantie dat er geen beroep op de colportagewet gedaan kan worden, omdat het business to business zou zijn. Dat is ook het verweer van Proximedia. Er is hier echter jurisprudentie over, die je kan vinden op de site van Jurofoon en op www.rechtspraak.nl. Zoek op www.rechtspraak.nl met trefwoorden Intermart en colportagewet en je hebt hem. Je kan ook kijken via de hieronder in het citaat genoemde link. Vervang Intermart door proximedia en het schildersbedrijf door je eigen bedrijf (eenmanszaak zonder personeel!) en zie de overeenkomsten! Inmiddels vindt de rechtsbijstandsverzekering dit dusdanig interessant, dat ze het hebben opgepakt en desnoods Proximedia in rechte zullen betrekken, op grond van de colportagewet.

Begin citaat:
U heeft (bedrijfsnaam) een overeenkomst laten tekenen voor, kort samengevat, website bouw en -hosting, tegen een tarief van 169 euro (excl btw??) per maand.
Deze overeenkomst is getekend door (bedrijfsnaam) tijdens een bezoek van twee vertegenwoordigers van u aan (bedrijfsnaam) welk bezoek op afspraak geschiedde. Van belang is dat deze afspraak op uw initiatief is gemaakt (mevrouw is door u gebeld, en niet andersom!). Verder is van belang dat mevrouw een kleine zelfstandige is, zonder personeel. Hiermede valt de door u gedane verkoop onder colportage (zie o.a. www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2354) en dient daarmee te voldoen aan de in de wet aan colportage gestelde eisen. Aan deze eisen (onder andere, maar niet beperkt tot, inschrijving van de koopovereenkomst bij de Kamer van Koophandel met kennisgeving aan contractant van de datum van inschrijving) is door u niet voldaan, waarmee de overeenkomst nietig en/of vernietigbaar is.

Einde citaat.

Dit kan grote gevolgen hebben. Dit impliceert namelijk dat IEDEREEN die er op dezelfde wijze (afspraak gemaakt door proximedia, vertegenwoordiger komt langs) is ingeluisd en op vergelijkbare wijze zijn onderneming drijft (dus, nogmaals: eenmanszaak zonder personeel) zich op de colportagewet kan beroepen, en dus al zijn tot nu toe betaalde geld kan terugvorderen! Ongeacht hoelang het geleden is dat er getekend is. Want die handtekening is van nul en generlei betekenis!
SUCCES ALLEMAAL!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten